امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 11 مرداد 1404 ساعت 23:52:22
در بیستمین سالگرد آخرین حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد:
چاره کار از نگاه «مصطفی معین»؛ نخبگان واقعی به جای پخمگان سیاسی‌کار

 در ساختار کنونی، دولت‌ها صرفا" تبدیل به "مسئول توجیه شکست"می‌شوند. یک پزشک اگر در اتاقی بدون ابزار، بدون اختیار و با دستور نسخه داروئی از بیرون بخواهد طبابت کند تنها می‌تواند شاهد پیشرفت بیماری و مرگ بیمار باشد. 

   عصر ایران؛ نسترن فراهانی-  در روزهایی که دولت چهاردهم با ریاست مسعود پزشکیان بر مسند اجرایی کشور نشسته و نگاه‌ها به آینده‌ای متفاوت دوخته شده، همچنان این پرسش اساسی باقی‌ است که آیا عقلانیت، تخصص‌گرایی و گفت‌وگو با جامعه می‌توانند در ساختاری پیچیده و محدودشده، مسیر گشایشی برای ایران فراهم کنند؟ 

   در گفت‌وگوی پیش‌رو، یکی از چهره‌های شناخته‌شده که 20 سال پیش در چنین روزهایی برای ریاست جمهوری می کوشید و ناباورانه تحویل دولت اصلاحات به احمدی نژاد را نظاره کرد با نگاهی صریح و انتقادی، از فرصت‌ها و موانع پیش‌روی دولت جدید، بحران اعتماد در دانشگاه‌ها، امکان تنش‌زدایی واقعی در سیاست خارجی، و الزامات احیای سرمایه اجتماعی سخن گفته است. 

  او تاکید می‌کند بدون اصلاحات ساختاری، هیچ دولتی به صرف شعار عقلانیت توان درمان ریشه‌ای بحران‌های مزمن ایران را نخواهد داشت، مگر آنکه اراده‌ای ملی برای تغییر قواعد بازی شکل بگیرد.

.

   مشروح گفت و گو با دکتر مصطفی معین را بخوانید که همچون مسعود پزشکیان پزشک و سیاست‌مدار است: 

    پس از روی کار آمدن دولت چهاردهم به ریاست دکتر پزشکیان، برخی ناظران از بازگشت عقلانیت نسبی به قوه مجریه سخن می‌گویند؛ به نظر شما در ساختار کلان قدرت، آیا این تغییر می‌تواند به باز شدن قفل‌های اصلی در سیاست‌گذاری، نظارت و توسعه ملی منجر شود یا همچنان با محدودیت‌های نهادینه‌شده مواجه‌ایم؟

   اول باید دید که معیارهای عقلانیت در اداره یک کشور چیست؟ آیا غیر از این است که فرآیند کلیه تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های دولت و کشور باید بر پایه مطالعات علمی مسائل و هم‌اندیشی با کارشناسان برجسته و مشارکت جامعه مدنی باشد؟

    اگر همین معیار را مبنای ارزیابی عملکرد مسئولان کشور چه در دولت و یا مجلس و جاهای دیگر قرار دهیم، چه نمره‌ای می‌توان به هریک از آن‌ها داد؟ از دیگر معیارهای کارآمدی یک دولت یا حکومت، می‌توان موارد زیر را نیز برشمرد:

    پاسخ گوئی نسبت به وظائف و مسئولیت‌های قانونی به مردم، اطلاع‌ رسانی منظم و شفاف از اقدامات و تصمیم‌گیری‌های انجام گرفته به شهروندان، رعایت عدالت و رفع هرگونه نابرابری و تبعیض، و فساد و رشوه در ارائه خدمات اداری به شهروندان، اجرای امور و تصمیم‌گیری‌ها در کمترین زمان و کم‌ترین هزینه با بهره‌گیری از فنّاوری‌های جدید و کاهش دیوان سالاری، استفاده بهینه از منابع مالی و انسانی و طبیعی کشور برای دستیابی به اهداف توسعه پایدارِ ملّی، و هم‌چنین کمک به مشارکت عمومی شهروندان در بخش‌ های غیردولتی مانند نهادهای مدنی و شوراهای شهر و روستا. مدیریت بر پایه این معیارها و ارزیابی علمی و بی‌طرفانه عملکردها می‌تواند به بهبود اداره کشور کمک کند.

