امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 02 ارديبهشت 1403 ساعت 21:53:31
ناهمخوانی افزایش حقوق و کرایه‌ها

نگاهی به بالارفتن نرخ کرایه‌های تاکسی، مترو، اتوبوس و جیب شهروندان؛

آرمان ملی: بعد از اینکه تعطیلات نوروز تمام شد، مهم‌ترین بحثی که میان شهروندان تاکسی‌رو، اتوبوس و مترو سوار، میان خود آن‌ها و یا مسافر و راننده، شکل گرفت، همین افزایش کرایه تاکسی، بلیت مترو و اتوبوس‌های بین‌شهری تندرو و کندرو بود. افزایش قیمت‌ همه کالاها و همه نوع، خدمات در سال جدید و طبق روال همه سال‌های دیگر، در ایران به امری عادی بدل شده است اما هر سال این افزایش قیمت‌ها هم در فاصله بیشتری نسبت به افزایش حقوق و دستمزد ها قرار گرفته و حالا مردم با یک افزایش 45 درصدی در برخی وسایل و خطوط مواجه هستند در حالی‌که دستمزد کارگران و بازنشستگان تنها 20 تا 22 درصد افزایش پیدا کرده! یعنی کرایه‌ها دو برابر شده‌اند و همانطور که گزارش‌های قبلی در همین رسانه اشاره شده، با نرخ قبلی بلیت اتوبوس، یک خانواده چهارنفره اگر بخواهد رفت و آمد بین شهری خود را روزانه با اتوبوس انجام دهد و با احتساب متوسط سوارشدن آن‌ها، به‌طور متوسط می‌بایست نزدیک به یک میلیون تومان هزینه همین رفت و آمد با وسایل حمل و نقل عمومی می‌شد که حالا با افزایش آن باید این هزینه‌کرد افزایش می‌بابد و از سبد ذخیره مالی خانوار برداشته شود.

در کنار این افزایش نرخ کرایه‌ها، این سوال برای هر شهروندی پیش می‌آید که آیا کیفیت وسایل حمل و نقل عمومی هم بهتر شده یعنی با افزایش پول دریافتی از شهروندان به آن‌ها خدمات بهتری هم ارائه می‌شود تا هم در مورد این وسایل فرسوده که مدتی یک‌بار از حرکت باز مانده و مسافران را وسط راه پیاده می‌کنند، نوسازی صورت بگیرد و هم مردم لحظات طولاتی وقت‌شان را صرف رسیدن این وسایل نکرده و در ازدحام جمعیتی که خود آن را به قوطی کنسرو تشبیه می‌کنند، انواع اقسام فشار جسمی و روحی را متحمل نشوند.

یازدهم بهمن 1402، سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران، نیمی از تاکسی‌های فعال پایتخت فرسوده‌اند. شادی مالکی در دومین مجمع عمومی اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری که در یزد برگزار می‌شد، ضمن بیان این مطلب که میانگین سن عمر این خودروها ۱۰ سال است، توضیح داد که ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها بسیار فرسوده هستند و در کلانشهرهایی مانند تهران تقریبا نیمی از تاکسی‌های در حال فعالیت فرسوده‌اند.

نوزدهم مهر ماه 1402 هم خبرگزاری ایسنا از زبان مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از فرسودگی ۸۰‌درصد اتوبوس‌‌‌های شهر خبر داد. محمدمهدی میرزایی قمی با استناد به آمار سیاهه انتشار سال ۹۶ شهر تهران، ۱۳‌درصد از انتشار ذرات معلق و یک‌درصد از انتشار آلاینده‌‌‌های گازی این کلانشهر را ناشی از تردد اتوبوس‌‌‌ها دانست و افزود: با جایگزینی هر دستگاه اتوبوس دیزلی فرسوده با اتوبوس برقی، هر سال ۴۹۵ کیلوگرم از انتشار ذرات معلق و روی هم رفته، ۱۱۲۲ کیلوگرم از انتشار آلاینده‌‌‌های گازی در هوای تهران کاهش خواهد یافت.

در خصوص مترو هم همواره مسئولان و کارشناسان، کمبود قطار را یکی از مهم‌ترین چالش‌های مترو شهر تهران دانسته‌اند. ضمن اینکه کشور ما توانایی مجهزکردن را ندارد و در سال گذشته ضمن مذاکراتی با کارشناسان و مسئولان شرکت‌های چینی صورت گرفت، قرار بر این شد که چینی‌ها به ساخت واگن‌ها و مجهزکردن مترو کمک کنند.

