امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 01 تير 1401 ساعت 01:09:26
به همت آقای میکائیل جواهری
خطبه منای امام حسین(علیه السلام)

 در سال ۵۸ ق دو سال پیش از مرگ معاویه، امام حسین(علیه السلام)، عبدالله بن عباس و عبدالله بن جعفر عازم سفر حج می‌شوند. در این سفر امام حسین(علیه السلام) جهت اتمام حجت با علمای زمان خود، قریب به هزار نفر از صحابه و تابعین را در صحرای منا جمع نموده و خطبه‌ای ایراد می‌کنند که در آن وظیفه علما و علت مخالفت و جهاد داخلى خود را بر ضد دولت جائر اموى تشریح می‌‌‌کنند.
 قدیمی‌ترین کتابی که این خطبه در آن ذکر شده است، کتاب شریف «تحف العقول» نوشته عالم جلیل‌القدر «ابن شُعبَه حَرّانی» است. پس از ایشان «مرحوم فیض کاشانی» در کتاب «وافی» و «مرحوم مجلسی» در «بحار الانوار» نیز این حدیث را به نقل از «تحف العقول» ذکر کرده‌اند. مرحوم «ابن شُعبَه حَرّانی» از راویان و فقهای بزرگ شیعه در قرن چهارم هجری قمری، معاصر شیخ صدوق و از مشایخ شیخ مفید می‌باشند.
قسمتی از خطبه مذکور امر به معروف و نهی از منکر نسبت به علماء و اصحاب و تابعین رسول‌الله(ص) است. قسمت اول خطبه، ذکر دلایل فضیلت اهل بیت(ع) بر اساس قرآن، سنت و تاریخ است که در هر موردی بعد از فرمایش مطلب توسط امام حسین(ع)، حاضرین از اصحاب و تابعین پیامبر مجبور به اعتراف به صحت و درستی فرمایش حضرت سید‌الشهداء(ع) می‌شوند.
در زیر بخش دوم خطبه از نظرتان می‌گذرد. این بخش وظیفه علماء را نه فقط در آن زمان بلکه در هر زمان و زمینی بیان می‌دارد.
                      ***
  اعْتَبِروُا ایّها النّاسُ بِما وَعَظَ اللَّهُ بِهِ أَوْلِیاءَهُ مِنْ سُوءِ ثَنائِهِ عَلَى الأَحبارِ اذْ یَقُولُ: «لَوْ لا یَنْهاهُمُ الرّبّانِیّونَ وَ الأَحبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثمَ»
اى مردم! از پندى که خدا- با بد یاد کردن از علماى یهود- به اولیاى خود داده است، عبرت بگیرید؛ آنجا که گفته است: «چرا عالمان دینى و پیشوایان دین، مردمان را از گفتار گناه آمیز باز نداشتند.»
 و قال: «لُعِنَ الّذینَ کَفَرُوا مِنْ بَنی إِسْرائیلَ.» الى قوله: «لَبِئْسَ ما کانُوا یَفْعَلُونَ» وَ إِنّما عابَ اللَّهُ ذلِکَ عَلَیْهِمْ، لأَنّهُمْ کانُوا یَرَوْنَ مِنَ الظّلَمَةِ الّذینَ بَیْنَ أَظْهُرِهِمُ الْمُنْکَرَ وَ الْفَسادَ، فَلا یَنْهَوْنَهُمْ عَنْ ذلِکَ رَغْبَةً فیما کانُوا یَنالُونَ مِنْهُمْ وَ رَهْبَةً مِمّا یَحْذَروُنَ؛ وَ اللّهُ یَقُولُ: «فَلا تَخْشَوُا النّاسَ وَ اخْشَونِ»
و خداوند می‌فرماید: «کسانى از بنى اسرائیل که کفر ورزیدند، گرفتار لعنت شدند» تا اینجا که می‌گوید: «آنان بد مى‏کردند»؛ و خدا بر آن عالمان از آن جهت عیب گرفت که از ظالمانی که میانشان بودند، امور زشت و فساد را می‌دیدند اما آنان را به سبب چشمداشت نعمتى از ایشان و یا ترس از قدرت آنان، از آن کارها باز نمى‏داشتند، در حالی که خداوند فرموده است: «از مردمان بیم نداشته باشید و از من بترسید.»
