امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 22 شهريور 1404 ساعت 23:15:55
یادداشتی از: سرکار خانم معصومه نصیری
اهمیت وحدت در اندیشه امام خمینی(س)

وحدت از نظر امام از چنان اهمیتی برخوردار است که آن را نه یک امر مستحب بلکه واجب شرعی می دانند و از موضع یک فقیه صاحب فتوا، با بیاناتی مانند: واجب است بر همه مسلمین که با هم باشند.(صحیفه امام ، ج 6، ص ۸۳) مسلمین به حکم اسلام باید ید واحده باشند،(همان، ج2، ص 403) همه باید با هم باشند. این یک تکلیف الهی ـ شرعی است به عهدۀ ما و به عهدۀ همۀ ملت.(همان، ج ۲۰، ص ۲۲۶) در این جملات «تکلیف»، «واجب» و «باید» وظیفه پیروان اسلام را از لحاظ حکم شرعی روشن نموده است.

وحدت یکی از اصول بنیادین و از مهم‌ترین آرمان‌های اسلام است که از صدر اسلام تاکنون در میان مسلمانان همواره مورد توجه بوده است. در جهان هستی اصل بر وحدت مبدأ آفرینش است. وحدت درحقیقت مهم‌ترین عامل اقتدار یک ملت است لذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ به گونه­‌ای که، بیشترین تیرهای دشمنان نیز به همین‌سو نشانه رفته است. امام خمینی(س) به عنوان رهبر امت اسلام، حفظ اسلام را منوط به حفظ  وحدت می دانند؛ و بر همه واجب می­‌دانند که این وحدت را حفظ  کنند. چرا که وحدت، موجب عزت و رشد و به دنبال آن امنیت و رفاه می­‌شود و در مقابل تفرقه و جدایی مسلمانان از یکدیگر باعث ضعف، نزاع و درمانگی در تمام زمینه­‌ها خواهد شد.

وظیفه‌شناسی و انجام تکلیف الهی یک اصل اساسی در زندگی امام خمینی(س) است، چنان که در قدیمی‌ترین سند مرتبط با ایشان که در اردیبهشت 1323ه.ش آن را نگاشته است این معنا را به وضوح می­‌توان دریافت کرد. در این پیام که با آیه «قُل اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدةٍ اَن تَقومُو الله مَثنی وَ فُرادی»(سبأ 46) شروع می‌شود و با آیه «وَمَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ»(نساء 100) خاتمه می‌­یابد، آن حضرت راه سعادت دو جهان را قیام برای خدا و ریشه اصلی گرفتاری‌­های مسلمانان جهان را قیام برای منافع شخصی و هواهای نفسانی دانسته‌اند.(صحیفه امام، ج 1، ص 21) لذا، دعوت به وحدت اسلامی نیز بر اساس تعالیم اسلامی از طرف ایشان مطرح می­‌شود. چنانکه می­‌فرمایند «باید تعلیمات اســلامی را فرا گرفت و همانطور که اســلام دستور داده اســت که مؤمنین در همه جا برادر هستند و امر کرده است به اینکه اعتصام بحبل الله بکنید و متفرق از هم نشــوید و دســتور داده اســت به این که تنازع با هم نکنید و إلا فشل می‌شوید، مســلمین  می‌توانند از گیر ابر قدرت‌ها و از گیر حکومت‌های فاسد خودشان خلاص بشوند که این امر خدا را اجابت کنند. این دعوت الهی اســت. از صدر اســام تا آخر»(صحیفه امام ج 13، ص 91).

بر اساس فرمایشات امام خمینی(س) وحدت کلمه و وحدت اعتقادی امری پسندیده و مطلوب تلقی می‌­شود. ایشان، افتراق و جدایی را از گناهان کبیره و حرام و ایجاد دوستی، و برادری را راه ایجاد اتحاد کلمه و وحدت کلمه می­‌دانند. وحدت از نظر امام از چنان اهمیتی برخوردار است که آن را نه یک امر مستحب بلکه واجب شرعی می دانند و از موضع یک فقیه صاحب فتوا، با بیاناتی مانند: واجب است بر همه مسلمین که با هم باشند.(صحیفه امام ، ج 6، ص ۸۳)  مسلمین به حکم اسلام باید ید واحده  باشند،(همان، ج2، ص 403) همه باید با هم باشند. این یک تکلیف الهی ـ شرعی است به عهدۀ ما و به عهدۀ همۀ ملت.(همان، ج ۲۰، ص ۲۲۶) در این جملات «تکلیف»، «واجب» و «باید» وظیفه پیروان اسلام را از لحاظ حکم شرعی روشن نموده است.

