امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 28 ارديبهشت 1401 ساعت 00:06:54
تطهیر خودروسازان به چه قیمت؟ / آقای میرسلیم! اینو چی می‌گین؟!

اگر به جای کارخانه های زیان ده خودروسازی، مجتمع های پرورش اسب درست می کردند و اسب های اصیل ایرانی را در آنجا نگهداری می کردند و آمیزش می دادند و اصلاح ژنتیکی و صادر می کردند، الان قطب پرورش و صادرات اسب در دنیا بودیم و سود حاصل از آن، به مراتب بیشتر از صادرات سیاسی و محدود خودرو به کشورهایی مانند سوریه و عراق و نظایر این ها بود؛ بماند که این همه تلفات و مصرف بالای سوخت و آلودگی هوا و رانتخواری و ... هم نداشتیم.

عصر ایران- درست یک هفته بعد از انتقاد رهبر انقلاب از خودروسازان داخلی و تصریح به این که وضع شان تعریفی ندارد، مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یکی از عناصر اصلی و سیاسی حمایت از کارخانه های خودروسازی در اظهاراتی عجیب به دفاع از خودروسازان پرداخت. گذشته از ادعای ولایتمداری وی که دستکم در این مورد، شاهدش نیستیم، نقدهایی جدی و صریح بر سخنان وی داریم.

بخش های آبی، سخنان میر سلیم است و زیر هر بخش، نقدهای عصر ایران:

* واردات 70 الی 80 هزارتایی خودرو، تاثیری بر تعدیل قیمت خودرو ندارد بلکه صرفا شرکتی در کنار شرکت‌های دیگری مانند کرمان خودرو ساخته خواهد شد. برای تعدیل در قیمت خودروی داخلی نیازمند واردات نزدیک به 1میلیون خودرو هستیم اما اگر اقدام به واردات این تعداد خودرو کردیم، چگونه می‌خواهیم جواب خودروسازان داخلی و مهندسان و کارگران را بدهیم.

- اولاً پاسخ شما را سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهور داده است: با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما با واردات خودرو و صرفه‌جویی در مصرف سوخت با واردات خودروی خارجی، حقوق تمام کارکنان آن را می‌دهیم.

- ثانیاً وقتی نیاز وارداتی بالاست، چرا مجوز واردات محدود می دهید که به قول خودتان شرکتی دیگر مانند کرمان خودرو درست شود؟ وقتی مردم به خودرو نیاز دارند و پولش را هم خودشان می دهند و یارانه ای هم از این بابت نمی خواهند، چرا باید سیاست های شما برای حمایت از خودروسازان داخلی، این ملت را حسرت به دل یک خودروی معمولی روز دنیا بگذارد؟!

-ثالثاً حالا که اهل پاسخگویی شده اید و از حالا دغدغه این را دارید که جواب خودروسازان داخلی را چه بدهید، بهتر است جواب میلیون ها شهروند ایرانی که به اندازه خودروهای روز دنیا پول می دهند ولی خودروهای بی کیفیت داخلی تحویل می گیرند را هم بدهید.


جواب صدها هزار کشته تصادفات رانندگی را هم بدهید که اگر خودروی ایمن سوار می شدند، الان زنده بودند نه این که به خاطر بی کفایتی ها و سودجویی های خودروسازان و حامیان سیاسی آنها، زیر خروارها خاک خفته باشند.

چواب بچه های یتیم آنها را بدهید.

جواب معلولان حوادث رانندگی را بدهید.

در خصوص این که ممنوعیت واردات خودروهای ایمن خارجی چقدر مرگ بار بوده است فقط به این سخن سردار سید کمال هادیانفر، فرمانده راهور کشور اشاره می کنیم که اخیراً در گفت و گو با عصر ایران به صراحت گفت در دوره ای که واردات خودرو آزاد شده بود، تعداد تلفات رانندگی کمتر شده بود.

