امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 28 شهريور 1402 ساعت 00:14:10
انتقادات دختر شهید سلیمانی از زاکانی در جلسه شورا

شهردار تهران ضمن حضور در صحن علنی شورای شهر برای پاسخگویی به پرسش یکی از اعضا، عملکرد مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل عمومی را تشریح کرد.

به گزارش جهان نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز برای پاسخگویی به سوال نرجس سلیمانی عضو شورای شهر در خصوص حمل و نقل عمومی در صحن شورا حاضر شد.

زاکانی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: از مهدی چمران رئیس شورا تشکر می‌کنم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادند و از سرکار خانم سلیمانی هم بابت لطف و شرایطی که فراهم کردند تشکر می‌کنم. ما امروز اقدامات حوزه حمل و نقل را ارائه می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه موضوع حمل و نقل عمومی از رویکرد‌های اصلی در شهرداری تهران است گفت: البته نکته‌ای را عرض کنم که ما یک تغییری در معاونت حمل و نقل داشتیم و بهرامی معاون سابق خودشان به دلیل شرایط شخصی متقاضی جابه‌جایی بودند و ما از حضور ایشان در معاونت محروم شدیم و البته همینجا به آقای هرمزی معاون جدید تبریک می‌گویم، آقای هرمزی در حوزه مترو هم خوش درخشیدند و امیدواریم خدمات شایسته‌ای در معاونت ارائه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵ هدف در حوزه حمل و نقل دنبال می‌کنیم، گفت: کاهش ترافیک و رسیدگی به موضوعات زیست‌محیطی از جمله اهداف است. باید بتوانیم جنبه‌های آسایش و آرامش را در شهر رقم بزنیم. همچنین بحث ساماندهی عمومی و نوسازی حمل و نقل در دستور کار است.

۶۶ درصد سفر‌ها با خودرو‌های شخصی صورت می‌گیرند

وی با تأکید بر این موضوع که باید تقاضای سفر کاهش پیدا کند گفت: این موضوع از طریق مناسب‌سازی، هوشمندسازی و در دسترس قرار دادن خدمات امکانپذیر است. باید مطلوبیت حمل و نقل عمومی افزایش یابد در حال حاضر ۳۴ درصد سفر‌ها با حمل و نقل عمومی و ۶۶ درصد با خودرو‌های شخصی است که باید این عدد‌ها برعکس شود و بیش از ۷۰ درصد سفر‌ها توسط حمل و نقل عمومی انجام شود.

شهردار تهران به توسعه زیرساخت‌ها، افزایش ناوگان و ایجاد سفر‌های ترکیبی اشاره کرد و گفت: باید زمینه‌هایی فراهم شود تا شهروندان راحت‌تر و ایمن‌تر رفت و آمد کنند رویکرد ما افزایش مطلوبیت حمل و نقل است.

زاکانی همچنین به برقی‌سازی سیستم حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: در تمام جهان از سوخت فسیلی به سمت سوخت پاک و برقی حرکت می‌کنند ما هم توسعه زیرساخت‌ها در این زمینه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر این موضوع که باید مشارکت شهروندان افزایش یابد گفت: توسعه خطوط مترو در دستور کار است و ما زمانی که مترو را تحویل گرفتیم کل ناوگان ۲۶۰ کیلومتر با ۱۱۴ ایستگاه بود، اما امروز خطوط به ۲۷۴ کیلومتر با ۱۵۰ ایستگاه رسیده است. ۱۴ کیلومتر خط و ۱۰ ایستگاه طی دو سال گذشته ساخته شده است و همزمان این موضوع ادامه دارد و ما تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر مترو در داخل شهر افتتاح می‌کنیم و ۱۴ ایستگاه هم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد یعنی در هر ماه بیش از دو ایستگاه افتتاح می‌شود.

زاکانی به تکمیل خطوط اشاره کرد و گفت: امسال ۲۲ کیلومتر مترو پرند هم در مهر ماه افتتاح می‌شود و همچنین تی‌بی‌ام هم در پایان آذر از خط ۶ خارج می‌شود.

شهردار تهران به شروع ساخت خط ۱۰ مترو از سه محور اشاره کرد و گفت: اولین محور از دریاچه به سمت شرق است که در مهر آغاز می‌شود و تا پایان سال دو تی‌بی‌ام هم به آن اضافه می‌شود.