    از نظر من، کارآمدی لازم در به‌کارگیری عقلانیت، همفکری، مشارکت و حرکت جمعی و هماهنگ در مجموعه‌ی دولت بسیار ضعیف است و محدودیت‌های نهادمند ساختاری هم به تعبیر شما، مزید بر علت بوده است.  

   شما در دولت اصلاحات به‌عنوان وزیر علوم، بر نقش نهاد دانشگاه در توسعه کشور تأکید داشتید. در شرایطی که دانشگاه‌ها پس از اعتراضات ۱۴۰۱ دچار ریزش سرمایه اجتماعی و فشارهای امنیتی شده‌اند، دولت جدید چگونه می‌تواند اعتماد از دست‌رفته نخبگان، استادان و دانشجویان را بازسازی کند؟

   برای جلب اعتماد استادان، دانشجویان، و نخبگان علمی به مشارکت در امور کشوری، دولت می‌تواند به چند راهبرد کلیدی زیر توجه کند:

1.اهمیت دادن به مسئولیت اجتماعی دانشگاه به عنوان یک وظیفه سازمانی، علمی و اخلاقی، و ترغیب استادان و دانشجویان به مشارکت فعال‌تر در فرآیندهای تصمیم‌گیری‌های داخلی دانشگاه و در ارتباط با مسائل و معضلات جامعه   

2. خودداری از سیاست‌زدگی و تحمیل ایدئولوژی به فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی و محیط دانشگاه و در انتخاب مدیریت‌ها و استادان و پژوهشگران دانشگاهی

3. حمایت مالی و تسهیلات، برای انجام تحقیقات علمی و نوآورانه بویژه در زمینه فنّاوری‌های جدید چون بیوتکنولوژی و هوش مصنوعی، و آموزش‌های تخصصی و مهارت افزا که می‌تواند انگیزه استادان و نخبگان را برای همکاری با دولت بالا ببرد. 

4.شناسایی و تقویت استعدادها و توانمندی‌های افراد در حوزه‌های علمی، فرهنگی، و فناوری از سوی دولت، که باعث افزایش مشارکت استادان و نخبگان در پروژه‌ها و برنامه‌های ملّی می‌شود.

5.تسهیل دسترسی به فرصت‌های بین‌المللی، برای تبادل دانش و تجربه، همکاری در پروژه‌های بین‌المللی، شرکت در کنفرانس‌ها و ارائه‌های علمی، که به توسعه ارتباطات بین‌المللی، انگیزه‌مندی و مشارکت فعال‌تر استادان و دانشجویان در امور کشوری می‌‌انجامد.

6. احترام به استقلال دانشگاهی و ارزش‌گذاری به اندیشه، آموزش و تحقیقات آزاد، و تفویض اختیار در انتخاب مدیریت‌های دانشگاهی توسط استادان دانشگاه، از جمله عواملی است که اعتماد و همکاری استادان و دانشجویان را به همکاری بیشتر با دولت و مشارکت در اداره دانشگاه و امور کشوری تقویت می‌کند. 

با توجه به اینکه احیای سیاست تنش‌زدایی در دولت پزشکیان به یکی از مطالبات جدی جامعه تبدیل شده، به‌ویژه در حوزه برجام و مذاکرات، فکر می‌کنید این دولت چه میزان اختیار و اراده برای بازگرداندن ایران به مسیر تعامل سازنده با جهان دارد؟ چه موانع ساختاری پیش‌روی او قرار دارد؟

   در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴، یکی از شعارهای محوری من، "دموکراسی برای ایران و صلح برای جهان" بود. یعنی بازگشت به مردم، با به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و آزادی‌های اساسی تصریح شده در قانون اساسی و اعلامیه جهانی حقوق بشر، که زمینه‌ساز افزایش سرمایه اجتماعی، تاب‌آوری و مقاومت ملّی در برابر هرگونه باج‌خواهی و تجاوز خارجی، و پیشبرد راهبرد صلح با جهان خواهد بود.

