امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 18 خرداد 1404 ساعت 22:34:40
انقلاب «پزشکیان» در بازار خودرو با آزاد‌سازی واردات

آرمان امروز: واردات خودرو در ایران یکی از موضوعات جنجالی و مهم در حوزه اقتصاد و صنعت خودروسازی کشور است. در حالی که صنعت خودروسازی داخلی با مشکلات مختلفی از جمله کیفیت پایین، قیمت‌های بالا، و محدودیت در تنوع محصولات مواجه است، صحبت‌های اخیر پزشکیان و برخی دیگر از مقامات دولتی درباره لزوم آزادسازی واردات خودرو، به موضوعی داغ در عرصه اقتصادی تبدیل شده است. آزادسازی واردات خودرو می‌تواند تاثیرات چشمگیری بر بازار خودروی کشور، کیفیت خودروها، و رفاه مصرف‌کنندگان داشته باشد. در این گزارش، به بررسی وضعیت فعلی واردات خودرو، اهمیت آزادسازی آن، چالش‌ها و موانع موجود، و نظر کارشناسان در این باره پرداخته خواهد شد.
وضعیت فعلی واردات خودرو در ایران
واردات خودرو در ایران طی سال‌های اخیر با محدودیت‌های زیادی مواجه بوده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این محدودیت‌ها، قوانین سختگیرانه مربوط به ارز، تعرفه‌های سنگین گمرکی، و سیاست‌های حمایتی از صنعت خودروسازی داخلی است. در سال‌های اخیر، واردات خودرو به کشور به شدت کاهش یافته و تنها خودروهای محدودی از برندهای خارجی به بازار وارد می‌شوند. علاوه بر این، خودروسازان داخلی به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی، قادر به تامین نیازهای بازار با محصولات با کیفیت و متنوع نبوده‌اند.
اهمیت آزادسازی واردات خودرو
آزادسازی واردات خودرو می‌تواند تحولی جدی در صنعت خودروی ایران ایجاد کند. مهم‌ترین مزایای این اقدام عبارتند از:
1. افزایش رقابت و بهبود کیفیت: آزادسازی واردات می‌تواند موجب افزایش رقابت در بازار خودرو شود. خودروسازان داخلی به‌منظور رقابت با خودروهای وارداتی، مجبور به بهبود کیفیت محصولات خود خواهند شد. این موضوع می‌تواند منجر به ارتقاء استانداردهای تولید و کاهش مشکلات کیفیتی در خودروهای داخلی شود.
2. تنوع بیشتر خودروها: یکی از مشکلات عمده بازار خودرو در ایران، کمبود تنوع در مدل‌ها و برندهای مختلف است. آزادسازی واردات خودرو این امکان را فراهم می‌کند که مصرف‌کنندگان گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب داشته باشند و این مسئله می‌تواند به بهبود سلیقه بازار و پاسخگویی به نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان کمک کند.
3. کاهش قیمت‌ها: با افزایش رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی، قیمت خودروها کاهش خواهد یافت. این کاهش قیمت می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های خرید خودرو برای مصرف‌کنندگان ایرانی شود و در نتیجه رفاه اقتصادی خانواده‌ها را بهبود بخشد.
4. توسعه صنعت خدمات پس از فروش: واردات خودروهای خارجی به ایران، به‌ویژه برندهای معتبر، می‌تواند به توسعه بازار خدمات پس از فروش و قطعات یدکی کمک کند. این موضوع در نهایت به بهبود کیفیت خدمات تعمیر و نگهداری خودرو در ایران منجر خواهد شد.
چالش‌ها و موانع آزادسازی واردات خودرو
اگرچه آزادسازی واردات خودرو مزایای زیادی دارد، اما با چالش‌ها و موانع زیادی نیز همراه است:
1. وابستگی به ارزهای خارجی: آزادسازی واردات خودرو نیاز به واردات ارزهای خارجی دارد. در شرایط کنونی، نوسانات نرخ ارز و محدودیت‌های ارزی می‌تواند به یک چالش بزرگ تبدیل شود. این مسئله می‌تواند بر قیمت نهایی خودروهای وارداتی تاثیر بگذارد و باعث افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان شود.
2. رقابت نابرابر با صنعت داخلی: یکی از نگرانی‌های عمده در خصوص آزادسازی واردات خودرو، احتمال تاثیر منفی آن بر صنعت خودروسازی داخلی است. برخی معتقدند که با واردات گسترده خودروهای خارجی، خودروسازان داخلی قادر به رقابت با برندهای خارجی نخواهند بود و ممکن است با کاهش تولید، کارگران و شرکت‌ها دچار بحران شوند.
