امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 23 آبان 1390 ساعت 20:47:47
صلاحيت و عدالت حقايق نهفته در ماجراي غدير است

بيانات رهبر معظم اتقلاب اسلامي در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، به مناسبت عيد غدير خم‏ 

 30/ 03/ 1371     

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم‏

 

بنده هم اين عيد سعيد و بزرگ را به همه‏ى مسلمين و مستضعفان و عدالت جويان عالم و به ملت شريف و عزيز ايران و به شما عزيزان، تبريك عرض مى‏كنم؛ به خصوص به برادرانى كه از راههاى دور تشريف آورده‏اند و عشق و شيفتگى خود را به مقام والاى ولايت عظما، عملًا اثبات كردند.

 

در ماجراى غدير، حقايق بسيارى نهفته است. صورت قضيه اين است كه براى جامعه‏ى نو پاى اسلامى در آن روز، كه در حدود ده سال از پيروزى اسلام و تشكيل آن جامعه گذشته بود، نبى مكرم صلى الله عليه و آله و سلم، موضوع حكومت و امامت را با همان معناى وسيعى كه دارد حل مى‏كردند و در غدير خم و در بازگشت از حج، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام را به جانشينى خود نصب مى‏فرمودند.

 

 خود همين ظاهر قضيه، البته بسيار مهم است و براى كسانى كه در مسائل يك جامعه‏ى انقلابى، اهل تحقيق و تدبر باشند، يك تدبير الهى است. ولى ماوراى اين ظاهر، حقايق بزرگى وجود دارد كه اگر امت و جامعه‏ى اسلامى به آن نكات برجسته توجه كند، خط و راه زندگى روشن خواهد شد.

 

 اساساً اگر در قضيه‏ى غدير، عموم مسلمين چه شيعيان كه اين قضيه را قضيه‏ى امامت و ولايت مى‏دانند و چه غير شيعيان كه اصل قضيه را قبول دارند، اما برداشت آن‏ها از اين موضوع، امامت و ولايت نيست بيشتر توجه خودشان را امروز متوجه و متمركز به نكاتى كنند كه در قضيه‏ى غدير است، براى مصالح مسلمين دستاوردهاى زيادى خواهد داشت.

 

بنده به يكى دو نكته‏ى از آن نكات، به صورت كوتاه، اشاره مى‏كنم. يكى از اين نكات مهم، عبارت است از اين كه، با مطرح كردن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام و با نصب آن بزرگوار براى حكومت، معيارها و ارزشهاى حاكميت، معلوم شد. پيغمبر، در قضيه‏ى غدير، كسى را در مقابل چشم مسلمانان و ديدگان تاريخ قرار دادند كه از ارزشهاى اسلامى، به طور كامل برخوردار بودند. يك انسان مؤمن؛ داراى حد اعلاى تقوا و پرهيزكارى؛ فداكار در راه دين؛ بى‏رغبت نسبت به مطامع دنيوى؛ تجربه شده و امتحان داده در همه‏ى ميدانهاى اسلامى: ميدانهاى خطر؛ ميدانهاى علم و دانش؛ ميدان قضاوت و امثال اين‏ها.

 

يعنى با مطرح شدن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام به عنوان حاكم و امام و ولى اسلامى، همه‏ى مسلمانان در طول تاريخ بايد بدانند كه حاكم اسلامى، بايد فردى در اين جهت، با اين قواره‏ها و نزديك به اين الگو و نمونه باشد. پس، در جوامع اسلامى، انسان‏هايى كه از آن ارزشها نصيبى ندارند؛ از فهم اسلامى، از عمل اسلامى، از جهاد اسلامى، از انفاق و گذشت، از تواضع و فروتنى در مقابل بندگان خدا و آن خصوصياتى كه امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام داشتند، بهره‏اى نداشته باشند، شايسته‏ى حكومت كردن نيستند. پيغمبر، اين معيار را در اختيار مسلمانان گذاشتند. و اين، يك درس فراموش‏نشدنى است.