   راهکارهای مختلف تنش‌زدائی و تعامل سازنده با جهان، مسئولیت مهمّ دولت با هماهنگی و حمایت سایر قوای کشور است که به مهم‌ترین موارد آن اشاره می‌شود:

1.دیپلماسی فعال و مؤثر و حضور در تحولات منطقه‌ای و جهانی فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و بدون دخالت غیرقانونی بخش‌های نظامی و عناصر غیرمسئول 

2.حضور موثر در سازمان‌ها و اتحادیه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

3.توسعه همکاری‌های علمی، تکنولوژیک و اقتصادی بین‌المللی، با ایجاد روابط دانشگاهی و تجاری مستمر و پایدار منطقه‌ای و جهانی

4.ترویج و تبادل فرهنگی، با تشویق تبادلات فرهنگی، گردشگری، و آموزشی بین مردم کشورها برای تقویت فهم متقابل و کاهش سوءتفاهمات!

   در طرف مقابل، موانع ساختاریِ تنش‌زدائی در سیاست خارجی توسط دولت را نباید فراموش کرد. موانعی مانند فضاسازی حلقه سخت افراطیون داخلی، فعالیت مخرب نفوذی‌های رژیم اشغالگر فلسطین در داخل و لابی صهیونیست‌ها در ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپائی، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، تداخل‌های مسئولیتی دولت و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی موازی، و نیز وجود تفاوت‌های فرهنگی و سیاسی بین کشورها که تعاملات بین‌المللی را محدود می‌کند. 

    پس از سال‌ها تجربه های شکست‌خورده با تکیه بر نگاه‌های افراطی، به نظر شما آیا فرصت شکل‌گیری یک اجماع ملی برای نجات ایران فراهم شده است؟ و آیا اصلاح‌طلبان در جایگاهی هستند که بتوانند این اجماع را نمایندگی یا رهبری کنند؟

    امکان اجماع ملّی بر منافع بلندمدت کشور وجود دارد، مشروط به اینکه زمینه‌های داخلی و خارجی آن از سوی دولت و سایر بخش‌های نظام به تدریج بوجود آید و تقویت شود.

در امور داخلی: انتظار عمومی برای تجدیدنظر حکومت در سیاست‌های افراطی چون ایجاد محدودیت‌های سیاسی- اجتماعی و میدان ندان به جوانان و مخالفان، محدود ساختن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، مبارزه واقعی با ریشه‌های فساد و برچیدن اقتصاد رانتی وجود دارد.

    همچنین آگاهی رو به افزایش جامعه و مطالبه‌ی تغییرات ساختاری از سوی فعالان سیاسی و مدنی، تحت تاثیر آزمون و خطاهای سه دهه اخیر دولت‌ها و ناکامی در سیاست‌های پر‌هزینه‌ای چون غنی‌سازی هسته‌ای، انجام اقدامات تنش‌زا در خارج و یا حضور نظامی ایران در سطح منطقه طیّ دهه‌های اخیر، زمینه‌های شکل‌گیری اجماع عمومی بر خواسته‌های ملّی و مشترک را تقویت کرده است. 

   البته موانع و محدودیت‌هائی نیز در جهت تبدیل اراده جمعی به اجماع عملی وجود دارد که از جمله آن‌هاست: مقاومت ساختار متمرکز و سخت قدرت در برابر هرگونه تغییر،یا مراجعه به آرای مستقیم مردم در مسائل حیاتی کشور، فقدان احزاب سیاسی و نهادهای مدنی تاثیرگذار که واسطه‌ای بین حکومت و جامعه باشند، پائین بودن سطح اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی که خود را در شکاف‌های عمیق میان ملت و حاکمیت و در بین گروه‌های سیاسی و اپوزیسیون نشان می‌دهد!

    ایفای نقش تاثیرگذار طیف‌های تحول‌خواه و مردم‌محورِ اصلاحات بمنظور ایجاد و تقویت همبستگی و اتحاد و اجماع ملّی، هم مشروط است به بازنگری جدیِ آن‌ها در رفتار گذشته خود، داشتن مرزبندی مشخص با عوامل ظلم و فساد، جلب اعتماد عمومی و هم‌سوئی بیشتر با خواسته‌های آن‌ها است.

    توانائی گفت‌و‌گو با هر دو سویِ ماجرا، یعنی با دولت و با جامعه مدنی، گفت‌‌وگو و حضور گسترده در نهادهای جامعه مدنی و شبکه‌های اجتماعی، و به‌کارگیری روش‌ها و راهکارهای تدریجی و دموکراتیک و دعوت به آشتی و گفت‌و‌گوی ملّی برای نجات ایران هم می‌تواند زمینه‌ساز اجماع ملّی و راهگشا باشد.

