امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 اسفند 1402 ساعت 23:10:47
رئیس پلیس سابق راهور تهران بزرگ:
قربانیان تصادفات اغلب از دهک‌های پایین جامعه هستند/ تهران چالوس را ۹۰ سال قبل دو ساله ساختند، در ۳۰ سال ۳۰ کیلومتر آزادراه نساختیم

رئیس پلیس سابق راهور تهران بزرگ گفت: «غالب کسانی که در تصادفات مرتکب تخلف می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند دهک‌های پایین جامعه هستند که فشارهای اقتصادی فراوان در زندگی خود دارند.»

جواد مرشدی: کمتر کسی ترافیک تهران را تجربه نکرده است، ترافیکی که گاهی ساعت‌ها راننده و سرنشین خودرو را گرفتار می‌کند، راننده‌هایی که میان شلوغی رفت‌وآمد شهر اگر هم مرتکب تخلفات رانندگی شوند دور از انتظار نیست، اما گاهی آمار این تخلفات افزایش پیدا می‌کند، مثلاً سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، اوایل اسفند از «صدور بیش از نیم میلیون جریمه برای استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی در معابر تهران خبر داد.»

همواره یکی از راهکارهای کاهش تخلفات رانندگی، افزایش مبالغ جرائم رانندگی بوده، ایده‌ای که این روزها یک‌بار دیگر مطرح شده است. همین چند روز قبل سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا، در هجدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور فراجا اظهار کرد: «اگر امسال قرار نباشد هزینه تخلف متخلفین ترمیم و اصلاح شود متخلفین سال ۱۴۰۳ بی‌مهابا دست به تخلف خواهند زد. اکنون هزینه‌ای که خلاف‌کار برای تخلف پرداخت می‌کند بازدارندگی نداشته و این هزینه لازم است اصلاح شود.»

نسبت فقر و تصادفات رانندگی

درهمین‌باره سرهنگ سید هادی هاشمی، رئیس پلیس سابق راهنمایی رانندگی تهران بزرگ به خبرآنلاین گفت: «فرمایش سردار رادان درست است و میزان جرایم باید منطبق با تخلفاتی که اتفاق می‌افتد باشد اما بنده به‌عنوان کارشناس و کسی که در نقاط مختلف این کشور خدمت کرده‌ام می‌گویم بیش از ۸۰ درصد این تخلفاتی که رانندگان ما انجام می‌دهند به‌دلیل عدم زیر ساخت‌های مناسب است، ما زیرساخت نداریم و این سبب می‌شود که راننده حرکت انتحاری بکند و قوانین و مقررات را در نظر نگیرد. البته موارد دیگری نظیر نوسانات و شرایط بد اقتصادی هم در عصبانیت و پژمرده و پریشان شدن فکر راننده موثر است و اساسا اصول رانندگی را از وی می‌گیرد.»

او ادامه داد: «در رانندگی اصلی بنام تک تکلیفی داریم که افراد درحین رانندگی فقط باید به رانندگی توجه کنند ولی این فشارهای اقتصادی مختلف و مشکلات کمر شکن زندگی نمی‌گذارند ذهن راننده تک تکلیفی باشد و ذهن او را مشغول می‌کند، لذا درتصمیم‌گیری پریشانی دارد و رانندگی انتهاری می‌کند. مشکل ما زمینه اقتصادی کشور است، قالب کسانی که در تصادفات مرتکب تخلف می‌شوند و جان خود را از دست می‌دهند دهک‌های پایین جامعه هستند که فشارهای اقتصادی فراوان در زندگی خود دارند نه اینکه در دهک‌های بالا تخلف نباشد آنها نیز تخلف می‌کنند ولی اگر درصد بگیریم میزان تخلفات آنها بسیار کمتر از دهک‌های پایین جامعه است، چون آنها یک آرامش فکری دارند که دهک‌های پایین آن آرامش را ندارند.»

شاخص ضعیف تراکم راه؛ ایران جایی انتهای جدول

سرهنگ سید هادی هاشمی با اشاره به یکی از شاخص‌های توسعه بیان کرد: «یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و اقتصاد پویا حمل و نقل است. در دنیا اصلی بنام نرخ تراکم راه وجود دارد که بر اساس آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مربع مساحت، مقدار راه کشورها مورد سنجش قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۴ نرخ تراکم راه در آلمان ۱۸۵ بود، یعنی به ازای ۱۰۰ کیلومتر مساحت ۱۸۵ کیلومتر راه داشت، در ژاپن ۶۵۰، در فرانسه ۱۶۵، آفریقای جنوبی ۷۸، سوریه ۳۸، و پاکستان ۳۲ بود، اما امروز و در سال ۲۰۲۳ در کشور ما نرخ تراکم راه ۵.۲ است که با احتساب راه روستایی ۸/۱۲ می‌شود. ما اصلا راه نداریم و رانندگان ما حق انتخاب ندارند. هنوز بین شهرهای کشور ما آزاد راه وجود ندارد. جاده تهران چالوس حدود ۹۰ سال پیش به‌طول ۱۶۵ کیلومتر ظرف دو سال ساخته شده و الان در دنیای مدرن امروزی ما ظرف ۳۰ سال هنوز ۲۰ کیلومتر آزاد راه را درست نکرده‌ایم.ما مشکل جدی داریم. بزرگراه‌های ما مختصات بزرگراهی را ندارند چرا که اغلب آنها در ابتدا راه فرعی بوده‌اند و بعد به راه اصلی تبدیل شدند و سپس کنار آن یک باند ساختند و به بزرگراه تبدیل شد. در این بزرگراه ها سرعت و شرایط حرکت را بالا و پایین کرده‌اند، از این رو کاربران ترافیکی (رانندکان) در شرایط بد قرار می‌گیرند و آستانه تحمل‌شان به سر می‌رسد و مرتکب تخلف می‌شوند.»

