امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 12 فروردين 1403 ساعت 17:58:15
در نشست‌های ماه رمضان در کانون توحید؛
آیت‌الله قائم مقامی: اگر یک حکم شرعی نظر یا فعلی را تحمیل کند، به دلیل نقض احکام تکوینی دچار اشکال است/ اگر کسی دین را به احکام شرعی تقلیل دهد، مبتلا به تهمت بزرگ و افترا به خداوند شده است

جماران؛ آیت‌الله سید عباس حسینی قائم مقامی در نشست‌های ماه رمضان در کانون توحید گفت: آیا حکومت امام علی(ع) یک حکومت دینی بود؟ اگر مقصودمان از دین تنها شریعت باشد، پاسخ منفی است. انگیزه اولیه امام علی از پذیرش حکومت و اهتمام و دغدغه اصلی ایشان پس از به دست گرفتن آن، اجرای شریعت نبوده است. امام علی هدف خود را اقامه حق و رفع ظلم بیان می‌کند. اما آیا می‌توان نتیجه گرفت انگیزه‌های دینی در شکل‌دهی حکومت ایشان نقشی نداشته؟ خیر.

با مراجعه به منابع اصلی دینی درمی‌یابیم که دین با شریعت همسانی ندارد و اگر کسی دین را به احکام شرعی تقلیل دهد، مبتلا به تهمت بزرگ و افترا به خداوند شده است.

خداوند دارای دو وجه آفریدگاری و پروردگاری است و شرک چیزی جز جدا کردن آفریدگاری خداوند از پروردگاری او نیست. مشرکان هم آفرینندگی خدا را قبول داشتند، اما پروردگاری او را درک نمی‌کردند و می‌گفتند بت‌ها ما را به خدا نزدیک می‌کنند.

شکل دوم شرک آن است که اغلب مومنان و باورمندان به یگانگی آفریدگار و پروردگار به آن مبتلا هستند زیرا گمان می‌کنند خدا جهان را آفریده و بعد، گسیخته از طبیعت و سرشت خلقت، دینی را نازل کرده است. در واقع قائل بودن به جدایی و بی‌ارتباطی میان نظام تشریع و احکام دینی از یک طرف، و نظام تکوین و احکام وجودی از طرف دیگر، شکل دیگری از شرک است.

از امام صادق(ع) پرسیدند آیا اهل کتاب رهبران دینی خود را می‌پرستیدند؟ ایشان پاسخ داد خیر، تنها هرچه عالمان دینی به نام خدا می‌گفتند، می‌پذیرفتند.

ساختار فقهی و حقوقی ما بی‌نظیر است و برای آن اعتبار زیادی قائلم. فقه از وجوه اصلی اندیشه دینی است، اما باید نسبت احکام شرعی و احکام وجودی را مشخص کنیم. 

این که خداوند انسان را آگاهی پذیر، پرسشگر، انتخابگر و خواهان اقناع آفریده، بیانگر بخشی از احکام وجودی در طبیعتِ انسان است. لازمه انتخابگری انسان این است که گزینه‌های متنوعی پیش روی انسان باشد، پس اگر در احکام تشریعی چیزی باشد که نظر یا فعلی را تحمیل کند و انتخابگری انسان را نفی کند، نقض ساحت آفریدگاری خدا از طریق نقض احکام وجودی او، و نوعی شرک است.

دین تنها وقتی توحیدی است که جامع هر دو وجه آفریدگاری و پروردگاری باشد. مثلاً طبق احکام وجودی، دروغ و تهمت همیشه بد است، همه انسان‌ها کرامت دارند و اگر احکامی ناقض کرامت انسانی بود دچار اشکال است.

احکام وجودی نسبت به احکام تشریعی اصالت و مرجعیت دارند، پس احکام تشریعی باید با احکام وجودی انطباق داشته باشند و هر فقیهی اول باید تکلیف خود را با احکام وجودی از جمله احکام اخلاقی روشن کند.

۹۵درصد آیات و روایات دینی ناظر به احکام وجودی است، در حالی که اصلاً احکام وجودی مهجور و مجهول و ناشناخته است.

یکی از احکامی که در صدر احکام وجودی است، "تفاهم‌پذیری اجتماعی" به عنوان یک ارزش برتر توحیدی است. اینکه در روایات، "تقیه" ۹ جزء از 10 جزء دین شمرده شده، به معنای پنهان نگه داشتن عقاید حق از دیگران از روی ترس و برای جلوگیری از ضرر نیست؛ تقیه یعنی حق ندارید قبل از اینکه فرایند اقناع جامعه را طی کنید، عقایدی را بیان کنید که درک نمی‌شوند. چون اگر چنین کاری کنید، باعث نفرت مردم نسبت به خدا، پیامبر و دین می‌شوید.

در واقع تقیه چیزی جز تفاهم‌پذیری جمعی و احترام به افکار عمومی نیست؛ این از افتخارات مکتب اهل‌بیت است که ۱۴۰۰ سال پیش، این قدر برای افکار عمومی و تفاهم‌پذیری اجتماعی ارزش قائل بود در حالی که سابقه توجه به افکار عمومی در اروپا فقط ۱۵۰ سال است.

بنی‌اسرائیل پس از رفتن حضرت موسی به کوه طور گوساله‌پرست شدند، وقتی موسی از طور برگشت به هارون نهیب زد که چرا مانع این کار نشدی، هارون گفت من ترسیدم بگویی بین بنی‌اسرائیل تفرقه ایجاد کرده‌ام؛ موسی این عذر را پذیرفت که نشانه اهمیت حفظ نظام اجتماعی است.

