امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 خرداد 1404 ساعت 21:56:16
پرواز با موتورهای بازسازی‌شده در ایران؛ روایت شرکتی که انحصار تعمیرات هواپیما را شکست

پشت هر پروازی که از باند فرودگاه‌های ایران بلند می‌شود، نه فقط مهارت خلبان که تلاش شبانه‌روزی تیمی از متخصصان تعمیراتی نهفته است؛ کسانی که با وجود نبود زیرساخت‌های کافی و تحریم‌های فنی، به دانش تعمیرات سنگین موتورهای هواپیما دست یافته‌اند. در این گزارش، پای صحبت‌های بنیان‌گذار یکی از نخستین شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه اورهال موتور می‌نشینیم؛ شرکتی که با بومی‌سازی دانش فنی، امروز زیر بال بیش از ۸۰ درصد ناوگان هوایی کشور را گرفته است.

به گزارش ایسنا، در پس صدای پرواز هواپیماهایی که هر روز از فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور برخاسته و فرود می‌آیند، تلاش بی‌وقفه تیمی از متخصصان ایرانی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان را با تکیه بر دانش مهندسان داخلی شاهد هستیم که تا پیش از آن در انحصار غول‌های جهانی صنعت هوانوردی بود.

این شرکت از دل کمبود زیرساخت و محدودیت دسترسی به قطعات، متولد شد و حالا به بازیگری کلیدی در عرصه تعمیرات سنگین موتور هواپیما در کشور تبدیل شده است. این تیم دانش‌بنیان مسیر پرچالشی را با ایده‌ای استارت‌آپی آغاز کرد و امروز، زیر بال بیش از ۸۰ درصد ناوگان هوایی ایران را گرفته است.

امین قیاسی، معاون مهندسی و تعمیر این شرکت دانش‌بنیان پیشگام در حوزه تعمیرات سنگین موتور هواپیما در گفت‌وگو با ایسنا، از فعالیت گسترده این مجموعه در حوزه تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی کشور خبر داد و گفت: ۱۰ سال قبل با توجه به کمبود شدید فضای تعمیراتی در کشور تصمیم گرفتیم استارت‌آپ این شرکت را در حوزه تعمیرات سنگین راه‌اندازی کنیم. در آن زمان تنها چند شرکت دولتی و نیمه‌دولتی در این زمینه فعالیت می‌کردند، اما با توجه به فرسودگی ناوگان و نیاز مبرم به تعمیرات استاندارد و به‌موقع، فضا برای فعالیت خصوصی نیز مهیا بود.

قیاسی افزود: ما به عنوان نخستین شرکت خصوصی، به صورت مستمر وارد این حوزه شدیم و اکنون نیز خدمات خود را ادامه می‌دهیم. یکی از دستاوردهای قابل توجه ما، بومی‌سازی دانش تعمیرات موتور هواپیما است. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که حتی کشورهای غیرتحریمی نیز مجاز به تعمیر کامل موتورهای هواپیما نیستند و بخش‌های حساس آن باید از شرکت‌های سازنده در آمریکا یا اروپا تأمین و نصب شود.

وی در این باره توضیح داد: موتور هواپیما یک موضوع استراتژیک و تحت تاثیر سایر عوامل در کشورها است، حتی برای کشورهایی که شرایط تحریم را ندارند، چه برسد برای کشورهایی مانند ما که تحت تاثیر تحریم‌ها است.

مدیرعامل این شرکت خاطر نشان کرد: موتورهای هواپیما عمدتا در امریکا ساخته می‌شوند و چند برندی که در اروپا ساخته می‌شوند، بخش‌های حساس موتور که شامل مسیر داغ و قطعات ثابت و دوار توربین است، از امریکا برای این شرکت‌ها ارسال و نصب می‌شود.

قیاسی با تأکید بر استراتژیک بودن حوزه تعمیرات موتورهای هوایی، اظهار کرد: در حال حاضر کشورهای دارای فناوری ساخت موتور نیز اجازه تعمیر قطعات حساس آن را ندارند و باید آن بخش‌ها را از سازنده دریافت کنند. با وجود این شرایط، ما تصمیم گرفتیم مسیر بومی‌سازی را آغاز کنیم و اکنون جزء معدود شرکت‌هایی هستیم که به‌صورت تخصصی و مستقل در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: این کشورها اجازه تعمیر این بخش‌ها را ندارند و برای تعمیر این بخش‌ها باید اجازه را از شرکت‌های سازنده دریافت کنند. با توجه به اینکه ما تحریم هستیم، دسترسی مستقیم به منابع اطلاعاتی تعمیر نداشتیم، ضمن آنکه دانش آن در کشور موجود نبود و در حال حاضر ما جزء کشورهای پیشگام در زمینه تعمیرات موتور هواپیما هستیم.

