امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 07 شهريور 1390 ساعت 10:16:21
چرا ايمان به انبياء و اولياء شرط قبول اعمال شده است؟

« به نظر مى‏رسد دخالت ايمان به انبياء و اولياء خدا در پذيرش اعمال از دو جهت است:

يكى اين كه معرفت آنان برمى‏گردد به معرفت خدا. در حقيقت شناختن خدا و شؤون او بدون معرفت اولياء خدا كامل نمى‏گردد؛ به عبارت ديگر اين كه: شناختن خدا به طور كامل شناختن مظاهر هدايت و راهنمايى است.

ديگر اين كه شناختن مقام نبوّت و امامت از اين نظر لازم است كه بدون معرفت آنان، به دست آوردن برنامه كامل و صحيح ممكن نيست.

فرق بزرگ بين يك نفر مسلمان نيكوكار و يك نفر كافر نيكوكار اين است كه كافر نيكوكار از آن جهت كه داراى برنامه صحيح و درست نيست، احتمال موفقيتش ناچيز است؛ ولى يك نفر مسلمان از

 آن جهت كه خود را به دينى تسليم كرده است كه برنامه‏اى جامع و صحيح دارد، اگر برنامه خويش را درست و صحيح اجرا كند موفقيتش قطعى است. عمل صالح، تنها احسان به خلق نيست؛ تمام

 واجبات و محرّمات و مكروهات و مستحبّات، جزء برنامه عمل صالح است. مسيحى متديّنى كه به خاطر دورى از اسلام فاقد برنامه صحيح است از مواهب عظيم اين برنامه محروم است، زيرا

 ممنوعاتى را كه نبايد، مرتكب مى‏شود؛ مثلًا شراب نبايد بنوشد و مى‏نوشد.

مى‏دانيم كه ممنوعيّت شراب به واسطه زيانهاى فردى و اجتماعى و روحى آن است و طبعاً آن كه شراب مى‏نوشد زيانهاى شراب به او مى‏رسد و از اين نظر مانند كسى است كه از راهنمايى پزشك

 محروم است و به واسطه اين محروميّت، كارى مى‏كند كه پيش‏ از وقت، قلب يا كبد يا اعصاب خود را بيمار، و عمر خود را كوتاه مى‏كند.

در برنامه اسلام، پاره‏اى دستورهاست كه عمل به آنها شرط تكامل روحى و معنوى است. بديهى است يك نفر غير مسلمان هر اندازه بى‏نظر و بى‏تعصب و خالى از عناد باشد، به واسطه محروميّت

 از استفاده از برنامه كامل انسانيّت، از مزاياى آن محروم خواهد ماند.

اين چنين شخصى طبعاً از عباداتى عظيم مانند نمازهاى پنجگانه و روزه ماه رمضان و حجّ خانه خدا محروم مى‏ماند. مثل او مثل كسى است كه بدون برنامه كشاورزى بذرى بپاشد؛ هرگز محصولى

 را كه چنين كسى به دست مى‏آورد مانند محصول كسى كه طبق برنامه صحيح و جامعى زمين را شخم مى‏زند و در وقت مناسب بذر مى‏پاشد و در هنگام وجين كردن وجين مى‏كند و خلاصه تمام

 اقدامات لازم فنّى و علمى را انجام مى‏دهد نخواهد بود.

فرق بين نيكوكار مسلمان و نيكوكار غير مسلمان را مى‏توان چنين بيان كرد كه نيكوكار مسلمان هم چون مريضى است كه تحت مراقبت و دستور يك طبيب حاذق برنامه دارد، غذا و دوايش همه به

 دستور طبيب است؛ هم از لحاظ نوع دوا و غذا و هم از لحاظ وقت آن و هم از لحاظ اندازه آن كاملًا طبق دستور عمل مى‏كند؛ ولى نيكوكار غير مسلمان هم چون مريضى است كه برنامه ندارد و

 خودسرانه كار مى‏كند؛ هر غذا يا دوائى كه به دستش مى‏رسد مى‏خورد؛ چنين مريضى ممكن است احياناً يك دواى مفيد بخورد و نتيجه خوب بگيرد، ولى همين طور هم ممكن است دوائى را كه زيان

 بار و مهلك است مورد استفاده قرار دهد؛ هم چنين ممكن است يك غذاى مناسب بخورد ولى با ناپرهيزى بعدى و خوردن غذاى نامناسب، اثر مفيد غذاى اول را هم خنثى كند.