وی همچنین به ساخت خط ۹ مترو هم اشاره کرد و گفت: ما امسال ساخت دو خط را آغاز می‌کنیم و البته این را هم بگویم که برای تهران کلا ۱۱ خط مترو طراحی شده است.

زاکانی همچنین به افتتاح ۱۴ ورودی جدید اشاره کرد و گفت: افتتاح‌های قبلی ناقص بودند و ما در این دوره آن‌ها را تکمیل کردیم.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال جاری شیب افزایشی خواهیم داشت گفت: خطوط جدید راه‌اندازی می‌شود و این برای ما افتخاری است.

وی با تأکید بر این موضوع که ۴۲ رام قطار دی‌سی در ناوگان داریم گفت: ۱۲۹ رام قطار در خطوط فعال هستند و در مجموع ۱۱۹۷ واگن در حال خدمت‌رسانی است. ناوگان دی‌سی ما شرایط خاصی را سپری می‌کند و بیش از ۲۰ درصد خدمت‌رسانی ندارند و باید بازسازی شوند.

زاکانی گفت: ۴ رام قطار سه واگن داریم که در خط فرودگاه خدمت‌رسانی می‌کنند و در ۵ خط، ۲۶۰ واگن و ۶۶ لوکوموتیو داریم که این عدد باید به ۱۴۶۹ واگن برسد که در دوره‌های قبل ۲۸ واگن از مدار خارج شده و قابلیت بازسازی ندارد.

به گفته وی در دوره قبل مدیریت شهری در کل یک رام قطار دی‌سی و ۳۷ رام قطار ای‌سی بازسازی اساسی شد.

عملکرد ما تا کنون بیش از عملکرد ۴ ساله دوره پنجم است. تفاوت اصلی بین مدیریت فعلی و قبلی شهرداری است؛ البته برخی روزنامه‌ها از آرزو‌ها و علایق خود می‌گویند و ما یاد گرفته‌ایم به جای اینکه حرف بزنیم بیشتر کار کنیم.

به گفته زاکانی، ۱۰۸ رام قطار ای‌سی و ۳۵ رام قطار دی‌سی تا پایان سال اورهال می‌شود و این موضوع بسیار جدی است و یکی از افتخارات است.

وی به موضوع قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن که از سال ۹۵ معطل باقی مانده اشاره کرد و گفت: ۱۴۶۹ واگن در کمتر از سه دهه داشتیم و موفق شدیم حکم قانونی برای ۶۳۰ دستگاه واگن دریافت کنیم که البته از دولت تشکر می‌کنم. در هفته گذشته مقدمات اعتباری کار آغاز و با کشور و شرکت مورد نظر هم جلساتی داشتیم.

شهردار تهران تأکید کرد: این شرکت پذیرفت که ۲۵ درصد به تعداد واگن‌ها اضافه کنند و در مجموع به ۷۹۱ واگن می‌رسیم.

زاکانی همچنین از ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن ملی که با کمک بخش خصوصی، مپنا، جهاد دانشگاهی و شهرداری تهران تولید می‌شود، خبرداد و گفت: اعتبارات لازم هم در نظر گرفته شده است و یک رام قطار آماده شده و رام دیگر هم در دستور کار است.

وی گفت: ۷۹۱ واگن به اضافه ۱۱۳ واگن ملی جهش اساسی در ناوگان ایجاد می‌کند.
به گفته وی، دولت ۷۷ میلیون یورو در این بخش باید تأمین کند که بخشی از آن تأمین شده و امروز پول در اختیار سیستم بانکی است تا کار‌ها انجام شود.

شهردار تهران به موضوع ۲۵۹ واگن بر اساس قانون اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم ورود پیدا کرده‌ایم و با طرف خارجی وارد مذاکره شده‌ایم. کار‌ها در حال انجام است و ما تقریباً ناوگان را دو برابر می‌کنیم و این یک افتخار بزرگ برای شهر است.

آخرین وضعیت ساخت تراموا

زاکانی همچنین به موضوع برقی‌سازی در شهر اشاره کرد و گفت: ساخت تراموا در دستور کار است مطالعات آن در دهه اول ۹۰ آغاز شده و در ۱۰ محور کار‌ها انجام شد. سه محور آن که شامل ترمینال شرق به تهرانسر، پونک به خاوران و جنت‌آباد به لویزان است انتخاب شده است. قرار شد که شرکت مشاور در این زمینه نظرات خود را ارائه کند که البته در جلسه هم‌اندیشی شورا این موضوع ارائه می‌شود. در جهان به خصوص در جهان غرب از سیستم تراموا استفاده می‌کنند چرا که یک الگوی حمل و نقل پیشرو و هزینه آن کمتر و در انتقال مسافر بهینه‌تر عمل می‌کند. در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع منعقد شده است.

