امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 19 تير 1404 ساعت 13:59:17
آیت‌الله ایازی: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد

آیت‌الله ایازی گفت: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد و نظریه شهادت تکلیفی منطق عقلایی ندارد. نهضت حسینی دارای هدف روشن از مقوله احکام اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بوده، شهادت او هدفمند بود و حسن فعلی و فاعلی داشت و منطق نهضت جدا از منطق و موضع دیگر ائمه هدی مثل صلح امام حسن(ع) و سکوت و مماشات امامان دیگر نبوده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دارای منطق است، گفت: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد و نظریه شهادت تکلیفی منطق عقلایی ندارد. نهضت حسینی دارای هدف روشن از مقوله احکام اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بوده، شهادت او هدفمند بود و حسن فعلی و فاعلی داشت و منطق نهضت جدا از منطق و موضع دیگر ائمه هدی مثل صلح امام حسن(ع) و سکوت و مماشات امامان دیگر نبوده است.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله سید محمدعلی ایازی طی سخنانی با موضوع «منطق نهضت حسینی» در مؤسسه فهیم گفت: در میان آثار و تألیفاتی که دربارۀ نهضت امام حسین(ع) و حادثۀ کربلا تقریباً از قرن دوم نوشته شده، اکثر آثار و تألیفاتی که در حوزۀ «وقعة الطف» یا «وقعة کربلا» نوشته شده، بیشتر جنبۀ گزارشی و تاریخی و توصیفی بوده‌ و برخی از آنها جنبۀ کارکردی داشته است؛ به این معنا که این واقعه را برای جهت خاصی مثل تحت تأثیر قراردادن مخاطب نوشته شده­اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: سید بن طاووس که کتاب «لهوف» را نوشته، در مقدمۀ آن می‌گوید که من این کتاب را نوشتم با این­که دربارۀ امام حسین در کتاب­های دیگرم به تفصیل گفته ­ام، بدانید که این کتاب را برای زائرانی می‌نویسم که می‌خواهند وقتی به آنجا مشرف شده، و عزاداری کنند کتابی دم‌دستشان برای شناخت مظلومیت امام حسین باشد که آن را بخوانند. اما بعدها این کتاب به‌عنوان یک منبع تاریخی شناخته شد؛ در حالی که کتابی بود که او آن را با اهداف و کارکردهای خاص نوشته تا زائران امام حسین(ع) در مسافرت از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اما کتاب‌هایی که در این پنجاه، شصت سال اخیر نوشته شده، بسیار فراوان و تحلیلی و بسا نقادانه و از نظر گرایش محتوایی دارای تنوع و شامل بیان دیدگاه‌های مختلفی در توصیف اهداف نهضت و دفاع از این حرکت است. جناب آقای محمد اسفندیاری، کتابی به نام «عاشوراشناسی» دارد. این کتاب با هدف «هدف‌شناسی عاشورای حسینی است».

آیت‌الله ایازی تأکید کرد: اصلاً بحث من دربارۀ نقد پدیده‌ای به عنوان «شهادت­ خواهی» است. شهادت بماهو شهادت، جدا از اهداف پیشینی و غایت مبارزه و نهضت و اهداف کارکردی آن است که بسیار شگفت‌انگیز است. در این نظریه گویا مسألۀ «شهادت بما هو شهادت» به عنوان دستوری مستقل و تکلیف است؛ یعنی تقدس بخشیدن به شهادت، فارغ از اهداف و نتایج آن. در فرهنگ پس از جنگ، و حتی امروز که دشمن حملات تخریبی کرده، کسانی سخن از مکتب شهید و شهادت کرده و به جای منطق عقلانیت و ممانعت از ادامه جنگ و توجه به پیامدهای آن و بدون توجه به توانایی ­ها، باز سخن از شهادت دارند.

وی تصریح کرد: حتی با علم به شکست و با علم به غلط بودن نتیجه، باز تکیه به شهادت می‌کردند. این فرهنگ برای گروهی که می­‌گویند ما را از جنگ می­‌ترسانید مطلوبیت پیدا ‌کرده، ولی از نظر برخی محققان، این یک انحراف فکری در تصویر جهاد و مبارزه است. ما چیزی به عنوان مکتب شهادت جدا از اهداف و منطق عقلی نداریم. امام حسین(ع) هدفی روشن و قابل تبیین در میان همه عقلای جهان دارد که قابل عرضه و تبیین است، چه حکومت باشد و یا امر به معروف و نهی از منکر و یا مبارزه با حکومتی نامشروع.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: عده‌ای قائل هستند که امام حسین (ع) با «علم به شهادت»، حرکت خود از مدینه را آغاز کرده و کاری به بحث حدیثی و کلامی علم شهادت نباید داشت. البته روایاتی که در باب شهادت رسیده، گوناگون و محل مناقشه و تردید است. کسانی از محققین گفته‌اند که بخش زیادی از این روایات، جعلی و ساختۀ و پرداخته بنی‌امیه برای توجیه جنایاتی است که در قصۀ عاشورا داشته­اند. می‌خواستند جنایت خود را تخفیف بدهند؛ سرپوش بگذارند، می‌خواستند بگویند شهادت این یک امر مقدس الهی بوده که اتفاق افتاده است؛ ما وسیله تحقق این امر مقدس بوده‌ایم و آنچه را خدا می‌خواسته، همان را انجام داده‌ایم.