 وَ قالَ: «وَ الْمُؤمِنُونَ وَ الّمُوْمِناتُ بَعْضُهُمْ اوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأمُروُنَ بِالْمَعْروُفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ». فَبَدَأَ اللّهُ بِالأمرِ بِالْمَعْروُفِ وَ النّهْىِ عَنِ الْمُنْکَرِ فَریضَةً مِنْهُ، لِعِلْمِهِ بِأَنّها اذا أُدّیتْ و أُقیمَتْ، اسْتَقامَتِ الْفَرائِضُ کُلّها، هَیّنُها وَ صَعْبُها.
و خداوند فرموده است: «مردان مؤمن و زنان مؤمن، بعضی بر بعضی یگر ولایت دارند، به کار نیک فرمان مى‏دهند و از کار بد نهى مى‏کنند» در این آیه خداوند از امر به معروف و نهى از منکر- به عنوان فریضه‏اى الهى- آغاز کرده است زیرا مى‏دانسته است که اگر امر به معروف و نهی از منکر ادا شود و به اقامه آن توجه شود، همه کارهاى واجب محقق می‌گردد، چه آسان باشد و چه دشوار.
 وَ ذلِکَ أَنّ الأمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّهْی عَنِ الْمُنْکَرِ دُعاء الَى الإِسْلامِ مَعَ رَدّ الْمَظالِمِ وَ مُخالَفَةِ الظالِمِ، وَ قِسْمَةِ الْفَیْ‏ء وَ الْغَنائِمِ، وَ أَخْذِ الصّدَقاتِ مِنْ مَواضِعِها وَ وَضْعِها فى حَقِّها.
چون امر به معروف و نهى از منکر دعوت به اسلام است، همراه با جلوگیرى از ستم‌ها و مخالفت با ستمگران، و تقسیم کردن سودها و غنیمت‌ها، و گرفتن صدقات (زکات و ...) از محلش و مصرف آن‌ها در اموری که حق آن‌هاست.
 ثُمّ أَنْتُمْ أَیّتُهَا العِصابَةُ، عِصابَةُ بِاْلعِلْمِ، مَشْهُورَةٌ وَ بِالْخَیْرِ مَذْکُورَةٌ وَ بِالنّصیحَةِ مَعْروُفَةٌ، وَ بِاللّهِ فِی أَنْفُسِ النّاسِ مَهابَةٌ، یَهابُکُمُ الشّریفُ وَ یُکْرِمُکُم الضّعیفُ، وَ یُؤثِرُکُمْ مَنْ لا فَضْلَ لَکُمْ عَلَیْهِ وَ لا یَدَ لَکُمْ عِنْدَهُ، تَشفَعُونَ فِى الْحَوائِجِ اذَا امْتُنِعَتْ مِنْ طُلّابِها، وَ تَمْشُونَ فى الطّریقِ بِهَیْبَةِ الْمُلوُکِ وَ کَرامَةِ الأکابِرِ.
حال شما اى جماعت، جماعتی که به علم شهرت دارید و به نیکى از شما یاد مى‏کنند و به خیرخواهى و اندرزگویى شناخته‏اید و به سبب خدا در نزد مردمان صاحب احترامید و بزرگان از شما بیمناکند، و ناتوانان شما را بزرگ مى‏دارند و آن کس که فضل و تسلطی بر او ندارید شما را بر خود برمى‏گزیند، آنان که از نیازمندی‌های خود منع شده‌اند شما را به عنوان شفیع می‌گیرند و در راه‌ها با شکوه و جلال شاهان و احترام سران و بزرگان گام برمى‏دارید.
