امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 16 آبان 1403 ساعت 02:20:46
کلاه‌گشاد «مدارس خاص» برسر خانواده‌ها

ادعای عملکرد بهتر مدارس دولتی خاص یا غیردولتی خاص نسبت به مدارس دولتی عادی صحیح نیست! آنچه مشاهده می‌کنیم نتیجه طبیعی جداسازی و گزینش دانش‌آموزان قوی‌تر در این مدارس خاص است.

به گزارش تسنیم، عدالت آموزشی و تفاوت در دسترسی دانش‌آموزان به کیفیت‌های متنوعی از آموزش با توجه به سطح اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خانواده، در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام آموزش و پرورش کشور مطرح است.

این مسئله از آن حیث، حائز اهمیت است که هم‌اکنون شاهد انواع مختلفی از مدارس در کشور هستیم؛ از مدارس غیردولتی که براساس شهریه دریافتی و گزینش‌های خاص، بهترین دانش‌آموزان را گلچین می‌کنند، تا مدارس خاص دولتی مانند سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و... که باز هم آموزش را طبقه‌بندی می‌کنند و به فرزندان طبقات خاصی از جامعه با جایگاه سیاسی و اقتصادی بالا، آموزشی باکیفیت‌تر ارائه می‌دهند!

بهره‌مندی تمامی شهروندان از آموزش باکیفیت، مدارس با فضای آموزشی مناسب و معلمان توانمند، یکی از مطالبات اصلی جامعه است. به‌اعتقاد شهروندان، خدمات آموزشی در کشور به اقشار خاصی محدود شده است و شهروندان عادی در مدارس دولتی عادی، با ابتدایی‌ترین امکانات ساماندهی می‌شوند.

درباره دغدغه "عدالت آموزشی" در دولت چهاردهم و تأکید ویژه رئیس جمهور بر این موضوع، گفت‌وگویی با رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش داشتیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

هم‌اکنون شاهد تنوع مدارس و به حاشیه رفتن مدارس دولتی عادی میان انواع مدارس خاص هستیم، از سوی دیگر، نمرات امتحانات نهایی و آزمون‌های بین‌المللی گویای عملکرد ضعیف‌تر دانش‌آموزان مدارس دولتی است، در مقابل، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویترینی از عملکرد دانش‌آموزان مدارس خاص در المپیادهای علمی دلخوش هستند و آن را معادل عملکرد موفق این وزارتخانه می‌دانند! در حالی که عملکرد آموزش و پرورش باید وضعیت تمام دانش‌آموزان را رصد کند و نه‌فقط دانش‌آموزان مدارس خاص دولتی را! آیا اکنون وضعیت مدارس دولتی عادی به‌شکل صادقانه برای مردم بیان می‌شود یا زیر نتایج عملکرد مدارس خاص پنهان می‌شود؟

معتقدم گام نخست بیان صورت مسئله است و در این موضوع نیاز به وضوح بخشیدن به وضعیت موجود وجود دارد.

می‌خواهم توجه شما را به واقعیتی جلب کنم، میان مدارس دولتی و غیردولتی، تعدادی از مدارس عملکرد خوبی دارند؛ یعنی مدارسی که اقدام به غربالگری می‌کنند و دانش‌آموزان با سطح علمی و توانمندی بالا را هنگام ورود جدا و انتخاب می‌کنند.

این گروه از مدارس شامل مدارس غیردولتی برند است که براساس آزمون و شروط مختلف دانش‌آموزان را انتخاب می‌کنند و همچنین مدارس دولتی خاص که با آزمون دانش‌آموز پذیرش می‌کنند. اگر این دو گروه از مدارس خاص را کنار بگذاریم، عملکرد مدارس دولتی عادی از مدارس غیردولتی عادی بهتر است.

این اتفاق به این دلیل است که معلمان در مدارس دولتی در مقایسه با مدارس غیردولتی عادی آموزش‌های بیشتری دیده‌اند و رشته‌های مرتبط دارند. معلمان مدارس دولتی عادی در کلاس‌هایی با ۴۰ دانش‌آموز و حداقلی‌ترین امکانات، تلاش می‌کنند.