وی تاکید کرد: خدمات ما سالانه از زمین‌گیر شدن ۴۰ فروند هواپیما به واسطه ارائه خدمات تعمیرات مورد نیاز موتورها جلوگیری می‌کند. با توجه به وضعیت ناوگان هوایی، این عدد بسیار قابل توجه است.

قیاسی ادامه داد: تمرکز ما روی تعمیر موتور هواپیماهای خانواده بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک است که شامل مدل‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ و ۵۰۰ می‌شود.

معاون فنی این شرکت درباره ساخت تجهیزات تخصصی، گفت: ما نه‌تنها عملیات تعمیر را انجام داده‌ایم، بلکه فرآیند مهندسی معکوس و ساخت چند دستگاه تخصصی نیز صورت گرفته و اکنون در مرحله بهره‌برداری هستیم. خوشبختانه در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

قیاسی درباره استقبال شرکت‌های هواپیمایی از خدمات این شرکت، گفت: ۱۰ سال پیش، مقاومت زیادی در برابر سپردن موتور هواپیما به شرکت‌های داخلی وجود داشت، چرا که عمدتاً موتورهای معیوب برای تعمیر به خارج از کشور ارسال می‌شدند. اما به مرور زمان، پس از انجام موفق چند تعمیر تخصصی، اعتماد شرکت‌ها جلب شد. امروز تقریباً می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد هواپیماهای کشور از خدمات ما استفاده می‌کنند. به‌طوری که در هر دو یا سه پرواز از فرودگاه مهرآباد یا فرودگاه‌های دیگر، حداقل یکی از موتورها توسط شرکت ما تعمیر شده است.

وی در خصوص تأمین قطعات نیز توضیح داد: تمرکز اصلی ما روی بازسازی قطعات موجود است. اما در موارد خاص که امکان بازسازی وجود نداشته باشد، تأمین قطعه از سایر منابع نیز انجام می‌شود؛ گرچه در شرایط تحریم، این کار گاهی به استفاده از بازارهای غیررسمی منجر می‌شود.