 شما همواره بر لزوم پیوند علم و سیاست و تقدم تخصص بر شعار تأکید داشتید؛ در شرایطی که کشور با بحران‌های چندوجهی از تغییرات اقلیمی تا نابرابری، مهاجرت نخبگان و فرسایش سرمایه اجتماعی مواجه است، چگونه می‌توان از دولت پزشکیان انتظار داشت در غیاب اصلاحات ساختاری، پاسخ‌گوی این بحران‌ها باشد؟

   نمی‌توان از دولت‌ پزشکیان، با توجه به بافت ناهمگون و نه‌چندان کارآمد اعضای آن، انتظار توانائی حلّ بحران‌های در هم‌تنیده‌ای را داشت که ریشه در ساختارهای معیوب، مزمن و غیرپاسخ‌گو دارند.

    با توجه به ساختارهای تصمیم‌گیری به شدت متمرکزِ چندلایه و متداخلِ نظام تصمیم‌گیری،یعنی: فعالیت همزمان دولت، نهادهای موازی، شوراها، ستادها، نظارت‌های فرادولتی، و نهادهای نظامی-اقتصادی، دولت‌ها قدرت محدودی در حلّ مسائل راهبردی مانند سیاست خارجی، استفاده از اینترنت، فیلترینگ، تصمیمات کلان اقتصادی یا فرهنگی-اجتماعی و امنیتی دارند.

    بنابراین، اگر دولت تنها در نقش تدارکات‌چی محدود بماند و شهامت یا امکان ایجاد تغییر در قواعد بازی را نداشته باشد، بدون اراده حاکمیتی برای اصلاحات ساختاری، دولت پزشکیان یا هر دولت دیگری به روزمرگی خواهد افتاد و قادر به ایجاد تحول بنیادین نخواهد بود.

   در ساختار کنونی، دولت‌ها صرفا" تبدیل به "مسئول توجیه شکست"می‌شوند. فرض کنید یک پزشک در اتاقی بدون ابزار، بدون اختیار و با دستور نسخه داروئی از بیرون بخواهد طبابت کند، او تنها می‌تواند شاهد پیشرفت بیماری و مرگ بیمارش باشد. 

  در‌باره "نسبت علم و سیاست" که مطرح کردید، می‌گویم که سیاست باید در خدمت علم و توسعه علمی کشور باشد، در آموزش و پژوهش و فنّاوری سرمایه‌گزاری کند و از نتایجش به نفع افزایش رفاه و زندگی شرافتمندانه شهروندان بهره‌گیری نماید! در کشور ما نه تنها سیاست و سیاست‌مدار در خدمت علم و دفاع از توسعه علمی ایران نیستند و با مقوله‌های تخصص و تدبیر عقلانی در مدیریت بیگانه‌اند، بلکه سیاست‌زدگییا ایدئولوژی دستوری را به مراکز علمی و دانشگاهی ما تحمیل کرده‌اند. 

   در مورد "تقدم تخصص بر شعار" هم تاکید می‌‌کنم که حتی در همین ساختار و دولت کنونی، داشتن رویکرد علمی و تخصصی در جذب و نگهداری نخبگان و اداره منطقی امور کشور تا حدودی کمک‌دهنده است، منوط به آنکه این رویکرد واقعی باشد، یعنی:

  تصمیم‌گیری‌های دولت مبتنی بر داده‌، پژوهش‌ و ارزیابی پیامدهای هر تصمیم باشد، از نخبگان واقعی و نه پخمگانِ سیاسی‌کار و بله‌قربان‌گو استفاده گردد، اولویت به اهداف و منافع بلندمدت توسعه داده شود و نه پوپولیسم و تبلیغ، نقد بی‌طرفانه کارشناسان پذیرفته و با دانشگاه‌ها و نهادهای مستقل مشورت شود.

  امّا اگر تخصص‌گرائی فقط در حد شعار باشد و مبنای تصمیم‌گیری‌ها همچنان سیاسی، امنیتی، عوامانه یا تبلیغاتی باقی بماند، آن‌گاه واژه تخصص به ابزاری برای مشروعیت‌ سازیِ ناکارآمدی نظام و دولت تبدیل می‌شود. نخبگان واقعی کنار گذاشته و "کارشناسان گزینشی" جایگزین آن‌ها می‌شوند.