 أَ لَیْسَ کُلّ ذلِکَ إِنَّما نلتُمُوهُ بما یُرْجَى عِندَکُمْ منَ الْقِیامْ بِحَقِ اللّهِ، وَ إِنْ کُنْتُمْ عَنْ أَکْثَرِ حَقِهِ تَقْصُروُنَ؛ فَاسْتَخْفَفْتُمْ بِحَقِّ الْأَئِمَّة.
آیا همه‏ این‌ها به این علت نیست که به شما امید است که برای اجرای حق خدا قیام کنید؟ اگر چه از قیام در بیشتر حقوق الهی کوتاهی کردید، چنان که حق امامان را نیز ناچیز شمردید،
 فَأَمّا حَقّ الْضّعَفاءِ فَضَیّعْتُمْ وَ امّا حَقّکُمْ بِزَعْمِکُمْ فَطَلَبْتُمْ.
اما حق ناتوانان را ضایع کردید در حالی که آنچه را حق خود پنداشتید آن را طلب نمودید و از آن نگذشتید.
 فَلا مالًا بَذَلْتُمُوهُ؛ و لا نَفْسَاً خاطَرْتُمْ بِها لِلَّذى خَلَقَها؛ وَ لا عَشیرَةً عادَیْتُمُوها فی ذاتِ اللَّهِ.
مالی را در راه خدا نبخشیدید و جانی را در راهی که خدا شما را برای آن آفریده بود به خطر نیانداختید و با قومی به خاطر خدا دشمنی نکردید.
 أَنْتُمْ تَتَمَنَّوْنَ عَلَى اللَّهِ جَنَّتَهُ وَ مُجاوَرَةَ رُسُلِهِ و اماناً مِنْ عَذابِهِ.
شما به بهشت خدا و همجواری با پیامبرانش و در اَمان ماندن از عذابش امید بسته‌اید و آن را از خداوند انتظار دارید.
 لَقَدْ خَشِیتُ عَلَیْکُمْ، ایُّهَا الْمُتَمَنُّونَ عَلَى اللَّهِ، أنْ تَحِلَّ بِکُمْ نِقْمَةٌ مِنْ نَقَماتِهِ. لأَنَّکُمْ بَلَغْتُمْ مِنْ کَرامَةِ اللَّه مَنْزِلَةً فُضِّلْتُمْ بِها؛ وَ مَنْ یُعْرَفُ بِاللَّهِ لا تُکْرِمُونَ وَ انْتُمْ بِاللَّهِ فی عِبادِهِ تُکْرَموُنَ.
اما اى کسانى که بر خدا منت می‌‏نهید! از آن بیمناکم که کیفرى از کیفرهاى او بر شما نازل شود، زیرا که شما از کرامت خدا به منزلتى و موقعیتی رسیدید و برترى پیدا کردید، در حالی که اولیاى خدا که به واسطه او شناخته شده‌اند احترام نمی‌کنید و شما به واسطه انتساب به خدا در میان بندگانش تکریم می‌شوید.
 وَ قَدْ تَرَوْنَ عُهُودَ اللَّهِ مَنْقُوضَةً فَلا تَفْزَعُونَ، وَ أَنْتُمْ لِبَعْضِ ذِمَمِ آبائِکُمْ تَفْزَعُونَ؛ وَ ذِمَّةُ رَسوُلِ اللَّهِ (ص) مَحْقُورَةٌ،
می‌‏بینید که عهدهاى خدایى (مقررات دین) شکسته شده‌اند اما هیچ باکتان نیست! در حالی که اگر یکى از پیمان‌هاى‏ پدرانتان شکسته شود هراسان خواهید شد، و اکنون در این اندیشه نیستید که پیمان (سنت) پیامبر خدا شکسته شده است.
