امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 14 آبان 1390 ساعت 23:34:06
رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در باره حج(2)

 

بيانات در ديدار كارگزاران حج‏

16/ 01/ 1374

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم‏

 

اوّلًا بايد از همه‏ى برادران و خواهران عزيز تشكر كنم كه يك‏بار ديگر اين فرصت را براى بنده فراهم آوردند كه در جمع محترم كارگزاران فريضه‏ى عظيم حج بتوانم راجع به اين واجب الهى، مطالبى را در ميان بگذارم و عرض كنم. هم چنين بايد از زحمات شما عزيزان، بخصوص مسئولين محترم، در اجراى هرچه بهترِ اين واجب الهى و پر كردن اين خلأ تشكّر كنم و از خداى متعال بخواهم كه شما را منظور نظر حضرت بقية اللّه الاعظم و مشمول ادعيه زاكيه‏ى آن بزرگوار قرار دهد و اين خدمت را به بهترين وجه از شما قبول كند.

 

دو نكته‏ى مهم در باب حج وجود دارد كه هميشگى و فراموش‏نشدنى است. يكى موضوع «معنويت» در حجّ است. در خلال اين واجب، از اوّل تا آخر، روحى وجود دارد كه عبارت است از توجّه و اخلاص به ذات مقدّس احديّت و اظهار عبوديّت در مقابل پروردگار. در فرايض و واجبات ديگر، به اين حجم و كيفيّت، اين ويژگى را نمى‏شود مشاهده كرد؛ اگرچه قوام هر واجب و عبادتى، به توجّه و ذكر حضرت پروردگار جلّ و علاست. وقتى انسانها به مركز اقامه‏ى فريضه‏ى الهى حج جذب مى‏شوند، از محدوده‏ى‏ زندگى مادّى خارج و به فضايى كاملًا معنوى وارد مى‏شوند. در اين فضاى معنوى، انسان به‏طور حقيقى، شستشويى مى‏كند و برمى‏گردد.

 

فرض بر اين است كه اگر انسان، يك‏بار در مدت عمر خويش چنين شستشويى بكند، براى او كافى است. چون حج يك‏بار واجب شده است و واجبات بر اساس نيازها و حاجات بشر است. اگر ما براى سير تكامل و عروج إلى اللّه، به بيش از هفده ركعت نماز در روز احتياج داشتيم، خداى متعال آن را واجب مى‏كرد. حداقل واجب، آن چيزى است كه براى ما به صورت حكم واجب درآمده است. حج، براى هركس كه بتواند- «من استطاع»، كه نبايد خيال كرد «من استطاع»، واجب را محدود مى‏كند؛ نه. اين واجب را توسعه مى‏دهد، بدون استثناء- يك‏بار در عمر واجب است و اگر كسى نتوانست، خوب؛ نمى‏تواند. بر او چيزى واجب نيست؛ چون قدرت وجود ندارد. پس، يك‏بار رفتن در آن مخزن و چشمه‏ى جوشان معنويت براى شستشو و پاكيزه شدن كافى است. البته اگر بيشتر بشود، بهتر و بيشتر شستشو خواهد شد. امّا حدّ اقلِ لازم، همان يك‏بار است. ببينيد چقدر جنبه‏ى معنويت حج بايد قوى باشد!

 

اين‏ها نكاتى است كه ما بايد واجب را از اين دريچه‏ها درست بشناسيم و بفهميم. اگر ما ديديم كه حج، جنبه‏ى مادّى و ظاهرسازى و دورى از معنويت پيدا كرد و در سفر حجْ رفتارهايى كه براى خودمان انتخاب مى‏كنيم يا بر ما تحميل مى‏كنند، ضد معنويت است، بايد بدانيم از فلسفه‏ى حج دور افتاده‏ايم. كسانى كه حج و ايام حج را به ميزان زيادى صرف كارهايى مى‏كنند كه در جهت مقابل معنويت، يعنى غرق شدن در ماديّت و دورى ازخداست، در حقيقت، بدون اين كه خودشان بدانند، از آن سرمايه‏اى كه خداى متعال در حج به آن‏ها هديه كرده است، كم مى‏كنند. آن‏ها خيال مى‏كنند چيزى به دست مى‏آورند؛ در حالى كه چيزى از دست مى‏دهند و با غرق شدن در مادّيات، هديه‏ى معنوى را ناقص مى‏كنند.

