امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 11 آذر 1391 ساعت 00:08:11
منتظران قائم آل محمد(ص)

منتظران، مبشّران آزادى و مناديان رهايى اند. منتظران، فرياد گران رسيدن روزند، و استقبال كنندگان طلوع خورشيد. اين كه گفته اند:« زندگى در اوجى فراتر از رنج  و نوميدى و كام حريص زمان مى گذرد»، اين اوج، در واقع همان زندگى منتظران است. و اين كه گفته اند: « دنيا به حكمت و اميد نيازمند است»، اين حكمت، همان دانايى و دل بيدارى پيروان حق است، و اين اميد، همان اميد رهايى. اينها همه، شكوه چهره انتظار است. هر كسى حق دارد، از شنيدن نام « انتظار»، هيجان زده شود، و شيفته ديدار سيماى منتظران گردد.

 

آرى، منتظران مردمى اند كه تمام وجودشان شناخت حق است، و همه دلشان بصيرت، و همه لحظاتشان انتظار رهايى انسانيت، مردمى كه امام آرمانشان، طلوع صبح عدالت است، تا نور حق به سراسر گيتى بتابد و همه جاى جهان آكنده از داد و دادگرى گردد. به راستى اين چنين مردمى ديدنى اند، و اعجاب انگيز و تحسين آفرين. و راستى آيا اين مردم چگونه اند؟

 

تصور كنيد كه به مدخل شهرى رسيده ايد. در آن جا به شما مى گويند: اين شهر، شهر منتظران است، مردم اين شهر در حالت انتظار و چشم به راهى به سر مى برند! مى پرسند: اينان منتظر چه كسى اند و در انتظار چه چيز به سر مى برند؟ مى گويند: اين مردم چشم به راه مردى هستند آسمانى، كه هم اكنون زنده است و از نظرها پنهان است، او امام آنان است و ناظر كردار آنان. چشم به راهند كه اين مرد آسمانى ظاهر شود و جهان را از ظلم و ستم بپيرايد و با صلاح و اصلاح بيارايد و از عدل و فضيلت بياكند و انسانيت مهضوم را به مقام شامخ خود برساند و بلوغ روز و بلوغ آفتاب و بلوغ انسانيت و بلوغ خرد را اعلام دارد. اين مردم داراى چنين آرمانى اند، و چشم به راه چنين واقعه اى و منتظر چنين پيشوايى...

 

با خود مى گوييد: به به، آفرين، چه با عظمت مردمى ، چه روشن انديش قومى، چه انسان دوست ملتى، چه والانگر توده اى، چه پاك دل امتى، و چه حماسه دار گروهى!... آيا اجتماع اينان، روابط انسانى اينان، داد و ستد و معاملات اينان، انصاف و مروت اينان، پاك دامنى و عفت اينان، انسانيت و فضيلت اينان، تعهد و تقواى اينان، شرف و آزادگى اينان، خرد و درايت اينان، شور و حماسه اينان، پايدارى و صلابت اينان، اميد و فعاليت اينان، نظافت و ظرافت اينان، ذوق و هنر و زيبايى گرايى اينان، توجه به خدا و مناجات اينان، اقدام و درگيرى و سلحشورى اينان، مظاهر اجتماعي اينان، اخلاق انسانى اينان، مربيان و عالمان و واعظان اينان، بازارها و خيابانهاى اينان، مسجدها و مدرسه هاى اينان، سياست و مديريت اينان، حكومت و حاكمان اينان، قاضيان و قضاوت اينان... چگونه است؟ آيا اين مردم چه كسانىاند؟ يكى به درون اين شهر روم، شهر منتظران و چشم به راهان و يكى در احوال آنان بنگرم و لذت برم و روح گيرم و اميد اندوزم و پر شوم و گسترش يابم و عمق پذيرم و ايمان استوار دارم و خويشتن انسانى خويش بازيابم و بر عظمت والاى اين عظمت شناسان نماز برم...

 

بايد حوزه منتظران مهدى «ع» ، پاسخگوى آن چه ياد شده باشد، و هنوز بهتر و بالاتر ... عينيت تشيع منتظر، بايد اين باشد و اين چنين...

