امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 30 دي 1391 ساعت 23:32:23
هشتم ربیع الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع)

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم حجت ابن الحسن العسکری (عج) و عموم شیعیان جهان تسلیت عرض می نماییم.

نشانه های امام حق بعد از شهادت امام حسن عسکری (ع)

از ابوالادیان نقل است که : من مامور رساندن نامه ها از سوی امام حسن عسکری (ع) بودم ، در ایّام کسالت آن حضرت خدمتشان رسیدم . نامه هایی به من دادند و فرمودند : به مدائن ببر . تا بروی و برگردی پانزده روز طول می کشد ، روز پانزدهم که وارد شدی ، خواهی دید که از خانه ی من صدای شیون بلند است و بدن من در حال غسل دادن می باشد.گفتم : آقا ! اگر این حادثه پیش آمد مرجع ما بعد از شما که خواهد بود ؟ فرمود : آن کس که جواب نامه های من را از تو مطالبه کند.گفتم : آقا ! یک علامت دیگر بفرمایید .

فرمود : آن کسی که نماز بر جنازه ام بخواند و خبر از محتوای همیان بدهد ، امام بعد از من است.این جمله ی آخر را نفهمیدم و از طرفی جلالت و عظمت امام (ع) باعث شد که توضیح نخواهم.

برخاستم و با امام وداع کرده ، رفتم.بعد از پانزده روز بازگشتم و صدای شیون شنیدم ! در خانه ی امام (ع) آمدم.دیدم در خانه ی ایشان جعفر ( برادر امام حسن عسکری (ع) که انسان خوبی نبوده ) ایستاده . به هر حال جعفر کذّاب برادر امام بوده ، پسر امام و عموی امام بوده ولی آدم منحرفی بوده است ! دیدم در آستانه ی در ایستاده و خود را صاحب عزا و جانشین برادر نشان می دهد . من متحّیر شدم ! آیا جعفر می خواهد جانشین امام بشود؟ من هم پیش رفتم و تسلیت گفتم امّا او هیچ جوابی راجع به نامه ها از من نخواست تا اینکه خادم خانه به جعفر گفت : مولای من ! برادرتان را غسل داده اند و کفن بر او پوشانده اند و آماده ی نماز است.شما باید بر او نماز بخوانید.

او در مقابل جنازه ایستاد و مردم هم به دنبال او صف کشیدند.همین که خواست تکبیر نماز را بگوید ، دیدم ناگهان پرده ای که مقابل اتاق افتاده بود کنار رفت و کودکی ( چهار- پنج ساله ) امّا بسیار پر هیبت و پر جلالت مانند پاره ی ماه از اتاق بیرون آمد و کنار جنازه ایستاد و با یک فرمان محکم و قاطع ، گوشه ی عبای جعفر را کشید و فرمود : ( تَنَحَّ یا عَمّ اَنا اَحَقَّ بِا لصَّلاةِ عَلَی اَبی ) ؛ عمو ! کنار بیا ، من سزاوارترم که بر جنازه ی پدرم نماز بخوانم.

دیدم جعفر رنگش پرید و بدون مقاومت خودش را کنار کشید و آن کودک ، نماز بر جنازه خواند !

ابوالادیان می گوید : من به دنبال سایر علایم بودم که کسی جواب نامه ها را از من بخواهد.وقتی آن کودک از مقابل من گذشت به من نگاه کرد و فرمود : ( یا بَصرِی هاتِ جَوابَ الکُتُبِ ) ؛ جواب نامه ها را بیاور.

من فوراً نامه ها را دادم و او داخل اتاق شد و دیگر او را ندیدم و من این دو علامت را از ایشان دیدم تا این که در همین زمان کاروان قم وارد شدند.این کاروان با امام عسکری (ع) کار داشتند.آنها روز شهادت امام عسکری (ع) به سامرّاء رسیدند و با خبر شدند که آن حضرت به شهادت رسیده است.

پی جوی جانشین ایشان شدند.مردم جعفر را به آنان معرّفی کردند.بزرگ قبیله با او صحبت کرد و شرح ماوقع را چنین گفت : ما از قم آمده ایم ، نامه هایی داریم ، اموالی داریم (سهم امام) و روش ما این بود : هر زمان خدمت امام می رسیدیم ، قبل از این که نامه ها را بخواند می فرمود : چه کسی نامه ها را نوشته و مقدار پولی را که در این همیان است می گفت ! ابوالادیان می گوید ، وقتی بزرگ قبیله ، سخن از هَمیان { کیسه پول } به میان آورد ؛ من شرط سوّم یادم آمد.