با اين بيان روشن مى‏گردد كه تفاوت بين مسلمان و خداشناس غير مسلمان اين است كه مسلمان، خداشناسى است كه برنامه صحيح دارد ولى خداشناس غير مسلمان كارهايش بدون برنامه صحيح

 است؛ به عبارت ديگر مسلمان، هدايت يافته است و غير مسلمان هر چند خداشناس باشد، هدايت نايافته است. قرآن كريم در همين زمينه مى‏فرمايد:

فان اسلموا فقد اهتدوا.  «اگر تسليم برنامه محمّدى شدند پس راه را يافته‏اند.»

از مجموع آن چه در دو فصل اخير گفتيم معلوم شد كه همه غير مسلمانان از نظر مأجور بودن در قبال اعمال خير، يكسان نيستند؛ ميان غير مسلمانى كه به خدا و قيامت معتقد نيست و غير مسلمانى

 كه به خدا و قيامت معتقد هست ولى از موهبت ايمان به نبوّت محروم است تفاوت عظيم است. براى دسته اول امكان انجام يك عمل مقبول عند اللّه نيست ولى براى دسته دوم هست. اين دسته ممكن

 است با شرايطى به بهشت بروند، ولى براى دسته اول ممكن نيست. به نظر مى‏رسد فلسفه اين كه اسلام ميان مشركان و اهل كتاب در هم زيستى تفاوت قائل است، مشرك را تحمل نمى‏كند ولى اهل

 كتاب را تحمل مى‏كند، مشرك را مجبور به ترك عقيده مى‏كند ولى اهل كتاب را مجبور به ترك عقيده نمى‏كند همين است كه مشرك يا منكر خدا به واسطه شرك و انكار، باب نجات را براى ابد به

 روى خود بسته است، در شرايطى است كه از عبور از طبيعت مادى و صعود به ملكوت و بهشت جاويدان، براى هميشه خود را محروم كرده است؛ ولى اهل كتاب در شرايطى هستند كه مى‏توانند

 ولو به طور ناقص عمل صالح انجام دهند و با شرايطى نتيجه آن را بيابند.

قرآن كريم خطاب به اهل كتاب مى‏فرمايد:

تعالوا الى كلمة سواء بيننا و بينكم ان لا نعبد الّا اللّه و لا نشرك به شيئا و لا يتّخذ بعضنا بعضا اربابا من دون اللّه»

 «بياييد به سوى يك كلمه و يك عقيده مشترك ميان ما و شما، و آن اين كه جز خدا چيزى را نپرستيم و چيزى را شريك خداوند قرار ندهيم، و بعضى از ما بعضى ديگر را مطاع و ارباب خود نشمارد».

قرآن كريم با اهل كتاب چنين صلائى داده است ولى هرگز با مشركان و منكران، چنين صلائى نداده و نمى‏دهد.»

**مجموعه آثار استاد شهيد مرتضي مطهري ، جلد اول ، صفحه 310 تا 312 **

 

 