 هميارى و همكارى
 پيوند استوارى كه بايد ميان منتظران برقرار باشد، مورد توجه و تذكر ائمه طاهرين«ع» بوده است. منتظران، در اعصار غيبت، حاملان اصيلترين اعتقاد و دارندگان راستين ترين موضع حقّند. اعتقادات منتظران را، مبانى زبده اسلام و حقايق زنده قرآن تشكيل مى دهد- كه پيشتر ياد كرده ايم - منتظران مدّعىاند كه ما چشم به راه حركتى هستيم كه آرمان مقدس پيامبران را، از آدم «ع» و ابراهيم«ع» تا محمد«ص»، و آرمان مقدس امامان را، از على بن ابيطالب «ع» تا امام حسن عسكرى«ع» تحقق بخشد، و بشريت را يك سره به رهايى بزرگ برساند. روشن است كه پيوند افراد اين حوزه اعتقادى مهم و درخشان- يعنى تك تك منتظران- بايد تا چه اندازه صميمى، پاك ، استوار، منسجم، و عميق باشد. در اين مقام و در مقام رفتار خدايى- انسانى كه بايد حاكم بر حوزه انتظار باشد، به تعليمات سازنده بزرگ بسيارى بر مى خوريم، از جمله اين تعليم:

 

عن جابر، قال: دخلنا على ابى جعفر بن على عليهما السّلام و نحن جماعة، بعد ما قضينا نسكنا، فودّعناه و قلنا له: اوصنا با ابن رسول الله! فقال: « ليعن قويكم ضعيفكم، و ليعطف غنيكم على فقيركم، و لينصح الرّجل اخاه كنصحه لنفسه. و اكتموا اسرارنا، و لا تحملوا النّاس على اعناقنا. و انظروا امرنا وما جاءكم عنّا، فان وجدتموه فى القرآن موافقا فخذوا به و ان لم تجدوه موافقا فردّوه و ان اشتبه الامر عليكم فقتلوا عنده و ردّوا الينا نشرح لكم من ذلك ما شرح لنا. فاذا كنتم كما اوصيناكم و لم تعدّوا الى غيره، فمات منكم ميت- قبل ان يخرج قائمنا- كان شهيدا و من ادراك قائمنا فقتل معه، كان له اجر شهيدين و من قتل بين يديه عدوّا لنا، كان له اجر عشرين شهيدا.

 

جابر مى گويد: من و گروهى از دوستان، پس از انجام دادن فرايض حج، براى خداحافظى به خدمت امام محمد باقر رسيديم. به امام عرض كردم: اي پسر پيامبر به ما سفارشى بكنيد.

 امام باقر فرمود:« بايد نيرومندان شما به ناتوانان كمك كنند و توانگران به مستمندان برسند. هر يك از شما بايد – چنان كه نيك خواه و نيك فرماى خود است- نيك خواه و نيك فرماى برادر دينى خود باشد. شما بايد اسرارا آل محمد «ص» را فاش نسازيد( و به ناشايستگان و نامحرمان و نامستعدان نگوييد)، و مردم را( با فاش ساختن پاره اى مطالب) بر سر ما نشورانيد. شما بايد در امر ما( خطّ دينى و تربيتى و تعهدى و اقدامى ما) به ژرفى بنگريد، و آن چه از ما رسيده است به درستى بشناسيد و از آن آگاه

 

گرديد. هر يك از تعليمات ما مطابق قرآن بود، آن را بگيريد و به كار ببنديد. و اگر چيزى ( از ما براى شما نقل كردند و)  مخالف قرآن بود، به دور افكنيد و اگر امرى مورد شبهه واقع شد ( و آن را به درستى و روشنى تشخيص نداديد)، در آن باره درنگ كنيد( و از پيش خود اظهار نظرى نكنيد و تصميمى نگيريد)، و آن را به ما عرضه بداريد، تا همان گونه كه شرح آن نزد معلوم است، شما را در جريان بگذاريم( و از چند و چون موضوع آگاهشان سازيم). اگر اين چنين بوديد، و بدين گونه كه سفارش مى كنيم رفتار كرديد( و به راستى و راستينى پيرو نظرى و عملى كتاب خدا و پيشوايان خود بوديد)، و راه و روش و مسلك ديگرى در پيش نگرفتيد، هر يك از شما اگر از جهان درگذرد و قائم ما( حكومت حقه ما) را درك نكرده باشد ، شهيد به شمار خواهد آمد و در صورتى كه قائم ما را درك كند و در ركاب او شهيد شود، پاداش دو شهيد خواهد داشت و هر كس در ركاب قائم يكى از دشمنان ما را ( كه دشمنان حق و عدل و فضيلت و انسانيتند) بكشد، پاداش بيست شهيد خواهد بود.