بزرگ قبیله به جعفر گفت : شما بگویید این نامه ها را چه کسی نوشته و داخل کیسه چقدر پول است ؟ جعفر رنگش متغیّر شد و برخاست و در حالی که لباس خود را تکان می داد گفت : ( یُریدُونَ مِناّ اَن نَعلَمَ الغَیب ) { عجب مردمی هستند } از ما توقّع علم غیب دارند. در همین حال از درون اتاق خادمی بیرون آمد و گفت : کاروانی که از قم آمده اند نامه هایی دارند که نویسندگان نامه چنین کسانی هستند و در میان همیان ، هزار دینار پول است که ده دینار آن سائیده شده ....

بزرگ قبیله اعتماد کرد و نامه ها و اموال را به او سپرد.ابوالادیان می گوید : من راحت شدم زیرا هر سه علامت را دیدم و فهمیدم که امام و ملجأ و مرجع ما بعد از امام عسکری (ع) همان کودک پنج ساله ی با هیبتی است که هم نماز بر جنازه ی پدر خواند ، هم جواب نامه های پدر را از من مطالبه کرد و هم خبر از محتویات همیان داد. بحارالانوار جلد 52 صفحه 67

جعفر از این ماجرا ناراحت شد و پیش خلیفه ی عبّاسی سعایت { سخن چینی ، تهمت زدن } و شکایت کرد که چنین فرزندی در دودمان امام عسکری (ع) پیدا شده ، مامورین دولت داخل خانه ی امام (ع) ریختند که بچّه ای را که گزارش شده بود بیابند ، امّا ندیدند. بدین شکل امام زمان (ع) از نظر مردم غایب شدند.از همان روز تا هفتاد سال ، غیبت صغری طول کشید و طیّ این مدّت چهار نفر نایب خاصّ ایشان بودند که با مردم در ارتباط بودند و بعد از هفتاد سال غیبت کبری شروع شد و تا به حال بشر در فراق آن امام بزرگوار در سوز و گداز است و به انواع گرفتاری ها و مصائب مبتلاست تا این که با ظهور باهرالنّور حضرتش این ظلم ها و بی عدالتی ها برطرف و عالم بشریّت غرق در امن و امان شود ؛ اِن شاء الله.    برگرفته از تفسیر سوره یس از تالیفات حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی صفحه 12 الی 14

اطمينان به امامت امام حسن عسكري(ع)

حضرت امام حسن عسكري (ع)از طرف حكومت عبّاسي در سامرّاء تحت نظر بودند.هر چند روز يك بار آن حضرت را به دربار احضار مي ‌كردند.از يكي از دوستدارانشان نقل شده است : آن روز معيّني كه مي‌ خواستند سوار شوند؛ ما شيعيان سر راهشان رفته و منتظر ايستاده بوديم تا اماممان را از نزديك زيارت كنيم.وقتي امام (ع) از در منزل خارج شدند، سوار بر مركب بودند.

قبلاً نامه‌اي از طرف امام(ع)به يكي از افراد ما ـ كه مورد اعتمادمان هم بود ـ رسيده بود با اين دستور كه امروز كسي بر من سلام نكند و با من حرفي نزند؛حتّي از دور هم كسي مرا با انگشت نشان ندهد،جاسوس‌ ها در اطراف پراكنده‌اند و شناسايي مي ‌كنند و براي شما گرفتاري درست مي‌ شود.راوي گفته است: كنار من جواني ايستاده بود.

ديدم وقتي از مضمون نامه آگاه شد، خيلي پريشان‌ حال گرديد.گفتم: چرا اين قدر ناراحت شدي؟ گفت: من از مدينه آمده‌ام؛ با زحمات زياد اين راه را طيّ كرده‌ ام تا به اينجا رسيده‌ام.آنجا امامت امام حسن عسكري(ع)مورد اختلاف بود.بعضي قائل و بعضي منكر بودند.من خواستم اينجا بيايم و امامم را بشناسم چون رسول خدا…فرموده است:

(مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ اِمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَهًْْ جاهِليَّهًْْ)؛

«هر كس امام زمانش را نشناخته بميرد، به مرگ زمان كفر و نفاق مرده است».

