امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفتهاند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل ميشد، روضهخواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش ميکنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و منارههاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياستهاي غلط حاکمان دستنشانده به خاک مذلت نشستهاند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری
تاريخ انتشار: 28 فروردين 1404 ساعت 00:19:29
یاسین ضیا: سقوط طالبان نزدیک است، جهان منتظر اصلاح این گروه نباشد
در دومین سالگرد کشتهشدن شماری از نیروهای جبهه آزادی افغانستان در ولسوالی سالنگ ولایت پروان، یاسین ضیا، رهبر این جبهه، از پایان قریبالوقوع حاکمیت طالبان خبر داد و نسبت به هرگونه تعامل با این گروه هشدار داد.
به گزارش شفقناافغانستان؛ آقای ضیا روز دوشنبه، ۲۵ حمل، در یک نشست مجازی که با حضور شماری از چهرههای برجسته سیاسی از جمله احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان برگزار شد، گفت که طالبان ظرفیت اصلاحپذیری ندارند و جامعه جهانی نباید در انتظار تغییر در رفتار این گروه باقی بماند.
او با انتقاد از سیاست برخی کشورهای منطقه و همسایه، تعامل با طالبان را بینتیجه خوانده و تصریح کرده است: «طالبان به زبان دیپلماسی آشنا نیستند. سرگردانی در تعامل با این گروه تنها اتلاف وقت است.»
ضیا با اشاره به وضعیت امنیتی در افغانستان، داعش و طالبان را «دو روی یک سکه» توصیف کرد و گفت: «دنیا نباید انتظار داشته باشد طالبان با داعش بجنگند، درحالیکه خودشان از این گروه برای سرکوب داخلی و تفرقهاندازی میان مردم استفاده میکنند.»
به گفته او، فعالیتهای القاعده نیز در سایه حکومت طالبان با تاکتیکهای جدید ادامه یافته و تهدیدات امنیتی به شکل پیچیدهتری در حال گسترش است.
این سخنان در حالی مطرح میشود که دو سال از کشتهشدن هفت تن از اعضای جبهه آزادی افغانستان، از جمله اکمل امیر، در درگیری با نیروهای طالبان در سالنگ ولایت پروان گذشته است؛ رخدادی که از نگاه این جبهه، نماد ایستادگی در برابر استبداد حاکم بر کشور محسوب میشود.
این در حالیست که سلطه طالبان نهتنها ثبات نیاورده، بلکه افغانستان را به میدان سرکوب، بحران و عقبماندگی بدل کرده است. اصرار بر تعامل با این گروه، بازی در زمین افراطگراییست.