امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 29 مهر 1391 ساعت 10:05:08
توضیحی در مورد اذان شیخ العفاسی از اهل سنت

در تاريخ ششم اسفند 1390 سايت ما اقدام به بارگذاري اذاني از فرد مذكور نمود كه اذاني بسيار زيبا و دلنشين است. در طول اين مدت نظرات متفاوتي در باره اذان او توسط بازديد كنندگان محترم رسيده است. برخي از آن تمجيد كرده و برخي انتقاد كرده اند كه چرا ذكر مبارك « اشهد ان عليا ولي الله » ندارد و چرا اين اذان توسط سايت درج گرديده است. برادري از اهل سنت نيز اظهار نظر كرده كه اذان صحيح و آن چه در زمان پيامبر اكرم(ص) مرسوم بوده همين اذان بدون ذكر «اشهد ان عليا ولي الله» بوده، اگر چه به مقام و مرتبه امام علي(ع) معترف مي باشد و به ايشان اعتقاد و محبت دارد ولي اضافه كردن ذكر مبارك بدعت و بدعت باطل است.(نظرات داده شده را مي توانيد در ذيل موضوع : http://www.hankh.ir/?p=11033 بنگريد).

توضيح ما :

1- از همه دوستاني كه تقدير و انتقاد كرده اند تشكر مي نمائيم.

2- همان گونه كه در قسمت نظرات پاسخ داده ايم ،علت بار گذاري اذان آقاي العفاسي، سبك زيبا و دلنشين آن است تا اذان گويان و ذاكران اهل بيت با استفاده از آن بتوانند نسبت به قرائت اذانهاي زيباتر البته با ذكر شهادت به ولايت مولايمان (روحمان فداي خاك پايش باد) اقدام نمايند تا همان گونه كه با بهره گيري از قرائت قرآنهاي زيباي اهل سنت به پيشرفت قابل ملاحظه اي در اين زمينه رسيده ايم ، به طوري كه در بخش قرائت الحمدلله سالهاست جزء برگزيدگان بين المللي در بين كشورهاي اسلامي هستيم، در اين مورد هم جزء بهترينها باشيم.

3- اسلام ديني بركنار از افراط و تفريط است و همان گونه كه تفريط در احكام شرعيه را باطل مي داند در افراط نيز همين حكم را دارد.

تمام دستورات اسلامي اعم از دستورات شرعي ، اخلاقي ، سياسي ، اقتصادي ، و... همين خصوصيات را دارد و افراط و تفريط (بعد از اثبات هر دو طرف قضيه) به شدت نهي شده است. يكي از چيزهاي نهي شده حميت و غيرت بي جا است كه از آن در لسان قرآن كريم به حمية الجاهلية(سوره فتح، آيه 26) تعبير شده است و ائمه عليهم السلام و علماي بزرگ تشيع در هر زمينه اي حد افراطي و تفريطي را بيان و تبيين نموده اند.

4- از نظراسلام بدعت در دين كفر است و تغيير احكام پنجگانه(واجب ، حرام ، مستحب ، مكروه ، مباح) به غير آن وتبديل وقراردادن هر كدام در جاي ديگري گناهي بزرگ و قابل كيفر است. در مورد اذان و ذكر «اشهد ان عليا ولي الله» نيز مراجع عظام ما معتقدند كه گفتن آن به عنوان ذكر واجب نادرست و به عنوان استحباب و تقرب به خداوند جايز و بلكه حسن است و امام صادق(ع) فرموده است: «خداوند تعالی بعد از خلقت آسمان ها و زمین امر فرمود که منادی به این سه شهادت ندا دهد».[بحارالانوار، ج ۳۷، ص ۲۹۵، حدیث۱۰، باب ۵۴؛ امالی صدوق، مجلس ۸۸،]

در حدیثی دیگر آن امام همام(ع) فرموده است که: «خداوند با خلق عرش و کرسی و… بر آنها نوشت لا اله الا الله ،محمد رسول الله، علی امیرالمؤمنین» و آن گاه فرمود: «فاذا قال احدکم لا اله الا الله، محمد رسول الله فلیقل علی امیرالمؤمنین ولی الله».[بحار الانوار، ج ۲۷، ص۱، باب۱٫]