در اندیشه­ امام خمینی(س) یکی از راه‌های ایجاد وحدت اسلامی تشکیل حکومت اسلامی است که نشأت گرفته از وجوب حفظ وحدت در نظام اسلامی است. از نظر ایشان تشکیل حکومت اسلامی فی نفسه هدف نیست، چرا که مطلوب بودن آن وابسته به اهداف مطلوبی چون: تحقق عدل و قسط در جامعه، اجرای قوانین، برقراری نظام اسلامی، حفظ وحدت جامعه و امت است و تحقق جمهوری اسلامی نیز به عنوان حکومت مطلوب و شایسته نتیجه این وحدت است. در واقع وحدت عامل ضروری تشکیل حکومت و تشکیل حکومت عامل ضرور وحدت است، این دو ملازم یکدیگرند. به تعبیر امام (س) وحدت برای حفظ نظام لازم و حکومت برای تأمین وحدت ضروری است.(جمشیدی، 1384، جیستی و ماهیت «وحدت و همبستگی» در اندیشه سیاسی امام خمینی)

به عقیده امام برای وحدت بین مسلمانان باید حکومت‌های ظالم مسلّط بر آنها را ساقط کرده و به جای آن حکومت اسلامی تشکیل دهیم. ایشان در این باره می‌­فرمایند: «از طرفی وطن اسلام را استعمارگران و حکام مستبد و جاه‌طلب تجزیه کرده‌اند. امت اسلام را از هم جدا کرده و به صورت چندین ملّت مجزا در آورده‌­اند... ما برای این که وحدت امت اسلام را تأمین کنیم، برای این که وطن اسلام را از تصرف و نفوذ استعمارگران و دولت‌های دست نشانده آنها خارج و آزاد کنیم راهی نداریم جز این که تشکیل حکومت بدهیم. چون به منظور تحقق وحدت و آزادی ملت‌های مسلمان بایستی حکومت‌های ظالم و دست نشانده را سرنگون کنیم و پس از آن حکومت عادلانه اسلامی را که در خدمت مردم است به وجود آوریم» (صحیفه امام ج ۱۰ ، صص ۱۶۰ - ۱۵۹) امام خمینی(س) اساس پیشرفت و تعالی جامعه را تنها بر دو پایه «وحدت مردم» و «ایمان به خدا» استوار می‌دانند. ایشان برای عنصر وحدت در تحقق اهداف اسلام چنان اهمیتی قائل هستند که حتی تعهد به اسلام را منهای اتحاد، بی­ اثر و بی ­نتیجه می‌دانند: «اساس پیشرفت شما ملت عزیز، تعهد به اسلام و وحدت کلمه است. تعهد به اسلام بدون اینکه با هم اجتماع کنید در مسایل بی فایده است. اجتماع در مسایل بدون تعهد به اسلام، مضر است.(همان، ج ۱۵، ص ۴۵۱)

امام تأثیرگذاری این دو عنصر «ایمان به خدا و اتحاد کلمه» در سعادت جامعه را یک امر مسلم و قطعی می‌­دانند که پایه و اساس همه پیروزی­‌ها و تحولات مهم و سرنوشت­‌ساز اجتماعی را تشکیل می‌دهد و هیچ یک از آن دو برای خود جایگزینی ندارند. این نکته بارها از زبان امام و به شکل­‌های مختلف شنیده شده است که می­‌فرمودند: رمز پیروزی شما اول ایمان ثابت؛ و بعد وحدت کلمه. این دو مطلب را حفظ کنید.( ج ۶، ص ۳۱۰) «اگر ما وحدت کلمه‌مان و اسلامیت، این دوتا اگر محفوظ بماند، ما پیروزهستیم.»( ، ج ۷، ص ۳۱۶) «کاری بکنید که این کلمه «یداللّٰه مع الجماعه» از دستتان نرود. اگر جماعت‌ها همه با هم باشند و ایده اسلامی باشد دست خدا همراهشان است».( همان، ج 12، ص448) «پیروزی‌مان با وحدت کلمه و اتکای به اسلام بود، الله اکبر ما را پیروز کرد، حالا هم سلاح ما همان الله اکبر است و وحدت کلمه ما را پیروز کرد. حالا هم سلاح ما همان وحدت کلمه است».(همان، ج 13، ص 155)   ایشان  وحدت را گاه همراه با «اسلام» بیان می‌­کنند و گاه همراه با «ایمان» یا «الله اکبر». گفتنی است اساس دیدگاه فوق آیه کریمه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّٰهِ جَمیعًا وَ لاٰ تَفَرَّقُوا» است. چرا که در این آیه، «وحدت امت» و «محوریت الله» در کنار هم  و هر دو با هم مورد فرمان خداوند قرار گرفته است.