وی ادامه داد: موضوع بررسی شده و قطعا در شورا طرح و روال قانونی خود را طی می‌کند.

زاکانی در بخش دیگر سخناش به موضوع اتوبوس اشاره کرد و گفت: ۳۴۸۰ دستگاه اتوبوس فعال تحویل دوره پنجم مدیریت شهری شد و زمانی که ما شهر را تحویل گرفتیم ۱۸۷۶ دستگاه اتوبوس فعال بود. در این دو سال ۲۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال داریم و سیر سقوط در دوره قبل را جبران کردیم و قرار است نزدیک به هزار اتوبوس تا پایان سال نوسازی و بازسازی شود.

وی با بیان اینکه در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی تعداد صفر عدد اتوبوس به دوره پنجم مدیریت شهری داده شد گفت: در دوره پنجم ۱۳۳ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ دستگاه مینی‌بوس اضافه شد و این هنر دوستان بود. ما در حال حاضر اعداد و ارقام آن دوره را داریم در کل ۴ سال فعالیت دوره پنجم ۲۶۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس وارد کردند به اضافه صفر عدد دولت، اما در دو سال ۲۷۱ اتوبوس دولت به ما داده که جای تشکر دارد و قدرالسهم ما هم ۲۹۳ دستگاه اتوبوس بوده است که (۲۱۰ دستگاه اتوبوس و ۸۳ دستگاه مینی‌بوس) بوده است همچنین ۲۰ ون ملکی هم اضافه شده است.

زاکانی به بسته شدن قرارداد خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس اشاره کرد و گفت: بنده نمی‌خواهم مقایسه کنم، اما فقط اقدامات را عرض می‌کنم برخی پیام می‌دهند و اگر ما سکوت می‌کنیم به این دلیل نیست که آن‌ها به کار خود ادامه دهند اگر به این روند ادامه دهند ما هم از عملکرد آن‌ها صحبت می‌کنیم و برایشان باعث آبروریزی می‌شود چرا که همه اعداد و ارقام در عملکرد ۴ ساله آن‌ها مشخص است. عملکرد دو ساله ما بیش از عملکرد ۴ ساله آن‌ها بوده است.

وی گفت:قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس را بسته‌ایم و پیش‌پرداخت‌ها داده شده و ۲۲۵۰ دستگاه عملیاتی شده و برای ۷۵۰ دستگاه هم منتظر ضمانت‌نامه از طرف مقابل هستیم. طبق قرارداد باید ۱۶۶۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال نوسازی شود و الباقی هم در نیمه اول سال آینده انجام می‌شود.

به گفته وی، در تاریخ مدیریت شهری تا کنون نتوانسته‌اند قرارداد این چنینی ببندند و سابقه نداشته است.

وی در خصوص تأمین بودجه گفت: بودجه‌ای که شورا در نظر گرفته کف کار ما است و ما برای الباقی متمم می‌آوریم تا بتوانیم کار‌ها را انجام دهیم.

۷۰ درصد تاکسی‌ها نیاز به نوسازی دارند

شهردار تهران در ادامه به بخش تاکسی اشاره کرد و گفت: از ۷۲ هزار تاکسی در تهران بالغ بر ۷۰ درصد نیاز به نوسازی دارد تفاهم‌نامه خوبی با دولت شده است و قرار است تاکسی‌ها نوسازی شود.

به گفته زاکانی تا سقف ۵۰ هزار تاکسی برقی می‌شود ما در این زمینه هر هفته یا یک هفته درمیان صبح زود در دفتر وزیر جلسه داریم امروز که این حرف‌ها را می‌زنیم الگو‌های خوبی برای عملیاتی شدن کار فراهم شده است و امسال بخشی از تاکسی‌ها برقی می‌شود.

زاکانی شهردار تهران در خصوص توسعه ون‌ها در تهران گفت:‌امروز چیزی که در مسیر انتخاب آن هستیم نوع ون است و پیش‌پرداخت ۶۳۰ دستگاه ون را به ایران‌خودرو دیزل داده‌ایم و تعدادی هم دریافت شده، اما پاسخگو نیست.