او ادامه داد: «در همین تهران و بیخ گوش مسئولین ارشد نظام مردمی که ۳۰ کیلومتر راه از کرج تا تهران را می‌خواهند طی کنند صبح ۴ ساعت در راه هستند و موقع برگشت هم همینطور. این راننده تنها تخلف نمی‌کند این راننده زمانی که سر کار می‌آید به قدری عصبی، خسته و پریشان است که کارمند خوبی برای اداره نیست و زمانی هم که بر می‌گردد آنقدر خسته و داغون است که پدر خوبی برای خانواده نیست. ما حانواده‌ها را از بین برده‌ایم و زندگی مردم را نابود کرده‌ایم و هر چه به جلوتر می‌رویم احساس مسئولیت و حساسیت‌ها کمتر می‌شود.»

آستانه تحمل راننده پایین بیاید مرتکب تخلف می‌شود

رئیس پلیس سابق راهنمایی رانندگی تهران بزرگ به خبرآنلاین گفت: «در دنیا سلامت مردم را از سایر مسائل اقتصادی جدا کرده‌اند، یعنی برای هزینه سلامت حد و حدودی نگذاشته‌اند و به حد نیاز هزینه می‌کنند. واقعیت این است که میزان تصادفات و کشته و مجروح ما به مراتب از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیشتر است و در تصادفات جزو رتبه‌های بالای دنیا هستیم. هزینه‌هایی را که تصادفات، ضایعات جانی و مالی برای کشور ما ایجاد می‌کند چندین برابر کشورهای پیشرفته و چند برابر کشورهای درحال توسعه است و در حقیقت زیان می‌دهیم.»

او ادامه داد: «در دنیا میزان جرایم را از حیث میزان ریالی و مجازات‌های اجتماعی بالا برده‌اند، در کشور ما هم نیاز است قوانین و مقررات سختگیرانه و بازدارنده وضع شود تا سلامت مردم حفظ شود. این نه جریان سیاسی و نه اقتصادی است، فقط باید این موضوع فرهنگ‌سازی شود و یک قانون قوی اجرا شود تا مردم رعایت کنند. اگر به شرایط حمل و نقلی و ترافیکی کشور نگاه کنیم می‌بینیم قالب تخلفاتی را که رانندگان ما مرتکب می‌شوند از سر قانون گریزی، نافرمانی و بد اخلاقی رانندگی نیست شاید بیش از ۹۰ درصد نقایص زیرساخت‌ها و کمبودها این شرایط بحرانی را به راننده تحمیل می‌کند و آستانه تحمل راننده پایین می‌آید و عصبی می‌شود و مرتکب تخلف می‌شود. این تخلف را نمی‌توان قانون گریزی برشمرد و با بالا بردن جرائم این تخلفات درست نمی‌شود. در دنیا اگر اینکار را کرده‌اند از این جهت است که آنها زیرساخت‌ها را درست کرده‌اند و شرایط جاده‌ها را بهینه کرده‌اند. الان علائمی که ما در جاده‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌کنیم علایم واقعی دنیا نیست و بسیار کمتر و یا ناهمگون با دنیاست.»

سید هادی هاشمی بیان کرد: «در بخش نگهداری راه در کشورهای پیشرفته ۶ درصد ارزش راه را برای نگهداری راه در سال هزینه می‌کنند، در کشورهای در حال توسعه ۴ درصد و در کشورهای فقیر ۲ درصد اما در کشور ما ۱درصد هزینه نگهداری پیش‌بینی می‌شود و نیم درصد محقق می‌شود. ما باید این نکات را در نظر بگیریم نه اینکه بیاییم ساده‌ترین را در نظر بگیریم و یقه مردم را بگیریم که این نه کارشناسانه است و نه علمی. بالا بردن جرائم تخلفات حرف درستی است اما باید به همه شئون حمل و نقل رسید، اگر فقط جرائم را بالا ببریم و به موارد دیگر حمل و نقل رسیدگی نشود جواب نمی‌دهد، ما باید به زیر ساخت‌ها و راه و راه آهن برسیم. دربخش حمل و نقل کشور ما رهاست و مسئولین ما رهاتر و اصلا هیچ کس بفکر نیست و دغدغه‌ای وجود ندارد و احساس مسئولیت نمی‌کنند. در نهایت اینکه افزایش نرخ جرایم اگر همراه با شرایط اقتصادی و رسیدگی به زیر ساخت ها باشد جواب خواهد داد ،درغیر این صورت کارساز نیست.»





