امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 10 ارديبهشت 1401 ساعت 22:34:52
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
استفاده از زکات فطره برای حل مشکلات اجتماعی

*چند مساله کلی راجع به زکات فطره است. برادران و خواهران می‌دانند که یکی از اعمال و عبادات روز عید فطر، دادن زکات فطره است. این زکات، زکات ابدان است. ما دو زکات داریم، زکات اموال و زکات ابدان.
اموال همان زکات معمولی است که انسان بخشی از دارایی را به عنوان تصفیه مال، در راه خدا می‌دهد. زکات ابدان، زکات سلامتی انسان و بیمه انسان است که بخش ناچیزی از مال را برای سلامتی بدنش می‌دهد. البته بدن، فقط بخش مادی انسان نیست. چند مطلب کلی راجع به زکات می‌گویم و وارد جزئیات آن نمی‌شوم. مکلف این زکات کیست؟ و چه کسی باید این زکات را بدهد؟
هر انسان مکلف یعنی کسی که به سطح تکلیف رسیده باشد (15 سال یا با رشدی که اسلام او را به عنوان رشد تکلیف شناخته) و شرایط عام تکلیف را داشته باشد، یعنی عاقل و آزاد باشد (که جزو شرایط تکلیف نیست اما در زکات ابدان هست) باید زکات را بپردازد. بچه‌ها خودشان زکات فطره ندارند، اما اگر بچه تحت تکفل انسان مکلف دیگری باشد، آن مکلف مسئول باید زکاتش را بدهد. بچه اگر پولدار هم باشد و پدرش فوت کرده باشد و تحت قیمومت دیگری باشد، زکات نمی‌دهد، اما اگر کسی خرج او را می‌دهد یا شما زندگی او را اداره می‌کنید، یا مهمان است و از عائله‌اش حساب شود، باید زکاتش را بدهید. و انسانی که می‌خواهد زکات بدهد باید غنی باشد. یعنی یا آن‌قدر مال داشته باشد که خرج یک سالش در آن باشد یا این که یک شغل داشته باشد که با آن به طور معمول زندگیش تامین شود (کارمند، کارگر، مستخدم، دکان‌دار یا کسب دیگر.) برای فقیر (منظور کسی است که خرج یک سالش را ندارد؛ یا با شغل یا با سرمایه) واجب نیست زکات بدهد. البته مستحب هست. و به هر حال اگر فقیر هم هستید می‌توانید زکات فطره را بدهید. و اگر نتوانید برای همه آنهایی که تحت تکفل‌تان هستند بپردازید، جداگانه بدهید، بین افراد خانواده دست به دست کنید تا برسد به آن آخر تا همه‌تان زکات فطره داده باشید. آن آخری اگر فقیر است می‌تواند خودش بردارد و اگر نیست می‌تواند به فقیری خارج از خانواده رد کند.
روز آخر ماه رمضان، اول غروب، هرکس این شرایط را داشته باشد بر او واجب است زکات فطره را تا روز عید فطر، قبل از نماز بپردازد یا کنار بگذارد (البته بعد از آن هم می‌توانید بدهید.) و مقدار آن سه کیلو غذای معمولی که مصرف می‌کنیم است. بیشتر برنج می‌خورید، برنج، اگر بیشتر نان می‌خورید، نان. (معمولاً در ایران قوت غالب غیر از گندم و برنج کم است.) لازم نیست خود جنس را بدهید؛ می‌توانید قیمتش را بدهید. قیمت هم قیمت معمول است. مصرف زکات فطره مثل زکات معمولی است و 8 مصرف دارد.
1- فقیر (همانهایی که برایشان زکات فطره واجب نیست.) و خیلی از خانواده‌ها هستند که زکات می‌دهند اما به عنوان مستحب؛ برایشان واجب نیست؛ خرج سالشان را ندارند.
2- مسکین (بی‌چیزتر از فقیر است.) خیلی از خانواده‌ها هستند که در زندگی‌شان کمبود دارند، فقیر هستند اما مسکین نیستند. مسکین آن خانواده‌های درمانده هستند. یعنی آنقدر کمبود دارند که می‌شود به آنها گفت درمانده. زمین‌گیر شده‌اند و ناچار با سوال و درخواست و کمک‌های این و آن باید زندگی‌شان را بگذرانند.
