امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 15 شهريور 1401 ساعت 23:20:39
یادداشتی از: حجت السلام حسن پویا
حسینی بودن

​حسین بن علی(ع) نمونه بارزی از اخلاق و خصوصیات پیامبر خدا حضرت محمد(ص) بود. همو که در خانه علی و زهرا رشد کرده و با پیامبر خدا بالیده است و جایگاهش بر سینه مبارک رسول خدا بود، آنچه را در این محیط نورانی آموخته بود، یکجا در حماسه کربلا به نمایش گذاشت، از آن هنگام که از مدینه منوره حرکت خود را آغاز کرد و تا آن لحظه که بدن مبارکش در خون غلطید و به دست اشقیا، سر از بدنش جدا شد، در گفتار و کردار نمایشی عظیم از اخلاقیات اسلام و قرآن و پیامبر اسلام و وصی او امیر مؤمنان و مادرش زهرا(س) را جلوه گر کرد و همگان در این قامت، قیام او را دیدند و عده ای بی نظیر و سرافرازانه او را همراهی کردند.

پایگاه خبری جماران: امام حسین(ع) فرزند امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا(س) است. مشهورترین لقب آن حضرت، سیدالشهداء است که توسط پیامبر خدا(ص) از طرف خداوند به ایشان داده شده است. پیامبر خدا درباره ایشان و برادرش امام حسن(ع) فرمود: الحسن و الحسین سیّدا شباب اهل الجنه؛ حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت هستند.(بحارالانوار، ج 37، ص 39)

امام خمینی درباره جایگاه امام حسین(ع) به روایت مشهور پیامبر اکرم(ص) که فرمود: حسین منّی و أنا من حسین (همان، ج 43، ص 261) اشاره می کند و می فرماید: پیغمبر هم فرمود که أنا من حسین یعنی دیانت را او نگه می دارد، و این فداکاری، دیانت اسلام را نگه داشته است و ما باید نگهش داریم.(صحیفه امام، ج 10، ص 120)

از این منظر است که امام خمینی با توجه به عظمت شخصیت و قیام امام حسین(ع) و آنچه در صدر اسلام برای جامعه اسلامی پیش آوردند، می فرماید: مکتبی که می رفت با کجرویهای تفالۀ جاهلیت و‌‎ ‎‌برنامه های حساب شدۀ احیای ملیگرایی و عروبت با شعار «لا خَبَرٌ جاءَ وَلا وَحْیٌ نَزَلْ»‎ ‎‌محو و نابود شود، و از حکومت عدل اسلامی یک رژیم شاهنشاهی بسازد و اسلام و‌‎ ‎‌وحی را به انزوا کشاند؛ که ناگهان شخصیت عظیمی که از عصارۀ وحی الهی تغذیه و در‌‎ ‎‌خاندان سید رُسل محمد مصطفی و سید اولیا علی مرتضی، تربیت و در دامن صدیقۀ‌‎ ‎‌طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکاری بی نظیر و نهضت الهی خود، واقعۀ بزرگی‌ ‎‌را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید. سلام‌‎ ‎‌و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و اصحابش که ما را از ظلمت‌‎ ‎‌جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود. (همان، ج 12، ص 441)

حسین بن علی(ع) نمونه بارزی از اخلاق و خصوصیات پیامبر خدا حضرت محمد(ص) بود. همو که در خانه علی و زهرا رشد کرده و با پیامبر خدا بالیده است و جایگاهش بر سینه مبارک رسول خدا بود، آنچه را در این محیط نورانی آموخته بود، یکجا در حماسه کربلا به نمایش گذاشت، از آن هنگام که از مدینه منوره حرکت خود را آغاز کرد و تا آن لحظه که بدن مبارکش در خون غلطید و به دست اشقیا، سر از بدنش جدا شد، در گفتار و کردار نمایشی عظیم از اخلاقیات اسلام و قرآن و پیامبر اسلام و وصی او امیر مؤمنان و مادرش زهرا(س) را جلوه‌گر کرد و همگان در این قامت، قیام او را دیدند و عده ای بی نظیر و سرافرازانه او را همراهی کردند. اینچنین بود که امام خمینی، حسین بن علی(ع) را عصارت نبوت و یادگار ولایت دانست و فرمود: اراده خداوند متعال بر آن بوده است که.... و حسین بن علی آن عصارۀ نبوت و یادگار‌‎ ‎‌ولایت را برانگیزد، تا جان خود و عزیزانش را فدای عقیدت خویش و امت معظم پیامبر‌‎ ‎‌اکرم نماید، تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری فرماید و از‌‎ ‎‌وحی و از رهاوردهای آن پاسداری نماید. (همان، ج 14، ص 407)