خانواده‌ها باید بدانند که تمام مدارس غیردولتی از مدارس دولتی بهتر نیستند! اگر بخواهیم به عملکرد مدارس نمره بدهیم، زمانی می‌توانیم از منظر علمی به آنها نمره بالا بدهیم که به جداسازی اقدام نکنند.

عملکرد مدارس یا دانش‌آموزان؟!

من با این موضوع که عملکرد مدارس خاص بهتر از مدارس دولتی عادی است، موافق نیستم! این عملکرد مدارس خاص نیست، بلکه عملکرد بهتر دانش‌آموزانی است که آنها از طریق جداسازی انتخاب کرده‌اند، با نادیده گرفتن این حقیقت ممکن است به‌اشتباه درباره عملکرد مدارس قضاوت شود.

اگر مرد میدان هستید، از تمام دانش‌آموزان ثبت‌نام کنید!

مدارس خاص قوی نیستند بلکه دانش‌آموزان خاص آنها عملکرد بالاتری دارند. من بارها به مدیران و متولیان مدارس خاص گفته‌ام؛ "اگر عکس دانش‌آموزان را بر سایت مدرسه یا سردر مدرسه نصب کرده‌اید و قبولی آنها در دانشگاه‌ها را به‌عنوان دستاورد خود می‌دانید، این دستاورد شما نیست، بلکه عملکرد دانش‌آموزان است.

شما زمانی می‌توانید از عملکرد موفق خود صحبت کنید که به یک مدرسه دولتی عادی در شهر تهران بروید و تمام دانش‌آموزان از پایه درسی بسیار ضعیف تا خوب را ثبت‌نام کنید، اگر توانستید نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهید، آن وقت می‌توانید بگویید که عملکرد موفق دارید".

مدارس خاص عملکرد بهتری از مدارس دولتی ندارند

ادعای عملکرد بهتر مدارس دولتی خاص و غیردولتی خاص نسبت به مدارس دولتی عادی صحیح نیست، آنچه مشاهده می‌کنیم نتیجه طبیعی جداسازی دانش‌آموزان است، در حالی که محیط نرمال یادگیری، رشد همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

رویکردهای جدید تعلیم و تربیت تحت عنوان آموزش و پرورش فراگیر تأکید دارد که مدارس باید زمینه موفقیت تمام دانش‌آموزان را فراهم کنند و نادیده گرفتن دانش‌آموزان ضعیف و جدا کردن دانش‌آموزان از یکدیگر و تمرکز روی دانش‌آموزان قوی‌تر صحیح نیست.

این اراده در دولت چهاردهم برای تغییر وضعیت وجود دارد؟

برگرداندن این رویه نابسامان واقعاً دشوار است. هم‌اکنون قطار از مسیر صحیح خود خارج شده است و ریل اصلی یعنی ایجاد محیط یادگیری نرمال و فراگیر برای تمام دانش‌آموزان و حذف جداسازی آنها از یکدیگر، ضروری است، کودکان و نوجوانان باید در محیط مدرسه، باهم‌بودن را تجربه کنند.

جامعه به انسان‌هایی با توانایی بالا، متوسط و ضعیف نیاز دارد و دانش‌آموزان باید کنار هم بودن را بیاموزند. بازتولید طبقات اجتماعی از طریق مدرسه منجر به خدشه‌دار شدن انسجام اجتماعی می‌شود و طبیعتاً این مسیر باید تصحیح شود.

رئیس‌جمهور دغدغه عدالت را پیگیری کند

به‌صورت مشخص می‌توانم به سخنان رئیس‌جمهور اشاره کنم که گفت: «چرا در کشور ما فردی که خواهان دریافت خدمات آموزشی استاندارد برای فرزندان خود است، حتماً باید پول زیادی هزینه کند؟! در حالی که فرزندان ما با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند، اما خدمات و شیوه‌های آموزشی آنها بر حسب محل زندگی یا میزان درآمد، بسیار با هم متفاوت است.»

اگر رئیس‌جمهور این دغدغه خود را با جدیت پیگیری کند، می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.