بعد از حکومت امام علی، ایشان به امام حسن گفت از مردم بخواهد به نماز تراویح در ماه رمضان که از زمان خلیفه دوم رسم شده بود، پایان دهند، اما مردم نپذیرفتند و اعتراض کردند و امام علی مقابله با این انحراف تشریعی را به خاطر حفظ نظام اجتماعی رها کرد. حضرت خود ۳۰ حکم تشریعی را برمی‌شمرند که به خاطر حفظ نظام اجتماع، از اجرای آن چشم پوشیده‌اند.





  تعداد بازديدها: 301


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا/ توهین مهمان به میزبان (+ کارتون)
مقاله انتقادی جمال بومن عضو دموکرات مجلس نمایندگان در گاردین
جنایتکار جنگی را تشویق نکنید/ در تقبیح حضور بی‌شرمانۀ نتانیاهو در کنگره آمریکا
یادداشتی از: هادی سروش
افتضاح در تاریخ
توییت فوق‌العاده یک فعال حقوق بشر
در دیدار فعالان ستاد مرکزی؛
پزشکیان: مرا نقد کنید و اشکالات را بگویید/ ایرانی قادر است عزت را مجددا به این خاک برگرداند/ باید در داخل و خارج از حق دفاع کنیم/ اگر حضور مقام معظم رهبری نبود مطمئن باشید این اتفاقات شکل نمی گرفت؛ درایت ایشان بود که نگذاشتند مداخله کنند
رهبر انصارالله: گناه ایران این است که از عرب ها و فلسطین دفاع می کند
نتانیاهو: آیت الله خمینی وعده داده است که انقلاب اسلامی را به تمام جهان صادر کند و ایران در حال حرکت در این مسیر است
سخنی درس آموز از شهید عبدالحمید دیالمه
شهامت متفاوت بودن در دو قاب تاریخی
بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای تهران
نصب سردیس شهید رئیسی در ایستگاه راه‌آهن مشهد +عکس
اختلال شدید در سامانهٔ ریلیِ فرانسه
آلمان پناهجویان افغان را اخراج می‌کند
عکس و مکث
هدیه ی خداوند به ما
گزیده ی یادداشتی از حاج حسن وفایی
هشدار جدی حکمرانی به دیگر جریانهای خودجوش
اختصاصی:
دو تصویر از حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام
سردار رادان: پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه اربعین صادر نمی‌کند
شمس‌الواعظین: خروج مرجعیت رسانه‌ای از کشور برای امنیت ملی خطرناک است
سریال شهید رئیسی ساخته می‌شود؟
آلمان «مرکز اسلامی هامبورگ» را تعطیل کرد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پشت پرده شعار "ظریف گورتو گم کن" چه کسانی هستند؟
اطلاعیه :
برگزاری مراسم سوگواری شب سوم سالگرد شهادت حضرت سید الشهداء (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
گزارش تصویری (قسمت دوم):
تلاش شبانه روزی گروه خادمین هیئت انصار الخمینی(ره) برای طبخ غذای نذری
یادداشتی از: آیت‌الله سید عباس حسینی قائم مقامی
در نقدِ سخنان مطرح شده پیرامون حضرت امیر المومنین(ع) و حکومت ولائی در ایام سوگواری سالار شهیدان
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم ظهر عاشورای حسینی در هیئت انصارالخمینی(ره) 1403/4/26
نامه ای از محسن رنانی به سردار حمید هداوند فرمانده محترم انتظامی استان البرز و ملاحظه ما
به پیشواز عزاداری دختران نسل زد برویم
تسلیت سید حسن خمینی در پی درگذشت آیت الله حسین هاشمیان
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم عزاداری شام غریبان در هیئت انصارالخمینی(ره) 1403/4/26
امام سجاد(ع) چگونه هیمنه امویان را در هم پیچیدند؟
گزارش تصویری (قسمت سوم):
تلاش شبانه روزی گروه خادمین هیئت انصار الخمینی(ره) برای طبخ غذای نذری
آیت الله سید اصغر ناظم زاده خطاب به استاد عالی :
کمی هم به فکر رفع مشکلات مردم باشید و دست از غلو بردارید
گزارش تصویری (قسمت پایانی):
تلاش شبانه روزی گروه خادمین هیئت انصار الخمینی(ره) برای طبخ غذای نذری
پاسخ به سه پرسش مهم در رفتارشناسی امام چهارم(ع)
چرا امام سجاد (ع) برای مرزبانان حکومت ظالم بنی امیه دعا می‌کرد؟
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری: دولت سیزدهم، اقتصاد را به «انا لله و انا الیه راجعون» رساند
دلیل تفاوت روز عاشورای امسال در ایران و عراق!
گزارش تصویری:
مراسم سالگرد سومین شب شهادت امام حسین و سالگرد شهادت امام سجاد (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1403/4/28
پزشکیان: در دوره جدید می‌خواهیم بر طبق شاخص ‌های تعریف شده افراد را انتخاب کنیم / اینکه برخی فکر کنند به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است / بنده همین هستم اما آیا شما آن که می‌گویی هستی؟ / طرف می‌گفت بنده طلا می‌دهم یا زمین می‌دهم، از کجا می‌خواهید بدهید؟ چرا دروغ می‌گویید
امام جمعه اردبیل: اگر عزاداری به پارتی مختلط اشبه باشد آیا می توانیم بگوییم مراسم، مراسم دینی است؟
اختصاصی:
"صلی الله علیک یا علی ابن حسین یا زین العابدین (ع)" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
انتقاد ابطحی از رییس ستاد نماز جمعه: وقتی فحاشی به ظریف را دیدید، در موفقیت عملکرد نماز جمعه تردید نکردید؟


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 10456
تعداد بازدید دیروز: 38208
بازدید کل: 69493897
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.