3- کسانی که مسئولیت گرفتن و پرداختن و خرج زکات را به عهده دارند. (به هر حال امور زکات اداره می‌خواهد.) بخشی از این پول را می‌شود خرج آنها کنیم؛ حقوق و وسایل زندگیشان را بدهیم.
4- مولفه قلوبهم. یعنی کسانی که مسلمان نیستند. (از نظر ما در درجه اول باید مسلمان مومن باشد؛ و شیعه. البته با شرایط خاصی به اهل سنت هم می‌توانیم بدهیم.) و با دادن این کمک قلبشان به اسلام نزدیک می‌شود. زکات وسیله‌ای می‌شود برای هدایت او. یعنی این محبت او را تحت تاثیر عاطفی قرار می‌دهد و باعث نزدیک شدنش به اسلام می‌شود. اگر ببینید غیرمسلمان نیازمندی هست و شما اگر به او کمک کنید به اسلام علاقمند می‌شود می‌توانید از زکات فطره به او بدهید.
5- مصرف زکات در راه آزادی بندگان که الحمدلله فعلاً در محیط ما نیست. یکی از مصارف زکات این است که با پرداخت آن بنده‌ها را آزاد کنیم. و این نشان می‌دهد که اسلام ضدبرده است که یکی از مصارف زکات را آزاد کردن برده‌ها قرار داده، نمی‌خواهد کسی برده بماند.
6- فی‌سبیل‌الله (در راه خدا) که بیشتر تفسیر می‌شود به کارهای عام‌المنفعه مثل جنگ فعلی که برای مخارج آن می‌توان به این وسیله کمک کرد یا برای ایجاد پل، مدرسه، مسجد یا کارهای خیری که نفعش به همه مردم می‌رسد، می‌شود زکات در آنجا مصرف شود. شما می‌توانید فطره‌تان را برای این مصارف بدهید.
7- مقروض‌ها. کسانی که نتوانند قرض‌شان را بپردازند و بدهی دارند، می‌شود زکات فطره را به آنها داد تا قرضشان را بدهند.
8- ابن‌السبیل، (در راه‌ ماندگان) کسانی هستند که در شهر خودشان امکانات دارند و فقیر هم نیستند، اما حالا که به تهران یا جای دیگر آمده‌اند و کم آورده‌اند (ماشین‌شان خراب شده، رفته‌اند برای تعمیر ماشین و پول‌هایشان را داده‌اند و دستشان خالی است یا مریض شده‌اند) می‌شود از اموال زکات فطره برای تامین خرج راه‌شان داد. امروز زلزله‌زده‌ها جزء مسائل روز هستند. دولت آنها را تامین خواهد کرد امّا فعلاً فی‌سبیل‌الله حساب می‌شود. ما قبل از پیروزی انقلاب برای مردم فلسطین و برای فاجعه‌ای که در پاکستان بوجود آمده بود، (با نظر علماء) پولهایمان را می‌دادیم که به عنوان فی‌سبیل‌الله بود.
جالب است که اسلام در چنین روزی که تعطیل است (می‌خواهد عید تعطیل باشد بودجه‌ای تهیه می‌بیند که رقم عظیمی است. امروز اگر 36 میلیون (آمار کوپن‌ها نشان می‌دهد 38 میلیون) در ایران باشد، با مراعاتی که مردم می‌کنند و با استحباب زکات می‌دهند (بعضی‌ها زیادتر از مقدار معین می‌دهند) شاید رقمی نزدیک یک میلیارد جمع شود. این جزو برنامه‌های اقتصادی کوتاه‌مدت اسلام است و از این گونه برنامه‌ها خیلی دارد. با همین رقم، گاهی کمبودهای دوران مبارزه را تامین می‌کردیم، که نقش اساسی در مبارزه‌مان داشت. رقمهای کوچک و ناچیز زکات در زندگی خانواده‌ها موثر نیست، اما [جمع می‌شود] و قطره‌قطره تبدیل به دریا می‌شود. و اگر برنامه، حساب، کتاب، و رقم و آماری باشد، می‌توان گفت که در آینده از طریق همین زکات فطره و زکات ابدان چه مقدار از مشکلات اجتماعی ما اصلاح شده است. ان‌شاء‌الله جامعه ما برمی‌گردد به طبیعت اسلامی خودش، سالم می‌شود. با حرکت درست الگویی می‌شویم برای جوامع دیگر.