 

نكته‏ى ديگرى كه در ماجراى غدير مى‏شود فهميد، اين است كه امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در همان چند سالى كه به خلافت و حكومت رسيدند، نشان دادند كه اولويت در نظر آن بزرگوار، استقرار عدل الهى و اسلامى است. يعنى عدالت، يعنى تأمين كردن هدفى كه قرآن براى ارسال رسل و انزال كتب و شرايع آسمانى، بيان‏ فرموده است: «ليقوم الناس بالقسط » اقامه‏ى قسط الهى. قسط و عدل با دستورى كه اسلام معين كرده، بهترين تضمين و تأمين‏كننده‏ى عدالت است. اين، در نظر امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، اولويت درجه‏ى اول بود.

 

جامعه‏ى اسلامى، با عدل و قسط است كه قوام پيدا مى‏كند و مى‏تواند به عنوان شاهد و مبشر و هدايت‏گر و الگو و نمونه، براى ملتهاى عالم مطرح شود. بدون عدل، ممكن نيست. و لو همه‏ى ارزشهاى مادى و ظاهرى و دنيايى هم فراهم شود، اگر عدالت نباشد، در حقيقت هيچ كارى انجام نشده است. اين، آن برجسته‏ترين مسئله در زندگى حكومتى امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام بود. پيغمبر اكرم صلوات الله و سلامه عليه كه چنين عنصرى را به حكومت و ولايت مسلمين منصوب مى‏كردند، در حقيقت اهميت عدل را بيان فرمودند. پيغمبر مى‏دانستند امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در چه جهتى فكر مى‏كنند و حركت خواهند كرد. آن حضرت دست‏پرورده‏ى پيغمبرند؛ شاگرد پيغمبرند؛ مطيع و عمل‏كننده به فرمان و درس پيغمبرند. پيغمبر با منصوب كردن امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در حقيقت عدل را در جامعه‏ى اسلامى اهميت بخشيدند و امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، در طول همان چهار سال و نه ماه يا ده ماه حكومت ظاهرى كه داشتند، بيشترين اهتمامشان بر استقرار عدل در جامعه بود. آن حضرت، عدالت را مايه‏ى حيات اسلام و در حقيقت روح مسلمانى و جامعه‏ى اسلامى مى‏دانستند. و اين، آن چيزى است كه ملتها به آن نياز دارند و جوامع بشرى در دوره‏هاى مختلف، از آن محروم بوده‏اند. در آن زمان هم محروم بودند؛ قبل از آن زمان هم محروم بودند؛ امروز هم اگر به صحنه‏ى عالم و كارى كه ابرقدرت‏ها مى‏كنند و روش حكومتى كه حكام مادى در دنيا عمل مى‏كنند نگاه كنيد، بازهم مى‏بينيد مشكل همين است. مشكل بشريت، در حقيقت فقدان عدالت و اسلام و حكومت علوى و روش و منهاج امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام است.

 

امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، عدالت را در بين مسلمانان و جامعه‏ى اسلامى جارى مى‏كردند و مانع از اين شدند كه بيت‏المال به اسراف مصرف شود. نگذاشتند دست تطاول باز شود. نگذاشتند كسانى بيت‏المال مسلمين را به ناحق مصرف كنند.

 

البته بيت‏المال مسلمين در آن روز، به اين شكل بود كه درآمدهاى جامعه‏ى اسلامى به شكل سرانه، بين مردم تقسيم مى‏شد. اين روش ماليه‏ى جديد و اين شكلى كه امروز در دنيا وجود دارد، آن روزها معمول نبود. همان درآمد را، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، بالسويه تقسيم مى‏كردند. بيت‏المال را بين صحابى و غير صحابى و قرشى و هاشمى و غير قرشى و غير خاندان پيغمبر و همه و همه، به شكل يكسان تقسيم مى‏كردند و اين، مايه‏ى اعتراض خيلى‏ها شد؛ اما امير المؤمنين، عليه الصّلاة و السّلام، اعتنايى نكردند. امروز وضع تقسيم بيت‏المال به شكل عادلانه، آن‏طور نيست. امروز تقسيم سرانه نيست و روشهاى ديگرى در استقرار عدالت وجود دارد.