آمدم آقا را از نزديك ببينم و سؤالاتي كنم و اطمينان به امامتش پيدا كنم و حال مي ‌بينم كه كسي حقّ ندارد به ايشان سلام كند و با ايشان حرف بزند؛ از اين جهت سخت دگرگون شدم.در همين حال امام سوار بر مركب به محاذات ما رسيدند و توقّف اندكي كردند و نگاهي به چهره‌ي جوان انداختند و تبسّمي كرده و فرمودند :

(أغِفاريٌّ اَنتَ)؛

«تو غفاري هستي»؟

او گفت:بله!

امام(ع)فرمود:

(ما فَعَلَتْ اُمُّكَ حَمْدَوِيَّهْْ)؛

«مادرت حمدويّه چه مي ‌كند»؟

جوان عرض كرد: خوب است!

امام(ع)از مقابل ما رد شد.ديدم آن جوان بسيار خوشحال شد.گفتم: تو آقا را تا به حال ديده بودي؟ گفت:نه،به خدا قسم اين اوّلين بار است كه زيارتشان كردم و با همين سؤال مشكلم را حلّ كرد و ايمان به امامتش پيدا كردم زيرا نه كسي خبر داشت كه من از نسل "ابوذر غفاري" هستم و نه كسي از نام اصلي مادرم آگاه بود و با همين دو سؤال از من، دگرگونم ساخت و مؤمنم گردانيد.بحارالانوار،جلد50،صفحه‌ي269

استبصار يحيي به امامت امام حسن عسكري(ع)

شخص ديگري به نام يحيي گفته است : من با پسر عمويم درباره‌ي امامت گفتگويي داشتيم. او معتقد به امامت بود و من منكر!از اين رو آمدم به سامرّاء. در همان روزي كه امام(ع)براي رفتن به دربار عبّاسي حركت مي ‌كرد، من هم در ميان جمعيّت ايستاده بودم.پيش خودم فكر كردم اگر مقابل من رسيد و دست به عمّامه‌اش برد و آن را از سرش برداشت و به من نگاه كرد و دوباره بر سرش گذاشت، مي ‌فهمم كه امام است.همين كه اين فكر از ذهنم گذشت ديدم حضرت رسيد مقابل من و توقّفي كرد و دست برد و عمّامه‌ اش را از سرش برداشت و نگاهي به چهره‌ي من انداخت و عمّامه را سرش گذاشت و فرمود:

(يا يَحْيَي ما فَعَلَ ابْنُ عَمِّكْ الَّذِي كُنْتَ تُنازِعُهُ فِي الاِمامَهِْْ)؛

«اي يحيي!پسر عمويت كه در امر امامت با هم نزاع داشتيد، چه مي ‌كند»؟

گفتم: خوب است!

فرمود: با او نزاع نكن.اين را فرمود و از مقابلم گذشت.من فهميدم كه امامت و ولايت، از آنِ ايشان است و مستبصر شدم.بحارالانوار،جلد50،صفحه‌ي270

مواعظي از حضرت امام حسن عسكري(ع)

حال، چند جمله به عنوان موعظه از امام حسن عسكري(ع) نقل مي ‌شود.

با ورع‌ ترين مردم

(اَوْرَعُ النّاسِ مَنْ وَقَفَ عِنْدَ الشُّبْهَة)؛

«با وَرَع ‌ترين مردم كسي است كه وقتي كنار كاري شبهه ‌ناك رسيد، توقّف كند».

كاري كه حرام بودنش مسلّم نيست امّا احتمال حرام بودن دارد و شبهه‌ ناك است، انسان با ورع از آن نيز اجتناب مي ‌كند.

عابدترين مردم

(اَعْبَدُ النّاسِ مَنْ اَقامَ عَلَي الْفَرائِضِ)؛

«عابدترين مردم كسي است كه فرايض[واجبات]را انجام دهد و آنها را ترك نكند».

