امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** امام شهید: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "امام شهید" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. امام شهید ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. امام شهید


 

 

 

 

تاريخ انتشار: 21 آذر 1390 ساعت 23:44:02
تفاوت گوشت با ذبح اسلامي و غير آن در تحقيق خانم ليلا شهرستاني

 متنی که پیش رو دارید بر گرفته از مصاحبه ای است که تبیان با سرکار خانم لیلا شهرستانی انجام داده است . خانم لیلا شهرستانی محقق علوم اسلامی هستند که در امریکا زندگی می کنند و در رشته میکرو بیولوژی تحصیل کرده اند. ایشان دوره لیسانس را در دانشگاه کالیفرنیا استیت یونورسیتی فولرتون در رشته بیولوژی و دوره فوق لیسانس را در کالیفرنیا استیت پالی تکنیک یونورسیتی در رشته میکرو بیولوژی سپری کرده اند .در جریان تحقیقات دانشگاهی جرقه ای در مطالعات میان رشته بین علوم اسلامی و میکرو بیولوژی در ذهن ایشان زده می شود که باب جدیدی را در فعالیت های ایشان می گشاید . ایشان هم اکنون در مرکز آموزشی امام صادق علیه السلام در کالیفرنیا مشغول به تدریس هستند .از تمام جوانان پژوهشگر تبیانی که در ایده های پژوهشی خوبی در مطالعات بیولوژیکی مربوط به اسلام دارند دعوت می کنیم که به خلاصه این گفتگو توجه کنند و در صورت تمایل با ایشان در ارتباط باشند .

 

 

این حکم فقهی 15 میلیون دلار می ارزد

 

رشته ی تحقیقاتی من در میکروبیولوژی در مورد لاکتوفرین بود. لاکتوفرین یک مولکول پروتئینی است که در خون ما وجود دارد این ماده در کلستروم (آغوز) شیر مادربه میزان زیادی  وجود دارد. این ماده خاصیت ضد میکروبی دارد یا این که خیلی شدید جلوی میکروب ها را می گیرد. کاری که لاکتوفرین می کند این است که آهن را به خودش جذب می کند یعنی این که هر میکروبی که در قسمت لاکتروفرین باشد به خاطر این که آهن ندارد نمی تواند رشد کند و میکروفیلم درست کند.

 

میکروفیلم یا بیوفیلم یعنی وقتی باکتری ها رشد می کنند و لایه لایه روی هم قرار می گیرند و باعث تشکیل چرک می شوند . اصل تحقیقات ما در مورد اسهال خونی بود که بوسیله ی ایکولای ا ُوان فایوسون ایکس سون که یک نوع خاص باکتری است ایجاد می شود.

 

ماجرا این گونه بود که  در یکی از رستوران های آمریکا به نام جک این د باکس jack in the box تقریباً حدود 6 یا 7 سال پیش اتفاقی افتاد که عده ای از این اسهال خونی مردند و بعد که یک مقدار تحقیقات شد معلوم شد که علت این باکتری ها بوده این باکتری ها البته در دستگاه های گوارشی مثل روده و... هست یعنی در بدن همه ی انسان ها هست  ولی وقتی از طریق خوردن وارد بدن بشود باعث ابتلابه اسهال خونی خواهد شد که درصد تلفاتش بالا است. در اسلام مفهوم نجس و پاکی باعث می شود که ما به دقت برای صحت عباداتمان آنرا رعایت کنیم اما مفهوم مشابه تمیز و کثیف گرچه در غرب اهمیت دارد اما اجبار آور نیست . در این رستوران هم متوجه شدند که مدفوع زیر ناخن آشپز رستوران به گوشت منتقل شده و تعدادی از مشتریان را کشته . گویا اشپز بعد از دستشویی رفتن عجله داشته و دست هارا نشسته!!

