امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 27 ارديبهشت 1401 ساعت 23:33:49
کلاف سردرگم اتوبوسرانی به روایت عضو سابق شورای شهر تهران

امسال وقتی قرار بود در شورای عالی تعیین حقوق برای کارگران حقوق ها را پیش بینی کنند، متأسفانه کسانی که از طرف دولت بودند حواسشان نبود که وقتی ما می گوییم 80 درصد اقتصاد دولتی است، فقط کارمندان جزو این عائله دولت نیستند و ما کارگر دولت و دستگاه های عمومی را هم داریم که در قالب شرکت های متعددی خدمت می کنند و مشمول این موضوع قرار می گیرند.

جماران: از روز گذشته با اعتصاب جمعی از رانندگان اتوبوس در تهران، موضوع اتوبوسرانی مورد توجه افکار عموم قرار گرفت.
به گزارش جماران، این اعتصاب که به دلیل اعتراض رانندگان به میزان حقوق شان انجام شد، برای ساعاتی اختلال انتقال مسافر در پایتخت بزرگ ایران را در پی داشت.

اما مشکل رانندگان اتوبوس و ناوگان اتوبوسرانی تهران چیست و چه عواملی باعث فریاد و فغان رانندگان اتوبوس شده است؟

عضو سابق شورای شهر تهران و از معاونان پیشین وزارت کشور سابقه و جزییاتی از این مشکلات را برای جماران روایت کرد.

 محمود میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات رانندگان اتوبوس، اظهار داشت: در دنیا مترو و اتوبوسرانی مورد حمایت دولت است و معمولا تأمین اینها از طریق مالیات هایی است که دولت می گیرد و در اختیار آنها می گذارد و یا منابعی برای این امر پیش بینی می کنند. در کشور ما هم قوانین متعددی از جمله محل مصرف بهینه سوخت داریم، ولی از دولت آقای احمدی نژاد به این طرف عملا این کمک ها مختل شده است.

عضو سابق شورای شهر تهران یادآور شد: در دولت آقای خاتمی مصوبه ای بود که باید 85 درصد از پول اتوبوس را دولت و 15 درصد آن را تسهیلات شهرداری به بخش خصوصی بدهد. الآن در تهران فقط بی. ر. تی ها زیر نظر شهرداری بوده و بقیه اتوبوس ها مربوط به بخش خصوصی هستند. یعنی در طول این مدت علاوه بر اینکه نتوانسته ایم مسائل اتوبوسرانی را به روز کنیم، مصوبات قانونی هم اجرا نشده است.

وی تأکید کرد: به نظر می آید این داستان ها انباشته است و مربوط به امسال هم نیست. اما امسال وقتی قرار بود در شورای عالی تعیین حقوق برای کارگران حقوق ها را پیش بینی کنند، متأسفانه کسانی که از طرف دولت بودند حواسشان نبود که وقتی ما می گوییم 80 درصد اقتصاد دولتی است، فقط کارمندان جزو این عائله دولت نیستند و ما کارگر دولت و دستگاه های عمومی را هم داریم که در قالب شرکت های متعددی خدمت می کنند و مشمول این موضوع قرار می گیرند.

میرلوحی ادامه داد: آنجا دوستان تحت تأثیر فضا قرار گرفتند و اعلام کردند ما 57 درصد افزایش حقوق می دهیم، ولی در بودجه آن را 10 درصد لحاظ کردند. حالا گیر کرده اند و باید بگویند چرا به این ابعاد مسأله توجه نداشته اند؟! مگر می شود بگوییم چون کارگر از جیب بخش خصوصی است 57 درصد افزایش حقوق داشته باشد، ولی آنجایی که از جیب دولت است این را نمی پذیریم؟! به نظر می آید دولت باید به این هزینه ناشی از بی دقتی و عدم آشنایی با مسائل این حوزه ها هم توجه می کرد. حتی شهرداری ها هم باید به طور جدی بودجه هایشان را بازنگری می کردند، ولی متأسفانه این کار را نکردند.