اخلاص در عمل

بی شک یکی از خالصانه ترین حرکتها در صدر اسلام، حرکت سیدالشهدا برای نجات امت اسلامی از جهل و جهالت و گمراهی و خودکامگی بود. حرکتی الهی با همراهی شخصیت های با اخلاص که توانستند تا آخرین لحظات حیات حضرت را همراهی کنند و در این راه استوار ایستادندو به تعبیر امام خمینی، خطری بزرگ را از سر راه مسلمانان برداشتند.

سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ با چند نفر از اصحاب، چند نفر از ارحامشان ، از‌‎ ‎‌مخدَّراتشان قیام کردند. چون قیام لله بود، اساس سلطنت آن خبیث را به هم شکستند. در‌‎ ‎‌صورتْ ایشان کشته شدند لکن اساس سلطنت را، اساس سلطنتی که می خواست اسلام را‌‎ ‎‌به صورت سلطنت طاغوتی درآورد. خطری که معاویه و یزید برای اسلام داشتند این‌‎ ‎‌نبود که غصب خلافت کردند؛ این یک خطر، کمتر از آن بود؛ خطری که اینها داشتند این‌‎ ‎‌بود که اسلام را به صورت سلطنت در می خواستند بیاورند، می خواستند معنویت را به‌‎ ‎‌صورت طاغوت درآورند، به اسم اینکه «ما خلیفۀ رسول الله هستیم» اسلام را منقلب کنند‌‎ ‎‌به یک رژیم طاغوتی. این مهم بود. (همان، ج 8، ص 9)

امام خمینی در ادامه می فرماید: کشته شدن سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ شکست نبود چون قیام لله بود، قیام الله شکست ندارد.(همان، ص 9 و 10)

درباره اخلاص امام حسین(ع) و قیام خالصانه آن حضرت در جای دیگری امام خمینی می فرماید: وقتی‌‎ ‎‌مقصد الهی شد راه هرچه مشکل باشد چون مقصد الهی است باید به نظر آسان باشد.‌‎ ‎‌می بینید که در بعض روایات هست که حسین بن علی ـ سلام الله علیه ـ هرچه به ظهر‌‎ ‎‌عاشورا نزدیکتر می شد افروخته روتر می شد، رویش افروخته تر می شد‌‎‎‌ برای اینکه‌‎ ‎‌می دید که جهاد در راه خداست و برای خداست و چون جهاد برای خداست، عزیزانی‌‎ ‎‌که از دست می دهد از دست نداده است، اینها ذخایری هستند برای عالم بقا.(همان، ج 17، ص 414)

از خود گذشتگی

اولیای الهی، در سر تا سر زندگی خود جز به خدا و خدایی زیستن نمی اندیشند و امامان معصوم(ع) اساساً خودی نمی بینند و همه حیات خویش را در راه خدمت به اسلام و مسلمین نهاده و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نیستند، گرچه به حبس و تبعید و در نهایت به شهادت منجر شود. اینان در راه دعوت مردم به توحید و یکتاپرستی همچون همه انبیای الهی، بخصوص پیامبر عظیم الشأن اسلام، از هیچ کوششی فروگذار نبودند و رنج و زحمت خویش را در راه رضای الهی قرار می‌دادند. آنچه از زندگی پرفراز و نشیب پیامبر خدا حضرت محمد(ص) و امیر مؤمنان(ع) و سایر ائمه می خوانیم و می دانیم، جز از خودگذشتگی و ایثار جان و مال و آبرو در راه مردم سراغ نداریم. سیره آن بزرگواران مبتنی بر کمک به پیشرفت دین خدا و خلق خداست. سفارشات آنان بر این امور به ویژه توجه به مردم، فراوان در روایات وجوددارد و در عمل خود نیز پیشتاز در رفع حوایج مردم بودند.