  تعداد بازديدها: 48


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
اختصاصی:
الله، محمد، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام" "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
کریدور زنگزور یعنی دسترسی ترکیه به آسیای مرکزی بدون نیاز به ایران؟ / «اردوغان» در مورد این کریدور چه در ذهن دارد؟
ضربات مهلک ایران بر پیکر رژیم صهیونیستی
افشای نقشه سیاه نتانیاهو توسط شاهزاده سعودی!
یادداشتی از: سید علی حسینی
لبنان و خلع سلاح حزب‌الله؟!
عکس:
عیادت سید حسن خمینی از دکتر سید محمود علوی
روزنامه اسرائیلی: سیگنال آمادگی جنگ از سوی ایران
یادداشتی از: عباس صفایی‌مهر
«گنجینه‌های ارزشمند ملت»؛ بازخوانی جایگاه اسرا در اندیشه امام خمینی(س)
گزارشگر ویژه سازمان ملل: حماس یک جریان سیاسی است که پس از پیروزی در «دموکراتیک‌ترین انتخابات»، قدرت را در دست گرفت
یادداشتی از: محمدكاظم انبارلويی
امپریالیسم تو کیست؟!
زیاده عرضی نیست!
کی به کی شبیه است؟ پزشکیان به بنی صدر یا خودتان به کشمیری؟
واکاوی ابعاد فنی توافق ارمنستان-آذربایجان؛ ابهامات و چالش ها
باهنر: ۸۵ درصد مردم می خواهند زندگی کنند و نمی توانند مثل حزب اللهی ها فکر کنند/ بعضی‌ها می‌گویند شورای نگهبان پیامبر را هم شاید رد صلاحیت کند
پاسخ دفتر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به یک استفتاء | قرض را باید براساس تورم پس بدهیم یا نه؟
راه برون‌رفت نوحه‌خوانی از موقعیت نامناسب کنونی؛ رویکرد به گذشته برای پل زدن به آینده
واکنش مطهری به اظهارات استاندار مازندران؛ او دولت پزشکیان را با یک دولت سکولار اشتباه گرفته است
محمد مهاجری: احمدی نژاد در سال1382 حتی قبل از اینکه شهردار شود، خود را رئیس جمهور بعدی می دانست/ او برحلاف تصوری که ایجاد شده بود تندخو و بددهن بود
اختصاصی:
حسبنا الله و نعم الوکیل ... "با خطاطی اقای محمد مسلم خانی"
المانیتور:
چرا ایران برای مقابله با کریدور زنگزور روی کمک پوتین نمی‌تواند حساب باز کند؟ / منبع روس: مسکو فعلا اهرم فشار ندارد / «مسیر ترامپ» بدترین سناریو است که منجر به جدایی ایروان از تهران می‌شود / اگر ارمنی‌ها به سمت غرب بچرخند و از کریدور شمال - جنوب چشم بپوشد، ممکن است ایران محاصره شود
مقام حزب‌الله: شیخ نعیم قاسم تهدید نکرد؛ بلکه گفت اگر مجبور شویم، آماده نبردی کربلایی هستیم / سلاح‌های خود را تسلیم نخواهیم کرد / دولت لبنان در حال خدمت به پروژه اسرائیلی است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پزشکیان: می‌خواهید بجنگید؟ خب آمد زد؛ دوباره درست کنیم باز هم می‌آید می‌زند / این مسائل، مسائلی نیست که احساسی بشود برخورد کرد / اینکه برویم برای حرف زدن بدین معنی نیست که می خواهیم تسلیم شویم / بدون رضایت رهبری هیچ کاری نخواهیم کرد؛ حتی اگر مخالف نظر خودم باشد
یادداشتی از: رضا میرحسین
اربعینی‌ها جای کسی را تنگ نمی‌کنند
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
درباره زندگی و سیاست ورزیِ با تعصب وتوهّم، و زندگی وسیاست ورزیِ با تعقل
پیام فرزند آیت الله جوادی آملی به لاریجانی
پزشکیان:
وزیر خارجه امروز درباره کریدور زنگزور گزارش دادند و قرار شد گفت‌و‌گو کنند؛ کریدور زنگزور آن چیزی نیست که در خبر‌ها بزرگش کردند/ خواسته‌های جمهوری اسلامی درباره مسیر زنگزور را همه طرف‌ها مراعات کردند/ چارچوب تمامیت ارضی و بسته نشدن راه ما به اروپا هم در آن دیده شده / تمام دغدغه ما این است که شرکت آمریکایی می‌خواهد این کریدور را راه بیندازد
اختصاصی:
دو اثر آیینی بمناسبت اربعین حسینی "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
در مراسم چهل و پنجمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی؛
سید حسن خمینی: از انسجام پاسداری کنیم/ اتحاد به این معنی نیست که همه جمع شویم تا یک جریان خاص سر کار باشد/ هر گروهی که وطن فروش نیست باید بتواند در هرم منزلت های سیاسی و اجتماعی صعود کند/ در برخی جراید زبان گزنده، تلخ و تندی استفاده می شود
آیت الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری: اثر سوء لغزش معممین، بر روحیه مردم بسیار زیاد است
وداع با استاد رنگ‌ها / محمود فرشچیان ، مینیاتوریستی که برای مینیاتور زندگی کرد
دبیرکل مجلس علمای هند: اعطای نوبل صلح به ترامپ، پاداش به قاتلان و دشمنان ملت‌ها است
عکس:
شرکت در راهپیمایی اربعین به نیابت از شهید علی اصغر پورسلطان
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
اربعین انسانیت؛ اپیزود دوم عاشورا، زیست انسانی، راهبرد جهانی سازی تشیع
اختصاصی:
دو اثر آیینی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
انتقاد حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا: برخی از مسئولین طلبکارانه درباره کمبودها به مردم می‌گویند «نخورید و ریاضت بکشید»!
غروب دوشنبه؛‌ شبی که اسراییل کار را تمام شده می‌دانست/ تحلیل حسن روحانی از جنگ ۱۲ روزه/ جلوگیری از جنگی دیگر با تغییر استراتژی و نه شعار
یادداشتی از: مسعود کاظمیان*
حق‌الناس و کرامت انسانی در مکتب عاشورا؛ تأملی بر حق‌الناس سیاسی و حقوق بشر معاصر
اعمال روز اربعین
اختصاصی:
دو تصویر از راهپیمایی اربعین حسینی
اختصاصی:
فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ ... با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
رئیس جهاد دانشگاهی: نگاه امام خمینی(س) به دانشگاه را بازخوانی و تکرار کنیم


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2090
تعداد بازدید دیروز: 6838
بازدید کل: 76561461
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.