 

حجْ اوّل با «لبّيك» يعنى پاسخ گويى و اجابت دعوت الهى شروع مى‏شود. تمام مناسك و كارهاى حج از قبيل حالت احرام، لباس و محرّمات احرام، طواف، سعى، نماز و وقوفين، هركدام به نحوى، گوشه‏اى از وجود ما را به معنويت و خداى متعال جذب مى‏كند. اين مجموعه‏ى مركّب، در واقع چشمه‏ى زلالى است كه بايد خود را در آن شستشو دهيم. مراقب باشيد كه حج، اين جهت را از دست ندهد. در دوران گذشته- البته در زمانى كه سردمدار امور حجْ كسانى بودند كه معنويات را بو و لمس نكرده بودند- توقّعى نبود. آنجا البته كسانى بودند كه خودشان اهل معنا، توجّه و تذكّر بودند و خود را به نحوى تأمين مى‏كردند. اما دستگاهى وجود نداشت كه آن‏ها را به سمت معنويت حركت دهد. امروز وضع فرق مى‏كند. امروز كسانى كه متصدّى حجّند، اهل معنويت، تذكّر و انس با خدا هستند. طعم معنويت را مى‏فهمند و شيرينى انس با خدا و ذكر خدا را درك مى‏كنند. فرق مى‏كند وقتى‏كه مسئولين حج، چنين افرادى باشند، يا افرادى كه اصلًا نمى‏فهمند حج چيست. نمى‏دانند فرق بين يك مسافرت معمولىِ گردشى، با حجّ عظيمِ الهى چيست. خيال مى‏كنند اين هم مسافرتى است كه آدم براى سفر و گردش مى‏رود و برمى‏گردد.

 

امروز شما مسئولين حجّيد. اهل معنويت، متصدّى امور حجّند. من از همه‏ى آقايان محترم، مسئولين، برادران و خواهران و هركس كه به نحوى با حاجى‏اى ارتباط دارد، خواهش مى‏كنم كه يكى از كارها و كوششهايشان اين باشد كه اين حاجى را به روح و معنويت حج نزديك كنند و مردم را با تأثيراتى كه حج، منهاى مسائل اجتماعى، براى تكامل فرد انسانى دارد- از قبيل اين كه فرد را كامل و پاك مى‏كند، پالايش، تزكيه و مزيّن به زينت معنويت مى‏كند، سرمايه‏اى به او مى‏دهد، مشت او را پر مى‏كند و برمى‏گرداند- آشنا كنند. همه‏اش هم با بيان و گفتن نيست؛ بلكه با عمل، حضور، توجّه و رفتار، بايد مردم را به معنويت سوق داد. اگر اين بشود، تحقق نكته‏ى دوم حج هم كه نكته‏اى فراموش‏نشدنى و يكى از اهمّ نكات در باب حج است، آسان‏تر خواهد شد.

 

نكته‏ى دوم، همان نكته‏ى اجتماعى است. خداى متعال اين واجب را به نحوى انجام داده است كه مسلمانان، چشم در چشم يكديگر قرار گيرند. اگر حج نبود، يك فرد مسلمان ممكن بود تا آخر عمر، بسيارى از اين مليّتها را نه تنها نبيند، بلكه اسم آن‏ها را هم نشنود. حج، ملتها، رسوم، زبانهاى مختلف و افراد ناآشنا را كه اگر دو نفرشان، روزهاى متمادى در نقطه‏اى باهم باشند، معلوم نيست يك‏ذرّه با يكديگر انس پيدا كنند، در يك نقطه جمع مى‏كند و به همه‏ى آن‏ها عمل، ذكر، عشق و هدف واحد مى‏بخشد.

 

خوب؛ توقّع چيست؟ توقّع اين است كه دستاورد واحدى پيدا كنند. آن دستاورد واحد چيست؟ چيزى كه فضلًا از شخص واحد به همه‏ى ملتها ارتباط پيدا مى‏كند، نه به يك ملت واحد، چيست؟ آن، عبارت است از چيزى كه بين ملتهاست؛ كه همان اسلام است. بين ملتهاى صاحب نژادهاى مختلف، كه همه مسلمانند، آنچه مشترك است، چيست؟ آن، آرمان‏ها، آرزوها، اهداف و عشقهاى اسلامى است، كه اسلام براى آن‏ها معيّن كرده است.

