امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 آبان 1390 ساعت 20:47:47
صلاحيت و عدالت حقايق نهفته در ماجراي غدير است

بيانات رهبر معظم اتقلاب اسلامي در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، به مناسبت عيد غدير خم‏ 

 30/ 03/ 1371     

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم‏

 

بنده هم اين عيد سعيد و بزرگ را به همه‏ى مسلمين و مستضعفان و عدالت جويان عالم و به ملت شريف و عزيز ايران و به شما عزيزان، تبريك عرض مى‏كنم؛ به خصوص به برادرانى كه از راههاى دور تشريف آورده‏اند و عشق و شيفتگى خود را به مقام والاى ولايت عظما، عملًا اثبات كردند.

 

در ماجراى غدير، حقايق بسيارى نهفته است. صورت قضيه اين است كه براى جامعه‏ى نو پاى اسلامى در آن روز، كه در حدود ده سال از پيروزى اسلام و تشكيل آن جامعه گذشته بود، نبى مكرم صلى الله عليه و آله و سلم، موضوع حكومت و امامت را با همان معناى وسيعى كه دارد حل مى‏كردند و در غدير خم و در بازگشت از حج، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام را به جانشينى خود نصب مى‏فرمودند.

 

 خود همين ظاهر قضيه، البته بسيار مهم است و براى كسانى كه در مسائل يك جامعه‏ى انقلابى، اهل تحقيق و تدبر باشند، يك تدبير الهى است. ولى ماوراى اين ظاهر، حقايق بزرگى وجود دارد كه اگر امت و جامعه‏ى اسلامى به آن نكات برجسته توجه كند، خط و راه زندگى روشن خواهد شد.

 

 اساساً اگر در قضيه‏ى غدير، عموم مسلمين چه شيعيان كه اين قضيه را قضيه‏ى امامت و ولايت مى‏دانند و چه غير شيعيان كه اصل قضيه را قبول دارند، اما برداشت آن‏ها از اين موضوع، امامت و ولايت نيست بيشتر توجه خودشان را امروز متوجه و متمركز به نكاتى كنند كه در قضيه‏ى غدير است، براى مصالح مسلمين دستاوردهاى زيادى خواهد داشت.

 

بنده به يكى دو نكته‏ى از آن نكات، به صورت كوتاه، اشاره مى‏كنم. يكى از اين نكات مهم، عبارت است از اين كه، با مطرح كردن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام و با نصب آن بزرگوار براى حكومت، معيارها و ارزشهاى حاكميت، معلوم شد. پيغمبر، در قضيه‏ى غدير، كسى را در مقابل چشم مسلمانان و ديدگان تاريخ قرار دادند كه از ارزشهاى اسلامى، به طور كامل برخوردار بودند. يك انسان مؤمن؛ داراى حد اعلاى تقوا و پرهيزكارى؛ فداكار در راه دين؛ بى‏رغبت نسبت به مطامع دنيوى؛ تجربه شده و امتحان داده در همه‏ى ميدانهاى اسلامى: ميدانهاى خطر؛ ميدانهاى علم و دانش؛ ميدان قضاوت و امثال اين‏ها.

 

يعنى با مطرح شدن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام به عنوان حاكم و امام و ولى اسلامى، همه‏ى مسلمانان در طول تاريخ بايد بدانند كه حاكم اسلامى، بايد فردى در اين جهت، با اين قواره‏ها و نزديك به اين الگو و نمونه باشد. پس، در جوامع اسلامى، انسان‏هايى كه از آن ارزشها نصيبى ندارند؛ از فهم اسلامى، از عمل اسلامى، از جهاد اسلامى، از انفاق و گذشت، از تواضع و فروتنى در مقابل بندگان خدا و آن خصوصياتى كه امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام داشتند، بهره‏اى نداشته باشند، شايسته‏ى حكومت كردن نيستند. پيغمبر، اين معيار را در اختيار مسلمانان گذاشتند. و اين، يك درس فراموش‏نشدنى است.