وی در بخش دیگر سخنانش به موضوع تأمین موتورکار در تهران اشاره کرد و گفت: تفاهمی در این زمینه با دولت داشته‌ایم و این موتور‌ها برقی است. ۳۵ هزار دستگاه موتور برقی پیش‌بینی شده و تا ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در دستور کار است.

زاکانی در ادامه به موضوع شیوه پرداخت جدید در مترو، اتوبوس و تاکسی اشاره کرد و گفت: آغاز این طرح تا یکی دو هفته آینده شروع می‌شود وشیوه پرداخت با همکاری سازمان فاوا تغییر می‌کند. این اقدام خوب است و خبر خوشحال‌کننده‌ای برای مردم است و از وضعیت اسفناک امروز خارج می‌شویم.

شهردار تهران در خصوص معاینه فنی خودرو گفت: ۵۴ مرکز داشتیم که امروز به ۶۴ مرکز رسیده‌ایم و پایانه شرق هم که از تیرماه سال گذشته آغاز شده در بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد زمانی که دوره پنجم پایانه شرق را تحویل گرفت پروژه ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و زمانی که ما تحویل گرفتیم پروژه پس‌رفت کرده بود.

تعبیه ۵ هزار محل شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران

وی در خصوص محل شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران گفت: ۵ هزار محل شارژ و ۱۷۰۰ جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران ایجاد می‌شود. در تهران ۳۶۰ هزار شعبه برق وجود دارد که عمده آن مصرف ۱۴۰ وات به بالا را دارد. ما در این دوره مدیریت شهری اقدامات بی‌نظیری انجام می‌دهیم و دو سال آینده دوره جهاد و کوشش ما است.

وی در تحویل اتوبوس‌ها گفت: ۴۰ دستگاه اتوبوس از شرکت عقافل و ۹۷ دستگاه اتوبوس از وزارت کشور دریافت کرده‌ایم و تا مهر ماه ۱۲ دستگاه از شرکت اسما و ۱۰۰ دستگاه از عقاب‌نشان تحویل می‌گیریم و تا پایان سال ۱۶۶۰ دستگاه اتوبوس خواهیم داشت که ۷۰۰ دستگاه برای شرکت عقاب، ۱۵۶ اسما، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس ۹ متری، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۲ متری است و ۶۴۰ دستگاه اتوبوس هم توسط دولت تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه تعهد تحویل ۱۵۴۸ دستگاه اتوبوس داده شده است گفت: هزینه‌های آن را داده‌ایم با تأمین این اتوبوس‌ها تعداد وسیله نقلیه به ۴۳۰۰ دستگاه می‌رسد البته این به جز ۵۰۰ دستگاه اتوبوسی است که باید تا پایان سال جاری اورهال شود.

به اعتقاد شهردار تهران اگر دولت کل تعهدات خود را انجام دهد ۲۰۸۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال جاری خواهیم داشت.
وی با تأکید بر اینکه دولت تصمیم گرفته مجددا اتوبوس به تهران بدهد، گفت: در کنار این تعدادی اتوبوس‌های ملکی و خصوصی غیرفعال داریم که باید بازسازی آن‌ها سپر به سپر انجام شود.

شهردار تهران در خصوص ورود اتوبوس‌های وارداتی به تهران گفت: مجوز ورود هزار دستگاه اتوبوس وارداتی را داریم با چند تیم وارد مذاکره شده‌ایم و پیشنهاداتی در این زمینه داشته‌ایم، این هزار دستگاه علاوه بر تمامی دستگاه‌هایی است که اعلام کرده بودیم.

انعقاد قرارداد ورود ۳ هزار دستگاه اتوبوس به پایتخت
زاکانی با بیان اینکه قرارداد ۳ هزار دستگاه اتوبوس را بسته‌ایم گفت: قرارداد ۲۲۵۰ دستگاه اتوبوس عملیاتی شده و ۷۵۰ اتوبوس هم منتظر ضمانت‌نامه هستند.

بعد از صحبت‌های شهردار تهران نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران که طراح سوال از زاکانی در خصوص حمل و نقل عمومی بود گفت: ابتدا به شما در خصوص دریافت مدالی که گرفته‌اید تبریک می‌گویم و این نشان‌دهنده شخصیت انقلابی شماست.

وی در ادامه به حدیثی از امام مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: انسان تا زمانی که وعده نداده آزاد است، اما وقتی وعده می‌دهد زیر بار مسؤولیت می‌رود و تا وقتی به وعده خود عمل نکند رها نمی‌شود.