 

پس، حج مى‏خواهد اين را تأمين كند. چرا عدّه‏اى اين نكته‏ى واضح را نمى‏فهمند و بايد برايشان تشريح كرد؟! بعضى با وجود تشريح كردن هم نمى‏فهمند و شقاوت را به حد اعلى رسانده، با اين امر واضح و حقِّ صريح، مبارزه هم مى‏كنند!

 

شرقى، غربى، سياه، سفيد و صاحبان زبانهاى گوناگون كه اين جا جمع شده‏اند، چند روز عمل واحدى انجام مى‏دهند، در يك نقطه عبادت مى‏كنند، مى‏خوابند و مى‏نشينند. اين كارها براى يك امر فرامليّتى و فراشخصيتى است. و الّا ممكن بود اين اعمال را هركس در مسجد جامع شهر خودش هم انجام بدهد. چرا مردم را به يك نقطه‏ى خاص كشاندند؟ براى اين كه باهم باشند و باهم بودن را حس كنند و آن چيزى را كه فراتر از مجموعه‏هاى ملّى است؛ يعنى مسلمان بودن و وحدت اسلامى را به اين‏ها بفهمانند. آن، همان چيزى است كه انقلاب اسلامى و جمهورى اسلامى، از روز اوّل تا به حال روى آن تأكيد مى‏كند و مى‏گويد حج، براى آشنايى مسلمانان با يكديگر، اتّحاد و تأمين منافع مشترك مسلمانان و احتراز از دشمنان مشترك، يعنى «برائت از مشركين» است. اين جا چون مركز اسلام است و لُبّ روح و حقيقت اسلام، توحيد است و خانه‏ى خدا، مركز اقامه و مظهر و نماد و رمز توحيد است، لذا شعار، شعار توحيدى است و برائت هم برائت از شرك است. اين امر واضحى است. حالا مى‏گويند: آقا! در كتاب مسئله، كجا نوشته‏اند كه برائت از مشركين، جزو واجبات حج است؟ خوب؛ كجا نوشته‏اند كه حفظ نظام اسلامى، از اوجب واجبات است و اگر كسى اين را منكر باشد، اسلام را نفهميده است؟

 

چيزهايى هست كه نوشتن ندارد. هرجا كه شما به اثرى از دين نگاه كنيد، اين را به وضوح مى‏بينيد. البته انسان بايد بصيرت، فهم، معرفت و قدرت درك داشته باشد. كيست كه، توحيد- شعار معنويت و وحدت مسلمين- را در حج ببيند و نفهمد كه اين اجتماع عظيم، براى اين است كه اسلام و توحيد به رخ كفر كشيده شود؟! به خلاف آنچه امروز دشمنان مى‏خواهند، در حج، توحيد در مقابل شرك سينه سپر مى‏كند. ببينيد امريكا با چه فضاحتى با جمهورى اسلامى دشمنى مى‏كند! اين دشمنى براى چيست؟ براى اين است كه نمى‏خواهد كلمه‏ى حق و معنويت و اسلام، در جايى سينه سپر كند و خودش را نشان دهد. اگر جمهورى اسلامى صرفاً شعارهاى اسلامى مانند نماز، دعا، عبادت، قرآن و از اين حرفهايى را كه ما مى‏زنيم، مى‏گفت، امّا در مقابل استكبار سينه سپر نمى‏كرد و هرچه آن‏ها مى‏گفتند، مى‏گفت «بله. چشم. هرچه شما بفرماييد»، به جان شما، هيچ كارى با آن نداشتند! اين‏ها كه با ذلّت اسلام مخالف نيستند! اگر اسلام، العياذ باللّه، ذليل باشد، اين‏ها مخالفتى با آن ندارند. اين‏ها با عزّت اسلام مخالفند. اگر در جايى، كشورى بود، پرچم اسلام و لا إله إلّا اللّه هم داشت، شعار اسلام هم داد؛ امّا در مقابل استكبار جهانى ذليل بود، استكبار مگر ديوانه است با او بجنگد يا با او مخالفت كند؟! اسلامى كه در مقابل امريكا به خاك مى‏افتد، براى امريكا ضررى ندارد. بنابراين، چرا بايد با آن مبارزه كنند؟! خوب؛ نوكر خودشان است. پول و كمك هم بخواهند، از او مى‏گيرند و حرف خود را هم به او تحميل مى‏كنند. چنين اسلامى كه دشمن ندارد! آن‏ها اسلامى را نمى‏پسندند كه سينه سپر مى‏كند، داعيه دارد و مردم را به خود دعوت مى‏كند.