 عقیده امام خمینی(س) درباره تحقق وحدت، مبتنی بر درک ایشان از عوامل تفرقه در جهان اسلام است. ایشان تفرقه را عمدتاً نتیـجه دخالت‌های خارجی می‌دانند که با بهره‌گیری از ابزارهای داخلی، فرآیندهای تخریب و تضعیف وحدت را در جوامع اسلامی انجام داده و خواهند داد. از نظر ایشان هدف این نیروهای خارجی از ایجاد تفرقه، سلطه بر جوامع مسلمان و غارت منابع آنان است و در این باره می­گویند «آنهایی که می‌خواهند از بلاد مسلمین بهره‌گیری کنند، آنهایی که می‌خواهند ذخایر مسلمین را ببرند، آنهایی که می خواهند دولت‌های اسلامی را در زیر یوغ سلطنت خودشان قرار بدهند، اینها کوشش کرده‌اند خودشان و عمالشان به اینکه تفرقه بین مسلمین ایجاد کنند».(صحیفه امام، ج ۱۳، ص ۳۳۹)

امام خمینی(س) وحدت جهان اسلام را مهمترین عامل قدرت جهان اسلام می‌دانند و مانع اصلی وحدت را عناصر خارجی و ابرقدرت‌ها و قدرت‌های سلطه‌گر معرفی می­‌کنند که برای تداوم منابع خود در منطقه با بهره‌گیری از دو ابزار داخلی یعنی تفرقه مذهبی و تفرقه قومی سعی در تجزیه جهان اسلام دارند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که زمینه جدایی و اختلاف بین مسلمانان را ایجاد می­‌کند، مسأله­ شیعه و سنی بودن است که توسط عناصر بیگانه و قدرت‌های استعماری و استکباری مطرح و به آن دامن زده می‌شود تا از این راه بین مسلمانان اختلاف بیندازند؛ تا هم مانع رشد اسلام شوند و هم از طرفی بتوانند به راحتی بر آنها سلطه پیدا کنند. امام خمینی(س) به این مسأله مهم توجه داشته‌­اند و بارها در سخنان خود به برادری اهل سنت و شیعه تأکید کرده‌­اند. ایشان تفرقه­‌اندازی را کار دشمنان اسلام دانسته و از شیعیان و اهل سنت خواسته‌­اند که وحدت خود را حفظ و نقشه‌های اجانب را خنثی کنند. امام اختلاف شیعه و سنی را از ملی­‌گرایی خطرناک‌تر می­‌دانند و در این مورد می‌فرمایند «از ملی‌گرایی خطرناک‌تر و غم‌انگیزتر، ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت با شیعیان است، و القای تبلیغات فتنه‌انگیز و دشمنی‌­ساز بین برادران اسلامی و ایمانی است.(صحیفه امام ، ج 13، ص 209)

امام  از عناصر داخلی به عنوان کارگردانان عوامل خارجی یاد می­‌کند که به تفرقه در جهان اسلام دامن می‌­زنند و اشاره می‌کنند که این عناصر داخلی در خدمت عامل اصلی تفرقه یعنی عامل خارجی هستند: «آنهایی که می‌خواهند ایجاد تفرقه بکنند اینها نه اهل سنت هستند و نه اهل تشیع هستند. آنها کسانی هستند که کارگردانان دولت‌های ابرقدرت هستند و در خدمت آنها هستند».(همان، ج ۱۳، ص ۱۳۳) امام به صورت خاص به دو دسته از این عناصر داخلی اشاره می‌کنند و یکی از آنها را برخی سران اسلامی می‌­دانند و می­‌گویند: «یکی از بزرگترین و اساسی‌ترین مشکلات، عدم اتحاد بین مسلمین است که بعضی از به اصطلاح سران کشورهای اسلامی منشأ آن می‌باشند... جنایتکاران سودجو که از اختلاف ملت‌ها و دولت‌ها به سود خودشان بهره­‌برداری می­‌کنند، با دست عمال از خدا بی ­خبر خود به اختلافات دامن می‌­زنند».( همان، ج ۱۵، ص ۱۶۹)