3. مشکلات زیرساختی و خدمات پس از فروش: واردات خودروهای خارجی به ایران می‌تواند نیازمند ایجاد زیرساخت‌های جدید برای خدمات پس از فروش، تعمیرات، و توزیع قطعات یدکی باشد. در صورت عدم آماده‌سازی این زیرساخت‌ها، مشکلاتی مانند کمبود قطعات و تعمیرات نامناسب ممکن است پیش بیاید.
واردات به نفع مصرف کننده است
احمد نعمت‌بخش، کارشناس خودرو در این باره می گوید:«آزادسازی واردات خودرو در شرایط کنونی می‌تواند به نفع مصرف‌کنندگان باشد، اما باید به‌دقت مدیریت شود. برای جلوگیری از آسیب به خودروسازان داخلی، باید تعرفه‌ها و سیاست‌های حمایتی به گونه‌ای تنظیم شوند که هم از رقابت سالم حمایت کند و هم از تولید داخلی حفاظت کند.»
وی همچنین اضافه کرد:«مهم‌ترین نکته در آزادسازی واردات، توجه به کیفیت و استانداردهای بین‌المللی است. واردات خودروهای بی‌کیفیت یا غیر استاندارد می‌تواند به جای بهبود شرایط، مشکلات جدیدی برای بازار ایجاد کند.»
آزادسازی واردات خودرو می‌تواند فرصتی بزرگ برای بهبود کیفیت و رقابت در بازار خودروی ایران فراهم کند. این اقدام علاوه بر افزایش تنوع خودروها و کاهش قیمت‌ها، می‌تواند موجب توسعه صنعت خدمات پس از فروش و افزایش رفاه مصرف‌کنندگان شود. با این حال، چالش‌هایی مانند وابستگی به ارزهای خارجی، رقابت نابرابر با صنعت داخلی، و مشکلات زیرساختی وجود دارد که باید پیش از آزادسازی واردات به‌طور جدی به آن‌ها پرداخته شود.
برای اینکه این فرآیند به‌درستی اجرا شود، نیاز است که دولت و مقامات مربوطه با ایجاد سیاست‌های حمایتی از صنعت داخلی، توجه به کیفیت واردات و مدیریت دقیق ارز، به‌طور همزمان به رشد صنعت خودروسازی داخلی و بهبود شرایط اقتصادی مصرف‌کنندگان توجه کنند. در نهایت، آزادسازی واردات خودرو باید در جهت منافع ملی و رفاه عمومی کشور صورت گیرد.
در نهایت، برای موفقیت در آزادسازی واردات خودرو، نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق، مدیریت درست تعرفه‌ها، و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای خدمات پس از فروش وجود دارد.





  تعداد بازديدها: 44


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
کریدور زنگزور یعنی دسترسی ترکیه به آسیای مرکزی بدون نیاز به ایران؟ / «اردوغان» در مورد این کریدور چه در ذهن دارد؟
ضربات مهلک ایران بر پیکر رژیم صهیونیستی
افشای نقشه سیاه نتانیاهو توسط شاهزاده سعودی!
یادداشتی از: سید علی حسینی
لبنان و خلع سلاح حزب‌الله؟!
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی
روزنامه اسرائیلی: سیگنال آمادگی جنگ از سوی ایران
یادداشتی از: عباس صفایی‌مهر
«گنجینه‌های ارزشمند ملت»؛ بازخوانی جایگاه اسرا در اندیشه امام خمینی(س)
گزارشگر ویژه سازمان ملل: حماس یک جریان سیاسی است که پس از پیروزی در «دموکراتیک‌ترین انتخابات»، قدرت را در دست گرفت
یادداشتی از: محمدكاظم انبارلويی
امپریالیسم تو کیست؟!
زیاده عرضی نیست!