وی گفت: بنابراین، بروز این مسائل به خاطر نا آشنایی این دوستان است و مقداری به این دلیل که متأسفانه هنوز فکر می کنند در فضای انتخاباتی هستند و بعضی کارها را برای اطلاع رسانی می بینند و ظاهرا حواسشان نیست که پیامد دارد و فردا در حساب ها، پرداخت ها و ترازها باید عملی شود و برای حرف و شعار نیست. و الّا من هم در شورا و هم در استانداری که بودم با مسائل اتوبوسرانی و مشکلات، موانع و پرداخت های آنها تا حدی آشنا هستم و معمولا اینها انسان های زحمتکش، کم توقع و همراهی هستند ولی معلوم می شود، خیلی به آنها فشار آمده است.

عضو سابق شورای شهر تهران در پاسخ به سؤالی در خصوص تأثیر کاهش تعداد اتوبوس ها در سال های اخیر بر نارضایتی رانندگان نیز گفت: در دولت آقای خاتمی خصوصی سازی شد و قرار بود در تهران 9 هزار اتوبوس باشد که هزار دستگاه آن بی. آر. تی ها هستند. یعنی قرار بوده که هشت هزار اتوبوس برای بخش خصوصی باشد و دولت یارانه آن را بپردازد؛ اما این اتقاق نیفتاده و متأسفانه از زمان دولت آقای احمدی نژاد خرید اتوبوس متوقف شد. در دولت آقای روحانی هم دو سه، بار شورای اقتصاد، دولت و جاهای مختلف این اقدام را تصویب کردند، ولی این اتفاق نیفتاد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر متأسفانه همین داستانی که در خودرو هست، در اتوبوس و کامیون به میزان بدتری وجود دارد. مافیایی شکل گرفته و نمی گذارد اتوبوس از خارج بیاید. این مافیا به بهانه اینکه ما می خواهیم در داخل بسازیم، نه اتوبوس ساخته و نه گذاشته که اتوبوس از خارج بیاید. ما خیلی تلاش کردیم مجوز بگیریم که هر کدام از 16 شرکت اتوبوسرانی تهران با پول خودشان اتوبوس بخرند و بیاورند و یا دولت یارانه بلیط بدهد و یا اجازه بدهد که آنها خودشان کار کنند. متأسفانه ما کاریکاتوری از مسائل اقتصادی درست کرده ایم و می گوییم بخش خصوصی، اتوبوس را 25 میلیارد بخر ولی برای بلیط خودمان تصمیم می گیریم!

میرلوحی افزود: با کمال تأسف ساختار، اجرا، حمایت های دولت و حمایت های قانونی مسائل اتوبوسرانی و حمل و نقل دچار اخلال شده است. الآن باید 9 هزار اتوبوس در تهران باشد، ولی 2 هزار دستگاه هم نیست و بقیه وسط راه خراب می شوند و زنگ می زنند تا یک اتوبوس دیگر بیاید. با این آلودگی هوا، نباید اتوبوس بالای 10 سال در شهر تهران باشد ولی شما ببینید معدل سن اتوبوس ها چه قدر است؟! اصلا زیر 10 سال نداریم. تعدادی اتوبوس را ما خریدیم و در ادامه همان قرارداد، شاید حدود 500 اتوبوس آمده باشد ولی اینها تا هشت هزار تا خیلی فاصله دارد.