فرايض و واجبات هم منحصر به نماز و روزه و حجّ نيست. در زندگي خانوادگي، رعايت حقوق مرد و زن نسبت به يكديگر از فرايض است و ترك آن،گناه و موجب عقاب است.اولاد و والدين حقوق متقابل دارند. در روابط اجتماعي، همه‌ي افراد داراي حقوق متقابل هستند و رعايت آن از فرايض است و رمز عبادت خداست.

زاهدترين مردم

(اَزْهَدُ النّاسِ مَنْ تَرَكَ الْحَرامَ)؛

«زاهدترين مردم كسي است كه مرتكب كار حرام نشود».

زاهد آن نيست كه غذاي خوب نخورد و لباس خوب نپوشد و در مسكن خوب ننشيند،بلكه زاهد از نظر امام عسكري(ع) كسي است كه از حرام كاري و حرام ‌خواري بپرهيزد و طبيعي است كسي كه در پرهيز از حرام دقّت تمام داشته باشد، در زندگي، آلوده به تجمّل و زياده ‌روي در خوراك و پوشاك و مسكن نيز نخواهد شد. بي‌اعتنايي به محرّمات است كه زندگي پرتجمّل به بار مي‌آورد.

محكم‌ ترين مردم

(اَشَدُّ النّاسِ اجْتِهاداً مَنْ تَرَكَ الذُّنُوبَ)؛

«محكم ‌ترين مردم از نظر تلاش و كوشش ديني كسي است كه از [مطلقِ] گناهان [از هر قبيل كه هست] بپرهيزد».

در تمام افكار و اخلاق و اعمالش مراقب باشد كه از مسير دستورهاي دين انحراف پيدا نكند.

نقص عمر

(اِنَّكُمْ فِي آجالٍ مَنْقُوصَةٍ)؛

بدانيد كه آن به آن از عمرتان كاسته مي ‌شود و رو به مرگ و عالم برزخ در حركتيد.روزي كه از مادر متولّد شديم، مثلاً هفتاد سال با مرگ فاصله داشتيم؛ اينك كه هفتاد ساله شده‌ايم، شايد چند روزي يا چند ساعتي بيشتر با مرگ فاصله نداشته باشيم.

(وَ اَيّامٍ مَعْدُودَة)؛

روزهايي شماره ‌دار و زودگذر را داريم مي ‌گذرانيم.

(وَ الْمَوتُ يَأْتِي بَغْتَة)؛

مرگ هم ناگهان فرا مي ‌رسد و انسان در يك لحظه خود را مي‌ يابد كه از دنيا جدا شده و در شكم عالم برزخ افتاده است.آنجاست كه هر كه هر چه كاشته است، همان را درو مي ‌كند.

اينك خوب بنگريم كه هم اكنون داريم چه كشت مي ‌كنيم.

(لا تُجْزَوْنَ اِلاّ ما كُنْتُم تَعْمَلوُن)؛

«جز آنچه هم اكنون داريد انجام مي‌ دهيد،[آنجا چيزي به عنوان] كيفر و پاداش نخواهيد داشت».برگرفته از کتاب شرح زیارت جامعه کبیره آیت الله ضیاء آبادی

شیعیان ! مایه ی زینت ما باشید

این چند جمله نورانی را از حضرت امام عسکری (ع) بشنویم که ضمن نامه ای به یکی از اصحابشان مرقوم فرموده اند : حقیقت اینکه وقتی خداوند منّان بر اساس رحمت خود تشریع شریعت کرد و برنامه های سعادت آفرین آسمانی خود را برای شما مقرّر فرمود ، دری به روی شما باز کرد و کلیدی به دست شما داد تا از آن در به راه او وارد شوید و با آن کلید ، درهای معارف احکام الهی را به روی خود بگشایید.

آن درِ راه خدا و آن کلید ، گنجینه های معارف و احکام الهی ، ولایت محمّد و آل محمّد است که اگر نبود محمّد (ص) و اوصیاء از فرزندان او (علیهم السلام) شماها همچون بهائم متحیّر و سرگردان بودید که هیچ برنامه ای از برنامه های آسمانی خدا را نمی شناختید و آیا نه مگر به هر شهری از دروازه ی آن باید داخل شد. بحارالانوار جلد 75 صفحه 374

