امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 12 مهر 1402 ساعت 00:25:20
جابه‌جایی‌ بی‌سابقه نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه
خالص‌سازی در بین مدیران مدارس؛ «مدیران جدید شاید مجری منویات خارج از آموزش و پرورش باشند»

مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان البرز و قزوین به خبرآنلاین می‌گوید: «برداشت از جابه‌جایی بیست هزار مدیر مدرسه این است که افراد جدید مجری منویات آموزش و پرورش و حتی شاید مجری منویات خارج از آموزش و پرورش باشند وگرنه مدیر مستقل نه‌تنها صرفاً مجری بخشنامه‌ها نیست بلکه می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش منطقه، استان و وزارتخانه موثر باشد.»

مظاهر گودرزی: «بیست هزار مدیر (مدرسه) تغییر کردند.» این جمله کوتاه برای رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش است، او در فاصله چند روز مانده به شروع سال تحصیلی جدید این جمله را گفت و سوال بزرگی در اذهان ایجاد کرد، چرا باید بیست هزار مدیر تغییر کنند؟ جواب وزیر آموزش و پرورش کوتاه بود، برای این‌که «در مدارس تحول ایجاد کنند.» اما این تحول چه سمت‌وسویی دارد در پاسخ‌های آقای وزیر مشخص نیست، اما برخی معتقدند تغییر بیست هزار مدیر مدرسه اقدامی از سلسله اقدامات خالص‌سازی است، مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان البرز در این‌باره به خبرآنلاین می‌گوید: «وقتی می‌خواهند خالص‌سازی انجام دهند اعتماد از مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود.»

سالار قاسمی بیان می‌کند: «برداشت از اتفاق اخیر این است که افراد جدید مجری منویات آموزش و پرورش و حتی شاید مجری منویات خارج از آموزش و پرورش باشند وگرنه مدیر مستقل نه‌تنها صرفاً مجری بخشنامه‌ها نیست بلکه می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش منطقه، استان و وزارتخانه موثر باشد.»

متن کامل گفت‌وگو در ادامه آمده است.

با توجه به سابقه شما در آموزش و پرورش چه چیزی را برای این وزارتخانه و سازمان‌های آن ضروری می‌دانید؟

آموزش و پرورش دستگاه گسترده و حاکمیتی است اما موفقیت آن صرفاً متکی به وزارتخانه و وزیر نیست، اگر قرار است آموزش و پرورش کشور موفق شود باید تمام ارکان حاکمیتی اقدامات موثری داشته باشند؛ با این وجود رفتار مدیران آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای باشد که شان و جایگاه آموزش و پرورش حفظ شود، انتظار ما از مسئولان آموزش و پرورش در تمام سطوح این است که باید تلاش کنند استقلال، اقتدار و نگاه کارشناسی در آموزش و پرورش حفظ شده و تضعیف نشود. اگرچه آموزش و پرورش در همه دوران مشکلاتی داشته است و شاید برخی از این مشکلات هنوز هم حل نشده باشد اما مهم است که مسئولان آن در تمامی سطوح استقلال و اقتدار آموزش و پرورش را حفظ کنند.

درباره جابجایی گسترده مدیران مدارس چه نظری دارید؟

یکی از ارکان آموزش و پرورش مدیران مدارس هستند، زحمات اصلی آموزش و پرورش به دوش این مدیران و معلم‌ها است اما پز موفقیت‌ها را مسئولین امر می‌دهند، لذا زحمات این گروه باید دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. نه اینکه در روزهای اخیر با این توجیه که دنبال تحول هستند دست به جابه‌جایی‌های بی‌سابقه نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه در یک فرآیند کوتاه مدت زده و جالب این‌که تغییرات شامل معاونین مدارس هم شده است، حتی الان که سال تحصیلی شروع شده این تغییرات همچنان ادامه دارد، این درحالی‌ست که در تمام دنیا مدیران مدارس از ثبات برخوردار هستند، ما مواردی داریم که مدیران مدارس تا بازنشستگی تغییر نمی‌کنند و برای جابه‌جایی‌ها و انتخاب مدیران مکانیزم و معیار های سختی وجود دارد.

شما خودتان چند دوره مدیرکل آموزش و پرورش بودید، تغییر مدیران مدرسه در دوره شما چه‌طور بود که اقدام اخیر را بی‌سابقه می‌دانید؟

در دوره اصلاحات بحثی داشتیم تحت عنوان انتخاب مدیران توسط معلم‌ها، حتی یک دستورالعملی داشتیم که معلم‌ها سه نفر را به عنوان مدیر معرفی می‌کردند بعد آموزش و پرورش از میان آن‌ها یک نفر را انتخاب می‌کرد، چراکه قرار بود مدیر مدرسه از مشروعیت و محبوبیت در میان همکاران برخوردار باشد، برای این‌که آموزش و پرورش عرصه دستور نیست، برعکس عرصه اقناع و گفت‌وگو است، عرصه‌ای است که باید پذیرش ایجاد شود. در دولت اعتدال و زمان وزارت آقای دکتر فانی یکی از سیاست‌های وزارتخانه تحت عنوان ارتقاء مدیران آموزشگاهی بود، اما نه با تغییر مدیران، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی یعنی این‌که به مدیران مدرسه اختیار بدهیم، دانش‌افزایی کنیم و بخشنامه محوری را کنار بگذاریم.