وی با بیان اینکه همین تعداد اتوبوس را هم شهرداری با بودجه خودش خرید، اظهار داشت:  شهرداری باید اینها را به بخش خصوصی می داد، اما این کار را نمی کند. می گوید باید 85 درصد پول آن را دولت بدهد و حالا که نمی دهد، سیاستی که 15 سال اجرا شده را کنار می گذارد و دوباره شهرداری اتوبوس می خرد، در حالی که قرار بوده همان بی. آر تی. را هم واگذار کند. متأسفانه مشکل در هم تنیده است و گره های مختلف واردات اتوبوس، واردات واگن و پرداخت ها رفع نمی شود. اگر دولت توان ساخت ندارد، اجازه واردات بدهد. گره کار را دست یک شرکت داده و او هم کار مافیایی می کند و اجازه نمی دهد.  اختلال در ساخت و واردات اتوبوس ایجاد می شود، معلوم است که چه اتفاقی می افتد.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: الآن به اندازه 20 درصد نیاز شهرها اتوبوس داریم. اگر اتوبوس به اندازه کافی بیاید فشار کمتر می شود. ضمن اینکه وارده کننده ها را هم متنوع کنند. چه کسی گفته که باید یک نفر اتوبوس از خارج وارد کند و بعد بلیط هزار تومانی بفروشد؟! متأسفانه داستان های متعدد، به هم پیچیده است و شیر بی یال و دم و سری درست شده است. یا اتوبوسرانی را خصوصی کنید و به بخش خصوصی میدان دهید که خودش اتوبوس بیاورد و خودش هم قیمت تعیین کند، یا یارانه بدهید و بگویید 80 درصد پول بلیط را من می دهم.





  تعداد بازديدها: 656


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
بمناسبت فرا رسیدن هفته بسیج
مثنوی "جان به کف" سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر) در توصیف بسیجی
اجرای طرح اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در مدارس علمیه
اعضای جدید شورای عالی حوزه انتخاب شدند + اسامی
به بهانه ی درگذشت والد گرامی، حاج حسن پورسلطان
قصیده ی " پدر " سروده ی علی اکبر پورسلطان(مهاجر)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/9/5
خبر مهم سخنگوی دولت از اینترنت/ مهاجرانی: بر سر رفع فیلترینگ به وفاق رسیده‌ایم/ برای چگونگی رفع فیلتر هنوز جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
8 نکته درباره سخنان جدید لاریجانی / منتظر " برجام ترامپی " باشیم؟
عارف : اگر حملات غیرمنصفانه ادامه یابد، به مردم اطلاع خواهیم داد چه تحویل گرفته‌ایم / «آگاهانه» سکوت کرده‌ایم
کابینه نتانیاهو بودجه روزنامه هاآرتص را به دلیل نشر مطالب ضد خود قطع کرد.
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
غزه گورستان بزرگ کودکان / هر 30دقیقه یک کودک شهید می‌شود
به مناسبت هفته‌ی بسیج مستضعفان(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار بسیجیان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
استقبال عمومی از مذاکره
حضرت آیت‌الله جوادی آملی:
بی توجهی به اصول و ارزش‌های دینی ممکن است کشور را به سرنوشت مشابه اندلس دچار کند
عضو مجمع مدرسین قم: فضای مجازی مقصر انحراف جوانان است یا مشکلات معیشتی و ناامیدی؟/ فقر، گرسنگی و نادانی خطرناک است، نه فضای مجازی
وزیر ارتباطات: خسارت ۵۰ همتی فیلترینگ به کسب‌وکارها
زیاده عرضی نیست
مقایسه حرف رسایی با سخنان رهبری درباره ظریف
به دو راهی تاریخی و سرنوشت ساز رسیده اید
سخنی با مسؤولان : به این نمودارها نگاه کنید و بین "مردم" و " افراطیون" یکی را انتخاب کنید
استقبال آمریکا و تروئیکای اروپا از بیانیه شورای حکام علیه ایران: نگران واکنش ایران [به این قطعنامه] هستیم/ تهران موظف است به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کند
یادداشتی از: حجت الاسلام عبدالرحیم اباذری
کرامت انسانی در اولین سفر استانی دکتر پزشکیان

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
مسئله حجاب با کلینیک حل نمی‌شود
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
نويسندگان ادبي مطبوعات از مشكلات روزنامه‌نويسي و نقد ادبي در ايران مي‌گويند
صبحانه انسان مدرن يا عصرانه‌اي با اشباح؟
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی، کارآمدترین سلاح
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
سقوط اخلاقی زمامداران
یادداشتی از: عباس عبدي
دست و پا زدن در بن‌بست


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 16953
تعداد بازدید دیروز: 22259
بازدید کل: 72578149
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.