 

امروز كسانى كه با بيت‏المال مسلمين سروكار دارند، بايد از مصرف و خرج كردن بيت‏المال در غير مصارف عمومى و مردمى، خوددارى كنند. اين، راه تقسيم عادلانه‏ى بيت‏المال است. اگر مسئولى خداى ناخواسته، در امر بيت‏المال اسراف بورزد، يا آن را در مصارف شخصى و يا براى دوستان و نزديكان و مرتبطين خود مصرف كند، اين، تخلف از عدل و قرار واقعى در امر بيت‏المال است. بايد بيت‏المال مسلمين در همان طريقى كه قانوناً معين شده و همان مصارف عمومى و بخشهايى كه وظيفه‏اى از وظايف كشور را بر عهده دارد، مصرف شود. لذا امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، آن روز به كسانى كه مسئوليت امور كشور را بر عهده داشتند، سخت‏گيرى را به جايى رساندند كه به قول امروز، بخشنامه كردند: «ادقوا اقلامكم»؛ سر قلمهاى خودتان را كه با آن مى‏نويسيد، ريز بتراشيد. هم صرفه‏جويى در قلم، هم صرفه‏جويى در كاغذ، هم صرفه‏جويى در مركب! «و قاربوا بين سطوركم»؛ سطورى را كه در كاغذ مى‏نويسيد به هم نزديك بنويسيد و در كاغذ صرفه‏جويى كنيد. «و اقصدوا قصد المعانى»؛ مطالب لازم را بنويسيد. از زياده‏روى و زياده‏نويسى پرهيز كنيد.

 

اگر امروز بخواهند اين حرفها را تكرار كنند، به اين شكل خواهد بود كه از ايجاد دستگاه‏هاى زايد، استخدامهاى زايد و توسعه دادن‏هاى زايد، خوددارى كنيد. يعنى بايد از كاغذپراكنى و زياده‏نويسى‏هاى بيهوده و وقت تضييع كن، خوددارى كنيم. اين خصوصيات را، امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، رعايت مى‏كردند. در آخر اين جمله هم، كه بعضى از فقراتش را من عرض كردم، مى‏فرمايند: «فإن اموال المسلمين لا يحتمل الاضرار.» ضرر رساندن به اموال مسلمانان را تحمل نمى‏كردند كه كسى بخواهد و لو به اندازه‏ى كمى به اموال عمومى ضرر برساند. اين، يعنى امانت‏دار دانستن خود و همه‏ى مسئولين بيت‏المال. اين، آن عدل امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام است. و اين آن قله‏اى است كه ما بايد به آن برسيم.

 

 آن بزرگوار امام رضوان الله تعالى عليه هم فرمودند، و همه‏ى ما هم گفتيم: بديهى است كه ما به امير المؤمنين عليه الصّلاة و السّلام، نمى‏رسيم. بديهى است كه بشر معمولى، نه در اين زمان، نه حتى در آن زمان، قادر بر اين نيست و نبود كه مثل آن بزرگوار، مشى كند، يا عدالت را آن‏گونه اجرا كند و يا آن‏طور زندگى كند. موضوع اين است كه آن حضرت نمونه‏ى كاملند.

 

 بايد تلاش كنيم‏ خودمان را به آن نمونه‏ى كامل نزديك و شبيه‏تر كنيم. اگر حركت ما به گونه‏اى باشد كه در حال دور شدن از آن نمونه‏ى كامل باشيم، اين، انحراف و خطاست. اين متمركز شدن روى عدالت و دل بستن به عدالت، راز اصلى دشمنى دشمنان اسلام با اسلام، به خصوص در روزگار ماست. در زمانهاى قديم هم البته همين‏گونه بوده است. اما امروز، علت اين كه مى‏بينيد ابرقدرت‏ها با ما با جمهورى اسلامى؛ با شما ملت مخالفت دارند، احساس دشمنى دارند، اگر بتوانند ضربه‏اى وارد كنند وارد مى‏كنند و پرهيز نمى‏كنند، همين است. چون جمهورى اسلامى، منادى چنان عدالتى است. عدالت بين همه‏ى ملتها؛ بين همه‏ى انسانها؛ بدون اين كه ملاحظه شود كه كى مال كدام نژاد، يا كدام خون، يا كدام رنگ است. امير المؤمنين، عليه الصّلاة و السّلام، در جامعه‏ى اسلامى آن روز و تحت حكومت خود، نگاه نمى‏كردند كه اين مسلمان است و اين مسيحى است يا يهودى است. نسبت به همه‏ى آن‏ها، مثل يك پدر بودند. حافظ منافع آن‏ها بودند.