وی تأکید کرد: نظریه شهادت از دو جهت با علم به شهادت و نتیجه و آثار شهادت هر چند بدون قصد شهادت تفاوت دارد. علم به شهادت با نظریات دیگر ناسازگار نیست. پیامد شهادت با تشکیل حکومت و مبارزه سیاسی و نفی بیعت ناسازگار نیست. اما نظریه شهادت با نظریات دیگر در جهت هدفمندی و تکلیف در تعارض است. علم از طرفی با تعبدیت به سمت آن می ­رود و از سویی در نظریه شهادت سیاسی با منطق عقلی ناسازگار است.

آیت‌الله ایازی با اشاره به اخلاف مفسرین قرآن کریم در تفسیر آیه «فَاقْتُلُوا اَنْفُسَکُمْ»، گفت: این مسأله در زمان ما بسیار حساس‌تر و جدی‌تر و چالش ­برانگیزتر است اینکه بیایید بگویید «مکتب حسین مکتب شهادت است»، در اقتدای به حسین و با شهادت می‌خواهیم در برابر دشمن بجنگیم و پیش ببریم. فکر کنید که فرجام این شهادت چیست؟ نتیجه‌اش چیست؟ می­‌خواهید با چه چیزی با کشته شدن به دست آورید؟ این سخنی است که موضوع بحث منطق حسینی است.

وی در خصوص ادله منطقی بودن نهضت حسینی، اظهار داشت: وقتی ما از منطق و استدلال و برهان صحبت می‌کنیم، قهراً کار دلیل عقلی و استدلال عقلی هم مطرح می‌شود. خداوند حتی در یک آیه قرآن بندگان خود را امر نفرموده که نفهمیده به خدا و یا هر چیزی که از جانب او است ایمان آورند و یا راهی را کورکورانه بپیمایند. بزرگ‌ترین نادانی بهره نبردن از نیروی عقل است؛ مراد از عقل، عقل عملی یعنی اندیشیدن در عاقبت و فرجام کار. استدلال عقلی یعنی می‌خواهد منطق مبارزه و جنگیدن را بیان کند، که این‌ها سرشان کلاه رفت و در بازی میدان دشمن افتادند. این سفره‌ای که برایشان پهن کرده‌اند، سفرۀ توطئه است. در میدان بازی دشمن قرار گرفتند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نهضت اباعبدالله الحسین(ع) دارای منطق است، افزود: نهضت امام حسین(ع) شواهد منطقیِ درونی و بیرونی دارد که قابل استدلال و قابل دفاع است، نه اینکه بگوییم سرّ پنهان برای شهادت بود. زمانی که اباعبدالله‌الحسین (ع) در سال‌های آخر عمر معاویه مشرف به مکه شدند و با ایراد خطبه پرشوری ضمن اینکه تکلیف مهم علما و بزرگان شهر‌ها را برای پاسداری از دین و معتقدات مسلمانان و عواقب خاموش ماندن مقابل جنایت‌های بنی‌امیه بیان نمودند، سازش و همراهی با حکومت جائر را گناهی غیرقابل بخشش دانستند.

وی یادآور شد: موضع عملی حضرت یکی دیگر از شواهد داشتن منطق روشن برای داشتن منطق عقلی و حتی پرهیز از جنگ و کشته شدن است. امام بنای جنگ نداشت. اعتراض و عدم قبول بیعت را حق خود می­دانست، اما نمی‌خواست شروع کننده جنگ باشد. وقتی امام حسین(ع) با لشکر حُر مواجه می‌شود، این مسأله با روشنی اتفاق افتاد.

آیت‌الله ایازی افزود: حضرت در صحنه­ های مختلف و در خطبه خودش در ملاقات با با عمر بن سعد و شمر و افراد دیگر هشدار می­دهد که از جنگ بپرهیزد؛ حرف مرا بشنوید و در جنگ و خونریزى عجله نکنید تا من وظیفه خود را که موعظه و نصیحت شماست انجام دهم، تا علت آمدنم را به این سرزمین توضیح دهم؛ اگر به سخنم گوش دادید و عذر مرا پذیرفتید و با من از در انصاف و عدل وارد شدید. این سخنان همه در جهت پیشگیری از جنگ بود.