سلیمانی ادامه داد: همین الان که با شما صحبت می‌کنیم اگر به ایستگاه‌های اتوبوس مراجعه کنید و با مردم صحبت کنید می‌بینید که آن‌ها اگر قبلا ۲۰ دقیقه منتظر اتوبوس بودند الان بین یک ساعت تا یک و نیم ساعت معطل می‌شوند.

وی به صحبت‌هایی که شهردار تهران در نشست‌هایش داشته اشاره کرد و گفت: شما وعده تحقق حقوق شهروندان را داده‌اید باید مشکلات حمل و نقل حل شود تا آثار عملی آن دیده شود. مردم روزانه با مشکلاتی روبه‌رو هستند و باید ساعت‌ها در صف اتوبوس معطل باشند. اینکه ما در افق ۱۴۰۴ و ۱۴۲۰ الگوی موفق باشیم مشکل امروز مردم تهران را حل نمی‌کند.

وی تأکید کرد: شما کاندید ریاست جممهوری بودید و قطعا برای کشور و برای تهران برنامه داشتید البته شما نماینده مجلس هم بوده‌اید و با ساز و کار‌ها آشنا هستید و قبل از ورود به شهر هم باچالش‌های آن آشنا بودید و روزی که در ساختمان شهرداری مستقر شدید قطعا فرآیند‌ها را می‌دانستید. یکی از موضوعات اجرای طرح پسماند است چراکه وضعیت زباله نابهنجار است و روح و قلب شهروندان را می‌خراشد.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که مشکلات برطرف شود چرا که شما فردی انقلابی هستید.

عضو شورای شهر با بیان اینکه دو دوره مدیریت بودجه شهری را شما نوشته‌اید گفت: در برنامه چهارم تصویب شده که باید روزانه ۴ دستگاه اتوبوس به تهران تزریق شود و امیدوارم با همت مدیریت جهادی ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این دوره محقق شود. وضع موجود ما در حال حاضر ۱۴۱۷ اتوبوس فعال است، اما روایت‌ها متفاوت است.

مدیریت شهر می‌گوید ۲۳۷۰ اتوبوس فعال و ۶۰ مینی‌بوس فعال داریم و در گزارش دفتر تحلیل پایش عدد ۱۹۵۸ دستگاه اتوبوس فعال آمده است و این اعداد متفاوت است و بررسی تخصصی و بازدید‌های میدانی نشان می‌دهد در حال حاضر ۱۴۱۷ دستگاه اتوبوس فعال و دو دستگاه اتوبوس برقی نمونه داریم و در بازدید‌هایی که داشته‌ایم ۴۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و ۲۰ دستگاه اتوبوس دوکابین هم بازسازی شده است.

سلیمانی همچنین به موضوع قرارداد‌های منعقد شده اشاره کرد و گفت:‌برخی از این قرارداد‌ها پیش‌پرداخت نداشته است و من در این زمینه توضیحاتی می‌دهم. اگر بخواهم نمره قبولی بعد از دو سال بدهم ما باید ۳۷۵۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشیم که شاید تا کنون همه نیاز‌ها برآورده نشده است ما باید تلاش‌ها را در این حوزه بیشتر کنیم. دو سال از استقرار مدیریت شهری می‌گذرد و باید برای به ثمر رسیدن اهداف هر روز ۵ دستگاه اتوبوس اضافه شود، اما در حال حاضر هر دو روز یکبار یک دستگاه اتوبوس اضافه می‌شود که این قابل دفاع و قانع‌کننده نیست البته با تلاش‌هایی که صورت گرفته به نظرم اگر فرصت بیشتری داشته باشند موضوع توجیه دارد اگر با سرعت فعلی حرکت کنیم مردود می‌شویم هم در پیشگاه خدا و هم نسبت به مردم.

وی خواستار تحقق ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان مدیریت شهری شد.

سلیمانی به ۱۱ مورد قرارداد‌های بسته شده اشاره کرد و گفت: قرارداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابینه که در ۲۵ تیر امسال بسته شده تا امرزو پیش‌پرداخت نداشته است و هزار دستگاه اتوبوس عقاب‌نشان هم بخشی از پیش‌پرداخت داده شده و برای ۲۵۰ دستگاه اتوبوس برقی پیش پرداخت داده نشده و برای ۲۵۰ دستگاه اتوبوس ۹ متری هم پیش‌پرداخت نداده‌اند. باید این قرارداد‌ها بسته شود تا اقدامات صورت گیرد.