 

نكته‏ى ديگرى كه در ماجراى غدير مى‏شود فهميد، اين است كه امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در همان چند سالى كه به خلافت و حكومت رسيدند، نشان دادند كه اولويت در نظر آن بزرگوار، استقرار عدل الهى و اسلامى است. يعنى عدالت، يعنى تأمين كردن هدفى كه قرآن براى ارسال رسل و انزال كتب و شرايع آسمانى، بيان‏ فرموده است: «ليقوم الناس بالقسط » اقامه‏ى قسط الهى. قسط و عدل با دستورى كه اسلام معين كرده، بهترين تضمين و تأمين‏كننده‏ى عدالت است. اين، در نظر امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، اولويت درجه‏ى اول بود.

 

جامعه‏ى اسلامى، با عدل و قسط است كه قوام پيدا مى‏كند و مى‏تواند به عنوان شاهد و مبشر و هدايت‏گر و الگو و نمونه، براى ملتهاى عالم مطرح شود. بدون عدل، ممكن نيست. و لو همه‏ى ارزشهاى مادى و ظاهرى و دنيايى هم فراهم شود، اگر عدالت نباشد، در حقيقت هيچ كارى انجام نشده است. اين، آن برجسته‏ترين مسئله در زندگى حكومتى امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام بود. پيغمبر اكرم صلوات الله و سلامه عليه كه چنين عنصرى را به حكومت و ولايت مسلمين منصوب مى‏كردند، در حقيقت اهميت عدل را بيان فرمودند. پيغمبر مى‏دانستند امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در چه جهتى فكر مى‏كنند و حركت خواهند كرد. آن حضرت دست‏پرورده‏ى پيغمبرند؛ شاگرد پيغمبرند؛ مطيع و عمل‏كننده به فرمان و درس پيغمبرند. پيغمبر با منصوب كردن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در حقيقت عدل را در جامعه‏ى اسلامى اهميت بخشيدند و امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در طول همان چهار سال و نه ماه يا ده ماه حكومت ظاهرى كه داشتند، بيشترين اهتمامشان بر استقرار عدل در جامعه بود. آن حضرت، عدالت را مايه‏ى حيات اسلام و در حقيقت روح مسلمانى و جامعه‏ى اسلامى مى‏دانستند. و اين، آن چيزى است كه ملتها به آن نياز دارند و جوامع بشرى در دوره‏هاى مختلف، از آن محروم بوده‏اند. در آن زمان هم محروم بودند؛ قبل از آن زمان هم محروم بودند؛ امروز هم اگر به صحنه‏ى عالم و كارى كه ابرقدرت‏ها مى‏كنند و روش حكومتى كه حكام مادى در دنيا عمل مى‏كنند نگاه كنيد، بازهم مى‏بينيد مشكل همين است. مشكل بشريت، در حقيقت فقدان عدالت و اسلام و حكومت علوى و روش و منهاج امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام است.

 

امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، عدالت را در بين مسلمانان و جامعه‏ى اسلامى جارى مى‏كردند و مانع از اين شدند كه بيت‏المال به اسراف مصرف شود. نگذاشتند دست تطاول باز شود. نگذاشتند كسانى بيت‏المال مسلمين را به ناحق مصرف كنند.

 

البته بيت‏المال مسلمين در آن روز، به اين شكل بود كه درآمدهاى جامعه‏ى اسلامى به شكل سرانه، بين مردم تقسيم مى‏شد. اين روش ماليه‏ى جديد و اين شكلى كه امروز در دنيا وجود دارد، آن روزها معمول نبود. همان درآمد را، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، بالسويه تقسيم مى‏كردند. بيت‏المال را بين صحابى و غير صحابى و قرشى و هاشمى و غير قرشى و غير خاندان پيغمبر و همه و همه، به شكل يكسان تقسيم مى‏كردند و اين، مايه‏ى اعتراض خيلى‏ها شد؛ اما امير المؤمنين، عليه الصّلاة و السّلام، اعتنايى نكردند. امروز وضع تقسيم بيت‏المال به شكل عادلانه، آن‏طور نيست. امروز تقسيم سرانه نيست و روشهاى ديگرى در استقرار عدالت وجود دارد.