از بعضی از روایات نبوی استفاده می شود که: ذکر امام علی(ع) بعد از ذکر خدا و حضرت رسول(ص) چه در اذان باشد یا غیر اذان جایز است و در نزد خدا محبوبیت دارد. [بحار، ج ۳۸، ص ۳۱۸ و ۳۱۹، باب ۶۷، حدیث ۲۷؛ ج ۲۷، ص ۸؛ ج ۱۶ باب۱۰؛ همان باب۱٫]

دستور به گفتن اين ذكر از سوي امام صادق عليه السلام در اذان جايز شمرده شده است و از آن جايي كه ما دستورات ائمه(ع) را حكم شارع مقدس و عين دستور الهي مي دانيم ، به هيچ وجه آن را بدعت نمي دانيم ، همان گونه كه احكام صادره از پيامبر اكرم(ص) را كه در قرآن كريم نيامده است وبه دستور پيامبر وضع گرديده عين حكم خدا مي دانيم و اين اعتقاد مستند به دستورات قرآن كريم مي باشد كه در آيات مباركه در خصوص اطاعت از پيامبر و اولي الامر مندرج است(مانند آيات : آل عمران/7، نساء/59 ، مائده/55 ، جاثيه/18 و...).

اينك براي روشن شدن تمام دوستان عزيز مطالبي در باره اذان وبدعت گذاري در آن و چگونگي ذكر«اشهد ان عليا ولي الله» معروض مي داريم.

فقهای شیعه، شهادت سوم (اشهد ان علیاً ولی‌الله) را جزو اذان نمی‌دانند و فتوا می‌دهند که اگر فردی این شهادت را به عنوان جزئی از اذان بگوید، کار حرامی مرتکب شده و گناه کرده است. این شهادت بدون قصد جزئیت در اذان جایز و یا مستحب است و مبنای این استحباب آن است که علی(ع) به حکم قرآن و حدیث رسول گرامی(ص) ولی خداست و مفسران اذعان دارند که قرآن مجید با نزول این آیه بر ولایت امام علی(ع)، تصریح کرده است: «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ(مائده/۵۵)؛ تنها ولی و سرپرست شما خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند همان کسانی که نماز را برپا می‌دارند و درحال رکوع، زکات می‌دهند».( تفسیر طبری:۶/۸۶; ابو بکرجصاص: أحکام القرآن:۲/۵۴۲; ابوالحسن واحدی نیشابوری در اسباب النزول:۱۴۸; زمخشری در کشاف:۱/۴۲۲و مرحوم علاّمه امینی نزول آیه را در حقّ علی‌ابن ابی‌طالب علیه السَّلام از ۶۶ منبع سنی نقل کرده است، حتّی حسان بن ثابت که در واقعه حاضر بود، چند بیتی درباره این رویداد گفت که یکی را یادآور می‌شویم:

فأنت الذی أعطیت إذ أنت راکع         فدتک نفوس القوم یا خیر راکع

تو کسی هستی که در حال رکوع بخشیدی .

ارواح دیگران فدای تو گردد، ای بهترین رکوع کننده.)

عبدالمحسن عبدالله سراوی دانشمند سوری در کتاب «القطوف الدانیة» می‌نویسد: شیعه در اذان، شهادت به ولایت را به قصد جزئیت نمی‌گوید بلکه از زمانی که معاویه، لعن بر علی‌بن ابی‌طالب (ع) را بر بالای منبرها و مأذنه‌ها علنی کرد، شیعه امامیه به این فکر افتاد که برای جلوگیری از این بدعت و پنهان شدن ولایت امیرالمؤمنین (ع) شهادت به آن را به قصد تبرک در اذان‌ها اعلام دارد همان گونه که خداوند متعال این امر را کتمان نکرده و در قرآن کریم به ولایت امام علی(ع) اشاره کرده است.

از این رو فقیهان شیعه بر این نکته تاکید دارند که این شهادت، شعار شیعه است و نباید آن را به قصد جزئیت در اذان ذکر کرد وگرنه بدعت است. شهید اول (متوفای ۷۸۶ هجری) می‌نویسند: «شهادت به ولایت علی(ع)، از احکام ایمان است؛ نه از الفاظ اذان».

این را هم می دانیم که خلیفه دوم عمر بن خطاب نه تنها جمله ای را به اذان صبح اضافه کرد( الصلوه خیر من النوم) بلکه جمله ای را از آن کاست(حی علی خیر العمل)و نه تنها آن را واجب گرداند بلکه بر متمردین از این بدعت تهدید کیفر نمود. حال باید انصاف داد که حذف و اضافه کردن به طریق اجبار(واجب نمودن و حرام کردن) بدعت شمرده می شود یا جایز دانستن به قصد قربت و حرام دانستن به قصد وجوب( اشهد ان علیا ولی الله).