  تعداد بازديدها: 370


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اعتراف تل‌آویو؛ جنگ با ایران نزدیک‌تر از همیشه!
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت ستاره درخشان هنر ایرانی آقای محمود فرشچیان
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت برادر مبارز مؤمن صادق، آقای احمد توکلی
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی عضو مجلس خبرگان
تولید صدها موشک بالستیک جدید در ایران
مگ‌ گرگور از هدف آمریکا و انگلیس در جنگ اسرائیل علیه ایران و کشورهای عربی خاورمیانه پرده برداشت/ آنها چه خوابی برای ما دیده‌اند؟/جنگ اجتناب ناپذیر است
کرباسچی: پزشکیان صادق، پاک و منزه است و خیلی دلش می‌خواهد کار کند/ درگیری‌هایی که هر روز وزرا در مجلس دارند، یعنی هیچ خبری از وفاق نیست
در دیدار ایرانیان مقیم بلاروس؛
پزشکیان: اگر قدرت موشکی نداشتیم، امروز وضع‌مان مثل غزه بود/ ریاست جمهوری من با شهادت هنیه شروع شد و با دعوا و جنگ ادامه پیدا کرد/ خیلی از کشورها تازه به دنیا آمده اند اما ایران تاریخ هزاران ساله دارد
سفیر روسیه در اسرائیل: می‌خواهیم به ایران کمک کنیم/ابتکاراتمان را به مقامات تل‌آویو و تهران در میان می‌گذاریم
وزیر امنیت اسرائیل: توقف جنگ فرصت‌سوزی است باید کار را تمام کنیم!
شناسایی خانه تیمی موساد در تهران/ تعدادی ریزپرنده و پهپاد کشف شد
آن‌ها که لاریجانی و جهانگیری را رد کردند گیر نماینده تبریز با 100 هزار رأی بودند؟ / با این دست‌فرمان نمی‌شود ادامه داد
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/27
اطلاعیه ی درگذشت و بزرگداشت پدر گرامی اخوان نجاتی
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
کریدور زنگزور یعنی دسترسی ترکیه به آسیای مرکزی بدون نیاز به ایران؟ / «اردوغان» در مورد این کریدور چه در ذهن دارد؟
ضربات مهلک ایران بر پیکر رژیم صهیونیستی
افشای نقشه سیاه نتانیاهو توسط شاهزاده سعودی!
یادداشتی از: سید علی حسینی
لبنان و خلع سلاح حزب‌الله؟!
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
دو اثر آیینی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
عکس:
شرکت در راهپیمایی اربعین به نیابت از شهید علی اصغر پورسلطان
یادداشتی از: مسعود کاظمیان*
حق‌الناس و کرامت انسانی در مکتب عاشورا؛ تأملی بر حق‌الناس سیاسی و حقوق بشر معاصر
غروب دوشنبه؛‌ شبی که اسراییل کار را تمام شده می‌دانست/ تحلیل حسن روحانی از جنگ ۱۲ روزه/ جلوگیری از جنگی دیگر با تغییر استراتژی و نه شعار
اعمال روز اربعین
اختصاصی:
دو تصویر از راهپیمایی اربعین حسینی
انتقاد حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا: برخی از مسئولین طلبکارانه درباره کمبودها به مردم می‌گویند «نخورید و ریاضت بکشید»!
اختصاصی:
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ ... با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
اختصاصی:
حسبنا الله و نعم الوکیل ... "با خطاطی اقای محمد مسلم خانی"
یادداشتی از: عباس صفایی‌مهر
«گنجینه‌های ارزشمند ملت»؛ بازخوانی جایگاه اسرا در اندیشه امام خمینی(س)
اخطار ستاد کل نیروهای مسلح ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی: در صورت هرگونه اقدام شیطانی، دیگر خویشتن‌داری نمی‌کنیم
پاسخ دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک استفتاء | قرض را باید براساس تورم پس بدهیم یا نه؟
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/27
موافقت دادگاه امریکا با محاکمه مقام ارشد ساواک
باهنر: ۸۵ درصد مردم می خواهند زندگی کنند و نمی توانند مثل حزب اللهی ها فکر کنند/ بعضی‌ها می‌گویند شورای نگهبان پیامبر را هم شاید رد صلاحیت کند
یادداشتی از جعفر محمدی*
سخنی با خانم سخنگو که پرسید: «کدام انزوا؟» / همانی که پزشکیان می گفت!
پنج کشور مسلمان که شریک اقتصادیِ قاتلان مردم غزه هستند
افشاگری مشاور عراقچی درباره دلیل حملات اخیر تندروها به پزشکیان


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 6939
تعداد بازدید دیروز: 6919
بازدید کل: 76588079
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.