 

امروز كسانى كه با بيت‏المال مسلمين سروكار دارند، بايد از مصرف و خرج كردن بيت‏المال در غير مصارف عمومى و مردمى، خوددارى كنند. اين، راه تقسيم عادلانه‏ى بيت‏المال است. اگر مسئولى خداى ناخواسته، در امر بيت‏المال اسراف بورزد، يا آن را در مصارف شخصى و يا براى دوستان و نزديكان و مرتبطين خود مصرف كند، اين، تخلف از عدل و قرار واقعى در امر بيت‏المال است. بايد بيت‏المال مسلمين در همان طريقى كه قانوناً معين شده و همان مصارف عمومى و بخشهايى كه وظيفه‏اى از وظايف كشور را بر عهده دارد، مصرف شود. لذا امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، آن روز به كسانى كه مسئوليت امور كشور را بر عهده داشتند، سخت‏گيرى را به جايى رساندند كه به قول امروز، بخشنامه كردند: «ادقوا اقلامكم»؛ سر قلمهاى خودتان را كه با آن مى‏نويسيد، ريز بتراشيد. هم صرفه‏جويى در قلم، هم صرفه‏جويى در كاغذ، هم صرفه‏جويى در مركب! «و قاربوا بين سطوركم»؛ سطورى را كه در كاغذ مى‏نويسيد به هم نزديك بنويسيد و در كاغذ صرفه‏جويى كنيد. «و اقصدوا قصد المعانى»؛ مطالب لازم را بنويسيد. از زياده‏روى و زياده‏نويسى پرهيز كنيد.

 

اگر امروز بخواهند اين حرفها را تكرار كنند، به اين شكل خواهد بود كه از ايجاد دستگاه‏هاى زايد، استخدامهاى زايد و توسعه دادن‏هاى زايد، خوددارى كنيد. يعنى بايد از كاغذپراكنى و زياده‏نويسى‏هاى بيهوده و وقت تضييع كن، خوددارى كنيم. اين خصوصيات را، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، رعايت مى‏كردند. در آخر اين جمله هم، كه بعضى از فقراتش را من عرض كردم، مى‏فرمايند: «فإن اموال المسلمين لا يحتمل الاضرار.» ضرر رساندن به اموال مسلمانان را تحمل نمى‏كردند كه كسى بخواهد و لو به اندازه‏ى كمى به اموال عمومى ضرر برساند. اين، يعنى امانت‏دار دانستن خود و همه‏ى مسئولين بيت‏المال. اين، آن عدل امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام است. و اين آن قله‏اى است كه ما بايد به آن برسيم.

 

 آن بزرگوار امام رضوان الله تعالى عليه هم فرمودند، و همه‏ى ما هم گفتيم: بديهى است كه ما به امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، نمى‏رسيم. بديهى است كه بشر معمولى، نه در اين زمان، نه حتى در آن زمان، قادر بر اين نيست و نبود كه مثل آن بزرگوار، مشى كند، يا عدالت را آن‏گونه اجرا كند و يا آن‏طور زندگى كند. موضوع اين است كه آن حضرت نمونه‏ى كاملند.

