امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفتهاند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل ميشد، روضهخواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش ميکنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و منارههاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياستهاي غلط حاکمان دستنشانده به خاک مذلت نشستهاند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری
تاريخ انتشار: 15 ارديبهشت 1403 ساعت 21:41:29
《در خدمت و خیانت مطبوعات》به روایت مرحوم سید جمالالدین اسد آبادی
مرحوم سيد جمالالدين اسدآبادي درباره رسالت و خدمت مطبوعات و آفات و خیانت آنها مینویسد:
《بالجمله جريده، انسانِ خواهانِ سعادت را دوربيني است جهاننما و ذرهبيني است حقيقت راه و راهبري است نيكفرجام و صديقي است سعادتْانجام و طبيبي است شفيق و ناصحي است صديق و معلمي است متواضع و مؤدبي است خاضع و ديدهباني است بيدار و حارسي است هوشيار و مربي است كامل براي عموم و ترياق شافي است به جهت جميع هموم، و بهترين منشطي [نشاطآورنده] است
حاملين را و نيكوترين منبهي است غافلين را و روحبخش است دلهاي مرده را و برانگيزنده است افكار افسرده را، در وحدت جليس است و در وحشت انيس؛ و عالمان راست سرمايه، عارفان راست پيرايه، تاجران را رهبر و حاكمان را مشير معدلت گستر، زارعان را قانون فلاحت است و صانعان را استاد صناعت و جوانان را دبستان و عوام راست ادبستان، ارباب بصيرت راست نور ديده و خداوند سياست را دستوري است پسنديده و مدنيت را حصني است حصين و سعادت انساني را حبلي است متين، و شرف و منزلت و رفعت جريده و كثرت آن برحسب ترقي اعم در علوم و معارف و عروج آنهاست به مدارج مدنيت، زيرا كه عالم حاجات و ضروريات خويش را از جاهل و غافل بيشتر ميداند و در استحصال آنها زياده سعي مبذول ميدارد.
پس هر امّتي كه جوياي سعادت و خواهان رفاهيت بوده باشد، بايد بداند كه به غير از جرايد و اخبار نامههاي يوميه به مقصود اصلي و مطلوب حقيقي خود نخواهد رسيد.... و لكن به شرط آن كه صاحب جريده بنده حق بوده باشد، نه عبد دينار و درهم. زيرا كه اگر بنده دينار و درهم بوده باشد، حق را باطل و باطل را حق و خائن را امين و امين را خائن و صادق را كاذب و كاذب را صادق و عدوّ را صديق و صديق را عدوّ و قريب را بعيد و بعيد را قريب و ضعيف را قوي و قوي را ضعيف و منفعت را مضرّت و مضرّت را منفعت و حسن را قبيح و قبيح را حسن و موهوم حقيقي را موجود و موجود حقيقي را موهوم وا مينمايد و البته عدم اينگونه جريده از وجود آن به مراتب خيلي بهتر است.》
*رحیمی(روشن)، حسن، تأثیر مطبوعات در رشد و ترقی جامعه از نگاه سید جمالالدین اسدآبادی، دومین کنفرانس حقوق، علوم سیاسی و علوم انسانی، سال ۱۴۰۰.