  تعداد بازديدها: 182


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
مرتضی جوادی آملی: آذوقه روزانه مردم در چنگال نظام بروکراسی، منفعت‌طلبی و بی‌عرضگی برخی جریان‌ها گرفتار است/ شراکت تام و کامل مردم را به میدان بیاوریم/ قدرت سیاسی باید از قدرت اجتماعی ما نشأت بگیرد
شیخ نعیم قاسم: تحولات غزه، لبنان، سوریه، عراق، عربستان و ایران به‌هم پیوسته است؛ هدف و بازیگر یکی است/ طرح ترامپ برای غزه آکنده از خطرات است/ ما از دولت لبنان این سوال را داریم که برای بازگرداندن حاکمیت چه کار کرده است؟
وزیر جنگ اسبق اسرائیل: این بار ایران ما را غافلگیر می کند / از دوشنبه آینده بیشتر احتیاط کنید!
آیت الله محسن غرویان: تندروها ارزشی برای رای مردم قائل نیستند، نمونه اش اظهارات عضو جبهه پایداری در مشهد!/ خوشحالی این جریان ، خوشحالی اسرائیل است
محمدجواد ظریف بازجویی شد/ معاون شمخانی جاسوس از آب درآمد
روایت سردار قاآنی از طوفان الاقصی: هنیه از عملیات ۷ اکتبر خبر نداشت/ در شهادت نصرالله از مواد شیمیایی هم استفاده شد
افزایش تعداد جان‌باختگان سقوط بالگرد هلال احمر
CFT حلال شد ؛ ولی بعد از این که از جیب هر ایرانی 1750 دلار رفت / آقای علم الهدی! اعضای مجمع تشخیص هم به قرآن پایبند نیستند؟
در غفلت برخی از مسئولان میراث فرهنگی رخ داد؟
تخریب بخشی از دیوار تاریخی «مسجد النبی» برای ایجاد ورودی تازه / خطر خروج مسجد قزوین از فهرست ثبت جهانی «مساجد ایرانی»
مسجد سلام بزرگ‌ترین مسجد شیعیان عمان
اختصاصی:
برگرفته از دو بیتی شماره 35 بابا طاهر، با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
یک مقام آمریکایی: دولت ترامپ ۴ شرط را به عنوان مبنای اصلی مذاکرات با ایران تعیین کرده / ولی نصر، مشاور سابق اوباما: کاخ سفید قمار خطرناکی مرتکب شده / مقام ارشد عرب: منطقه دیگر توان تحمل جنگ مجدد ایران و اسرائیل را ندارد؛ به آمریکا توصیه کرده ایم تنها گزینه کاهش تنش است
مرتضی مبلغ، فعال و تحلیلگر سیاسی:
تندروهای متعصب و هیجانی بیش از دیگران نفوذپذیر هستند/ نیروهای اصیل که حاضر به چاپلوسی و رفتارهای ریاکارانه نیستند، کنار گذاشته می‌شوند/ دولت تصور نکند سیاست وفاق در قبال تندروهای باج‌خواه جواب می‌دهد/ سیاست خودی و غیرخودی کردن جامعه و نظارت استصوابی، زمینه تندروی‌ها را فراهم کرد
بازگشت تحریم‌های بین‌المللی بعد از اسنپ‌بک؛ ترکیه دارایی‌ها و حساب‌های ۲۰ شخص و ۱۸ نهاد ایرانی را بلوکه کرد
تحلیل طرح ۲۰ ماده‌ای ترامپ برای غزه؛ از تعلیقی که اسرائیلی است تا تنها بند تضمین فلسطینی!
برای ثبت در تاریخ: کاغذی که جواد ساداتیان، محکوم پرونده «چای دبش» در مجلس بالای سر گرفته بود!
موساد به تازگی ادعا کرده که ۳۰ فروند میگ ۲۹ روسی در ایران مستقر است.
گزارش تصویری:
برگزاری جشن سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) برگرفته شده از سایت انصارالخمینی (ره)
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/7/7
یادداشتی از: جعفر محمدی*
پاسخی به نقد اصلاح طلبان بر یادداشت عصر ایران : «آقای پزشکیان! استعفا می کنید یا توضیح می دهید؟»