 وَ الْعُمْی وَ الْبُکْمُ وَ الزُّمْنُ فی الْمَدائِنِ مُهْمَلَة، لا ترْحَمُونَ؛ وَ لا فی مَنْزِلَتِکُمْ تَعْمَلُونَ وَ لا مَنْ عَمِلَ فیها تُعینُونَ؛
 کوران، گنگان و بیماران زمین‌گیر در شهرها به حال خود رها شده‏اند و به حال آنان رحم نمی‌کنید و به کارى که شایسته جایگاه شما است برنمى‏خیزید و کسانی را هم که در حق آنان بخواهند کاری کنند یاری نمی‌کنید.
 وَ بالادّهانِ وَ الْمُصانَعَةِ عِنْدَ الظَّلَمَةِ تَأمَنُونَ.
با سازشکارى و زد و بند (ساخت و پاخت کردن) با ستمگران برای خود امینت ایجاد کرده‌اید.
 کُلُّ ذلِکَ مِمّا أَمَرکُمُ اللَّهُ بِهِ مِنَ النَّهْىِ وَ التَناهِى، وَ أَنْتُمْ عَنْهُ غافِلوُنَ.
و این‌ها همه وظایفى است که خدا، از نهی کردن و اجتناب ‏ورزیدن، بر عهده شما گذاشته است اما از آن غافلید.
 وَ أَنْتُمْ أَعْظَمُ النّاسِ مُصیبَةً لِما غُلِبْتُمْ عَلَیْهِ مِنْ مَنازِلِ الْعُلَماءِ لَوْ کُنْتُمْ تَسْعَوْنَ.
 اگر گوش فرامی‌دادید می‌فهمیدید که «منزلت علما» که به آن دست یافته‏اید، مصیبت شما را بزرگتر کرده است.
 ذلِکَ بِأَنَّ مَجارِی الأموُرِ وَ الأَحْکامِ عَلى أَیْدِی الْعُلماءِ بِاللَّهِ الأمَناءِ عَلى حَلالِهِ وَ حَرامِهِ. فَأَنْتُمُ الْمَسْلُوبُونَ تِلْکَ الْمَنْزِلَةَ.
چون جریان کارها و احکام باید به دست عالمان الهى باشد که امانتدار حلال و حرام خدایند، لیکن این منزلت از شما ربوده شده،
 وَ ما سُلِبْتُمْ ذلِکَ، إلّا بِتَفَرُّقِکُمْ عَنِ الْحَقّ وَ اخْتِلافِکُمْ فی السُّنَةِ بَعْدَ الْبَیّنَةِ الْواضِحَةِ.
و سبب ربوده شدن آن چیزى جز پراکندگى شما در باره حق و اختلافتان در باره سنت با وجود دلایل آشکار نیست.
 وَ لَوْ صَبَرْتُمْ عَلَى الأذَى وَ تَحَمَّلْتُمُ الْمَئُونَةَ فی ذاتِ اللَّهِ، کانَتْ أُمُورُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ تَرِدُ وَ عَنْکُمْ تَصْدُرُ وَ إلَیْکُمْ تُرْجَعُ.
و اگر شما در برابر آزار (این و آن) شکیبایى پیش مى‏گرفتید، و رنج‌ها را در راه خدا تحمل مى‏کردید، امور دین خدا (و سیاست دینى جامعه) در دست شما قرار می‌گرفت، و از شما صادر می‌شد و به شما باز می‌گشت (مرجع همه امور شما بودید)
 وَ لکِنَّکُمْ مَکَّنْتُمُ الظَّلمَةَ مِنْ مَنْزِلَتِکُمْ وَ اسْتَسْلَمتُمْ أُمُورَ اللَّهِ فی أیْدیهِمْ یَعْمَلُونَ بِالشُّبَهاتِ وَ یَسیروُنَ فی الشَّهَواتِ.
اما شما با منزلتى که داشتید، ستمکاران را قدرت و استقرار بخشیدید، و کارهاى خدا را به دست ایشان سپردید، تا به شبهه‏‌ها عمل کنند و بر راه شهوت‌ها و هواهاى نفس خویش پیش روند.