آقای میر سلیم! جواب این ها را چه می دهید و به قول خودتان در آن مناظره معروف انتخاباتی، "اینو چی می گین؟".

* با افرادی مخالفم که گول وارادتچی ها را می‌خورند. درحال حاضر 14 خانواده وارداتچی در کشور داریم که دارای نمایندگی هستند و اقدام به واردات خودرو می‌کنند؛ آن هم خودروهایی که به هیچ وجه به درد توده مردم نمی‌خورد بلکه به درد پولدارها و ثروتمندان می‌خورد.

- اولاً شما که علی الظاهر مخالف انحصار هستید، آن را بشکنید و واردات را آزاد کنید تا به قول خودتان واردات خودرو در انحصار 14 خانواده نباشد.

ثانیاً خودروهایی وارد کنید که به درد توده مردم بخورد. مگر در دنیا فقط خودروهای گرانقیمت وجود دارد؟!

ثالثاً خودروهای وارداتی که شما می گویید فقط به درد پولدارها می خورند، ذاتاً گران نیستند و اتفاقا بسیاری از آنها جزو ناشناخته ترین و به درد نخورترین خودروها در دنیا هستند ولی آنقدر با عوارض گمرکی و مالیات و دلال بازی و سودجویی و ... گران کرده اید که خودروهای چینی که تا دیروز کسی نگاه شان هم نمی کرد، تبدیل شده اند به لاکچری های بازار ایران!

رابعاً ثروتمندان هم حق دارند مطابق سرمایه ای که دارند خودروی گران سوار شوند؛ مگر داشتن ثروت گناه است که هر وقت می خواهید چیزی را تخریب کنید، می گویید مال ثروتمندان است و حرف هایی مانند این؟

* در صنعت خودرو، مسائل فنی، مدیریتی و مالی از اهمیت زیادی برخوردار است که در این بین، محل مسائل فنی از بقیه راحت تر است. مهندسان و کارگران می‌توانند اشکالات فنی خودروها را حل کنند... مسائل فنی خودرو سر جای خودش قابل حل است و دانشکده‌ها و دانشگاه‌های فنی می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

- چنان می گویید اشکالات فنی خودروهای داخلی به راحتی قابل حل است که انگار همین 6 ماه پیش خودروسازی را شروع کرده ایم و چند تا اشکال وجود دارد که باید حل شان کنیم! یا مثلاً دانشکده ها و دانشگاه های فنی، همین سال تحصیلی گذشته آغاز به کار کرده اند!

آقای میر سلیم! بیش از نیم قرن است که در این مملکت خودرو ساخته می شود. اگر قرار به رفع اشکال بود،50 سال زمان اندکی است؟ شما که به قول خودتان 5 دهه است شخصاً در عرصه خودروسازی هم فعال هستید چرا حل اش نکرده اید؟

در این نیم قرن، کشورهایی مانند کره جنوبی که زمانی دوچرخه هم تولید نمی کردند، آنقدر پیشرفت کرده اند که حتی به آمریکا هم خودرو صادر می کنند ولی در ایران، نه تنها اشکالات فنی خودروها رفع نشده، که روز به روز از کیفیت شان هم کاسته شده است.

واقعاً مردم را چه فرض کرده اید که بعد از ده ها سال استثمار خودرویی، می گویید اشکالات فنی قابل حل است؟ و اساساً مشکل خودروسازی ما وجود چند اشکال فنی خاص نیست بلکه کل این صنعت، دارای اشکال است.

* خودروهای داخلی لج خودروسازان خارجی را در آورده است.

- جل الخالق! دقیقاً کدام خودروی داخلی لج کدام خودروساز خارجی را در آورده است؟!
خودروهای داخلی بازار بین المللی خودروسازان خارجی را از دست شان درآورده اند؟ تکنولوژی خاصی رو کرده اند که خودروسازان خارجی هنوز در شوک اند؟ اصلاً مگر کار کار صنعت، درآوردن لج است؟ و عجالتاً که اشک مردم را درآورده اند!