در آخرین روزهای سال گذشته هم جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در گفت‌وگویی که با دیده‌بان ایران داشت، در پاسخ به این سوال که سرنوشت بودجه ۲۱۴۰ میلیاردتومانی خرید تجهیزات مترو چه شد، کمبود قطعات را به دلیل تحریم ها ندانسته و گفته بود شهرداری در سال‌های اخیر نتوانسته کمبود تجهیزات و نیروهای متخصص را جبران کند و کارکنان احساس بی پناهی می کنند.

او درباره دلایل خرابی مترو گفته بود که « بخش عمده‌ای از تجهیزاتی که در مترو دچار مشکل می‌شود، در بازارهای داخلی موجود است. ضمن آن که وقتی شهرداری از واردات واگن در تیراژ بالا به کشور خبر می‌دهد یعنی پدیده‌ای به نام محدودیت‌های تحریمی معنا ندارد. موضوع این است که در این حوزه باید تشریفات اداری طی شده و کار به سرانجام برسد. شهرداری در سال های اخیر نتوانسته کمبود تجهیزات و نیروهای متخصص را جبران کند.»

از طرف دیگر، دی ماه 1402، محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم خاطرنشان کرد: مسئولان دوره گذشته مدیریت شهری، شهر را معطل گذاشتند و به موضوع تأمین واگن ورود نکردند؛ ما اکنون میراث‌دار کم‌کاری آنها هستیم.

از زبان راننده‌ها

راننده یکی از تاکسی‌های بین شهری لابه‌لای بحثی که درخصوص افزایش کرایه‌ها و نگرانی شهروندان شکل گرفته بود، با اشاره به اتومبیل خودش، می‌گوید که «همین پراید قراضه من به خبرنگار آرمان ملی، می‌گوید که امسال، هرینه بیمه همین پراید قراضه من، 12 میلیون تومان شده!»

در بحث افزایش کرایه‌های تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی، مسافران اغلب با راننده و یا مسئولانی که می‌بینند طرف حساب می‌شوند در صورتی‌که در گفت وگو با راننده‌ها و البته از زبان آن‌ها می‌شنوید که تورم آن‌قدر بالا رفته که راننده‌ها از پسِ هزینه‌های تعویض لاستیک و روغن اتومبیل خود هم برنمی‌آیند. آن‌ها راهکارهایی هم ارائه می‌دهند، اما می گویند که گوش شنوایی در خصوص ارائه تسهیلاتی نظیر اختصاص یارانه‌ها وجود ندارد.

 فشارهای مالی و سرخوردگی

در کنار این مساله که افزایش کرایه‌های تاکسی، مترو و اتوبوس با حقوق دریافتی مردم و پولی که در جیبشان دارند، به هیچ‌وجه همخوانی ندارد، عمده افرادی که مترو و اتوس سوار می‌شوند یا حتی با تاکسی تردد می‌کنند، کارمند، دانشجو، دانش‌آموز و یا کارگر هستند و همانطور که در بالا ذکر شد کیفیت و کمیت و کمیت این وسایل حمل و نقل عمومی به همان اشکال سال گذشته و با همان محدودیت‌ها و کمبودهاست. حال برای بار چندم این سوال را مطرح می‌کنیم که اقشار آسیب‌پذیر جامعه که برای تامین مخارج زندگی خود و دریافت حقوق‌های ناچیز، بعضا باید مسافت‌های بسیار طولانی را بین شهر تردد کنند و حال این حقوقی را که برای رفتن به آن باید مشقت‌های بسیاری را متحمل شوند حتی کفاف هزینه‌های سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی را نمی‌دهد؛ تاکید می‌شود: وسایلی که از آن، برای رفتن سر همان کارهایی که گفته شد، ضمن تحمل انواع و اقسام فشارهای روحی و جسمی، استفاده می‌کنند و حالا فشار مالی مضاعف و سرخوردگی از این بابت را هم باید تحمل کنند.