در ادامه مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران خطاب به شهردار تهران گفت: مردم شهر تهران به واسطه هزینه‌های سنگین به دنبال کاهش آلودگی هوا هستند و این موضوع هم یکی از دغدغه‌های جدی مدیریت شهری است و مهدی چمران رئیس شورای شهر هم وقت زیادی در این زمینه صرف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک ۱۸ دستگاه وظیفه دارند گفت:‌شهرداری هم یکی از آن دستگاه‌ها است و امروز فراتر از وظیفه خود عمل کرده است البته این نکته را باید بگویم که ما نباید خود را با گذشتگان مقایسه کنیم مردم در عمل اقدامات را می‌بینند و بعد انتخاب می‌کنند اگر عملکرد ما ضعیف باشد دیگر ما را انتخاب نمی‌کنند.

این عضو شورای شهر در ادامه به موضوع واگن‌ها اشاره کرد و گفت: دقیقا بفرمایید ۷۹۰ دستگاه واگن چه زمان تحویل شهر تهران می‌شود و در خصوص تراموا هم بگویید که مطالعات انجام شده یا خیر.

وی ادامه داد: زمان‌بندی اتوبوس‌ها، ون‌ها و موتورکار‌ها ارائه شود.

پیرهادی به موضوع ماشین‌های حمل زباله که آلاینده زایدی دارند گفت: در این زمینه هم توضیح دهید.

وی به بحث وضعیت سوخت اتوبوس‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه وضعیت گازوئیل در کشور استاندارد نیست.

این عضو شورای شهر به بازدید‌های صورت گرفته از مناطق جنوبی شهر تهران اشاره کرد و گفت: آقای زاکانی در بازدید‌ها مردم جنوب شهر گله‌مند کمبود اتوبوس و کیفیت پایین اتوبوس‌ها بودند و خواستار ارتقا در این زمینه بودند لطفا اولویت را به مناطق جنوبی بدهند.

در ادامه میثم مظفر عضو شورای شهر تهران به انعقاد قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن و انجام پیش‌پرداخت آن اشاره کرد و گفت: با این کار ۷۰ درصد ضریب جابه‌جایی مسافر تغییر می‌کند بفرمایید چه زمان این واگن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که اگر ۱۵۵۰ دستگاه اتوبوس اضافه شود قطعا شیب کار افزایش می‌یابد گفت: اینکه خط تولید شروع به کار کند نیازمند پیگیری مداوم است.

در ادامه ناصر امانی عضو شورای شهر تهران معتقد بود که آمار‌ها در زمینه اتوبوس متفاوت است و باید آمار جامع در این زمینه ارائه شود.
امانی تأکید کرد: در گذشته کتابچه‌ای در این زمینه وجود داشته، اما در حال حاضر نیست.

وی با بیان اینکه مدیران آمار‌ها را در اختیار شهردار تهران قرار می‌دهند گفت: بفرمایید تعداد اتوبوس‌های فعال چقدر است.

این عضو شورای شهر به بودجه بهسازی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: این بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان تا اول شهریور بوده، اما تخصیص آن ۱۹ میلیارد بوده و بودجه اورهال ۱۵۵۰ میلیارد بوده که تخصیص آن ۱۰۰ میلیارد بوده است همچنین بودجه تعمیرات و تجهیزات ثابت ۲۵۰ میلیارد بوده که تا اول شهریور صفر تومان تخصیص یافته است این در حالی است که باید یک دوازدهم بودجه‌ها هر ماه تحقق می‌یافت.

وی به موضوع پایانه شرق اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت تخصیص بودجه بعید است این پروژه در موعد زمان خود اختصاص یابد.

زاکانی شهردار تهران دوباره به پشت تریبون رفت و به سوالات اعضا پاسخ داد.

وی به نرجس سلیمانی عضو شورای شهر تهران گفت: شما ۸ هزار میلیارد برای اتوبوس در نظر گرفته‌اید و ما باید هزار اتوبوس تحویل دهیم در حالی تکلیف ما به شورا هزار دستگاه اتوبوس است در کل دوره قالیباف ۱۵۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شد و در دوره قبل بیش از ۳۰۰ دستگاه، اما حالا وضعیت ما چطور است.