امام خمینی(س) در این زمینه می فرماید:

[ائمه(ع)] در‌‎ ‎‌طول تاریخ، زحمتهارا متحمل شده اند و چنانچه، در یک وقتی همان وضعی که برای‌‎ ‎‌حضرت سیدالشهدا پیش می آمد، برای هریک از اولیای خدا پیش می آمد، همین‌‎ ‎‌فداکاری را می کردند، منتها دوره ها مختلف بود و وضعیتها مختلف. مقصد، حفظ اسلام‌ ‎‌و حفظ احکام خدا و نشر معرفت و توحید و به عبارت دیگر آدمسازی، اصلاً انبیا برای‌‎ ‎‌آدم ساختن آمده اند. انبیا آمده اند که آدمی که شیطان قسم خورده است که او را اغوا‌ ‎‌کند، اینها از کید این شیطان او را نجات بدهند و به صراط مستقیم انسانیت او را دعوت‌‎ ‎‌کنند، و خودشان هم عملاً نشان بدهند که راه چی است، چطور باید در مقابل شیطانها‌‎ ‎‌ایستاد، چه شیطانهای اِنسی و چه شیطانهای غیر انسی.(همان، ج 19، ص 5-234)

در جای دیگر می فرماید: سیدالشهدا ـ‌‎ ‎‌سلام الله علیه ـ تمام چیز خودشان را، همۀ جوانان خودش را، همۀ مال و مَنال، هرچه بود،‌‎ ‎‌هرچه داشت ـ مال و مَنال که نداشت ـ هرچه داشت، جوان داشت، اصحاب داشت، در‌ ‎‌راه خدا داد و برای تقویت اسلام و مخالفت با ظلم قیام کرد.  (همان، ج 10، ص 314 و 313)

در جملات بالا، حضرت امام(س) به چند نکته بسیار مهم اشاره می کنند. تحمل زحمات زیاد، وحدت مقصد همه انبیاء و اولیای دین، هدف حفظ دین و احکام خدا، نشر توحید، توجه به انسان و تلاش برای آدم ساختن، نجات از حیله های شیطان و شیاطین، هدایت به صراط مستقیم انسانیت و در نهاست سرمشق بودن برای همگان و فدا کردن همه چیز در راه اهداف بلند الهی و انسانی، از خودگذشتگی برای رسیدن به مقام والای انسانی و رساندن انسان به جایگاه واقعی خود، تسلیم اوامر الهی بودن و کوتاهی نکردن برای رسیدن به هدف عالی در طول حیات خود. تلاش خستگی ناپذیر برای رسیدن به اهداف حیات بشری و نجات بخشیدن انسان از منجلاب جهل و خرافه و خودخواهی و سایر صفات غیر انسانی.

آراستگی به صفات انسانی

یکی از دلایل مهم بقای انسان و جاودانه ماندن نام و یاد او، آراسته بودن به خصلت های بلند انسانی است. آنچه بشریت همواره آن را می ستاید و از آن به نیکی یاد میکند.

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز  

مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

معنای زندگی در گرو زیست مؤمنانه و انسان مدارانه است. برخی در زندگی جز به سیم و زر نمی اندیشند و برای آن، همه عمر تلاش می کنند و با دفن خود، همه آنها را نیز دفن می کنند و دیگر نامی از خویش باقی نمی گذارند.

در تاریخ اسلام امامان معصوم(ع) همواره در اوج قله صفات انسانی درخشیده اند و دوست و دشمن از آنان به نیکی یاد می کردند.

حویزی در این باره آورده است که: امام حسین(ع) آراسته به مکارم اخلاق بود. وی انسانی فروتن و درکنار مسکینان بود.(تفسیر نورالثقلین، ج ج3، ص 47)

ابن ابی الحدید نیز می نویسد: آن حضرت آزاد مرد بود و تن به ذلت نمی داد.(شرح نهج البلاغه، ج 3، ص 249) امام حسین(ع) مردی بخشنده، مردم دار و برخوردار از عزت نفس بود. از بیماران عیادت می کرد و برای ادای قرض مقروضان، گام برمیداشت. به مساکین و نیازمندان نیز کمک می کرد.(مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص 65)

جوانمردی، رسیدگی به امور یتیمان، مهمان نوازی، گذشت و جوانمردی، شجاعت، بردباری و قوت قلب نیز از دیگر صفات برجسته آن حضرت است(الفصول المهمه فی معرفت الائمه، ج 2، ص 767 – 769)