 

اين دستور عام امام، معيار سلوكهاى گوناگون فرهنگى، سياسى و تشكيلاتى شيعه است در عصر انتظار. از جمله اين سلوكها و وظايف، تعاون است. تعاون و يارى رسانى. از هم ديگر با خبر بودن، به هم سر زدن، يك ديگر را در امور خير كمك كردن، پند دادن، خيرخواه بودن، و توانگر با تواضع و ادب نزد ناتوانان رفتن و به آنان رسيدن و مشكلات آنان را رفع كردن... اين امور، جزء وظايف اوليه شيعه منتظر است.

 

توانايان بايد به ناتوانان برسند. توانگران بايد مستمندان را دريابند. بايد غم از دل غم داران بردارند و نيازمندان را بى نياز سازند. بايد هر كس خير ديگرى را بخواهد و او را به خير و نيكى و درستى و صواب دعوت كند. بايد عمل صالح شايع باشد، و مردم يك ديگر را به شناختن و انجام دادن اعمال صالح فرا خوانند و در اين راه كمك كنند. اينها سفارش امامان و پيشوايان ماست.

 

در اين جا، به دو امر مهم ديگر، در زمينه تكاليف و روحياتى كه براى انسان منتظر، در روزگاران غيبت لازم است، اشاره مى كنم:

 

الف- پرهيز از يأس و مبارزه با آن
 لازم است كه منتظران حكومت توحيد و عدل، و چشم به راهان استقرار مبانى فضيلت و حق، از هيچ امرى و عاملى، به ويژه از طول كشيدن عصر غيبت و فزون شدن قدرت كاذب قدرتمندان جهان، يأس به دل راه ندهند و روح خود را با سمّ مهلك يأس مسموم نسازند. يأس را بايد با ياد خدا و قدرت خدا و راست بودن وعده خدا و انبياء و امامان و ديگر بزرگان، از روح زدود. به سخن امام على توجه كنيد:

 

انتظروا الفرج، و لا تيأسوا من روح الله... فانّ احبّ الاعمال الى الله، انتظار الفرج:

 

چشم به راه رسيدن فرج باشيد، و از كارگشايى و آسايش رسانى الهى نوميد مباشيد. زيرا كه بهترين اعمال، انتظار رسيدن فرج و گشايش است ( از سوى خدا).

 

ب- استقامت و شكيبايى
 درباره صبر و بردبارى و تحمل و شكيبايى، كه يكى از زمينه هاى بزرگ تجلى قدرت روح و تبلور ايمان و نمايان شدن جوهر وجود و استعداد است نيز، سخنان و تعاليم بسيارى رسيده است. در اين جا به تعليمى از پيامبر اكرم«ص» بسنده مى كنيم:

 

انتظار الفرج بالصّبر، عبادة : چشم به راه فرج( رسيدن گشايش الهى) داشتن، با صبر و بردبارى، عبادت است.

 

و چنان كه ياد كرده ايم، توصيه به صبر، برا ى انسان منتظر، به معناى لزوم شكيبايى است در مورد غيبت امام و براى رفع دغدغه خاطر و نفى تزلزل است، درباره اصل فرج كلى؛ بنابراين، صبر در اين جا به معناى ترك اقدامهاى لازم و رهايى توده هاى مكلفين از وظايف خويش در طول روزگار نيست.

 