 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
با افزایش مهاجران افغان، آبله مرغان و سرخک در ایران هم افزایش یافته!
تصویر:
بازدهی یک سال اخیر نمادهای بورس/ بیش از ۷۵ درصد بازدهی منفی!
اختصاصی:
حافظ "به بندگی قدش سرو معترف گشتی" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
پیام مهم پنج اقتصاددان مشهور به ملت ایران به مناسبت انتخابات:
ظرفیتی برای تحمل ضربات پرهزینه‌ برای ایران باقی نمانده / در انتخابات شرکت کنید تا احتمال بحرانهای غیرقابل کنترل کاهش یابد
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
در تهدید اقلیت ترین دولت / پرده چهارم بیگانگی با حاکمیت
یادداشتی از: محمدحسن نجمی
وقتی اعداد و ارقام سخن می گویند/بررسی دو انتخابات 1403 و 1400
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد مازنی
ما در زمين بدخواهان ايران بازي نخواهيم كرد
یادداشتی از: دکتر سیف الرضا شهابی
چرا شصت درصد نیامدند؟
قالیباف تخلف کرده است؟
نگاهی به بحران بازار کار ایران با استناد به داده‌ای مرکز آمار؛
نرخ بیکاری جوانان به ۲۱ درصد رسید
انتخابات در دهلی؛ انتخابات در تهران
یادداشتی از: حمزه نوذری*
بازگشت به ایده آزادی
محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در نامه ای به قالیباف نوشت:
آقای قالیباف! این بار طرف درست تاریخ بایستید و لعنت تاریخ را بر خود نخرید
آیت الله ایازی: عدم شرکت مردم در انتخابات منجر به تقویت تندروها می شود/ اگر مردم در مرحله دوم انتخابات شرکت نکنند، عملا جریانی که از تحریم دفاع می‌کند را تقویت می‌کنند
گزارشی از: حمید شجاعی
پوششی های پر هزینه
عکس/ نشست مشترک رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده
عکس:
جاده چالوس در سال ۱۳۲۰
چرا رقابت، مشارکت را بالا نبرد؟
رئیس خانه معدن:
درآمدهای شیرین نفتی مانع از رشد واقعی بخش معدن شد
زنگنه، وزیر پیشین نفت، از «جلیلی» شکایت کرد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
تاکید حسن خمینی بر دولت برآمده از رای بالا
اطلاعیه:
برگزاری مراسم جشن عیدالاکبر غدیر خم در هیئت انصارالخمینی(ره)
شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی
اندیشه در خدمت عشق و خرد در خدمت دل
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: مسائلی مانند حجاب و امثال آن با بگیر و ببند حل نمی‌شود/ اختلاس و نجومی در کشور نباشد مردم هم به قانون احترام می‌گذارند
" ساقی میخانه " غزلی از علی اکبر پورسلطان (مهاجر) در توصیف شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهدای کربلای حزب جمهوری اسلامی
عادلی، دیپلمات سابق و رییس‌کل پیشین بانک مرکزی: تصویب لوایح باقی مانده FATF از رفع تحریم و احیا برجام هم مهم تر است/ «خنثی سازی تحریم» یعنی اعتقاد به بقای تحریم/ تحریم، فقر توده ای و عمومی می آورد/ نمی توان گفت که مردم باید با تحریم بسازند
روحانی: قانون راهبردی مجلس ۳۰۰ میلیارد دلار به کشور ضرر زد
اختصاصی:
"علی ولی الله " خطاطی آیینی از آقای محمّد مسلم خانی
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان قوه ‌قضائیه:
قوه ‌قضائیه بگونه ای عمل کند که عدالت خانه باشد
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
مناظره ایران و جهان امروز
اختصاصی:
دو اثر خطاطی آیینی در مناقب حضرت علی (ع) از آقای محمّد مسلم خانی
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
غدیر و سه توصیه ضروری
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم جشن عیدالاکبر غدیر خم در هیئت انصارالخمینی(ره) 1403/4/4
یادداشتی از: آیت الله العظمی یوسف صانعی:
اهمیت عید غدیر خم
شیوه آیت الله قاضی طباطبایی در گرامیداشت غدیر چه بود؟
امام خمینی(ره): حضرت امیر مسئله غدیر را ایجاد کرده/قضیه غدیر قضیه جعل حکومت است
درخواست سه تن از علمای تهران از نامزدهای «جبهه انقلاب»؛ به خاطر مصالح کشور اجماع کنید
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر
سید حسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد/ هر جا احساس کردید از توده‌های مردم فاصله گرفته‌اید، بدانید در حال دور شدن از جمهوری اسلامی هستید
اختصاصی:
" عالمی را یک سخن ویران کند " با خطاطی آقای محمّد مسلم خانی


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 20964
تعداد بازدید دیروز: 43869
بازدید کل: 68764870
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.