  تعداد بازديدها: 196


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اعتراف تل‌آویو؛ جنگ با ایران نزدیک‌تر از همیشه!
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت ستاره درخشان هنر ایرانی آقای محمود فرشچیان
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت برادر مبارز مؤمن صادق، آقای احمد توکلی
پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی عضو مجلس خبرگان
تولید صدها موشک بالستیک جدید در ایران
مگ‌ گرگور از هدف آمریکا و انگلیس در جنگ اسرائیل علیه ایران و کشورهای عربی خاورمیانه پرده برداشت/ آنها چه خوابی برای ما دیده‌اند؟/جنگ اجتناب ناپذیر است
کرباسچی: پزشکیان صادق، پاک و منزه است و خیلی دلش می‌خواهد کار کند/ درگیری‌هایی که هر روز وزرا در مجلس دارند، یعنی هیچ خبری از وفاق نیست
در دیدار ایرانیان مقیم بلاروس؛
پزشکیان: اگر قدرت موشکی نداشتیم، امروز وضع‌مان مثل غزه بود/ ریاست جمهوری من با شهادت هنیه شروع شد و با دعوا و جنگ ادامه پیدا کرد/ خیلی از کشورها تازه به دنیا آمده اند اما ایران تاریخ هزاران ساله دارد
سفیر روسیه در اسرائیل: می‌خواهیم به ایران کمک کنیم/ابتکاراتمان را به مقامات تل‌آویو و تهران در میان می‌گذاریم
وزیر امنیت اسرائیل: توقف جنگ فرصت‌سوزی است باید کار را تمام کنیم!
شناسایی خانه تیمی موساد در تهران/ تعدادی ریزپرنده و پهپاد کشف شد
آن‌ها که لاریجانی و جهانگیری را رد کردند گیر نماینده تبریز با 100 هزار رأی بودند؟ / با این دست‌فرمان نمی‌شود ادامه داد
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/27
اطلاعیه ی درگذشت و بزرگداشت پدر گرامی اخوان نجاتی
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
کریدور زنگزور یعنی دسترسی ترکیه به آسیای مرکزی بدون نیاز به ایران؟ / «اردوغان» در مورد این کریدور چه در ذهن دارد؟
ضربات مهلک ایران بر پیکر رژیم صهیونیستی
افشای نقشه سیاه نتانیاهو توسط شاهزاده سعودی!
یادداشتی از: سید علی حسینی
لبنان و خلع سلاح حزب‌الله؟!
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اختصاصی:
دو اثر آیینی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
عکس:
شرکت در راهپیمایی اربعین به نیابت از شهید علی اصغر پورسلطان
غروب دوشنبه؛‌ شبی که اسراییل کار را تمام شده می‌دانست/ تحلیل حسن روحانی از جنگ ۱۲ روزه/ جلوگیری از جنگی دیگر با تغییر استراتژی و نه شعار
یادداشتی از: مسعود کاظمیان*
حق‌الناس و کرامت انسانی در مکتب عاشورا؛ تأملی بر حق‌الناس سیاسی و حقوق بشر معاصر
اعمال روز اربعین
انتقاد حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا: برخی از مسئولین طلبکارانه درباره کمبودها به مردم می‌گویند «نخورید و ریاضت بکشید»!
اختصاصی:
دو تصویر از راهپیمایی اربعین حسینی
اختصاصی:
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ ... با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
اختصاصی:
حسبنا الله و نعم الوکیل ... "با خطاطی اقای محمد مسلم خانی"
اخطار ستاد کل نیروهای مسلح ایران به آمریکا و رژیم صهیونیستی: در صورت هرگونه اقدام شیطانی، دیگر خویشتن‌داری نمی‌کنیم
یادداشتی از: عباس صفایی‌مهر
«گنجینه‌های ارزشمند ملت»؛ بازخوانی جایگاه اسرا در اندیشه امام خمینی(س)
پاسخ دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک استفتاء | قرض را باید براساس تورم پس بدهیم یا نه؟
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/27
یادداشتی از جعفر محمدی*
سخنی با خانم سخنگو که پرسید: «کدام انزوا؟» / همانی که پزشکیان می گفت!
موافقت دادگاه امریکا با محاکمه مقام ارشد ساواک
باهنر: ۸۵ درصد مردم می خواهند زندگی کنند و نمی توانند مثل حزب اللهی ها فکر کنند/ بعضی‌ها می‌گویند شورای نگهبان پیامبر را هم شاید رد صلاحیت کند
افشاگری مشاور عراقچی درباره دلیل حملات اخیر تندروها به پزشکیان
پنج کشور مسلمان که شریک اقتصادیِ قاتلان مردم غزه هستند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2838
تعداد بازدید دیروز: 6919
بازدید کل: 76583978
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.