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
مراسم رونمایی از کتاب «روح زندگی در نگاه روح الله»؛
کمساری: اندیشه امام همچنان حرکت‌آفرین است و موج ایجاد می‌کند/ نتوانسته‌ایم در قالب امروز امام را ارائه دهیم
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/6/31
در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد؛
علی لاریجانی: آمریکایی ها اصرار دارند درباره صنعت موشکی هم مذاکره کنیم؛ چطور می‌توانیم بپذیریم که ملت بزرگ ایران توان موشکی یا دفاعی نداشته باشد؟!/ مردم نگران نباشند، تحریم‌ها بیشتر بار روانی دارد/ تمهیدات لازم برای کم اثر و بی اثر کردن اسنپ بک اندیشیده شده است
وزیر اطلاعات: تا اعماق نهان خانه رژیم صهیونیستی نفوذ کردیم
امام جمعه اردبیل: سخنرانی دکتر پزشکیان در سازمان ملل تحسین برانگیز بود
فرزند سیدحسن نصرالله: پدرم انسانی بسیار عاطفی بود/ در مورد عمل و گفتار پیرو مشی امام خمینی (ره) بودند/ ایشان از جنایت پیجری به شدت متأثر شدند و برای مجروحان گریه کردند/ سید جان خود را فدای وطن کرد
پیام مقام معظم رهبری به ‌مناسبت هفته دفاع مقدس و روز مهمانی لاله‌ها
سیلی کوبنده پزشکیان به رئیس شورای اروپا
مراسم اولین سالگرد شهادت سید حسن نصرالله با حضور دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در بیروت برگزار شد + تصاویر
اطلاعیه:
برگزاری جشن سالگرد ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
مازنی: در بن بست نیستیم؛ همسایه‌های زیادی داریم/ از مچ‌گیری‌ها دست برداریم/ اگر در جنگ 12 روزه موشک نداشتیم، اسرائیل و آمریکا برای آتش‌بس التماس نمی‌کردند/ هر عاملی که تلاش می‌کند به وحدت آسیب بزند، کمک به دشمن است
در گفت‌وگو با شبکه العربی قطر؛
پزشکیان: سازوکار «اسنپ‌بک» تقلایی برای مشروعیت‌بخشی به اقدامات خلاف قانون کشورهای غربی است/ توافق قاهره مهر تأیید دیگر بر صداقت ایران و ریاکاری آمریکا و اروپا در موضوع هسته‌ای بود/ آمریکا عملاً به رژیم صهیونیستی اجازه حمله به ایران را داد
دست رد مصر به پیشنهادهای اروپا در ازای پذیرش اسکان مردم غزه
پزشکیان: اگر تحریم‌ها رفع شوند، امکان گفت‌وگو و مذاکره وجود دارد/ آمریکا علاقه‌ای ندارد مسیر با صلح و آرامش پیش برود؛ همان‌طور که برجام را پاره کرد/ به دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ هم نمی‌ترسیم/ دنیا فقط آمریکا نیست و همه کشورها دوستان آمریکا نیستند
وجود ۶۰۰ کافه در قم؛ تراکم کافه‌ها در قم از لندن و نیویورک بیشتر است؛ حتی روحانیون هم به کافه می‌روند
گروسی: تقریباً تمام تجهیزات حساس در سایت هسته‌ای فردو نابود شده است
پیام تسلیت مقام معظم رهبری به حضرت آیت‌الله سیستانی
انتقاد شدید رئیس جمهور شیلی از حمله اسرائیل به ایران و قطر/ نمی‌خواهم نتانیاهو با یک موشک نابود شود بلکه...
یادداشتی از: جعفر محمدی
برجام خوب بود یا بد؟ چرا مکانیزم ماشه را پذیرفتیم و چرا فعال شد؟!
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط حضرت حجت الاسلام ملا احمدی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/7/7


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5671
تعداد بازدید دیروز: 6175
بازدید کل: 76980803
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.