 

پيغمبر اسلام خودش را در مكّه حبس نكرد. اگر پيامبر خودش را در مكّه يا در خانه حبس مى‏كرد؛ دعوت نمى‏كرد و متعرّض كسى نبود، كسى به او كارى نداشت. اسلام، عزيز است. عزّت اسلامى، كه سينه سپر مى‏كند، مى‏ايستد، سرش را بالا مى‏گيرد، زير بار دشمن نمى‏رود؛ بلكه بارها و بارها استكبار را ذليل مى‏كند و بينى آن را به خاك مى‏مالد، بايد تثبيت شود. هم چنان كه جمهورى اسلامى، على‏رغم بدبين‏ها، ضعيف‏النفسها، منفى‏بافها و كوته‏نظرها كه مى‏گفتند «آقا، نمى‏شود. نكنيد. بترسيد» و به كمك همين مردم و با عنايت الهى و رهبرى آن مرد موحّد- كه حقيقتاً آن امام بزرگوار، موحّد بود و توحيد در سراسر وجود او جريان داشت. همه‏ى وجود او خدا، عظمت و عزّت الهى را قبول داشت- توانست دشمن را ذليل كند و خودش عزيز باشد.

 

از اين جمهورى اسلامى، ناراحتند و بدشان مى‏آيد. مى‏خواهند بكوبندش. تهمت هم مى‏زنند. شعار هم مى‏دهند. خلاف و دروغ هم مى‏گويند. ظلم هم مى‏كنند. مى‏بينيد كه همه‏ى آنچه كه مى‏گويند، ظلم است. توطئه هم مى‏كنند. انگشت مفسد گنديده‏ى خودشان را وارد كشور هم مى‏كنند. اينجا و آنجا را، از لحاظ فرهنگى، سياسى و اقتصادى، دچار مشكل هم مى‏كنند. خراب‏كارى مى‏كنند و جلو بازسازى كشور را مى‏گيرند. ساختن سخت است؛ امّا ويران كردن آسان است. امروز دولت مى‏سازد و بازسازى مى‏كند. يك ساختمان را مدّتها بايد خشت روى خشت گذاشت تا بالا برود. امّا با يك مادّه‏ى منفجره، راحت و سريع مى‏شود آن را منفجر كرد. جلو اين كارِ مشكل را مى‏گيرند. مزاحمت ايجاد مى‏كنند. خباثت مى‏كنند. براى چه؟ براى اين كه مى‏بينند اين جا ملتى هست كه با دعوت و با شعارهاى اسلامى، كمر بسته است به اين كه، زندگى، دنيا و آخرت خود را بسازد و آباد كند و مى‏خواهد زير بار دشمن هم نرود. اين است كه با اين ملّت دشمنى مى‏كنند. به همين دليل، با شعار توحيد در حج هم، دشمنند.

 

عزيزان من! حج را با اين دو خاصّه بشناسيد. خاصّه‏ى تأثير شخصى، فردى و معنوى. ايجاد انقلابى در هر دل؛ اين هزاران دلى كه از اين جا احرام مى‏بندند و به خانه‏ى خدا، به ميعاد و ميقات الهى مى‏روند، تا منقلب، الهى و معنوى شوند و برگردند. دلها از خانه‏ى خودشان احرام مى‏بندند. دلهاى ذاكر و خاشع. در واقع قبل از ميقات، دلها مُحرِمند. اين، يك ويژگى بود كه قابل اغماض نيست.