ما آیین‌نامه عزل و نصب مدیران را داریم، در این آیین‌نامه پیش‌بینی شده برای عزل مدیران باید فرایندی طی شود و در صورت ضعف و تخلف مدیر باید مطابق این آیین نامه عمل شود، یعنی به همین راحتی امکان عزل و برکناری مدیر مدرسه وجود ندارد، یک فرآیندی وجود دارد که حتماً باید طی شود، اما در مورد اخیر اطلاعاتی که ما داریم این است که در بسیاری از موارد متاسفانه فرآیند انتخاب مدیران رعایت نشده است، مثلاً درباره مدارس خاص فرد حداقل باید دو سال سابقه مدیریت در همان دوره یا دو سال معاونت در همان مدرسه داشته باشد، اما به این شرایط توجه نشده اما در دوران مدیرکلی بنده در استان‌های قزوین و البرز اولا جابه‌جایی مدیران مطابق آیین‌نامه و ظوابط بوده ثانیا تعداد بسیار کمی از مدیران جابه‌جا شدند که بیشتر آن‌ها هم به‌دلیل بازنشستگی بوده به طوری که مدیران مدارس خاص مثل تیزهوشان نمونه مردمی و شاهد تقریبا اگر بازنشستگی نبوده نود درصد از آنها ادامه مدیریت داده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش گفته که برای ایجاد تحول این تغییرات انجام شده است، نظرتان چیست؟

باید پرسید منظور از تحول چیست، بسیاری از این مدیران بیش از یک دهه، حتی دو دهه سابقه مدیریتی دارند، یعنی کسانی بودند که حتی قبل از دولت آقای روحانی مدیر شدند، پیشنهادم این است که سوابق مدیریتی مدیران قبلی و فعلی را اعلام کنند تا متوجه شویم جابه‌جایی این بیست هزار مدیر با نگاه تحولی بوده یا نه تلاش این بوده که متاسفانه شان مدیران مدارس را از مدیر مدسه تحول‌گرا، خلاق، مبتکر، مشارکت‌جو به مدیر مدرسه‌ای که صرفاً مجری منویات اداره باشد تقلیل دهند تا فقط دستورات را اجرا کند، در عرصه فرهنگ ما باید امنیت فرهنگی ایجاد کنیم نه فرهنگ امنیتی، وقتی می‌خواهند خالص‌سازی انجام دهند اعتماد از مجموعه آموزش و پرورش کنار گذاشته می‌شود. برداشت از اتفاق اخیر این است که افراد جدید مجری منویات آموزش و پرورش و حتی شاید مجری منویات خارج از آموزش و پرورش باشند وگرنه مدیر مستقل نه‌تنها صرفاً مجری بخشنامه‌ها نیست بلکه می‌تواند در سیاست‌گذاری‌های آموزش و پرورش منطقه، استان و وزارتخانه موثر باشد.

برخی دارند تلاش می‌کنند که جایگاه مدیر مدرسه را در حد یک کارمند زیر دست تغییر دهند، این برای آموزش و پرورش کشور زنگ خطر است، ممکن است امروز خیلی‌ها در مواجه با تصمیمات اخیر سکوت کنند اما این اقدام آثار زیان باری در آموزش و پرورش خواهد داشت. آموزش و پرورش عرصه دستور نیست، اما متاسفانه امروز گزارش جابه‌جایی مدیران مدارس تبدیل به کارنامه مثبت برای مسئولین امر شده است، مدیرکل گزارش می‌ دهد که فلان تعداد جابه‌جایی مدیر مدرسه داشته است، اما از او سوال نمی‌شود که ملاک این جابه‌جایی‌ها چه بوده است، طوری‌که به‌نظر می‌رسد هدف‌شان صرفاً جابه‌جایی است نه کیفیت بخشیدن به عرصه مدیریت مدارس، آیا صرف جابه‌جایی مدیران یک دستاورد است که به آن پرداخته می‌شود؟