از نظر علمای شیعه اذان، یکی از نشانه‌های دین الهی است که از سوی خداوند متعال بر رسول‌الله صلی الله علیه و آله نازل شده است و جبرئیل امین، اصل، جزئیات، شیوه و سبک آن را به ایشان آموخته و روشن است که هیچ فردی در پیدایش آن دخالت نداشته، در کاستن یا افزودن آن نیز کسی حق تصرف نداشته است.

اذان هجده فصل دارد که عبارتند از: ۴ تکبیر، ۲ شهادت بر توحید، ۲ شهادت بر رسالت، ۲ بار حی علی الصلاه، ۲ بار حی علی الفلاح، ۲ بار حی علی خیر العمل، ۲ تکبیر و ۲ تهلیل(لا اله الا الله).

دو بدعت در اذان شکل گرفت؛ حذف «حی علی خیر العمل» در تمام اذان‌ها و اضافه‌ کردن «الصلاة خیر من‌النوم» در اذان صبح.

1- حذف: حافظ علوی، یکی از عالمان مشهور غیر‌ شیعه نقل می‌کند که خاندان رسول خدا (ص) بر وجود «حی علی خیر‌العمل» در اذان اتفاق نظر دارند و اذان‌گویان در دوران خلافت ابوبکر نیز به همین شیوه اذان می‌گفتند؛ اما وقتی عمر زمام خلافت را به دست گرفت، گفت: «گفتن حی علی خیرالعمل را ترک کنید تا مردم به بهانه این که نماز، بهترین عمل است، جهاد را ترک نکنند». او نخستین فردی بود که این فصل از اذان را ترک کرد.

2- اضافه: خلیفه دوم، در اذان صبح پس از «حی علی الفلاح» جمله «الصلاة خیر من النوم» را افزود که این افزوده را «تثویب» می‌نامند. به گفته مالک، پیشوای فرقه مالکیه، هنگامی که مؤذن نزد عمر آمد تا فرا رسیدن وقت نماز صبح را به او اعلام کند، عمر خواب بود و او فریاد بر آورد: «الصلاة خیر من‌النوم». عمر این جمله را پسندید و به او دستور داد تا از این پس این عبارت را در اذان صبح قرار دهند. ابن‌حزم دانشمند معروف سنی، ضمن نفی «الصلاة خیر من النوم» مدعی است که این جمله از سنت‌های رسول خدا (ص) نیست.

کسانی که بانی کاستی و فزونی اجزای آن شدند برای توجیه علمکرد خود این گونه وانمود کردند که صورت اذان را «عبدالله بن زید» در خواب دید و آن را به رسول‌الله (ص) گزارش کرد و این شیوه اذان به تأیید پیامبر (ص) رسید!

در سستی این ادعا باید بر این نکته تأکید کرد که امور شرعی مهمی چون نماز و اذان از وحی سرچشمه می‌گیرند. امام صادق(ع)، ضمن نقد این فکر سست، فرمود: «وحی بر پیامبر شما نازل می‌شود؛ حال گمان می‌برید که او اذان را از عبدالله بن زید ستانده است»!

«حی علی خیرالعمل»، در دوران رسول‌الله (ص)، جزو اذان و اقامه بوده است و منابع شیعه و سنی، بر آن هم‌داستان هستند اما متأسفانه به دلیل بروز بدعت‌هایی پس از رحلت پیامبر (ص) این بخش از اذان حذف شد و اعتراض بسیاری از اصحاب را نیز به دنبال داشت.

دانشمند سنی معروف به سیاغی (متوفای ۱۲۲۱ ق) در کتاب «الروض النضیر» می‌نویسد: صحیح آن است که اذان با «حی علی خیرالعمل» تشریع شده است؛ گذشته بر این همگان اتفاق نظر دارند که در روز خندق این جمله جزء اذان بوده است.

متقی هندی نویسنده کتاب «کنزالعمال»، چنین نقل می‌کند: بلال در اذان صبح «حی علی خیر‌العمل» می‌گفت.

مؤید بالله زیدی، در کتاب «شرح تجرید»، از این سخن رسول خدا صلی‌الله علیه و آله یاد می‌کند که فرمود: «بهترین اعمال شما، نماز است» و آنگاه بلال را امر فرمود که در اذان، «حی علی خیرالعمل» بگوید».