در روایت دیگری که باز از آن حضرت نقل شده است خطاب به شیعیانش فرموده است : شما را سفارش می کنم به تقوای خدا و پرهیزکاری در فضای دینتان و کوشا بودن در اطاعت فرمان خدا و راستگویی و امانتداری چه آنکه وقتی یک فرد از شما طایفه ی شیعه در روش دینی خود پرهیزکاری و راستگویی و امانتداری و خوش خلقی با مردم از خود نشان داد می گویند : این شیعی است و تربیت شده ی در مکتب اهل بیت است و من خوشحال می شوم.خدا را در نظر بگیرید و مایه ی زینت ما باشید و مایه ی ننگ و عار ما نباشید.آری ما اهل همه ی خوبی ها هستیم امّا هیچ بدی از ما نشأت نمی گیرد.بحارالانوار جلد 75 صفحه ی 372

شهادت امام عسکری (ع)

این امام بزرگوار در اوّل ماه ربیع الاوّل مسموم شد و تا هشتم ماه بیمار و بستری بود.در ساعات آخر شب برای وضو آب خواست ، توانایی خروج از بستر نداشت در همان بستر وضو گرفت و همانجا نماز خواند و بعد آب برای نوشیدن طلبید ، دست های مبارکش می لرزید و ظرف آب به دندان ها می خورد.حالا نمی دانیم آیا آب را آشامید یا تشنه لب از دنیا چشم پوشید ؟ امّا یک تشنه لب را سراغ داریم که در گودال قتلگاه افتاده بود و می گفت :

( یا قَومِ اسقُونی شَربَةً مِن الماء )

مردم جگرم از تشنگی سوخت به من آبی برسانید.

ولی به جای آب با نیزه و شمشیر جوابش دادند...

صلّی الله علیک یا اباعبدالله ؛

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و ارزقنا معرفتهم و محبّتهم و وفّقنا لما تحبّ و ترضی واجعل خاتمة امرنا خیراً.

برگرفته از جزوه صفیر هدایت شماره 70 از سلسله مباحث معارفی حضرت آیت الله سید محمد ضیاء آبادی

** با تشکر از ارسال کننده خانم ف پورسلطان **







 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزارش اختصاصی گاردین از شلیک‌های هدفمند ارتش اسرائیل برای عقیم‌سازی فلسطینی‌ها در صف‌های غذا
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
درباره زندگی و سیاست ورزیِ با تعصب وتوهّم، و زندگی وسیاست ورزیِ با تعقل
آیت الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری: اثر سوء لغزش معممین، بر روحیه مردم بسیار زیاد است
یادداشتی از: رضا میرحسین
اربعینی‌ها جای کسی را تنگ نمی‌کنند
سازمان اطلاعاتی شبه فراماسونری و رقیب ساواک در عصر پهلوی/ امیر اسدالله علم را کوک کردند
سخنگوی دولت: حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت تصویب شد
اختصاصی:
دو اثر آیینی بمناسبت اربعین حسینی "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
پزشکیان: می‌خواهید بجنگید؟ خب آمد زد؛ دوباره درست کنیم باز هم می‌آید می‌زند / این مسائل، مسائلی نیست که احساسی بشود برخورد کرد / اینکه برویم برای حرف زدن بدین معنی نیست که می خواهیم تسلیم شویم / بدون رضایت رهبری هیچ کاری نخواهیم کرد؛ حتی اگر مخالف نظر خودم باشد
پزشکیان:
وزیر خارجه امروز درباره کریدور زنگزور گزارش دادند و قرار شد گفت‌و‌گو کنند؛ کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگش کردند/ خواسته‌های جمهوری اسلامی درباره مسیر زنگزور را همه طرف‌ها مراعات کردند/ چارچوب تمامیت ارضی و بسته نشدن راه ما به اروپا هم در آن دیده شده / تمام دغدغه ما این است که شرکت آمریکایی می‌خواهد این کریدور را راه بیندازد
روزنامه اطلاعات: جنگ داخلی در لبنان به‌زودی آغاز می‌شود/ دامنه جنگ به کدام کشورها سرایت خواهد کرد؟
هراس منافقین از افشای سند همکاری‌ اطلاعاتی آنها با اسرائیل
پاسخ معنادار زارعی به توییت معاون رئیسی/ یک نفر از دولت آن شهیدِ وحدت بخش نمانده که حرمت عقل، انصاف و وحدت را نگه دارد؟!
یادداشتی از: عبدالرضا فرجی راد
نگاهی به تفاهم میان ارمنستان و آذربایجان در کاخ سفید
پاک آیین، سفیر پیشین ایران در آذربایجان: در نشست واشنگتن جز نامیدن زنگزور به نام ترامپ که یک اقدام تبلیغاتی بود، تصمیم دیگری گرفته نشد/ این صرفا نمایشی سیاسی از سوی دولت ترامپ بود و تحول خاصی ایجاد نکرد
رئیس جهاد دانشگاهی: نگاه امام خمینی(س) به دانشگاه را بازخوانی و تکرار کنیم
در مراسم چهل و پنجمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی؛
سید حسن خمینی: از انسجام پاسداری کنیم/ اتحاد به این معنی نیست که همه جمع شویم تا یک جریان خاص سر کار باشد/ هر گروهی که وطن فروش نیست باید بتواند در هرم منزلت های سیاسی و اجتماعی صعود کند/ در برخی جراید زبان گزنده، تلخ و تندی استفاده می شود
وداع با استاد رنگ‌ها / محمود فرشچیان ، مینیاتوریستی که برای مینیاتور زندگی کرد
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
جاده «ترامپ» بیخ گوش ایران / 3 نکته درباره توافق جدید ارمنستان و آذربایجان و آمریکا
تاکید ایران بر لزوم روشن شدن ابعاد جنایت تروریستی مزار شریف
پیام فرزند آیت الله جوادی آملی به لاریجانی