وی ادامه داد: از دیگر شواهدی که برای داشتن منطق و نه شهید شدن می­ توان بیان کرد، استناد به سیره ائمه دیگر برای فهم روش عملی امام حسین(ع) است. امام علی(ع) پس از سقیفه با همه ستم­هائی که به او شد، و افرادی مانند ابوسفیان درخواست بیعت کردند تا بتواند با خلفا بجنگد، امتناع کرد؛ نمی ­گفت برویم شهید شویم. در سه جنگی که بر او تحمیل کردند به شواهد روشن اصل پرهیز از جنگ بود و این معنا در مواضع فراوان حضرت آشکار است. امام حسن مجتبی(ع) نیز همین روش را داشت و سعی او این بود که از درگیری پرهیز کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اینکه ما تصور کنیم روحیۀ امام حسن(ع) با روحیۀ امام حسین(ع) فرق دارد، نه، این‌گونه نبوده است. ممکن است بگویید که دارای دو شخصیت متفاوت بودند، موقعیت تاریخی آنان یکسان نبود، اما خط مشی کلی آنان یکسان بود. از نظر ایده و آرمان و تفکر و اندیشه‌ای که داشتند، همگی یک سیاست بود.

وی در پایان گفت: از این مجموعه شواهد نتیجه‌گیری می­ کنم، امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد و نظریه «شهادتِ تکلیفی» منطق عقلایی ندارد. نهضت حسینی دارای هدف روشن از مقوله احکام اجتماعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بوده، شهادت او هدفمند بود و حسن فعلی و فاعلی داشت و منطق نهضت جدا از منطق و موضع دیگر ائمه هدی مثل صلح امام حسن(ع) و سکوت و مماشات امامان دیگر نبوده است. اگر شهادت اصل و مطلوبیت ذاتی داشت، باید امام حسن(ع) هم به جای صلح، شهادت را انتخاب می‌کرد و امام سجاد(ع) در واقعه «حرّه» با انقلابیون مدینه همراهی می‌­کرد.