 

امروز جامعه‏ى اسلامى ما، اين را مى‏خواهد و ابرقدرت‏ها حاضر نيستند چنين چيزى را تحمل كنند. زندگى ابرقدرت‏ها، بر زورگويى بنا شده است؛ بر زياده‏طلبى بنا شده است؛ بر تصرف محيطهاى زندگى ملتها و محروم كردن آن‏ها به نفع خود، بنا شده است. لذا مى‏بينيد از جمهورى اسلامى، ناخشنود و ناراضى‏اند. تبليغات مى‏كنند؛ فشارهاى تبليغاتى وارد مى‏آورند؛ فشارهاى سياسى وارد مى‏كنند؛ محاصره‏ى اقتصادى مى‏كنند و با هرچه كه در توان و قدرت دارند، سعى مى‏كنند جمهورى اسلامى را در انزوا و در زير لطمات و ضربات خود قرار دهند. اين، به خاطر ترس از عدالت است؛ ترس از آن عدالت اسلامى كه منادى آن، شما ملت ايران هستيد.

 

ملتها عدالت را دوست دارند. تشنه‏ى عدالتند؛ و اگر ببينند ملتى پرچم عدالت را در دست گرفته است و در مقابل قلدرها و زورگوهاى عالم و در راه عدل، فداكارى و ايستادگى مى‏كند، دلگرم و اميدوار مى‏شوند. و اين، اتفاق افتاده است. از بعد از پيروزى انقلاب تا امروز، ملتها دائم به شما نگاه كرده‏اند كه ملت ايران هستيد.  به فداكارى شما، به صبر شما، به وفادارى شما، به اسلام و قرآن، به عشق شما به قرآن و اسلام و مقام ولايت عظمى، به علاقه‏ى شما به پيمودن اين راه، به ايمان شما، به اين كه زندگى خوب در سايه‏ى ايمان اسلامى تأمين مى‏شود و لاغير، نگاه كرده‏اند. و همين هم هست. رفاه، سعادت، خوشى، صلح و امنيت براى يك ملت، در سايه‏ى ايمان به خدا و حاكميت ارزشهاى الهى تأمين مى‏شود و لاغير. اين را، در ملت ما فهميده‏اند.

 

ايستادگى ملت ما را هم دانستند. اين است كه ابرقدرت‏ها عصبانيند. ملتهاى ضعيف هم به اين ملت نگاه مى‏كنند و از او مى‏آموزند. ايستادگى شما، دنيايى را وادار كرد كه در مقابل ظلم و جور و زورگويى استكبار بايستند. دنيا اين‏طور نبود! تنها علاج، در مقابل ظلم و تعدى و تجاوز و نامردمى استكبار، عبارت است از ايستادگى و پايدارى روى همان معيارها و ميزانهايى كه غدير، سمبل و رمز واقعى آن است؛ يعنى عدالت؛ تلاش براى خدا؛ ارزش دادن به تقوا و جهاد في سبيل الله. ايستادگى بر روى اين معيارهاست كه خواهد توانست اين راه را در مقابل ملت ايران، باز هم، بازتر و هموارتر كند.