آدم یاد حرف مضحک محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی نژاد می افتد که می گفت اگر یک اخم کنیم خودروسازی فرانسه فرو می ریزد.
عین هم هستید آقای میرسلیم!

* ادعای باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی در تصادفات جاده‌ای به هیچ وجه صحت ندارد و کسانی مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.

- واقعاً شرم آور است که درباره موضوعی که مستقیماً با جان انسان ها سر و کار دارد این گونه صحبت شود!

آقای میر سلیم! احتمالاً شما دارید به تصادف زنجیره ای جاده بهبهان اشاره می کنید که در یک روز مه آلود، 50 خودرو به هم خوردند، 4 انسان بی گناه کشته شدند و 27 نفر دیگر مجروح.

بعد از آن ماجرا بود که تشت رسوایی جدید خودروسازها در باز نشدن ایربگ از بام بر زمین افتاد و پلیس اعلام کرد که از این تعداد خودرو، 28 خودرو آسیب جدی دیدند و از این 28 خودرو، 27 دستگاهش تولید ایران خودرو و سایپا بود ( و یکی هیوندایی) و ایربگ "هیچ کدام" از خودروهای ایرانی باز نشد!

شگفت آور تر این که باز نشدن ایربگ ها را به مه آلود بودن جاده ربط می دهید! مگر اگر هوا مه آلود باشد، نباید ایربگ باز شود؟

بعد هم در حالی که گزاش رسمی پلیس و مستندات و تصاویر می گویند که ایربگ ها باز نشده، باز هم می گویید "به فرض" که ایربگ ها باز نشود؟! نمک پاشی بر زخم خانواده های قربانیان تا این حد؟!

و باز هم شگفتی دیگری در سخنان شما که می گویید: "بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است."
حال آن که اولاً فقط 100 مورد باز نشدن ایربگ نداشته ایم و پلیس رسماً اعلا کرده که در اغلب تصادفات، ایرگ خودروهای داخلی کار نمی کند و ثانیاً مگر همه آن 900 هزار خودروی تولید در سال تصادف کرده اند که باز نشدن 100 ایربگ از 900 هزار خودرو رقمی ناچیز باشد؟

باز هم جای پرسش دارد که واقعاً مردم و شعورشان را چه فرض کرده اید؟!

* اغلب کارخانه‌های خودروسازی به دلیل اینکه قیمت تمام شده محصولات شان، بیشتر از قیمت فروش شان است، درحال ضرر هستند و به ناچار باید از بانک وام بگیرند. همچنین بعد از گرفتن وام، باید 20 الی 25 درصد بهره وام را پرداخت کنند که با این اوصاف چاره‌ای جز گران کردن محصولات شان ندارند.

گرانی خودرو هیچ ارتباطی با خودروسازان ندارد؛ گرانی کنونی قیمت خودرو به دلیل اشکال در سیستم توزیع و وجود واسطه هاست؛ به همین دلیل دولت باید سیستم توزیع خودرو را اصلاح کند. کارخانه‌های خودروسازی تمام محصولاتشان را با ضرر در بازار می فروشند؛ به عنوان مثال قیمت پژوی 206 در کارخانه 160 میلیون تومان است که در بازار، بالای 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ اما مشخص نیست که ما به تفاوت این قیمت، به جیب چه کسانی می‌رود.

1 - لطفا توضیح دهید که چگونه یک خودروساز می تواند هم کمک دولتی بگیرد، هم یک بازار انحصاری بزرگ در اختیار داشته باشد، هم قیمت را هر طور خواست تعیین کند، هم شرایط فروش کاملاً در اختیارش باشد، هم پیش ثبت نام کند و پول بگیرد و بعد هر وقت که دلش خواست خودرو را تحویل بدهد (حتی گاه یک خودرو را جای خودروی ثبت نامی بدهد!)، هم کیفیت را مدام کاهش دهد و در نهایت ضرر ده باشد؟! احتمالاً موضوع جالبی برای اقتصاددانان باشد.