  تعداد بازديدها: 174


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
محمدجواد ظریف بازجویی شد/ معاون شمخانی جاسوس از آب درآمد
روایت سردار قاآنی از طوفان الاقصی: هنیه از عملیات ۷ اکتبر خبر نداشت/ در شهادت نصرالله از مواد شیمیایی هم استفاده شد
افزایش تعداد جان‌باختگان سقوط بالگرد هلال احمر
CFT حلال شد ؛ ولی بعد از این که از جیب هر ایرانی 1750 دلار رفت / آقای علم الهدی! اعضای مجمع تشخیص هم به قرآن پایبند نیستند؟
در غفلت برخی از مسئولان میراث فرهنگی رخ داد؟
تخریب بخشی از دیوار تاریخی «مسجد النبی» برای ایجاد ورودی تازه / خطر خروج مسجد قزوین از فهرست ثبت جهانی «مساجد ایرانی»
مسجد سلام بزرگ‌ترین مسجد شیعیان عمان
اختصاصی:
برگرفته از دو بیتی شماره 35 بابا طاهر، با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
یک مقام آمریکایی: دولت ترامپ ۴ شرط را به عنوان مبنای اصلی مذاکرات با ایران تعیین کرده / ولی نصر، مشاور سابق اوباما: کاخ سفید قمار خطرناکی مرتکب شده / مقام ارشد عرب: منطقه دیگر توان تحمل جنگ مجدد ایران و اسرائیل را ندارد؛ به آمریکا توصیه کرده ایم تنها گزینه کاهش تنش است
مرتضی مبلغ، فعال و تحلیلگر سیاسی:
تندروهای متعصب و هیجانی بیش از دیگران نفوذپذیر هستند/ نیروهای اصیل که حاضر به چاپلوسی و رفتارهای ریاکارانه نیستند، کنار گذاشته می‌شوند/ دولت تصور نکند سیاست وفاق در قبال تندروهای باج‌خواه جواب می‌دهد/ سیاست خودی و غیرخودی کردن جامعه و نظارت استصوابی، زمینه تندروی‌ها را فراهم کرد
بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد
تحلیل طرح ۲۰ ماده‌ای ترامپ برای غزه؛ از تعلیقی که اسرائیلی است تا تنها بند تضمین فلسطینی!
برای ثبت در تاریخ: کاغذی که جواد ساداتیان، محکوم پرونده «چای دبش» در مجلس بالای سر گرفته بود!
موساد به تازگی ادعا کرده که ۳۰ فروند میگ ۲۹ روسی در ایران مستقر است.
گزارش تصویری:
برگزاری جشن سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) برگرفته شده از سایت انصارالخمینی (ره)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/7/7
یادداشتی از: جعفر محمدی*
پاسخی به نقد اصلاح طلبان بر یادداشت عصر ایران : «آقای پزشکیان! استعفا می کنید یا توضیح می دهید؟»
پیشنهاد جلیلی برای غنی‌سازی ۹۰ درصدی: اهرم فشاری که کار نکرد / غنی‌سازی بازدارنده نبود / چگونه بالا رفتن از نردبان غنی‌سازی به کشور آسیب زد؟
واکنش قطر به عذرخواهی نتانیاهو
عذرخواهی نتانیاهو از قطر، وزرای اسرائیلی را به جان هم انداخت!
عذرخواهی نخست وزیر زورگو از قطر/ شرط دوحه اجابت شد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
سخنرانی تلویزیونی رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران
مراسم رونمایی از کتاب «روح زندگی در نگاه روح الله»؛
کمساری: اندیشه امام همچنان حرکت‌آفرین است و موج ایجاد می‌کند/ نتوانسته‌ایم در قالب امروز امام را ارائه دهیم
سید حسن خمینی به حدادعادل تسلیت گفت
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/6/31
وزیر اطلاعات: تا اعماق نهان خانه رژیم صهیونیستی نفوذ کردیم
در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد؛
علی لاریجانی: آمریکایی ها اصرار دارند درباره صنعت موشکی هم مذاکره کنیم؛ چطور می‌توانیم بپذیریم که ملت بزرگ ایران توان موشکی یا دفاعی نداشته باشد؟!/ مردم نگران نباشند، تحریم‌ها بیشتر بار روانی دارد/ تمهیدات لازم برای کم اثر و بی اثر کردن اسنپ بک اندیشیده شده است
امام جمعه اردبیل: سخنرانی دکتر پزشکیان در سازمان ملل تحسین برانگیز بود
پیام مقام معظم رهبری به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مهمانی لاله‌ها
سیلی کوبنده پزشکیان به رئیس شورای اروپا
فرزند سیدحسن نصرالله: پدرم انسانی بسیار عاطفی بود/ در مورد عمل و گفتار پیرو مشی امام خمینی (ره) بودند/ ایشان از جنایت پیجری به شدت متأثر شدند و برای مجروحان گریه کردند/ سید جان خود را فدای وطن کرد
مراسم اولین سالگرد شهادت سید حسن نصرالله با حضور دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در بیروت برگزار شد + تصاویر
اطلاعیه:
برگزاری جشن سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
مازنی: در بن بست نیستیم؛ همسایه‌های زیادی داریم/ از مچ‌گیری‌ها دست برداریم/ اگر در جنگ 12 روزه موشک نداشتیم، اسرائیل و آمریکا برای آتش‌بس التماس نمی‌کردند/ هر عاملی که تلاش می‌کند به وحدت آسیب بزند، کمک به دشمن است
دست رد مصر به پیشنهادهای اروپا در ازای پذیرش اسکان مردم غزه
در گفت‌وگو با شبکه العربی قطر؛
پزشکیان: سازوکار «اسنپ‌بک» تقلایی برای مشروعیت‌بخشی به اقدامات خلاف قانون کشورهای غربی است/ توافق قاهره مهر تأیید دیگر بر صداقت ایران و ریاکاری آمریکا و اروپا در موضوع هسته‌ای بود/ آمریکا عملاً به رژیم صهیونیستی اجازه حمله به ایران را داد
اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل: حمله به قطر، سوریه، ایران، یمن و لبنان نمونه‌ای از «بی‌نظمی کامل» رهبری اسرائیل است
یادداشتی از: مهرداد خدیر
نطق ترامپ در سازمان ملل/ تحقیر و تمسخر و کوچک انگاری دیگران!
پزشکیان: اگر تحریم‌ها رفع شوند، امکان گفت‌وگو و مذاکره وجود دارد/ آمریکا علاقه‌ای ندارد مسیر با صلح و آرامش پیش برود؛ همان‌طور که برجام را پاره کرد/ به دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم نمی‌ترسیم/ دنیا فقط آمریکا نیست و همه کشورها دوستان آمریکا نیستند
علی لاریجانی: دروغ است که ایران مذاکره نمی‌کند/ اگر پیشنهاد عاقلانه و عادلانه‌ای ارائه شود که منافع ایران را حفظ کند، می‌پذیریم/ ایران همواره آماده‌ی مذاکره عاقلانه و عادلانه است
انتقاد شدید رئیس جمهور شیلی از حمله اسرائیل به ایران و قطر/ نمی‌خواهم نتانیاهو با یک موشک نابود شود بلکه...


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5784
تعداد بازدید دیروز: 7528
بازدید کل: 76974741
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.