 

ابرقدرت‏ها اگر خيال مى‏كنند ملتى را كه قلبش مؤمن به اصول الهى و اسلامى است، مى‏شود شكست داد، اشتباه مى‏كنند. چنين ملتى را نمى‏شود شكست داد. بحمد اللّه ملت ايران، با فداكاريهايى كه كرده و ايستادگى در اين ميدان، آثار و ثمرات شيرين آن را، خودشان ديده است. امروز ملت ما عزيز است، سربلند است، مستقل است و تحت نفوذ هيچ سياستى نيست. نيروهاى ملت، آماده براى كار و تلاش كردن و برنامه‏ريزى براى پيشرفت كشورند. اين‏ها براى يك ملت ارزش است. وقتى‏كه ابرقدرت‏ها بر يك كشور و بر يك ملت مسلط باشند، اين امكانات و اين فرصتها را از آن ملت مى‏گيرند؛ همچنان كه در طول سالهاى سياه حكومت طواغيت از ما گرفته بودند.

 

از خداى متعال مى‏خواهيم كه ما را در راه ايمان به قرآن و اسلام و مقام ولايت، ثابت قدم بدارد و توفيقات خود را بر ما نازل كند. إن شاء اللّه مسلمانان در همه‏ى كشورهاى اسلامى و از هر فرقه از فرق اسلامى كه هستند، سعى كنند دلهايشان را به هم نزديك كنند و اتحاد و وحدت فيما بين را حفظ نمايند. كه اين، خود، سلاح بزرگى در مقابل دشمنان اسلام است.

 

و السّلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته‏

 

(استفاده از اين مطلب با درج نشاني سايت اشكال ندارد)

 

 





 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یک چهره - یک روایت
«طرح بزرگ خدا: جنگ کافران با مؤمنان»؛ آیت‌الله میرباقری: در وضعیتی مثل جنگ خندق هستیم / قادر به فتح جهان هستیم / برای قرب الهی اگر نصف مردم جهان کشته شوند، می‌ارزد
اکونومیست:
اگر واقعا جنگی بین ایران و اسرائیل در بگیرد، رهبران پکن احتمالا عقب نشسته و صرفا نظاره گر خواهند بود / چین نگران تاثیرات جنگ گسترده در خاورمیانه بر عرضه و قیمت انرژی است / چرا چین از گرفتار شدن آمریکا در خاورمیانه منفعت بیشتری می‌برد تا تلاش برای کنترل درگیری ایران و اسرائیل؟
روزنامه رسالت: پذیرش مهاجران قانونی فرصتی برای ایران است/ تصاویری که در حرم امام خمینی از کنار هم قرارگیری ساکنان ایران و افغانستان و کشورهای عربی به وجود آمده، علاوه بر منافع مادی برای ایران، دارای ابعاد معنوی و تمدنی نیز هست
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
در نقد تئوریزه کردن "کشته شدنِ نصف عالَم"!!
ادعای رادیو ارتش اسرائیل: یحیی السنوار ترور شد / العالم: خبر ترور السنوار صحت ندارد
در پیامی به مناسبت مراسم تکریم دکتر زهرا مصطفوی؛
تجلیل رهبر معظم انقلاب از پایبندی و استقامت فرزند امام در خط امام
اسرائیل کارخانه‌های شمال را به کانکس منتقل می‌کند
رییس سازمان بازرسی کل کشور: اتباع غیرمجاز که از کشور اخراج می‌شوند زودتر از نیرو‌های خودی به کشور برمی‌گردند
قائم‌مقام وزیر صمت: اگر فیلترینگ در ۱۰ سال گذشته بی‌نتیجه بوده، در ۱۰ سال بعدی هم به همان دلیل بی‌نتیجه خواهد بود
عراقچی: جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌اند و تا ابد نیز چنین خواهد بود
یادداشتی از: مصطفی داننده
آقای پزشکیان! خیلی وقت نداری
فهرستی برای عذرخواهی صدا و سیما : از صدای چند ثانیه ای خواننده زن تا انهدام چند ساله رسانه ملی
در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت؛
وزیر علوم: همه دانشجویان مشمول احکام انضباطی به کلاس‌های خود بازگشتند
ناصر امانی:تلاش می‌کنیم فامیل‌بازی در مدیریت شهری تهران برچیده شود
شورای شهر و چالش استیضاح شهردار
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد رضا یوسفی شیخ رباط
چرا کشورها شکست می خورند؟
اسرائیل با استقرار سامانه تاد، پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کرد/ کشته شدن یک سرباز آمریکایی تیر خلاص به پیروزی کامالا هریس خواهد بود
۷هزار و ۱۰۰ روز از این دستور رهبری می‌گذرد اما هنوز اجرا نشده!
انتصاب حجت‌الاسلام حسینی به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه زنجان
یک نهاد بین‌المللی: اوضاع غزه شبیه به اعماق جهنم است
سایه سنگین مسکن بر زندگی اجاره نشین‌ها
قدرت خرید مسکن آب رفت