2 - حالا که ضرر می کنند، چرا تولید را ادامه می دهند؟ مگر این شرکت ها سهامی نیستند؛ به چه حقی با ادامه تولید به سهامداران خود ضرر می زنند؟!

3 - آیا وقتی نوبت توزیع پاداش سود سالانه شرکت بین مدیران می شود، باز هم می گویند ضرر کرده ایم و سهم سود نمی گیرند؟

4 - سیستم بانکی و سیستم توزیع که شما مقصرش می دانید (که البته آنها هم مزید بر علت هستند)، مگر دست آمریکا و اسرائیل است؟ دست خودتان است، به ویژه که الان همه قوای سه گانه و سایر بخش های حاکمیت یک دست در اختیار شماست. چرا درست اش نمی کنید؟ اصلاً شماها برای چه در مجلس و دولت هستید؟!

5 - گفته اید که نمی دانید مابه التفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو به جیب چه کسانی می رود. اگر این را هم نمی دانید واقعاً در دولت و مجلس چه می کنید؟! پیر زن 99 ساله روستایی هم نمی داند و شما هم ندانید، فرق تان چیست؟

بعد از تحریر:
اگر به جای کارخانه های زیان ده خودروسازی، مجتمع های پرورش اسب درست می کردند و اسب های اصیل ایرانی را در آنجا نگهداری می کردند و آمیزش می دادند و اصلاح ژنتیکی و صادر می کردند، الان قطب پرورش و صادرات اسب در دنیا بودیم و سود حاصل از آن، به مراتب بیشتر از صادرات سیاسی و محدود خودرو به کشورهایی مانند سوریه و عراق و نظایر این ها بود؛ بماند که این همه تلفات و مصرف بالای سوخت و آلودگی هوا و رانتخواری و ... هم نداشتیم.





  تعداد بازديدها: 677


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج
مثنوی "جان به کف" سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر) در توصیف بسیجی
اجرای طرح اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه
اعضای جدید شورای عالی حوزه انتخاب شدند + اسامی
به بهانه ی درگذشت والد گرامی، حاج حسن پورسلطان
قصیده ی " پدر " سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/9/5
خبر مهم سخنگوی دولت از اینترنت/ مهاجرانی: بر سر رفع فیلترینگ به وفاق رسیده‌ایم/ برای چگونگی رفع فیلتر هنوز جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
8 نکته درباره سخنان جدید لاریجانی / منتظر " برجام ترامپی " باشیم؟
عارف : اگر حملات غیرمنصفانه ادامه یابد، به مردم اطلاع خواهیم داد چه تحویل گرفته‌ایم / «آگاهانه» سکوت کرده‌ایم
کابینه نتانیاهو بودجه روزنامه هاآرتص را به دلیل نشر مطالب ضد خود قطع کرد.
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
غزه گورستان بزرگ کودکان / هر 30دقیقه یک کودک شهید می‌شود
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
استقبال عمومی از مذاکره
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
بی توجهی به اصول و ارزش‌های دینی ممکن است کشور را به سرنوشت مشابه اندلس دچار کند
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
مسئله حجاب با کلینیک حل نمی‌شود
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
نويسندگان ادبي مطبوعات از مشكلات روزنامه‌نويسي و نقد ادبي در ايران مي‌گويند
صبحانه انسان مدرن يا عصرانه‌اي با اشباح؟
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی، کارآمدترین سلاح
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
سقوط اخلاقی زمامداران
یادداشتی از: عباس عبدي
دست و پا زدن در بن‌بست


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 16823
تعداد بازدید دیروز: 22259
بازدید کل: 72578019
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.