از نظر امام  عناصر فرهنگی به عنوان دومین کارگزار عمل می­‌کنند که به طور خاص به برخی اقدامات آخوندهایی که ایشان از عناوین «جیره خوار» و «نفاق افکن»(همان، ج 19، ص 339)  برای آنها استفاده می‌کنند، اشاره دارند، از جمله به اقدام این عناصر در ایجاد تفرقه بین ایران اسلامی و بقیه کشورهای مسلمان اشاره کرده و می­‌گویند: «در آستانه کوشش بی ­امان ایران برای وحدت کلمه و تشبث به اسلام بزرگ و توحید بین جمیع مسلمین جهان، به یکی از مهره­‌های خبیث آمریکا و از دوستان شاه مخلوع معدوم، دستور می­‌دهند تا از فقها و مفتیان اهل سنت، فتوا بر کفر ایرانیان عزیز بگیرد. و بعضی از این مهره‌­ها گفته‌­اند: «اسلامی که ایرانیان می گویند، غیر از اسلامی است که ما می گوییم».(همان، ج 13، ص 208)

حاصل کلام این که وحدت اسلامی یک آرمان اخلاقی-اجتماعی است که مبتنی بر ایمان به خدا و اعتصام بحبل الله است. وحدت، عاملِ اصلیِ عزت، امنیت و رفاهِ جامعه اسلامی است؛ در مقابل، تفرقه می‌تواند آسیب‌های جدی ایجاد کند و باعث نفوذ و سلطه استعمارگران شود. امام خمینی(س)، تفرقه را نتیجه دخالت‌های خارجی و رفتا­رهای داخلی ناسالم می‌دانند و بر این نکته تأکید می‌کنند که حفظ وحدت وظیفه‌ای دینی و شرعی است. برای تحقق این وحدت، احترام به تفاوت‌ها، مشارکت همگانی و تقویت اخوت و برادری تأکید می‌شود. در نهایت، وحدت کلمه و ایمان به الله محورِ سعادت و پیشرفت جامعه‌اند و هیچ‌ یک را نمی‌توان بدون دیگری به کار بست.





  تعداد بازديدها: 156


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
واشنگتن‌پست : ایران آماده و هیچ هراسی ندارد
عقب نشینی ترامپ مقابل ممدانی
همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)؛
مراسم تشییع 300 شهید گمنام برگزار می شود
شیخ نعیم قاسم: لبنان با رنج، استقلال خود را به دست آورد/ نمی‌پذیریم که یک وجب از خاک لبنان کم شود/ امروز اگر یک دست باشیم، اسرائیل از خاک ما خارج می‌شود/ ما فشارها را تحمل می‌کنیم و حاضر نیستیم برده کسی باشیم
محل دقیق شهادت سرلشکر سلامی و سردار حاجی‌زاده مشخص شد
فردا برگزار می‌شود؛
رونمایی از کتاب «سیره صحیح امام امیرالمومنین علی(ع)»
از باکو تا امارات، ایران در محاصره خریدهای هوایی پیشرفته‌ (+عکس)
اطلاعیه حماس درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا+ جزئیات
دستور آیت‌الله سیستانی درباره هدایای خانواده انصاری/ فرش‌های اهدایی به حرم امام حسین (ع) را جمع کنید
در اجلاس بین‌المللی ایران‌شناسی؛
علی اکبر صالحی: قدرت فرهنگی بی‌صدا اما پایدار است
در اجلاس بین‌المللی ایران‌شناسی؛
ظریف: همیشه راه‌ گفت‌وگو باز است/ چرا مخالف اصلی برجام اسرائیل بود؟ برای اینکه صلح برای‌ اسرائیل تهدید امنیتی است/ من نمی‌گویم هولوکاست دروغ است‌؛ هولوکاست جنایتی است که اروپایی‌ها انجام‌ دادند، اما چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان آن را بدهند؟
آذری جهرمی: دولت را پیرمردهای بی‌خاصیت منفعل و ناکارآمد کردند!
3 فایده طلایی آب انار برای سلامت
آغاز مسیر حذف صفر از پول ملی؛ قران از راه می‌رسد/ پنج شرط برای تضمین حذف صفر از واحد پولی
هشدار نماینده ایران نسبت به تحرکات آمریکا و تروئیکا در اجلاس شورای حکام
دست شهرداری تهران از «منطقه‌۲۲» کوتاه شد
دولت لبنان فرود تمام هواپیماهای ایرانی در بیروت را ممنوع کرد
جایزه ویژه برای مقابله با ایران ! | آمریکا به خلبانان جنگ اسرائیل با ایران جایزه داد!
قائمی از ماجرای هک دوربین‌های ترافیکی تهران توسط اسرائیل پرده برداشت
واکنش استانداری البرز به خبر منتشرشده درباره کشف ده‌ها جسد در سد کرج