یعنی اقدام اخیر آموزش و پرورش به‌جای ایده کارشناسی تصمیمی سیاسی است؟

بله، در آموزش و پرورش نباید کار سیاسی کرد، امروز شما یک صدای مخالف علیه مدیرکل آموزش و پرورش در استان‌ها نمی‌شنوید، حتی اگر قرار است جابه‌جایی مدیران انجام شود این جابه‌جایی باید برای مصلحت آموزش و پرورش باشد نه مصلحت کسان دیگر، زمانی‌که من خودم مدیرکل بودم همیشه می‌گفتم در جلسات سیاسی درباره کارنامه آموزش و پرورش حرفی نمی‌زنم، من فقط پشت میز آموزش و پرورش و برای مصلحت آموزش و پرورش حرف می‌زنم. مدیر مدرسه باید مستقل باشد و تصمیمات را براساس مصلحت مدرسه بگیرد. آیا نباید با توجه به جایگاه خطیر مدیر مدرسه ملاک و معیار این حجم تغییرات برای افکار عمومی و شرکای آموزش و پرورش بیان شود؟

پیشنهاد شما برای تصمیمی که وزارت آموزش و پروش گرفته چیست؟

به‌نظرم دیوان عدالت اداری کشور که معتقدم تا امروز در دفاع از حقوق مردم عادلانه رفتار کرده، اگر به این موضوع بپردازد بسیاری از این مدیران باید از طریق دیوان عدالت اداری به کار خودشان بازگردند چراکه این اقدام ناصواب و عجولانه است.

یکی دیگر از مسائل مربوط به آموزش و پرورش که خیلی مورد توجه قرار گرفت رتبه‌بندی معلم‌ها بود، نظرتان درباره اجرای این قانون چیست؟

برای رتبه‌بندی در زمان آقای فانی و بطحایی حدود ۳ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان ترمیم حقوق‌ها پیش‌بینی و انجام شد، در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ حدود ۹ هزار میلیارد تومان در زمان آقای حاجی میرزایی برای همین موضوع در نظر گرفته و انجام شد، اما این دولت دوست دارد که دستاوردها و اقدامات قبلی‌ها را کوچک شمرده و به‌نام خودش بزند که این خلاف انصاف است، در این‌باره می‌توان گفت که این دولت رتبه‌بندی را تمام کرد، اما رتبه‌بندی از زمان دولت آقای روحانی شروع شد، دولت فعلی درباره رتبه‌بندی معلم‌ها در عمل انجام شده قرار گرفته بود. مسئولانِ امروز می‌گویند قبلی‌ها شعار دادند و ما عمل کردیم، درصورتی‌که عمل واقعی را دولت قبلی انجام داد و دولت فعلی در عمل انجام شده قرار گرفت، اگر این دولت و مجلس می‌خواست رتبه‌بندی را به درستی انجام دهد حقوق معلم‌ها باید ۸۰ درصد حقوق عضو هیات علمی دانشگاه باشد نه اینکه امروز فلان نماینده مجلس با افتخار منت بر معلمان گذاشته و می‌گوید حقوق یک معلم از فرماندار بیشتر است و نمی‌گوید که قانون رتبه‌بندی که مجلس ناظر به اجرای آن باید باشد به‌درستی انجام نشده و هنوز حکم رتبه‌بندی بازنشستگان صادر نشده است، سوال مهم این است اگر نماینگان مجلس و دولت مردان به‌دنبال معیشت و منزلت فرهنگیان هستند چرا لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را که تعداد قابل توجه آن فرهنگیان هستند پس گرفته و در قانون برنامه توسعه هفتم حذف شده است؟ به‌نظرم اگر لایحه رتبه بندی هم تا این مرحله پیش نرفته بود به‌سرنوشت همین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مبتلا می‌شد.





  تعداد بازديدها: 538


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
نماینده مجلس: کسی که برای خرید گوشی ۴۰ میلیون هزینه می‌کند باید مالیاتش را هم بدهد
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دستیار اجتماعی رییس جمهور: کاهش سن تمایل به مهاجرت به زیر ۱۸ سال
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
والد گرامی حجت الاسلام اسماعیل نادری دعوت حق را لبیک گفت
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
مترو خوب است !
چه چیزی در مجلس حضرت زهرا(س) باعث عصبانیت امام (ره) شد؟
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/21
انتقاد سید حسن خمینی از سانسور کتاب ها : بحث بر سر فیلترینگ است اما در همین شرایط 50 میلیون نفر عضو تلگرام هستند
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
روایت شیخ علی عراقچی از کلاس تفسیر علامه طباطبایی
امام راحل چگونه غائله‌ای را که علیه علامه طباطبایی راه افتاده بود، خواباند؟
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
رسوایی اخلاقی در کلیساهای انگلستان / کسی که تاج شاه چارلز را بر سرش گذاشت چه کرد؟
یادداشتی از: خانم نهال موسوی
بلایی که گوش‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سرمان آورده‌اند
یک نماینده مجلس:
هزینه آشکار و پنهان برای اتباع غیر مجاز در کشور توجیه پذیر نیست
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
حزب‌الله برای نخستین بار وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار داد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
تبیینِ مقامِ "سِر مُستودَع" حضرت فاطمه (س) با استفاده از نظریه عرفانیِ امام خمینی در اسماء مستأثره


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 17220
تعداد بازدید دیروز: 32931
بازدید کل: 72537928
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.