امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 19 شهريور 1403 ساعت 20:44:58
یادداشتی از: سید محی الدین حسینی ارسنجانی
آیت‌الله طالقانی؛ پایه‌گذار «وفاق»

آرمان امروز: سید محمود طالقانی را بدون شک باید یکی از چهره‌های نامدار سه عرصه فقاهت و سیاست و اجرا در این دوره و زمانه دانست. هوش و نبوغ سیاسی وی در هدایتگری جریان‌های گوناگون فکری و قدرت عمل و جسارت او در مسئولیت‌های که داشت و ارزش و اعتبار علمی وی در امور دینی و مذهبی از طالقانی بعنوان انسان راستین زمانه خود و یک ایدئولوگ سیاسی و مذهبی ساخته و معرفی کرده بود. او بعد‌ها به عنوان مراد بسیاری از رهبران سیاسی و انقلابی شد و رهروان فکری خاص خود را پیدا کرد و در عرصه اصلاحات اجتماعی حرف و سخن‌های بسیار و طرح و برنامه‌های فراوانی داشت. می‌توان طالقانی را بزرگ مصلح اجتماعی زمانه و انسانی محبوب و با نفوذ در میان طبقات مختلف مردم و ارکان بالای قدرت و سیاست در ایران قبل و بعد از انقلاب دانست.

محوریت قرار گرفتن وی در رأس هرم دو جریان فکری انقلابیون نوپا و تند رو‌های انقلابی در کنار ارائه راهکار‌های عملیاتی در بین یاران و اعضای دو گروه یا دو طیف فکری و سیاسی نهضت ازادی و ملی گرا‌ها روش مدیریت اجتماعی او و در دل و در قلب هواداران و علاقه‌مندان جای گرفتن هنر دیرینه او بود. اما به راستی اگر امروز طالقانی در بین ما بود و با توجه به شرایط موجود وی در دولت فردی مثل پزشکیان که به نوعی در اجرا و تفکر فردی شبیه و نزدیک به افکار و عقاید اجتماعی طالقانی می‌باشد چه می‌کرد و از چه جایگاهی برخوردار بود؟ . قطعاً با توجه به مطالعات پیرامونی که در زندگی و زمانه طالقانی انجام داده‌ام او انسانی جسور اما حد و مرز‌شناس با رعایت چارچوب‌های نظام اسلامی بعنوان مشاوری‌امین برای دولت چهاردهم در‌اندیشه هدایتگری افکار اجتماعی مردم به سمت و سوی تفکر نقاد و نگاه باز سیاسی و اجتماعی بود. اگر او امروز در میان ما بود با آن ضمیر نا ارام و زبان برنده‌اش هرگز برخورد‌های تند علیه دولت اصلاحات را برنمی تابید واجازه ایجاد محدودیت نهاد‌های قدرت در کار دولت مردمی برآمده از ارا و خواست مردم را نمی‌داد. کار او همواره در ایجاد «وفاق» بود و وحدت نیرو‌های انقلاب، تشابهات فکری سید محمود طالقانی با مسعود پزشکیان در ابعاد اجتماعی را با اندک پژوهشی در این راستا می‌توان فهمید و بررسی کرد.

او چون خود را از مردم جدا نمی‌دانست و در محافل مختلف با مردم بدون واسطه و با صراحت و شفافیت سخن می‌گفته لاجرم این روز‌ها نیز پزشکیان با تمسک به سخنان مصلحان اجتماعی عرصه انقلاب امام و امت همچون طالقانی و بهشتی و مطهری و… سعی می‌کند از مردم بگوید و برای مردم کار کند و حرف و سخن خود را خالصانه و بی‌واسطه به مردم کشورش عرضه کند. همانطور که از خطبه‌های غرا و آتشین آیت الله طالقانی در نمازجمعه‌های بعد از انقلابش چشم یزیدیان زمان از حدقه بیرون می‌امد امروزه نیز سخنان پزشکیان ساده زیست و ساده گوی جبهه اصلاحات است که به مذاق برخی‌ها خوش نمی‌آید و در‌اندیشه محدود کردن تأثیرات فراوان مواضع اجتماعی اویند! مخاطبان دیروز طالقانی جامعه نخبگان حوزه و دانشگاه و اقشار ضعیف و فرودست جامعه بودند و امروز مخاطبان پزشکیان فعالان اجتماعی و دغدغه‌مندان توسعه و تعالی فرهنگ و اجتماع ایران و همه ایرانیانند. طالقانی برای ارتباط با مخالفانش از شیوه یکسانی پیروی نمی‌کرد؛ گاه از تک‌گویی به گفت‌وگو روی می‌آورد و به شیوه مذاکره دوجانبه میان قشر سنتی و مذهبی و یا بین دانشجو‌ها و روحانیون به عنوان نماینده قشر نوگرا و روشنفکر گفتار‌های خود را ادامه می‌داد.

مسعود پزشکیان هم سعی دارد به شیوه مدیریتی امثال چون او حرکت کند. طالقانی اگر امروز در بین ما بود در حوزه اصلاح، تکلیف، تعیین هدف، روش قرآن، روش اولیا با بهره‌گیری از براهین و استدلالات علمی و به‌ویژه برهان نظم و روش‌های حکومت داری و کار و فعالیت سیاسی همان گونه عمل می‌کرد که در بحبوحه مبارزات و مجاهدات خود در قبل از انقلاب و سال‌های آخر عمرش انجام داد و رفتار نمود. او اگر امروز در بین ما بود توصیه‌اش به ما و رئیس دولت چهاردهم این بود که با مردم مدارا کنند. زیرا در تکوین نظام فکری و عمل سیاسی آیت الله سید محمود طالقانی، جریان‌های مختلف فکری از جمله جـــریان بیداری اسلامی، جریان‌اندیشه انقلابــــی، جریان مشروطه خــــــواهی، جریان روشنفکری دینی، جریان اصلاح طلب و انقلابیون دبش و دو آتیشه جایگاه و پایگاه خود را دشتند و اثر‌گذار عرصه سیاست و اجتماع کشور خود بودند.