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
توهین به مرجعیت سلطنت پهلوی را سرنگون کرد / چگونه یک بی‌احترامی مطبوعاتی، زمینه‌ساز انقلاب شد؟
آیت الله حیدری نماینده خوزستان در خبرگان: حادثه‌ای که برای جوان اهوازی اتفاق افتاد باید به صورت ریشه‌ای بررسی شود/ برخورد چماقی با اهداف انقلاب و اخلاق اسلامی سازگاری ندارد/ مهم‌ترین هدف انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، توجه به محرومان بود
حجت الاسلام سید جواد ورعی: مرحوم نائینی استبداد را درد مشترک امت اسلامی می‌دانست
«تقریظ» چیست و امام بر کدام کتاب آیت الله سبحانی تقریظ نوشتند؟
در دیدار مدیران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛
واکنش سید حسن خمینی به انتخاب شهردار جدید نیویورک
مجلس در جست و جوی ۳۰ هزار پزشک عمومی گمشده ایرانی
ابراز تأسف استاد انصاریان از وضعیت حجاب در سطح جامعه
یادداشتی از جعفر محمدی
چرا در ایران باران نمی بارد؟ علت را در شورای نگهبان و گزینش ها جست و جو کنید
اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) در مشهد آغاز شد
وزیر دفاع اسرائیل به دنبال تعطیلی رادیو ارتش / نارضایتی از انتقاد از کابینه نتانیاهو
تحلیل راز زمیت پژوهشگر اسرائیلی حوزه ایران:
اسرائیل به این زودی‌ها وارد درگیری مجدد با ایران نمی‌شود / «مدیریت درگیری» فعلی بین تهران و تل‌آویو دوام خواهد داشت تا زمانی که دیگر دوام نیاورد / هیچکس فعلا راه‌حل ایده‌آلی ندارد / برنامه اتمی ایران قابل انهدام نیست / چند نکته درمورد گزارش اخیر نیویورک‌تایمز
وحشت اسراییل از تصمیم جدید ایران
محمد مهاجری:
اقدام ارزشمند سازمان حج و زیارت
جمعه ۲۳ آبان، اگر پیام هشدار گرفتید، نترسید!
گرگیجه رژیم صهیونیستی از زنجیره تولید پهپادهای ایرانی
پاویون ایران ‌به عنوان غرفه برتر خارجی در نمایشگاه دریانوردی پاکستان انتخاب شد
نیویورک تایمز: آماده شدن ایران برای پرتاب رگبار 2 هزار موشکی به سمت اسرائیل
استقبال محمود صادقی از رویکرد جدید قوه قضائیه در خصوص پرونده‌های امنیتی
گزارشی از: رسول سلیمی:
چگونه آنکارا جایگزین نفوذ اقتصادی و امنیتی ایران در بغداد و دمشق شد؟ / نفوذ فزاینده ترکیه در عراق و سوریه علیه پ‌ک‌ک و داعش
حکم بازداشت ۳۷ مقام اسرائیلی از جمله نتانیاهو در ترکیه صادر شد(+لیست مهم ترین اسامی)


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 12497
تعداد بازدید دیروز: 11124
بازدید کل: 77367006
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.