وی با تأکید بر این موضوع که میزان تعهد ما ۸ هزار میلیارد تومان است گفت: در حالی که ما ۲۸ هزار میلیارد تومان را عملیاتی کردیم که ۱۷ هزار میلیارد از آن تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

وی گفتن: ما خودمان را پرپر کردیم که خودروساز به پای کار بیاید و بتوانیم به تکالیف‌مان عمل کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: آقای امانی در خصوص تخصیص اعتبارات گفتند قطار‌ها با اختصاص بودجه اورهال و بازسازی شدند آقای امانی برای ۱۲ رام قطاری که آماده شده هوا نخورده که آماده شده ما برای آن‌ها پول داده‌ایم.

زاکانی دوباره خطاب به سلیمانی گفت: ما سه دسته اتوبوس داریم و در حال حاضر ۲۸۳۵ دستگاه اتوبوس فعال هستند و مشکل آماری هم نداریم روزانه این آمار در سامانه قابل رؤیت است.

وی تأکید کرد: فاجعه است اگر بگویم در دوره قبل چه اتفاقی افتاده است. در حال حاضر تمام آمار‌های ما وجود دارد.

شهردارتهران در خصوص ارائه آمار‌های قرارداد از سوی عضو شورا گفت: این آمار‌ها غلط است و ما اسناد و مدارک در این زمینه داریم و مشخص است برای هر قرارداد چقدر پول داده ایم و معاون مالی در این زمینه توضیح می‌دهد ما فقط برای دو قرارداد پول نداده‌ایم آن هم منتظریم آن‌ها ضمانت‌نامه بانکی بدهند.

وی به موضوع بازسازی اتوبوس‌ها گفت: ما برخی اتوبوس‌ها را سپر به سپر بازسازی کرده‌ایم باید نوع نگاه به مدیریت شهری دقیق باشد.

تعهد ما به شورا هزار دستگاه اتوبوس است
زاکانی دوباره تأکید کرد که تعهد ما به شورا هزار دستگاه اتوبوس است، اما بر اساس برنامه توسعه عمل کرده‌ایم ما کمتر وقت مقایسه داریم شما در شورا می‌توانید مقایسه کنید.

وی به دوره قبل مدیریت شهری اشاره کرد و گفت:‌هنر آن‌ها تعداد کمی اتوبوس و مینی‌بوس بود، اما ما تعدادی اتوبوس را وارد اورهال و بازسازی کرده‌ایم.

شهردار تهران تأکید کرد: قرارداد‌های ما زمانبندی دارد و باید بر اساس قرارداد‌ها پاسخ دهیم و تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر هم علاوه بر اتوبوس‌های دیگر اورهال می‌شود.

وی خطاب به پیرهادی گفت: چرا مقایسه نکنیم اتفاقا شما باید مقایسه کنید تا دیگران بدانند چه کار‌هایی انجام شده و در روزنامه‌ها خلاف واقع صحبت نکنند.

زاکانی در خصوص موضوع تراموا که سوال برخی از اعضا بود گفت:‌در این زمینه در جلسه هم‌اندیشی توضیح می‌دهم، اما مطالعات آن انجام شده است.

وی در خصوص اینکه چرا برخی از اتوبوس‌ها فعال هستند، اما در چرخه نیستند گفت: ما مشکل راننده را داشتیم در دهه ۸۰ افرادی که پایه دو داشتند آموزش می‌دیدند و بعد به عنوان راننده استخدام می‌شدند، اما سال‌ها این موضوع لغو شد ما دوباره مصوبه گرفتیم و کسانی که تأییدیه راهور داشته باشند می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

۳۲ هزار میلیاد درآمد نقد داشته ایم
در ادامه فروزنده معاون مالی اداری شهرداری تهران پشت تریبون رفت و اعلام کرد تا امروز ۳۲ هزار میلیارد درآمد نقد داشته‌ایم که نسبت به بودجه ۶۷ هزار میلیاردی نزدیک به ۵۰ درصد محقق شده است.

وی در خصوص قرارداد‌هایی که نرجس سلیمانی عضو شورای شهر اعلام کرده بود در برخی از آن‌ها پیش پراخت داده نشده است، گفت: به عنوان مثال در قرارداد اسنا ۲۵ درصد نقد، ۲۵ درصد ملک و ۵۰ درصد تسهیلات بوده است. ما تقریبا کار‌ها را سرعت داده‌ایم تا بتوانیم در موعد مقرر اتوبوس‌ها را وارد شهر کنیم. شرکت‌های خودروساز هم وعده داده‌اند به تعهدات خود عمل می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه ۸ هزار میلیارد تومان شورا در زمینه اتوبوس بودجه در نظر گرفته است گفت: ما ۱۷ هزار میلیارد تعهد داده‌ایم.