احیاکننده دین

بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی دچار انحراف گردید و در نتیجه امیرالمؤمنین علی(ع) که در غدیر خم به عنوان وصی و جانشین پیامبر معرفی شده بود، خانه نشین گردید و صدمات فراوانی به جامعه اسلامی پس از پیامبر وارد شد. انحراف در معرفی صحابی واقعی آن حضرت، وارونه کردن برخی احکام اسلامی، فضیلت تراشی برای افرادی که جایگاهی نداشتند جو سازی علیه علی علیه السلام و سایر صحابی پیامبر، تا آنجا که بعد از شهادت علی(ع) در مسجد، برخی از نماز خواندن آن حضرت سؤال می کردند. اذهان مردم چنان تحت تأثیر تبلیغات سوء حکومت قرار گرفته بود که وقتی امیرمؤمنان به شهادت میرسد از نماز خواندن آن حضرت سؤال می‌کنند. این حرکات، زمینه را برای به قدرت رسیدن امثال معاویه و یزید فراهم کرد و امام حسین(ع) راهی جز قیام علیه حکومت ظلم و ستم نداشت، چنانکه خود آن حضرت اعلام فرمود: و علی الاسلام السلام اذا بلیت الامه براع مثل یزید؛ آن‌گاه که اسلام به ریاست شخصی مثل یزید بیفتد باید فاتحه آن‌را خواند.( بحارالانوار، ج44، ص 326)

و چنان که فرموده است، به سیره جد پیامبر خدا(ص) و پدر علی(ع) حرکت می‌کند:

أسیر بسیره جدی و أبی علی ابن ابیطالب(ع)..... .( همان، ج44، ص 329)

امام حسین(ع) در این راه که تنها راه نجات اسلام و مسلمین بود، همه زندگی خویش را فدا کرد و از آن لحظه ای که از مدینه حرکت کرد و اهل بیت خودش را همراه کرد، در هر جا که مناسب بود و یا مناسبتی پیش می آمد، اهداف خویش را بیان می کرد، این گونه بود که با شهادت خویش و یاران بسیار باوفا و خالص خود، اسلام را زنده کرد و به همه جهانیان، به ویژه مسلمانان اعلام داشت که خون بر شمشیر پیروز است و حسین، آزادگی را به جهان آموخت و زیر بار ظلم و ستم نرفت.

امام خمینی(س) در این زمینه می فرماید:

سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ که همۀ عمرش را و همۀ زندگی اش را برای رفع‌‎ ‎‌منکر و جلوگیری از حکومت ظلم و جلوگیری از مفاسدی که حکومتها در دنیا ایجاد‌‎ ‎‌کردند، تمام عمرش را صرف این کرد و تمام زندگی اش را صرف این کرد که این‌‎ ‎‌حکومت، حکومت جور بسته بشود و از بین برود؛ معروف در کار باشد، منکرات از بین‌ بروند‌‎  (صحیفه امام، ج 21، ص 2)

در جای  دیگری می فرماید:

 حضرت سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ دیدند که معاویه و پسرش، خداوند‌‎ ‎‌لعنتشان کند، اینها دارند مکتب را از بین می برند؛ دارند اسلام را وارونه جلوه می دهند.‌‎ ‎‌اسلامی که آمده است برای اینکه انسان درست کند، نیامده است قدرت برای خودش‌‎ ‎‌درست کند، آمده انسان درست کند، اینها، این پدر و پسر، ـ مثل این پدر و پسر ـ اسلام را‌‎ ‎‌وارونه داشتند نشان می دادند. شرب خمر می کردند، امام جماعت هم بودند! مجالسشان‌‎ ‎‌مجالس لهو و لعب بود، همه چیز تویش بود، دنبالش هم جماعت بود، امام جماعت هم‌‎ ‎‌می شدند. امام جماعت قمارباز! امام جمعه هم بودند و منبر هم می رفتند و اهل منبر هم‌‎ ‎‌بودند. منبر هم می رفتند! به اسم خلافت رسول الله بر ضد رسول الله قیام کرده بودند.‌‎ ‎‌فریادشان «لا اله الا الله » بود، و بر ضد الوهیت قیام کرده بودند. اعمالشان، رفتارشان رفتار‌‎ ‎‌شیطانی، لکن فریادشان فریاد خلیفۀ رسول الله ! این است که مکتب را متزلزل می کند؛ (همان، ج 8، ص 336)