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
امام جمعه بغداد: عراق ۲۰ سال بعد از سرنگونی رژیم صدام همچنان تحت سلطه آمریکا است
اختصاصی:
صلوات "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
امام حسن(ع) چگونه به شهادت رسیدند و در چه تاریخی؟
اختصاصی:
دعای یا شدیدالقوی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
توصیه حجت الاسلام والمسلمین غرویان برای تغییر رویه حاکمیت بعد از جنگ ۱۲ روزه / با ایجاد محدودیت‌ها مردم به رسانه‌های خارجی پناه می‌برند
دفتر آیت‌الله سیستانی: استفاده از تصاویر مرجعیت در اماکن عمومی ممنوع است
نظر رهبر معظم انقلاب درباره حضور بانوان در مراسم پیاده‌روی اربعین
آیت الله لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران: امام هم ملی‌گرا بود و هم اسلام‌گرا/ اگر مذاکرات عزتمندانه باشد، صحیح است/ باید بُعد پدافندی را تقویت کنیم
اختصاصی:
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود... "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
اختصاصی:
تصویری از حرم مطهر حضرت سید الشهداء(ع) امشب 1404/5/16
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/13
افشاگری نماینده تهران درباره طرح عدم کفایت سیاسی پزشکیان/ شک دارم که ادعای طرح بی‌کفایتی پزشکیان با چند واسطه، دستپخت موساد، MI6 و سیا نباشد!
یادداشتی از: مهرداد خدیر
جعفر! ول کن، حرفت را بزن....
اولین اتاق جنگ در کجا و با حضور چه کسانی تشکیل شد؟/ هاشمی رفسنجانی روایت کرده
انتقاد بی‌سابقه آلمان از اسرائیل
در بیستمین سالگرد آخرین حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد:
چاره کار از نگاه «مصطفی معین»؛ نخبگان واقعی به جای پخمگان سیاسی‌کار
انتصاب آقای لاریجانی به نمایندگی رهبری در شورای عالی امنیت ملی و آقایان احمدیان و شمخانی به نمایندگی رهبری در شورای دفاع
در گفت و گو با فایننشال تایمز؛
عراقچی: به اروپایی‌ها گفته‌ایم مکانیسم ماشه دیگر خیلی مهم نیست/ هیچ آتش‌بس رسمی وجود ندارد و همه چیز ممکن است و فقط ایران نیست که باید نگران و دلواپس باشد/ کنسرسیوم منطقه‌ای ایده خوبی است، اما نمی‌تواند جایگزین غنی‌سازی خودمان شود
آیت الله باغانی از بازماندگان حادثه 7 تیر 1360 درگذشت + سوابق
طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین؛ فریبی دیگر از سوی حامیان رژیم اشغالگر


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 1995
تعداد بازدید دیروز: 5019
بازدید کل: 76487347
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.