   خلاصه کنم که چه دولت پزشکیان سرِکار باشد یا هر دولت دیگری، توان درمان ریشه‌ای بحران‌ها وجود نخواهد داشت مگر از طریق اصلاحات ساختاری در حوزه سیاست خارجی با دیپلماسی فعال و علمی و بدون دخالت عناصر سیاسی و نظامی برای رفع تحریم، تحول در نظام قانون‌گذاری با برگزاری انتخابات آزاد و بدون نظارت استصوابی، آزادی رسانه‌ها بدون اتهام‌زنی و پیگرد قضائی، و با ایجاد شفافیت در عملکرد دولت و نهادهای فرادولتی و الزام پاسخگوئی آن‌ها به مسئولیت‌های خود! 

 به مراجعه مستقیم به آرای مردم اشاره کردید. کمی بیشتر توضیح می دهید؟

    در موقعیت بحرانی کنونی که هنوز خطر جنگ و تجاوز جدید به کشورمان ادامه دارد، از نظر اینجانب مراجعه به آرای مستقیم ملت مثلا" به‌منظور رفع بن‌بست مسئله غنی‌سازی هسته‌ای امری امکان پذیر و معقول است و می‌تواند پشتوانه‌ای استوار، آبرومندانه و با کم‌ترین هزینه برای کشور در فرآیند مذاکره با آمریکا و اروپا باشد. توجه دارید که دشمنان تجاوزگر حکومت را بین دو گزینه‌ی تسلیم و یا تن دادن به جنگ و...قرار داده‌اند، اماّ انتخاب نهائی با ملت ایران است. نتیجه هر چه باشد با نمایش چهره‌ای مردمی، دموکراتیک و مترقی از کشور، پشتیبانی افکار عمومی جهان از مواضع ایران را برخواهد انگیخت.





  تعداد بازديدها: 31


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
گزارش اختصاصی گاردین از شلیک‌های هدفمند ارتش اسرائیل برای عقیم‌سازی فلسطینی‌ها در صف‌های غذا
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
درباره زندگی و سیاست ورزیِ با تعصب وتوهّم، و زندگی وسیاست ورزیِ با تعقل
آیت الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری: اثر سوء لغزش معممین، بر روحیه مردم بسیار زیاد است
یادداشتی از: رضا میرحسین
اربعینی‌ها جای کسی را تنگ نمی‌کنند
سازمان اطلاعاتی شبه فراماسونری و رقیب ساواک در عصر پهلوی/ امیر اسدالله علم را کوک کردند
سخنگوی دولت: حذف چهار صفر از پول ملی در هیات دولت تصویب شد
اختصاصی:
دو اثر آیینی بمناسبت اربعین حسینی "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
پزشکیان: می‌خواهید بجنگید؟ خب آمد زد؛ دوباره درست کنیم باز هم می‌آید می‌زند / این مسائل، مسائلی نیست که احساسی بشود برخورد کرد / اینکه برویم برای حرف زدن بدین معنی نیست که می خواهیم تسلیم شویم / بدون رضایت رهبری هیچ کاری نخواهیم کرد؛ حتی اگر مخالف نظر خودم باشد
پزشکیان:
وزیر خارجه امروز درباره کریدور زنگزور گزارش دادند و قرار شد گفت‌و‌گو کنند؛ کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگش کردند/ خواسته‌های جمهوری اسلامی درباره مسیر زنگزور را همه طرف‌ها مراعات کردند/ چارچوب تمامیت ارضی و بسته نشدن راه ما به اروپا هم در آن دیده شده / تمام دغدغه ما این است که شرکت آمریکایی می‌خواهد این کریدور را راه بیندازد
روزنامه اطلاعات: جنگ داخلی در لبنان به‌زودی آغاز می‌شود/ دامنه جنگ به کدام کشورها سرایت خواهد کرد؟
هراس منافقین از افشای سند همکاری‌ اطلاعاتی آنها با اسرائیل
پاسخ معنادار زارعی به توییت معاون رئیسی/ یک نفر از دولت آن شهیدِ وحدت بخش نمانده که حرمت عقل، انصاف و وحدت را نگه دارد؟!
یادداشتی از: عبدالرضا فرجی راد
نگاهی به تفاهم میان ارمنستان و آذربایجان در کاخ سفید
پاک آیین، سفیر پیشین ایران در آذربایجان: در نشست واشنگتن جز نامیدن زنگزور به نام ترامپ که یک اقدام تبلیغاتی بود، تصمیم دیگری گرفته نشد/ این صرفا نمایشی سیاسی از سوی دولت ترامپ بود و تحول خاصی ایجاد نکرد
رئیس جهاد دانشگاهی: نگاه امام خمینی(س) به دانشگاه را بازخوانی و تکرار کنیم
در مراسم چهل و پنجمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی؛
سید حسن خمینی: از انسجام پاسداری کنیم/ اتحاد به این معنی نیست که همه جمع شویم تا یک جریان خاص سر کار باشد/ هر گروهی که وطن فروش نیست باید بتواند در هرم منزلت های سیاسی و اجتماعی صعود کند/ در برخی جراید زبان گزنده، تلخ و تندی استفاده می شود
وداع با استاد رنگ‌ها / محمود فرشچیان ، مینیاتوریستی که برای مینیاتور زندگی کرد
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
جاده «ترامپ» بیخ گوش ایران / 3 نکته درباره توافق جدید ارمنستان و آذربایجان و آمریکا
تاکید ایران بر لزوم روشن شدن ابعاد جنایت تروریستی مزار شریف
پیام فرزند آیت الله جوادی آملی به لاریجانی