(بخشی از خطبه نمازجمعه 12/5/1360)
*عید فطر، از روزهای بسیار مهمّ و سازنده و الهام بخش تاریخ زندگی ماست. دو عید بزرگ رسمی، یعنی عید فطر و عید اضحی در سال بعنوان عید اسلامی شناخته شده‌اند و برای آنها مراسم و مناسک خاص در نظر گرفته شده که نشان توجّه ذات اقدس باریتعالی نسبت به لحظات این دورها است و برای ما این لحظات ملکوتی و آسمانی، سرمایه عظیم الهی است. عید فطر از جهتی و عید اضحی از جهتی دیگر، عید فطر بخاطر گذشت یک ماه ریاضت شرعی، عبادت و تلاش برای نزدیکی به خداوند و حرکت به سوی سعادت و باز شدن افق رحمت الهی برانسانها است؛ انسان‌هایی که بخاطر یک ماه روزه، دعا، تلاوت قرآن و سایر عباداتی که نفس انسان را تسویه می‌کند و انسان را از آلودگیها پاک می‌کند و صیقل می‌دهد. امروز وارد دوران جدیدی از زندگی خودش شده، یک ماه خودسازی کرده برای این که یازده ماه دیگر را با دستآورد خویش بتواند زندگی اسلامی و انسانی داشته باشد و لذا احتمالاً یکی از معانی فطر همین است. چون کلمه فطر معانی مختلفی دارد که یا به معنای بازگشت به خلقت و فطرت است؛ یعنی انحرافاتی که انسان از مسیر خدا داشته است را اصلاح کرده و به آنچه که خداوند انسان را برای آن آفریده است، بازگشته است و یا به معنای خلقت است که باز هم همین نتیجه را دارد. یعنی باز هم انسان به خلقت اوّلیه خودش می‌رسد.
عید فطر روزی است که انسانهایی که حق ماه مبارک رمضان را ادا کرده باشند، به همان حالتی که خداوند خواسته است در آن باشند، بازگشته‌اند. انسانی که شایسته نزولی رحمت و برکت خداوند است. انسانی پاک از تمام آلودگیها که طاعب بازگشته و رحمت خداوند را جلب کرده. ان‌شاءاللّه امّت و ملّت ما و مسلمانهای دیگر، یک چنین موهبتی را از این ماه گرفته باشند. انسانی که اگر از راه خدا منحرف بوده، امروز باز خودش را در مسیر الهی می‌بیند و اگر منحرف بوده است، توبه کرده. لذا ما باید امروز از شرایط روحی خاصّی که در وجودمان است، درس‌هایی عظیمی بگیریم و آن را حفظ کنیم. توصیه من به شما عزیزان، برادران و خواهران‌مان این است که نگذارید در طول سال دستآوردهای ماه مبارک رمضان از دستتان برود. آنچه که در این لحظات مقدّس و در لیله‌القدر و ماه هدایت تحصیل کرده‌اید، این سرمایه عظیم را حفظ کنید و در طول سال هم آن را رشد دهید و آن را عصای راه خدا و راهنمای زندگی شرافتمندانه و حرکت به سوی جوار الهی قرار دهید. شما می‌دانید که از حالات بد انسان، عهد شکنی و شکستن توبه است. تحقیقاً بسیاری از ما در طول ماه مبارک رمضان توبه کرده‌ایم. از فاصله‌ای که با خداوند گرفته بودیم، برگشتیم و پیوند خودمان را با خداوند اصلاح کرده‌ایم و توفیق جلب رحمت خداوند را در اثر روزه و دعا و نیاش بدست آورده‌ایم. با خداوند عهد کرده‌ایم که با او باشیم و در اطاعت فرامین الهی، کوتاهی نکنیم و راه اولیاء و پیغمبرانش را حفظ کنیم. و داشته باشیم.