و این چنین است که امام خمینی(س) در تشریح حرکت امام حسین(ع) و همراهی زن و فرزندان آن حضرت و رسیدن به اهداف مشخص می فرماید:

باید همان طوری که سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ تمام حیثیت خودش،‌‎ ‎‌جان خودش را و بچه هایش را، همه چیز را در صورتی که می دانست قضیه اینطور‌‎ ‎‌می شود، کسی که فرمایشات ایشان را از وقتی که از مدینه بیرون آمدند و به مکه آمدند و‌‎ ‎‌از مکه آمدند بیرون حرفهای ایشان را می شنود همه را، می بیند که ایشان متوجه بوده‌‎ ‎‌است که چه دارد می کند، این جور نبود که آمده است ببیند که، بلکه آمده بود حکومت‌‎ ‎‌هم می خواست بگیرد، اصلاً برای این معنا آمده بود و این یک فخری است و آنهایی که‌‎ ‎‌خیال می کنند که حضرت سیدالشهدا برای حکومت نیامده، خیر؛ اینها برای حکومت‌‎ ‎‌آمدند، برای اینکه باید حکومت دستِ مثل سیدالشهدا باشد، مثل کسانی که شیعۀ‌‎ ‎‌سیدالشهدا هستند باشد؛ اصل قیام انبیا از اول تا آخر این بوده است. (همان، ج 21، ص 3)

حضرت امام خمینی با این بیانات و با الگوگیری از امام حسین(ع) است که قیام بزرگ خویش را آغاز کرد و با ایستادگی کامل به نتیجه رساند و از این رو در سخنرانی خود در سال 57، در دهکده نوفل لوشاتو به بررسی علل قیام سیدالشهدا(ع) پرداخته و تکلیف همگان را بیان کرده و حرکت علیه ظلم و ستم را تکلیف همه پیروان پیامبر اکرم(ص) امام حسین(ع) دانسته است.(همان، ج 5، ص 191 تا 194)

همچنین با توجه به عظمت حرکت امام حسین(ع) بود که امام خمینی بر مجالس عزا تأکید داشت و فرمود:

مجالس عزا باید باشد و اهل منبر باید‌‎ ‎‌این شهادت امام حسین ـ سلام الله علیه ـ را زنده نگه دارند و ملت باید با همۀ قدرت این‌‎ ‎‌شعائر اسلامی را، خصوصاً این را، زنده نگه دارند. با زنده نگه داشتن او، اسلام زنده‌‎ ‎‌می شود: ‌‌اَنا مِنْ حُسَیْن‌ که روایت شده است که پیغمبر فرموده است، این معنایش، معنا این‌‎ ‎‌است که حسین مال من است و من هم از او زنده می شوم.(همان، ج 13، ص 330)





  تعداد بازديدها: 1311


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
خبر مهم سخنگوی دولت از اینترنت/ مهاجرانی: بر سر رفع فیلترینگ به وفاق رسیده‌ایم/ برای چگونگی رفع فیلتر هنوز جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
8 نکته درباره سخنان جدید لاریجانی / منتظر " برجام ترامپی " باشیم؟
عارف : اگر حملات غیرمنصفانه ادامه یابد، به مردم اطلاع خواهیم داد چه تحویل گرفته‌ایم / «آگاهانه» سکوت کرده‌ایم
کابینه نتانیاهو بودجه روزنامه هاآرتص را به دلیل نشر مطالب ضد خود قطع کرد.
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
غزه گورستان بزرگ کودکان / هر 30دقیقه یک کودک شهید می‌شود
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
استقبال عمومی از مذاکره
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
بی توجهی به اصول و ارزش‌های دینی ممکن است کشور را به سرنوشت مشابه اندلس دچار کند
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
مسئله حجاب با کلینیک حل نمی‌شود
نويسندگان ادبي مطبوعات از مشكلات روزنامه‌نويسي و نقد ادبي در ايران مي‌گويند
صبحانه انسان مدرن يا عصرانه‌اي با اشباح؟
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی، کارآمدترین سلاح
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: عباس عبدي
دست و پا زدن در بن‌بست
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 10054
تعداد بازدید دیروز: 22259
بازدید کل: 72571250
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.