وی ادامه داد: اعتبار مصوب شورا برای بخش حمل و نقل عمومی ۲۰ هزار و ۷۸۵ میلیارد است و تخصیصی ما تاکنون ۱۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد بوده؛ یعنی ۶۵ درصد محقق شده است. از این عدد ۱۰ هزار میلیارد تومان نقد و ۴ هزار میلیارد تومان غیرنقد بوده است.

به اعتقاد شهردار تهران؛ عملکرد بودجه رشد قابل توجهی داشته، چک‌ها و حساب و کتاب‌ها مشخص است و از دوستان دعوت می‌کنم تا آن‌ها را بررسی کنند.

بعد از صحبت‌های فروزنده، هرمزی معاون حمل و نقل به پشت تریبون رفت. چمران خطاب به هرمزی رفت آیا چیزی مانده که بگویید؛ چراکه همه موارد را آقای فروزنده گفتند.

محسن هرمزی گفت: چند موضوع را ذکر می‌کنم. ۱۶۴۴ دستگاه اتوبوس در روز چهارشنبه هفته قبل فعال بود که تلاش می‌کنیم به ۲۷۱۲ دستگاه در مهرماه برسد.

وی در ادامه گفت: ۱۳۳ دستگاه اتوبوس در دوره پنجم خریداری شده و در دوره فعلی ۳۱۲ اتوبوس خریداری شده و درخواست من از اعضای شورا این است که به آمار‌ها توجه کنند.

هرمزی به قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن که در دی ماه سال ۹۷ منعقد شده و هیچ اتفاقی هم در آن دوران نیفتاده بود اشاره کرد و گفت: قرارداد ۶۰ ماه طول کشید و شرکت مربوطه موضوع را دنبال می‌کرد و ما بالاخره در این دوره کار را محقق کردیم و کار بزرگی است.

بعد از صحبت‌های دوستان، امانی عضو شورای شهر گفت که ما در دوران قالیباف ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی و دو کابین وارد کردیم.

در ادامه پرویز سروری عضو شورای شهر از نرجس سلیمانی عضو شورا تشکر کرد و گفت: ایشان یک نماینده متعهد هستند و امروز هم اعلام کردم طرح سؤال برای سرعت بخشی به کارهاست و بحث عقده‌گشایی و تحریب نیست.

وی در ادامه به موضوع حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن کار بزرگی است. دوستانی در حوزه مدیریت شهری به ما می‌گفتند که این کار امکان پذیر نیست و برخی هم می‌گفتند اگر شما همین کار را انجام دهید، برای دوره چهار ساله‌تان کافی است.

این عضو شورای شهرهمچنین به ارائه گزارش فروزنده معاون شهردار اشاره کرد و گفت: ایشان در زمینه حمل و نقل پیگیری‌های زیادی کردند.





  تعداد بازديدها: 393


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
نماینده مجلس: کسی که برای خرید گوشی ۴۰ میلیون هزینه می‌کند باید مالیاتش را هم بدهد
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دستیار اجتماعی رییس جمهور: کاهش سن تمایل به مهاجرت به زیر ۱۸ سال
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
والد گرامی حجت الاسلام اسماعیل نادری دعوت حق را لبیک گفت
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
مترو خوب است !
چه چیزی در مجلس حضرت زهرا(س) باعث عصبانیت امام (ره) شد؟
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/21
انتقاد سید حسن خمینی از سانسور کتاب ها : بحث بر سر فیلترینگ است اما در همین شرایط 50 میلیون نفر عضو تلگرام هستند
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
روایت شیخ علی عراقچی از کلاس تفسیر علامه طباطبایی
امام راحل چگونه غائله‌ای را که علیه علامه طباطبایی راه افتاده بود، خواباند؟
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
رسوایی اخلاقی در کلیساهای انگلستان / کسی که تاج شاه چارلز را بر سرش گذاشت چه کرد؟
یادداشتی از: خانم نهال موسوی
بلایی که گوش‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سرمان آورده‌اند
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
یک نماینده مجلس:
هزینه آشکار و پنهان برای اتباع غیر مجاز در کشور توجیه پذیر نیست
حزب‌الله برای نخستین بار وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار داد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
تبیینِ مقامِ "سِر مُستودَع" حضرت فاطمه (س) با استفاده از نظریه عرفانیِ امام خمینی در اسماء مستأثره


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 18084
تعداد بازدید دیروز: 32931
بازدید کل: 72538792
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.