تحقیقاً آنهایی که اهل روزه و عبادت بودند در ماه مبارک رمضان اینها را نیز داشته‌اند و حیف است که انسان از عهدی که با خداوند کرده برگردد. باید هر روز بهتر از روز قبل به خداوند نزدیک شده باشیم. مبادا کسانی فکر کنند که ماه رمضان دوباره می‌آید و باز هم فرصت توبه و عنابه است، خدا رحیم است، ما را می‌بخشد! البته همین‌طور است. امّا طرز برخورد ممکن است خسارت بار باشد. ما نمی‌دانیم که آیا باز هم فرصت ماه مبارکی را خواهیم داشت یا نه؟ اگر هم داشته باشیم راه خداوند و سفره نعمت کرامت الهی آنقدر وسیع و طولانی است که هر چه ما خودمان را رشد دهیم و به خداوند نزدیک کنیم، باز هم هنوز میدان باز است و هر چه جلو برویم افقهای جدیدی باز می‌شود. عقب گرد از آنچه که انسان بدست آورده، خسارت‌های بشری هستند که خداوند همیشه ما را از آنها می‌ترساند و از ما می‌خواهد که برخلاف عهد و برخلاف وعده‌ای که با خداوند در ساعات مشخصی گذاشته‌ایم، عمل نکنیم. ان‌شاءاللّه بتوانیم سال آینده و ماه‌های آینده را بهتر از گذشته در راه خدا و برای دین خدا و برای انقلاب و برای جلب رضایت خداوند در صحنه باشیم.همان‌طور که امّت ما بودند. ما در آخرین آزمایشی که در روزهای آخر ماه مبارک داشتیم، یعنی روز جهانی قدس، بوضوح فهمیدیم که امّت‌مان در ماه مبارک رمضان الهی‌تر شده و دستآوردهای گذشته خویش را حفظ کرده. آن حضور انبوهی که مردم روزه‌دار، در خیابانها و در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس داشتند، نشان داد که مردم راه خودشان را به خوبی حفظ کرده‌اند و مسیر انقلاب، راه خدا، راه جهاد و راه مبارزه را آن طور که امامشان (ره) ترسیم کرده و آن طور که خدا برای آن خواسته است را در پیش گرفته‌اند و شکر نعمت خدا را با این روحیه‌ای که خداوند به شما داده، ان‌شاءاللّه داشته باشید.
مصلای تهران، نماز عید فطر
27 فروردین 1370

*جمهوری اسلامی





  تعداد بازديدها: 1223


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج
مثنوی "جان به کف" سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر) در توصیف بسیجی
اجرای طرح اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه
اعضای جدید شورای عالی حوزه انتخاب شدند + اسامی
به بهانه ی درگذشت والد گرامی، حاج حسن پورسلطان
قصیده ی " پدر " سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/9/5
خبر مهم سخنگوی دولت از اینترنت/ مهاجرانی: بر سر رفع فیلترینگ به وفاق رسیده‌ایم/ برای چگونگی رفع فیلتر هنوز جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
8 نکته درباره سخنان جدید لاریجانی / منتظر " برجام ترامپی " باشیم؟
عارف : اگر حملات غیرمنصفانه ادامه یابد، به مردم اطلاع خواهیم داد چه تحویل گرفته‌ایم / «آگاهانه» سکوت کرده‌ایم
کابینه نتانیاهو بودجه روزنامه هاآرتص را به دلیل نشر مطالب ضد خود قطع کرد.
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
غزه گورستان بزرگ کودکان / هر 30دقیقه یک کودک شهید می‌شود
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
استقبال عمومی از مذاکره
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
بی توجهی به اصول و ارزش‌های دینی ممکن است کشور را به سرنوشت مشابه اندلس دچار کند
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
مسئله حجاب با کلینیک حل نمی‌شود
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
نويسندگان ادبي مطبوعات از مشكلات روزنامه‌نويسي و نقد ادبي در ايران مي‌گويند
صبحانه انسان مدرن يا عصرانه‌اي با اشباح؟
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی، کارآمدترین سلاح
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
سقوط اخلاقی زمامداران


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 18405
تعداد بازدید دیروز: 22259
بازدید کل: 72579601
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.