 سَلَّطَهُمْ عَلى ذلِکَ فِرارُکُمْ مِنَ الْمَوْتِ وَ إعجابُکُمْ بِالْحَیاةِ الَّتی هِیَ مُفارِقَتُکُمْ.
سبب چیرگى ایشان، گریز شما از مرگ و خوش آمد شما از حیاتى است که ترکتان خواهد کرد.
 فَأَسْلَمْتُمُ الضُّعَفاءَ فی أَیْدِیهِم؛ فَمِنْ بَیْنِ مُسْتَعْبَدٍ مَقْهُورٍ، وَ بَیْنِ مُسْتَضْعَفٍ عَلى مَعیشَتِهِ مَغْلوُبٍ.
شما ناتوانان را تسلیم سلطه ستمگران کردید که برخی از آنان را تحت سلطه و به بردگی بگیرند و برخی را با ناتوان ساختن از طلب روزی محروم کنند.
 یَتَقَلَّبُونٍ فی الْمُلْکِ بِآرائِهِمْ وَ یَسْتَشْعِروُنَ الخِزْیَ بِأَهوائِهِمْ اقْتِداءً بِالأَشرارِ وَ جُرْاةً عَلَى الجَبّارِ.
امور حکومت را با رأی و دلخواه خود زیر رو کنند و به پیروی از اشرار و جرأت بر خداوند جبّار، رسوایی و ننگ هوسبازی را برخود هموار کنند.
 فى کُلِّ بَلَدٍ مِنْهُمْ عَلَى مِنْبَرهِ خَطیبٌ یَصْقَعُ؛ فَالْأَرْضُ لَهُمْ شاغِرَةٌ؛ وَ أَیْدیهِمْ فیها مَبْسُوطَةٌ.
در هر شهرى سخنرانى زبان باز بر منبر دارند و تمام سرزمین اسلام، بى‏دفاع زیر پایشان افتاده، و دستشان برای هرکاری همه جا باز است.
 وَ النّاسُ لَهُمْ خَوَلٌ، لا یَدْفَعُونَ یَدَ لامِسٍ؛ فَمِنْ بَیْنِ جَبّارٍ عَنیدٍ، وَ ذی سَطْوَةٍ عَلَى الضَّعَفَةِ شَدید، مُطاعٍ لا یَعْرِفُ الْمُبْدِئ الْمُعیدَ.
مردمان همچون خادمان و بندگان ایشان شدند، و از دفاع از خود ناتوان ماندند؛ برخى زورگو و کینه ورزند و بر ناتوان سخت مى‏تازند، برخى هم فرمانروایى هستند که به خدا و قیامت اعتقادى ندارند.
 فَیا عَجَباً، وَ ما لی لا أَعْجَبُ، وَ الأرْضُ مِنْ غاشٍ غَشُومٍ وَ مُتَصَدّقٍ ظَلُوْمٍ وَ عامِلٍ عَلَى الْمُؤمنینَ بِهِمْ غَیْر رَحیمٍ.
شگفتا! و چرا در شگفت نشوم؟! که زمین در تصرّف مردى دغلباز و ستمکار و مالیات بگیرى ظالم[معاویه] است و مأموری که هیچ مهر و ترحّمى بر مؤمنان ندارد.
 فَاللَّهُ الْحاکِمُ فیما فِیهِ تَنازَعْنا وَ الْقاضِى بِحُکْمِهِ فیما شَجَرَ بَیْنَنا.
و خداوند حکم کننده و قضاوت کننده است در آن چیزی که اختلاف کرده و بحث نمودیم.
 اللّهُمَّ، إنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّهُ لَمْ یَکُنْ ما کانَ مِنا تَنافُساً فى سُلطانٍ وَ لا الْتِماساً مِنْ فُضُولِ الحُطامِ
بار الها! تو خود مى‏دانى آنچه از ما برآمده از سر رقابت در سلطنت و میل به افزودن کالاى دنیا نبوده است.