حافظ علوی زیدی در رساله خاص خود به نام «الأذان بحی علی خیر العمل» از ابی‌محذوره، یکی از اصحاب رسول خدا (ص)، نقل می‌کند که پیامبر به وی اذان را آموخت و یکی از فصول آن، «حی علی خیرالعمل» بود.

امام باقر علیه‌السلام فرمود: «در اذان من و پدرانم، پیامبر و علی و حسن و حسین و علی بن الحسین علیهم‌السلام، حی علی خیرالعمل، وجود دارد».

اهل‌بیت رسول خدا (ص) و بسیاری از اصحاب و تابعین پس از بدعت صورت گرفته در اذان خود، «حی علی خیرالعمل» را قرائت می‌کردند. قاسم بن محمد یکی از بزرگان فرقه زیدیه، چنین نقل می‌کند: «اتفاق است بر این که ابن عمر و حسن و حسین و بلال و جماعتی از اصحاب، در اذان خود، حی علی خیرالعمل را می‌گفتند». محمد بن سیرین، درباره عبدالله بن عمر، فرزند خلیفه دوم، نقل کرده که او همواره در اذان خود، «حی علی خیرالعمل» می‌گفت.

علاءالدین قوشچی دانشمند بزرگ سنی مذهب (متوفای ۸۷۹ق) از طبری نقل می‌کند که عمر چنین گفت: «سه چیز در زمان رسول خدا (ص) وجود داشته که من حرام‌کننده آنها و عقوبت کننده بر مرتکبان آنها هستم؛ متعه حج، متعه نساء و حی علی خیرالعمل در اذان». قوشچی پس از نقل این سخن به عذر تراشی برای اقدام عمر دست می‌زند و آن را اجتهاد می‌شمارد! او می‌نویسد: چنین کاری از سوی عمرسبب سرزنش او نمی‌شود؛ زیرا مخالفت یک مجتهد با دیگری در مسائل اجتهادیه، بدعت نیست!

وجود «الصلاة خیر من النوم» در میان اذان صبح، ادعایی بی‌دلیل و بدعت بوده است و عالمان سنی نیز در اصل و شیوه «تثویب» هم‌نظر نیستند و بین آنان اختلافات زیادی است که به برخی از آنها اشاره می‌شود:

الف) شافعی، تثویب را مکروه می‌داند و مدعی است که اگر مجاز بود ابومحذوره بدان اشاره می‌کرد زیرا او اذان‌گوی نبی اکرم(ص) بود و به تمام فصل‌های اذان اشاره کرده بود.

ب) ابوبکر رازی حنفی (متوفای ۳۷۰ ق)، «الصلاة خیر من النوم» را جزء اذان نمی‌داند.

از طرف ديگر مراجع عظام شيعه ذكر«اشهد ان عليا ولي الله» را جزء اذان و اقامه نمي دانند و آن را به قصد قربت و استحباب جايز مي دانند ، در اين مورد مراجعه فرمائيد به توضيح المسائل  آيات عظام:

1- امام خميني ، مسئله 919

2- آيت الله خامنه اي ، مسئله 456

3- آيت الله مكارم شيرازي ، مسئله 843

4- آيت الله صافي گلپايگاني ، مسئله 928

5- آيت الله لنكراني ، مسئله 936

6- آيت الله تبريزي ، مسئله 928

7- آيت الله سيستاني ، مسئله 925

در پايان از همه عزيزان خواهشمنديم هم چنان ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند سازند.







 
نظرات خوانندگان:

12 آبان 1393   
محمد
سلام\rخیلی ممنون از مطلب خوبتون

21 شهريور 1392   
Ali
Thanks

18 مرداد 1392   
true religion
pretty post nice say to unniversey mey thank بسیار پست خوبی است با تشکر
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
در پی درگذشت مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان
تصاویری از رزمنده ی بسیجی مرحوم مغفور حاج حسن پورسلطان در دوران دفاع مقدس
پوستر:
اطلاعیه درگذشت حاج حسن پورسلطان پدر شهید علی اصغر
سفیر انگلیس در تل‌آویو:
برای دفاع از اسرائیل حاضریم خود را به خطر بیندازیم
عراقچی: رفتار متناقض اروپا و انگلیس، استاندارد‌های دوگانه آنها را در قبال حقوق بشر آشکار می‌کند
نماینده مجلس: کسی که برای خرید گوشی ۴۰ میلیون هزینه می‌کند باید مالیاتش را هم بدهد
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دستیار اجتماعی رییس جمهور: کاهش سن تمایل به مهاجرت به زیر ۱۸ سال
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
نماینده مجلس در واکنش به رد فوریت اصلاح قانون دوتابعیتی‌ها:
مجلس محل تسویه حساب شخصی با افراد نیست
شباهت غزه با هیروشیما/اسرائیل تاکنون معادل 6 بمب اتمی بر روی غزه بمب ریخته است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اسلام دین بلاتکلیفی نیست
یادداشتی از: مهرداد خدیر
ترامپ، کوبایی‌تبار را وزیر خارجه می‌کند، در مجلس ایران گیر داده‌اند به ظریف به خاطر محل تولد فرزند!
ناصر ایمانی
عده‌ای نمی‌خواهند ظریف در مسئولیت معاونت راهبردی باشد
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/28
پیام ظریف به یهودیان جهان: نتانیاهو و رژیم او، در کنار حامیان غربی‌اش ماشین آدم‌کشی و ویرانی را در منطقه راه انداخته‌اند/ صهیونیست‌ها به‌دروغ خود را نماینده و پناهگاه یهودیان جهان وانمود می‌کنند، در حالی که در عمل، بزرگترین دشمن اعتبار و امنیت آنان هستند
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است
بررسی تبعات سیاست‌های اقتصادی ترامپ از نگاه اکونومیست
برندگان و بازندگانِ "ترامپونومیکز"/ مکزیک، قربانی اول
عضو شورای عالی فضای مجازی:
تقی‌پور: همان‌ها که فیلترشکن می‌فروشند جلوی اجرای قانون را هم گرفته‌اند

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
والد گرامی حجت الاسلام اسماعیل نادری دعوت حق را لبیک گفت
یادداشتی از: مهندس سعید رحیمی
مترو خوب است !
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/8/21
چه چیزی در مجلس حضرت زهرا(س) باعث عصبانیت امام (ره) شد؟
پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم مقاوم لبنان
انتقاد سید حسن خمینی از سانسور کتاب ها : بحث بر سر فیلترینگ است اما در همین شرایط 50 میلیون نفر عضو تلگرام هستند
یادداشتی از: جعفر گلابي
فشار انبوه روي اعصاب مردم
روایت شیخ علی عراقچی از کلاس تفسیر علامه طباطبایی
امام راحل چگونه غائله‌ای را که علیه علامه طباطبایی راه افتاده بود، خواباند؟
یادداشتی از: حجت السلام احمد مازنی
آخرین گام امام خمینی(س) در شکل‌گیری جمهوری اسلامی
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد علی خسروی
المیزان؛ تفسیری متفاوت
در همایش بین‌المللی داوری؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: هدایت و راهبری جامعه حقوقی به ویژه حقوقدانان بین‌الملل در جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور در معاهدات بین‌المللی بسیار موثر است/ برای ممانعت از تکرار آسیبهای حقوقی باید از معاضدت‌های حقوقی بخش دولتی و خصوصی بهره بگیریم
دیدار سفیر جانباز ایران در لبنان با رهبر معظم انقلاب
یک نماینده مجلس:
هزینه آشکار و پنهان برای اتباع غیر مجاز در کشور توجیه پذیر نیست
یادداشتی از: خانم نهال موسوی
بلایی که گوش‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر سرمان آورده‌اند
تایید شهادت محمد عفیف مسئول رسانه‌ای حزب‌الله در بمباران امروز رژیم اسرائیل
رسوایی اخلاقی در کلیساهای انگلستان / کسی که تاج شاه چارلز را بر سرش گذاشت چه کرد؟
حزب‌الله برای نخستین بار وزارت جنگ اسرائیل را هدف قرار داد
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
تبیینِ مقامِ "سِر مُستودَع" حضرت فاطمه (س) با استفاده از نظریه عرفانیِ امام خمینی در اسماء مستأثره
همایش بین‌المللی «دیوان داوری دعاوی ایران، ایالات متحده»؛
مجید انصاری: چهار هزار پرونده در دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا حل و فصل شده است/ همچنان آمریکا و همراهان او سر آشتی با ملت ما را ندارند/ ما سر جنگ با هیچ کشوری نداریم/ اگر آمریکا آماده رابطه قانونمند و به دور از تحکم باشد، جمهوری اسلامی آماده است


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 8894
تعداد بازدید دیروز: 23781
بازدید کل: 72496671
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.