 

 بايد تلاش كنيم‏ خودمان را به آن نمونه‏ى كامل نزديك و شبيه‏تر كنيم. اگر حركت ما به گونه‏اى باشد كه در حال دور شدن از آن نمونه‏ى كامل باشيم، اين، انحراف و خطاست. اين متمركز شدن روى عدالت و دل بستن به عدالت، راز اصلى دشمنى دشمنان اسلام با اسلام، به خصوص در روزگار ماست. در زمانهاى قديم هم البته همين‏گونه بوده است. اما امروز، علت اين كه مى‏بينيد ابرقدرت‏ها با ما با جمهورى اسلامى؛ با شما ملت مخالفت دارند، احساس دشمنى دارند، اگر بتوانند ضربه‏اى وارد كنند وارد مى‏كنند و پرهيز نمى‏كنند، همين است. چون جمهورى اسلامى، منادى چنان عدالتى است. عدالت بين همه‏ى ملتها؛ بين همه‏ى انسانها؛ بدون اين كه ملاحظه شود كه كى مال كدام نژاد، يا كدام خون، يا كدام رنگ است. امير المؤمنين، عليه الصّلاة و السّلام، در جامعه‏ى اسلامى آن روز و تحت حكومت خود، نگاه نمى‏كردند كه اين مسلمان است و اين مسيحى است يا يهودى است. نسبت به همه‏ى آن‏ها، مثل يك پدر بودند. حافظ منافع آن‏ها بودند.

 

امروز جامعه‏ى اسلامى ما، اين را مى‏خواهد و ابرقدرت‏ها حاضر نيستند چنين چيزى را تحمل كنند. زندگى ابرقدرت‏ها، بر زورگويى بنا شده است؛ بر زياده‏طلبى بنا شده است؛ بر تصرف محيطهاى زندگى ملتها و محروم كردن آن‏ها به نفع خود، بنا شده است. لذا مى‏بينيد از جمهورى اسلامى، ناخشنود و ناراضى‏اند. تبليغات مى‏كنند؛ فشارهاى تبليغاتى وارد مى‏آورند؛ فشارهاى سياسى وارد مى‏كنند؛ محاصره‏ى اقتصادى مى‏كنند و با هرچه كه در توان و قدرت دارند، سعى مى‏كنند جمهورى اسلامى را در انزوا و در زير لطمات و ضربات خود قرار دهند. اين، به خاطر ترس از عدالت است؛ ترس از آن عدالت اسلامى كه منادى آن، شما ملت ايران هستيد.

 

ملتها عدالت را دوست دارند. تشنه‏ى عدالتند؛ و اگر ببينند ملتى پرچم عدالت را در دست گرفته است و در مقابل قلدرها و زورگوهاى عالم و در راه عدل، فداكارى و ايستادگى مى‏كند، دلگرم و اميدوار مى‏شوند. و اين، اتفاق افتاده است. از بعد از پيروزى انقلاب تا امروز، ملتها دائم به شما نگاه كرده‏اند كه ملت ايران هستيد.  به فداكارى شما، به صبر شما، به وفادارى شما، به اسلام و قرآن، به عشق شما به قرآن و اسلام و مقام ولايت عظمى، به علاقه‏ى شما به پيمودن اين راه، به ايمان شما، به اين كه زندگى خوب در سايه‏ى ايمان اسلامى تأمين مى‏شود و لاغير، نگاه كرده‏اند. و همين هم هست. رفاه، سعادت، خوشى، صلح و امنيت براى يك ملت، در سايه‏ى ايمان به خدا و حاكميت ارزشهاى الهى تأمين مى‏شود و لاغير. اين را، در ملت ما فهميده‏اند.

 

ايستادگى ملت ما را هم دانستند. اين است كه ابرقدرت‏ها عصبانيند. ملتهاى ضعيف هم به اين ملت نگاه مى‏كنند و از او مى‏آموزند. ايستادگى شما، دنيايى را وادار كرد كه در مقابل ظلم و جور و زورگويى استكبار بايستند. دنيا اين‏طور نبود! تنها علاج، در مقابل ظلم و تعدى و تجاوز و نامردمى استكبار، عبارت است از ايستادگى و پايدارى روى همان معيارها و ميزانهايى كه غدير، سمبل و رمز واقعى آن است؛ يعنى عدالت؛ تلاش براى خدا؛ ارزش دادن به تقوا و جهاد في سبيل الله. ايستادگى بر روى اين معيارهاست كه خواهد توانست اين راه را در مقابل ملت ايران، باز هم، بازتر و هموارتر كند.