کی به کی شبیه است؟ پزشکیان به بنی صدر یا خودتان به کشمیری؟
واکاوی ابعاد فنی توافق ارمنستان-آذربایجان؛ ابهامات و چالش ها
باهنر: ۸۵ درصد مردم می خواهند زندگی کنند و نمی توانند مثل حزب اللهی ها فکر کنند/ بعضی‌ها می‌گویند شورای نگهبان پیامبر را هم شاید رد صلاحیت کند
پاسخ دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک استفتاء | قرض را باید براساس تورم پس بدهیم یا نه؟
راه برون‌رفت نوحه‌خوانی از موقعیت نامناسب کنونی؛ رویکرد به گذشته برای پل زدن به آینده
واکنش مطهری به اظهارات استاندار مازندران؛ او دولت پزشکیان را با یک دولت سکولار اشتباه گرفته است
محمد مهاجری: احمدی نژاد در سال1382 حتی قبل از اینکه شهردار شود، خود را رئیس جمهور بعدی می دانست/ او برحلاف تصوری که ایجاد شده بود تندخو و بددهن بود
اختصاصی:
حسبنا الله و نعم الوکیل ... "با خطاطی اقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
چرا ایران برای مقابله با کریدور زنگزور روی کمک پوتین نمی‌تواند حساب باز کند؟ / منبع روس: مسکو فعلا اهرم فشار ندارد / «مسیر ترامپ» بدترین سناریو است که منجر به جدایی ایروان از تهران می‌شود / اگر ارمنی‌ها به سمت غرب بچرخند و از کریدور شمال - جنوب چشم بپوشد، ممکن است ایران محاصره شود
مقام حزب‌الله: شیخ نعیم قاسم تهدید نکرد؛ بلکه گفت اگر مجبور شویم، آماده نبردی کربلایی هستیم / سلاح‌های خود را تسلیم نخواهیم کرد / دولت لبنان در حال خدمت به پروژه اسرائیلی است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پزشکیان: می‌خواهید بجنگید؟ خب آمد زد؛ دوباره درست کنیم باز هم می‌آید می‌زند / این مسائل، مسائلی نیست که احساسی بشود برخورد کرد / اینکه برویم برای حرف زدن بدین معنی نیست که می خواهیم تسلیم شویم / بدون رضایت رهبری هیچ کاری نخواهیم کرد؛ حتی اگر مخالف نظر خودم باشد
یادداشتی از: رضا میرحسین
اربعینی‌ها جای کسی را تنگ نمی‌کنند
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
درباره زندگی و سیاست ورزیِ با تعصب وتوهّم، و زندگی وسیاست ورزیِ با تعقل
پزشکیان:
وزیر خارجه امروز درباره کریدور زنگزور گزارش دادند و قرار شد گفت‌و‌گو کنند؛ کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگش کردند/ خواسته‌های جمهوری اسلامی درباره مسیر زنگزور را همه طرف‌ها مراعات کردند/ چارچوب تمامیت ارضی و بسته نشدن راه ما به اروپا هم در آن دیده شده / تمام دغدغه ما این است که شرکت آمریکایی می‌خواهد این کریدور را راه بیندازد
اختصاصی:
دو اثر آیینی بمناسبت اربعین حسینی "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
پیام فرزند آیت الله جوادی آملی به لاریجانی
در مراسم چهل و پنجمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی؛
سید حسن خمینی: از انسجام پاسداری کنیم/ اتحاد به این معنی نیست که همه جمع شویم تا یک جریان خاص سر کار باشد/ هر گروهی که وطن فروش نیست باید بتواند در هرم منزلت های سیاسی و اجتماعی صعود کند/ در برخی جراید زبان گزنده، تلخ و تندی استفاده می شود
وداع با استاد رنگ‌ها / محمود فرشچیان ، مینیاتوریستی که برای مینیاتور زندگی کرد
آیت الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری: اثر سوء لغزش معممین، بر روحیه مردم بسیار زیاد است
دبیرکل مجلس علمای هند: اعطای نوبل صلح به ترامپ، پاداش به قاتلان و دشمنان ملت‌ها است
عکس:
شرکت در راهپیمایی اربعین به نیابت از شهید علی اصغر پورسلطان
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
اربعین انسانیت؛ اپیزود دوم عاشورا، زیست انسانی، راهبرد جهانی سازی تشیع
اختصاصی:
دو اثر آیینی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
انتقاد حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا: برخی از مسئولین طلبکارانه درباره کمبودها به مردم می‌گویند «نخورید و ریاضت بکشید»!
غروب دوشنبه؛‌ شبی که اسراییل کار را تمام شده می‌دانست/ تحلیل حسن روحانی از جنگ ۱۲ روزه/ جلوگیری از جنگی دیگر با تغییر استراتژی و نه شعار
یادداشتی از: مسعود کاظمیان*
حق‌الناس و کرامت انسانی در مکتب عاشورا؛ تأملی بر حق‌الناس سیاسی و حقوق بشر معاصر
اعمال روز اربعین
اختصاصی:
دو تصویر از راهپیمایی اربعین حسینی
اختصاصی:
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ ... با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
رئیس جهاد دانشگاهی: نگاه امام خمینی(س) به دانشگاه را بازخوانی و تکرار کنیم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 1747
تعداد بازدید دیروز: 6838
بازدید کل: 76561118
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.