 وَ لکِنْ لِنُرِىَ الْمَعالِمَ مِنْ دینِکَ؛ وَ نُظْهِرَ الْاصْلاحَ فى بِلادِکَ؛ وَ یَأمَنَ المَظْلُوموُنَ مِنْ عِبادِکَ؛ وَ یَعْمَلُ بفَرائضِکَ و سُنَنِکَ وَ أَحکامِکَ.
بلکه از آن روست که نشانه‌های دین تو را ارائه دهیم و دست به اصلاح سرزمین‌ها زنیم تا بندگان ‏ستمدیده‏ات ایمن شوند و به واجبات و سنت‌های نیکو و احکام دین تو عمل شود.
 فَإِن لَمْ تَنْصُرُونا وَ تُنْصِفوُنا قَوِىَ الظَّلَمَةُ عَلَیْکُمْ وَ عَمِلُوا فی إطفاءِ نُورِ نَبِیّکُمْ. وَ حَسْبُنَا اللَّهُ، وَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْنا، و إلَیْهِ أَنَبْنا، وَ إلَیْهِ الْمَصیرُ.
پس اى علما! اگر شما به یارى ما برنخیزید و داد ما را ندهید، این ستمگران بر شما چیره خواهند گشت و در خاموش کردن نور پیامبر (و از میان بردن احکام قرآن) خواهند کوشید. البته خدا ما را بس است، ما بر او توکل کردیم و به آستان او روى آوردیم که بازگشت همه به سوى او است.





  تعداد بازديدها: 2619


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
فایننشال تایمز: به نفع اروپاست که برای تحریم اسرائیل اقدام کند
یادداشتی از: حجت الاسلام علی اکبر سبزیان
اسطوره‌ای به نام روح‌الله
پیام مقام معظم رهبری به حجاج بیت‌الله الحرام
منتجب‌نیا: امروز اگر امام حضور داشت حتما با اجبار مخالفت می‌کرد/ اگر مسئولین می‌خواهند این نظام حفظ شود، باید دست از فشار و زور بردارند
در واکنش به اقدام مغرضانه علیه ایران در آژانس اتمی؛
هشدار عراقچی به سه کشور اروپایی: ایران در برابر هرگونه نقض حقوق خود، واکنشی قاطع نشان خواهد داد/ آیا واقعاً سه کشور اروپایی طی دو دهه گذشته هیچ درسی نیاموخته‌اند؟ اتهام‌زنی نادرست به ایران مبنی بر نقض پادمان‌ها با هدف ایجاد بحران صورت می‌گیرد
اعطای دکترای افتخاری از یک دانشگاه اروپایی به احمدی‌نژاد و نتانیاهو (+عکس)
بحرین ، عضو شورای امنیت شد
فعالیت سایبری گسترده اسرائیل در عربستان سعودی
گزارش تصویری:
مناسک حج تمتع 1404/ رویترز
یادداشتی از: مهرداد خدیر
احمدی‌نژاد و «جناب انسان» در مجارستان؛ نه در حرم امام خمینی (ره)
عکس و یادداشت:
مرد غایب دیوار نگاره امروز میدان انقلاب
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه و مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (س)، در هیئت انصارالخمینی (س) 1404/3/15
یادداشتی از: عبدالمهدی همت پور*
امام خمینی (ره) و میراث فرهنگی
ترامپ: زمان برای تصمیم ایران در مورد سلاح‌های هسته‌ای رو به اتمام است/ ایران در تصمیم‌گیری خود تعلل کرده
توصیه مهم حاج آقا مجتبی تهرانی درباره شب و روز عرفه
در مراسم سی و ششمین سالگرد رحلت امام؛
سیدحسن خمینی: هدف دشمنان دور کردن مردم و دلهای نسل های جدید از امام ماست/ انقلاب ما مردمی ترین انقلاب در طول تاریخ بوده است/ برای یک ملت هیچ چیز به اندازه عزت کلیدی نیست
اعمال شب عرفه
آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزه را وتو کرد
ترامپ: ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم نخواهد داشت
داعش برای حلب «والی» تعیین کرد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