 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
پوستر:
چهلمین روز درگذشت زنده یاد کربلایی حسین هاشم خانلو
یادداشتی از: آیت‌الله سیدمحمد هاشمی اصفهانی
چند جمله در ردّ جسارت‌های بی‌اساس به امام جواد(ع)
چه نکته‌ای امام (ره) را بر آن می‌داشت که بر تقویت بنیه دفاعی کشور تاکید کنند؟
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
شبهه آفرینی و نمک بر زخم دلِ جریحه دارِ شیعه
در «دوحه فروم»؛
ظریف: ایران همچنان ایستاده و به ایستادگی ادامه خواهد داد/ جهان باید با «قدرت» ایران کنار بیاید/ تخلیه پایگاه‌های نظامی آمریکا پیش از حملات این کشور به ایران، گواه قدرت ایران است/ ایران به استراتژی مقاومت بازگشته است/ اسرائیل بزرگ‌ترین تهدید برای منطقه است
یادداشتی از: جعفر محمدی
تجربه ویتنام و آمریکا ؛ از کشتار مردم در «تونل» ها تا دلارهایی که بی وقفه «سوئیفت» می شوند
روزنامه جمهوری اسلامی: اردستانی از اساتید اخراجی دانشگاه مفید است و پریشان گویی می کند/ بزرگان حوزه در برابر این افراد و نیز مداحان بدزبان بایستند
واکنش تند شریعتمداری به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس/ بحرین را به ایران ملحق کنید
مشاور رهبر معظم انقلاب:
چند پرسش بنیادین ولایتی از حاکمان امارات/ صبر مردم ایران نامحدود نیست
آیت‌الله العظمی سبحانی: نگذاریم اسلام با گذشت زمان همچون افسانه‌ای به غفلت سپرده شود/ حفظ بقاع و مکان‌های مذهبی نقشی اساسی در تداوم و نشر معارف اسلامی دارد/ در حوزه‌های اعتقادی و کلامی باید از افراد نخبه و توانمند بهره برد
یادداشتی از: صابر گل عنبری، تحلیلگر ارشد امور خاورمیانه
عراق و چرایی یک تصمیم؟!
"هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
سیدمصطفی خمینی با ظاهر متفاوت در ایام تبعید در ترکیه
اتمام حجت دبیرکل نجبا؛ اگر فرستاده ترامپ را ساکت نکنید ...
تصمیم جنجالی عراق؛ برچسب تروریست بر حزب الله و انصارالله
بازگشایی حرم حضرت زینب(س) برای زیارت
شهردار اسرائیلی: ایرانی‌ها به بات‌یام رسیدند و این شوخی نیست
پاسخ وقیحانه نماینده اسرائیل به قطعنامه سازمان ملل
هزینه حج تمتع ۱۴۰۵ اعلام شد
در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛
پزشکیان: مردم را به خودی و ناخودی تقسیم نکنیم/ حل مشکلات بدون مشارکت مردم تصور غلطی است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سخنرانی تلویزیونی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران
در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت فرمانده شهید «هیثم علی الطبطبائی»؛
شیخ نعیم قاسم: زمان پاسخ به ترور شهید الطبطبائی را حزب الله تعیین می‌کند/ دیشب (5 شنبه) عوامل نفوذی اسرائیل در حزب‌الله دستگیر شدند
آیت الله سیستانی: توصیه می‌کنیم پشت سر امامان جماعتی که حقوق دولتی دریافت می‌کنند نماز خوانده نشود
ثبت‌نام متقاضیان عمره مفرده برای اعزام‌های رجب و شعبان آغاز شد
یادداشتی از: سيد احمدرضا احمدپور
پيوند فکری امام‌ خميني با شهيد مدرس
اختصاصی:
"یا وجیها عند الله اشفع لنا عند الله" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
توصیه امام راحل به پاسداران:
مملکت اسلامی باید همه‌اش نظامی باشد
حسن روحانی: در دولتی رفتند از یک کشور همسایه، میلیون‌ها نفر را وارد کشور کردند، برای چه؟!
در آیین گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت؛
پزشکیان: مردم را به خودی و ناخودی تقسیم نکنیم/ حل مشکلات بدون مشارکت مردم تصور غلطی است
جاي خالي شهيد مدرس در مجلس
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان: داشتن سلاح از سر اجبار است، نه انتخاب
آداب و رسوم خاکسپاری در دوره صفویه
درخواست برای باخت عمدی تیم ملی فوتبال به بحرین صحت دارد؟/ توضیحات محمد علی ابطحی را بخوانید
گزارشی از: خلیل عامری نیا
کانون حقوق بشر ایران؛ پوششی برای منافقین مستقر در آلبانی
تسلیت رهبر انقلاب به سقاب اصفهانی معاون رئیس‌جمهور درپی درگذشت همسر وی
ترس موسسه امنیتی اسرائیل از همکاری علمی-دفاعی ایران و چین
حمله زمینی اسرائیل به سوریه / 13 کشته / محاصره و درگیری با اهالی / زخمی شدن 6 سرباز اسرائیلی / ارسال پهپاد برای نجات سربازان
شکایت کیفری از دختر ناخلف
واکنش روزنامه‌نگار اصولگرا به حاشیه‌های اینترنت سفید/ رانت شخصی نیست/ امیدوارم فیلترینگ برای همه رفع شود
رسانه صهیونیستی: محموله جدید تجهیزات نظامی از امارات به تل‌آویو وارد شد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 10549
تعداد بازدید دیروز: 15649
بازدید کل: 77686224
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.