 

دومى هم معنا و مفهوم جمعى، اسلامى، امّتى و فرامليتىِ مربوط به امّت اسلام، و عبارت است از اثبات عزّت توحيد، نفى شرك، برائت از شرك و مشركين و داعيان الى الشّرك و مخالفان توحيد، به هر شكل و گونه‏اى كه بتوانند. مثل خود حج؛ كه «من استطاع اليه سبيلًا.» (3) متوقّف بر استطاعت است. البته دلهاى مؤمنِ پيروان آل محمّد صلى الله عليه و آله، در آن سرزمينها به دنبال يادگارهاى عزيز خودشان هم مى‏گردند. دنبال ياد ائمّه‏ى مظلوم خودشان كه آن جا، پايگاه اشعاع و نورانيّت و درس آن‏ها بوده است.

 

ائمّه در طول دويست و پنجاه سال امامت شيعه، در آن شهرها و در همان كوچه‏ها، خيابانها و خانه‏ها؛ در همان سرزمين، در همان بقاع متبرّكه، نشستند و اسلام را به مردم تشنه، مشتاق و با معرفتْ تعليم و تدريس كردند و ياد، ذكر، آثار، قبور مطهّره و يادگارهاى آن‏ها، آنجاست. امروز هم بازمانده‏ى عزيز و دردانه‏ى قيمتى اين عالمِ وجود در روى زمين، در ايام حج، در همان جاست. سيّد و مولاى آفرينش و محبوب دلهاى مشتاقان، در عرفات، منى، مشعرالحرام و طواف، آن جاست. دلهاى آشنا سراغ بگيرند و خودشان را با كانون معنويت مرتبط كنند.

پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، دلهاى ما را با منابع نور و معنويت و حقيقت، آشنا كن. دلهاى ما را با خودت مرتبط كن. ما را از اوليايت جدا مفرما.

پروردگارا! به محمّد و آل محمّد، حج را از امّت اسلام قبول كن. حج را براى امّت اسلام مبارك كن. كارگزاران حجّ عظيم اسلامى را مورد رحمت و بركات خودت قرار بده.

و السّلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته‏

 





 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
نماینده مجلس: کسی که برای خرید گوشی ۴۰ میلیون هزینه می‌کند باید مالیاتش را هم بدهد
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دستیار اجتماعی رییس جمهور: کاهش سن تمایل به مهاجرت به زیر ۱۸ سال
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
پیام ظریف به یهودیان جهان: نتانیاهو و رژیم او، در کنار حامیان غربی‌اش ماشین آدم‌کشی و ویرانی را در منطقه راه انداخته‌اند/ صهیونیست‌ها به‌دروغ خود را نماینده و پناهگاه یهودیان جهان وانمود می‌کنند، در حالی که در عمل، بزرگترین دشمن اعتبار و امنیت آنان هستند
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
عضو شورای عالی فضای مجازی:
تقی‌پور: همان‌ها که فیلترشکن می‌فروشند جلوی اجرای قانون را هم گرفته‌اند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
والد گرامی حجت الاسلام اسماعیل نادری دعوت حق را لبیک گفت
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
مترو خوب است !
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/21
چه چیزی در مجلس حضرت زهرا(س) باعث عصبانیت امام (ره) شد؟
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
انتقاد سید حسن خمینی از سانسور کتاب ها : بحث بر سر فیلترینگ است اما در همین شرایط 50 میلیون نفر عضو تلگرام هستند
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
روایت شیخ علی عراقچی از کلاس تفسیر علامه طباطبایی
امام راحل چگونه غائله‌ای را که علیه علامه طباطبایی راه افتاده بود، خواباند؟
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
یک نماینده مجلس:
هزینه آشکار و پنهان برای اتباع غیر مجاز در کشور توجیه پذیر نیست
یادداشتی از: خانم نهال موسوی
بلایی که گوش‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سرمان آورده‌اند
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
رسوایی اخلاقی در کلیساهای انگلستان / کسی که تاج شاه چارلز را بر سرش گذاشت چه کرد؟
حزب‌الله برای نخستین بار وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار داد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
تبیینِ مقامِ "سِر مُستودَع" حضرت فاطمه (س) با استفاده از نظریه عرفانیِ امام خمینی در اسماء مستأثره
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 9574
تعداد بازدید دیروز: 23781
بازدید کل: 72497351
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.