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
امام جمعه بغداد: عراق ۲۰ سال بعد از سرنگونی رژیم صدام همچنان تحت سلطه آمریکا است
اختصاصی:
صلوات "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
امام حسن(ع) چگونه به شهادت رسیدند و در چه تاریخی؟
اختصاصی:
دعای یا شدیدالقوی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
توصیه حجت الاسلام والمسلمین غرویان برای تغییر رویه حاکمیت بعد از جنگ ۱۲ روزه / با ایجاد محدودیت‌ها مردم به رسانه‌های خارجی پناه می‌برند
دفتر آیت‌الله سیستانی: استفاده از تصاویر مرجعیت در اماکن عمومی ممنوع است
نظر رهبر معظم انقلاب درباره حضور بانوان در مراسم پیاده‌روی اربعین
اختصاصی:
ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود... "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
اختصاصی:
تصویری از حرم مطهر حضرت سید الشهداء(ع) امشب 1404/5/16
آیت الله لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران: امام هم ملی‌گرا بود و هم اسلام‌گرا/ اگر مذاکرات عزتمندانه باشد، صحیح است/ باید بُعد پدافندی را تقویت کنیم
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/5/13
افشاگری نماینده تهران درباره طرح عدم کفایت سیاسی پزشکیان/ شک دارم که ادعای طرح بی‌کفایتی پزشکیان با چند واسطه، دستپخت موساد، MI6 و سیا نباشد!
اولین اتاق جنگ در کجا و با حضور چه کسانی تشکیل شد؟/ هاشمی رفسنجانی روایت کرده
انتقاد بی‌سابقه آلمان از اسرائیل
یادداشتی از: مهرداد خدیر
جعفر! ول کن، حرفت را بزن....
انتصاب آقای لاریجانی به نمایندگی رهبری در شورای عالی امنیت ملی و آقایان احمدیان و شمخانی به نمایندگی رهبری در شورای دفاع
در بیستمین سالگرد آخرین حضور در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد:
چاره کار از نگاه «مصطفی معین»؛ نخبگان واقعی به جای پخمگان سیاسی‌کار
آیت الله باغانی از بازماندگان حادثه 7 تیر 1360 درگذشت + سوابق
طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین؛ فریبی دیگر از سوی حامیان رژیم اشغالگر
در گفت و گو با فایننشال تایمز؛
عراقچی: به اروپایی‌ها گفته‌ایم مکانیسم ماشه دیگر خیلی مهم نیست/ هیچ آتش‌بس رسمی وجود ندارد و همه چیز ممکن است و فقط ایران نیست که باید نگران و دلواپس باشد/ کنسرسیوم منطقه‌ای ایده خوبی است، اما نمی‌تواند جایگزین غنی‌سازی خودمان شود


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 6707
تعداد بازدید دیروز: 5019
بازدید کل: 76492059
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.