در پاسخ به حذف پرچم ایران، ۳۰ برج پرچم باید در کردستان نصب شود
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/3/5
نشست «امام خمینی، حوزه پیشرو و سرآمد و فقه کارآمد»؛
آیت‌الله سید مجتبی نورمفیدی: اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست/ نظریه زمان و مکان امام خمینی(س) مهمترین عنصر کارآمدی فقه است
پوستر:
نمایشگاه گروهی رایحه نور با حضور اساتید و هنرمندان برگزیده کشور
مراسم سی و ششمین بزرگداشت امام خمینی در روستای خیارج؛
سید حسن خمینی: جمهوری اسلامی باید به جنگ محرومیت برود/ جمهوری اسلامی نباید از توده‌های مردم جدا شود/ جامعه ما از دعوا به هیچ جا نمی‌رسد؛ باید رفاقت کنیم/ مراقب باشید روح، غیرت و اندیشه دینی در جان و روحتان باقی بماند
اختصاصی:
تصاویری از اصلاح مهندسی به منظور همسطح سازی قبور شهداء در بهشت زهرا (س)
روایت یکی از اعضای دفتر امام(ره) درباره هشدارهای تند ایشان به شوروی پس از حمله به افغانستان/ شوروی باید پاسخ دهد اسلحه‌های روسی در کردستان چه می‌کند؟
در دیدار وزیر کشور و استانداران؛
رهبر معظم انقلاب: امروز برای خدمت به مردم، فضای عمومی کشور مناسب و فرصت‌ها بسیار است/ به میان مردم بروید، سخنان‌شان را بشنوید و توضیح لازم را نیز بدهید/ استانداران مدیر همه‌جانبه استان؛ باید به آنها اختیارات داده شود
روزنامه جمهوری اسلامی:
حرف های قاسمیان در باره وجود مراکز فساد در مکه و مدینه دروغ است
حضرت آیت‌الله جوادی آملی: باید به دنبال اصلاح و هدایت باشیم
در مراسم تجدیدمیثاق وزیر خارجه با آرمان‌های امام؛
سید حسن خمینی: عزت گاهی با جنگ به دست می‌آید و گاهی پای میز مذاکره/ باید به تیم‌ آقای عراقچی اعتماد کرد
مراسم تجدید میثاق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور؛
سید حسن خمینی: اگر منیت‌ها را کنار گذاشتیم، دعواها تمام می‌شود/ مسجدی که در آن کار برای خدا نباشد، مسجد نیست
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
وفاداریِ فرزندانِ حوزویِ امام راحل در راستای حمایت آیت الله العظمی حائری (موسس حوزه علمیه قم) از علوم عقلی و فلسفه
معجزه آیه ۸۰ سوره اسراء که باید بدانید
در دیدار اعضا و دست اندرکاران ستاد مرکزی سی و ششمین سالگرد بزرگداشت امام؛
سید حسن خمینی: ما به امام نیازمندیم، نه امام به ما/ مراسم بزرگداشت امام هر چقدر بزرگتر باشد، قدرت پاک کردن دسیسه‌ها بیشتر است/ ای کاش توان ترابری کشور بیشتر بود تا تعداد بیشتری از مردم پای سخنان رهبر انقلاب حضور پیدا کنند
ممنوعیت استفاده از نام‌های اهل‌بیت (ع) در زینبیه دمشق
پاسخ حضرت علامه طباطبائی به سی سوال درباره اسلام
طبق آیات قرآن و حدیث، جنس فرشته از چیست؟
انتقاد ثابتی از احمد خاتمی: این مدل نمازجمعه ها حتی قشر انقلابی را هم راضی نمی کند چه رسد به عموم مردم
انتقاد عروس حضرت امام (ره) از تقلیل عفت عمومی به حجاب


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 4159
تعداد بازدید دیروز: 10577
بازدید کل: 75909507
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.