 

ابرقدرت‏ها اگر خيال مى‏كنند ملتى را كه قلبش مؤمن به اصول الهى و اسلامى است، مى‏شود شكست داد، اشتباه مى‏كنند. چنين ملتى را نمى‏شود شكست داد. بحمد اللّه ملت ايران، با فداكاريهايى كه كرده و ايستادگى در اين ميدان، آثار و ثمرات شيرين آن را، خودشان ديده است. امروز ملت ما عزيز است، سربلند است، مستقل است و تحت نفوذ هيچ سياستى نيست. نيروهاى ملت، آماده براى كار و تلاش كردن و برنامه‏ريزى براى پيشرفت كشورند. اين‏ها براى يك ملت ارزش است. وقتى‏كه ابرقدرت‏ها بر يك كشور و بر يك ملت مسلط باشند، اين امكانات و اين فرصتها را از آن ملت مى‏گيرند؛ همچنان كه در طول سالهاى سياه حكومت طواغيت از ما گرفته بودند.

 

از خداى متعال مى‏خواهيم كه ما را در راه ايمان به قرآن و اسلام و مقام ولايت، ثابت قدم بدارد و توفيقات خود را بر ما نازل كند. إن شاء اللّه مسلمانان در همه‏ى كشورهاى اسلامى و از هر فرقه از فرق اسلامى كه هستند، سعى كنند دلهايشان را به هم نزديك كنند و اتحاد و وحدت فيما بين را حفظ نمايند. كه اين، خود، سلاح بزرگى در مقابل دشمنان اسلام است.

 

و السّلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته‏

 

(استفاده از اين مطلب با درج نشاني سايت اشكال ندارد)

 

 





 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
نماینده مجلس: کسی که برای خرید گوشی ۴۰ میلیون هزینه می‌کند باید مالیاتش را هم بدهد
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دستیار اجتماعی رییس جمهور: کاهش سن تمایل به مهاجرت به زیر ۱۸ سال
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
پیام ظریف به یهودیان جهان: نتانیاهو و رژیم او، در کنار حامیان غربی‌اش ماشین آدم‌کشی و ویرانی را در منطقه راه انداخته‌اند/ صهیونیست‌ها به‌دروغ خود را نماینده و پناهگاه یهودیان جهان وانمود می‌کنند، در حالی که در عمل، بزرگترین دشمن اعتبار و امنیت آنان هستند
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
عضو شورای عالی فضای مجازی:
تقی‌پور: همان‌ها که فیلترشکن می‌فروشند جلوی اجرای قانون را هم گرفته‌اند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
والد گرامی حجت الاسلام اسماعیل نادری دعوت حق را لبیک گفت
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
مترو خوب است !
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/21
چه چیزی در مجلس حضرت زهرا(س) باعث عصبانیت امام (ره) شد؟
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
انتقاد سید حسن خمینی از سانسور کتاب ها : بحث بر سر فیلترینگ است اما در همین شرایط 50 میلیون نفر عضو تلگرام هستند
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
روایت شیخ علی عراقچی از کلاس تفسیر علامه طباطبایی
امام راحل چگونه غائله‌ای را که علیه علامه طباطبایی راه افتاده بود، خواباند؟
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
یک نماینده مجلس:
هزینه آشکار و پنهان برای اتباع غیر مجاز در کشور توجیه پذیر نیست
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
یادداشتی از: خانم نهال موسوی
بلایی که گوش‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سرمان آورده‌اند
رسوایی اخلاقی در کلیساهای انگلستان / کسی که تاج شاه چارلز را بر سرش گذاشت چه کرد؟
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
حزب‌الله برای نخستین بار وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار داد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
تبیینِ مقامِ "سِر مُستودَع" حضرت فاطمه (س) با استفاده از نظریه عرفانیِ امام خمینی در اسماء مستأثره


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 15061
تعداد بازدید دیروز: 23781
بازدید کل: 72502838
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.