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
وزیر ارتباطات؛
هاشمی: فیلترینگ آسیب جدی‌ به امنیت سایبری ما می‌زند
نامه عربستان ، امارات و قطر به آمریکا : اجازه استفاده از حریم خود به اسرائیل علیه ایران را نمی‌دهیم
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/7/16
پزشکیان: اگر نظام تعلیم و تربیت کشور اصلاح نشود، مملکت درست نخواهد شد
در دیدار با اعضا و مسئولین شورای هماهنگی هیئت‌های مذهبی مهاجرین افغانستانی؛
سید حسن خمینی: تبلیغات بی‌دلیلی علیه مهاجران افغانستانی شکل گرفته است/ 40 هزار نفر در فلسطین و دو هزار نفر در لبنان شهید شده اند، اما خبری از فریادهای حقوق بشر نیست/ گریه‌کنان دروغین امام حسین(ع) نباشیم
سید حسن خمینی به مصطفی پورمحمدی تسلیت گفت
اطلاعیه ی برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت والده ی محترمه ی اخوان رهنما
آیت الله العظمی جوادی آملی
محرومیت از شرح صدر دلیل اختلافات است
بن‌بست حمله زمینی به لبنان با تشدید موشک‌باران اسرائیل
بغداد اهانت صهیونیست‌ها به آیت‌الله سیستانی را محکوم کرد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
درباره عصبانیتِ رژیم‌ صهیونی از مواضع آیت الله سیستانی
مقامات آمریکایی در گفتگو با شبکه «ان. بی. سی»:
رهبران اسرائیل هنوز به امریکا جزئیاتی درمورد پاسخ نظامی خود به حمله ایران ارائه نکرده‌اند / گزینه‌های تحت بررسی اسرائیل شامل هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی و اطلاعاتی ایران، دفاع هوایی و تأسیسات انرژی است / سه مقام آمریکایی گفتند که انتظار ندارند ایالات متحده از واکنش اسرائیل به طور مستقیم حمایت کند
مخالفت کابینه امنیتی رژیم اسرائیل برای حمله به ایران
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
ضرورت مخالفت مدنی با احتمال تهاجم رژیم صهیونیستی به ایران
به بهانه 85‌ مین زادروز برجسته‌ترین ادیبِ زندۀ ایرانی
در احترام به فضیلت/ استثنایی به نام شفیعی کدکنی/ افشاگری بزرگ در 22 سالگی
شرکت تویوتا به مناسبت روز جهانی دختر، از دکتر لیلا شریفیان تقدیر کرد
فروش کتاب‌های کتابخانه آیت الله طالقانی در بازار کهنه کتاب
کمک نجومی آمریکا به اسرائیل برای جنگ غزه
مرکز اطلاع رسانی فلسطین: کمین ترکیبی گردان‌های قسام برای اشغالگران/ هیچ کسی زنده خارج نشد
در سخنرانی امروز مطرح شد؛
شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله اسرائیل را شکست خواهد داد/ ایران هم از فلسطین حمایت می‌کند تا آزاد شود/ با یک پروژه فلسطینی با حمایت ایران، یمن و نیروهای مقاومت برای آزادی فلسطین روبه‌رو هستیم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 9481
تعداد بازدید دیروز: 20375
بازدید کل: 71557814
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.