  تعداد بازديدها: 58


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اطلاعیه :
برگزاری مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی (ره)
یادداشتی از: خانم سيما پروانه‌گهر
شورشي عليه دولت سايه يا ديپلمات محافظه‌كار
یادداشتی از: حسن هانی‌زاده
اسرائیل و حمله سایبری به حزب ا...
پیام شورای شهر به شهردار
آقای زاکانی شما تا پایان نمی‌مانید!
معاون حقوقی رئیس جمهور: «انتصابات» تشکیل شرکت سهامی در دولت نیست/ استفاده از خرد جمعی بدون توجه به گرایش‌های سیاسی افراد است
یادداشتی از: عبدالرضا فرجی راد
خطر زنگزور جدی است
دانشجویان به دانشگاه برگشتند
رئیس‌جمهور فنلاند خواستار پایان حق وتو در شورای امنیت شد
جزئیات تازه از جنایت تروریستی انفجارپیجرهای حزب‌الله لبنان توسط رژیم صهیونیتسی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمدرضا یوسفی شیخ‌رباط
کلی‌گویی‌های باطل در اقتصاد ایران
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
جای خالی تغییر در مصاحبه رئیس‌جمهور
الجزیره: انفجار دستگاه های ارتباطی اعضای حزب الله، صحنه جنگ با اسرائیل را تغییر می دهد/ سید حسن نصرالله چندماه پیش به نیروهای خود هشدار داده بود
آخرین وضعیت در لبنان پس از انفجارهای سریالی/ تا این لحظه، (ده) تن شهید شدند/ یک دختر هشت ساله در میان شهدا است/ دستکم 2750 تن زخمی شده اند/ وضعیت بیش از 200 تن وخیم است/ حدود 100 بیمارستان در سراسر لبنان قربانیان را پذیرش کرده اند
در واکنش به ادعاهای آمریکا و غرب در سالگرد اغتشاشات؛
کنعانی: واژه شرم نزد مقامات برخی کشورها چقدر مظلوم و مهجور است
بیانات در دیدار اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس
نگرانی سعودی ها از توان موشکی انصارالله یمن
حاشیه‌های اولین نشست خبری رئیس‌جمهور/ وقت شناسی و شوخی‌های پزشکیان، تعداد بی سابقه رسانه‌های حاضر و آخرین سوال درباره رفع حصر پای تریبون
«زخم‌کاری» تازه‌به‌دوران رسیده‌ها
آیت الله غرویان: خواسته تندروها انحراف دولت است
بررسی معضلات ششمین شهر آلوده جهان
حرکت به سوی تهران کم‌کربن

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
در امتداد موفقیت های بزرگ امام عسکری(ع) در فضای امنیتی و تهاجماتِ فکری
به مناسبت سالروز رحلت آیت‌الله میرزاعلی احمدی میانجی
ارتباط و علاقه دو سویه امام‌ خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله صانعی
تقدیم به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)
صبحِ روشنی " قصیده ی فراق " سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) دوشنبه 1403/6/19
در پیام تسلیتی مطرح شد؛
سید حسن خمینی: محبت سرشار آیت‌الله العظمی محفوظی به امام در سالهای غربت و ایام سختی همواره در یادها باقی است
مسئولان تهدید امنیتی اتباع بیگانه را جدی بگیرند
اتباع مجاز 2 میلیون؛اتباع غیر مجاز 8 میلیون
یادداشتی از: حجت الاسلام محمدرضا یوسفی شیخ‌رباط
عقل سلیم در داستان بنزین
توصیه حجت الاسلام مسیح مهاجری به سخنگوهای قوای سه گانه: راست بگویید و واقعیت را فدای مصلحت نکنید / نظام از دروغ مسئولان بسیار لطمه خورده است
پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی درپی درگذشت آیت‌الله محفوظی
تسهیلات ودیعه مسکن؛ گران برای مردم، ارزان برای نمایندگان آنها!
ظریف: هم غرب گرایی بد است و هم غرب ستیزی
یادداشتی از: سید محی الدین حسینی ارسنجانی
آیت‌الله طالقانی؛ پایه‌گذار «وفاق»
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
تاملی در وام‌های میلیاردی بورس
یادداشتی از: عبدالرضا فرجی راد
روسیه دنبال فشار سیاسی بر ایران
نگاهی به وضعیت نگران کننده اتباع افغان در ایران، آمار و وعده های مسئولان
مهمانانی که قصد خداحافظی ندارند
تاریخ نامه
روایت تاریخ دانِ آمریکایی از ذوب شدن مغول ها در تمدن و فرهنگ ایرانی
سردار رادان: بر چادر ما می‌تازند، چون اگر آن را بگیرند پرچم را می‌گیرند و وقتی پرچم را گرفتند همه کار می‌شود کرد
وصیت‌نامه مجری عملیات ضد صهیونیستی الکرامه:
ای امت عربی اگر دین ندارید لااقل غیرت داشته باشید
آدرس خانه‌های شهرداری پیدا نشد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 16622
تعداد بازدید دیروز: 17857
بازدید کل: 70968449
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.