 

شرکتی که تامین کننده گوشت در ان ایالت بود به استاد بنده پروژه ای را داد که بر اساس ان قرار شد ما در گوشت لاکتوفرین ها را فعال تر کنیم که اگر باز هم میکروبی در انها نفوذ کرد امکان رشد نیابد . مبلغ این قرار داد 15 میلیون دلار بود و چون پروژه من هم در مورد همین لاکتوفرین بود با 5 نفر دیگر کار را شروع کردیم اما متاسفانه میزان نفوذ لاکتوفرین در گوشت ها در حین آزمایش متغیر بود و این امکان وجود نداشت که به ماده ثابتی برسیم که اضافه کردن آن به گوشت میزان محافظت در برابر باکتری ها را افزابش دهد.

 

 

ما در لابراتوار این لاکتوفرین را فعالش می کردیم (این لاکتوفرین با بافری خاص تحت ph خاصی فعال می شد )و وقتی که تست می کردیم لاکتوفرین در حالت عادی باکتری ها را از بین می برد اما روی گوشت که امتحان می شد گاهی موفق و گاهی نا موفق بود. من ازمایش روی نمونه ها را انجام می دادم و گوشت می گرفتم و محلول های متفاوت را ازمایش می کردم روزی من تصادفاً دیرم شد و مجبور شدم که گوشت از منزل ببرم که گوشت اسلامی بود وقتی امدم این تست را کردم دیدم ای بابا جوابها خیلی فرق می کند با گوشت های دیگر یعنی اولاً وقتی ما این باکتری ها را می گذاشتیم درصد این نفوذ باکتری ها خیلی کمتر بود یعنی واقعاً اصلاً خود باکتری بدون لاکتوفرین هم نفوذ نمی کرد! وقتی هم که می شستیم اصلاً چیزی دیگه نمونده بود روی گوشت. کنترلر آزمایش ما اب بود یعنی هر ازمایش با محلولی خاص صورت می گرفت و کنترل ان با اب بود.

 

 من دیدم خود باکتری وقتی به گوشت اسلامی می رسد نفوذ نمی کند و اگر هم کمی نفوذ کند با اب کاملا تمیز می شود. سبحان الله ! اینجا باید اشاره کنم که وقتی در فقه ما آب از مطهرات است به همین دلایل می تواند باشد . ولی الان به خاطر مسائل مادی از اسپری های مختلف استفاده می کنند. ولی همون که اسلام 1400 سال پیش گفته بود آب و آب از همه چیز بهتراست .

 

وقتی استادم جواب ازمایش را دید تعجب کرد من گفتم که امروز یک فرقی کرده من امروز گوشت حلال آوردم ایشان آقای دکتر نرن نایدی بود و یک هندی هستند که دکترا رو در سوئد گرفته  وقبلا به واسطه کشف دلایل میکروبیولوژیک مرگ تعدادی از زنان که از وسایل خاص بهداشتی استفاده می کردند مشهور شده به من گفتند که خودشون – با اینکه مسلمان نیستند- از گوشت حلال استفاده می کنند . در لابراتوار بعضی برایشان سوال شده بود که این چه گوشتی است که این قدر نسبت به نفوذ باکتری ها مقاوم هست . استاد ما در حالی که سالن را ترک می کرد گفت این گوشتی است که هرگز به شما اسهال خونی نمی ده!

 

برای من علت این مقاومت گوشت حلال بسیار مهم بود  و نکته جالب تر این بود که سازمان گوشت امریکا برای تمیز نگه داشتن گوشت 15 میلیون دلار خرج می کند تا این آقا اسپریی برای ایشان بسازد که به گوشت بزنند و مقاوم شود و ان وقت خود او می داند که اگر گوشت اسلامی باشد دیگر نیازی به ان همه هزینه نیست اما علاقه به مال دنیا همه انها را از ابراز حقیقت باز می دارد !

 

بر می گردم به اون قسمت لاکتوفرین – لاکتوفرین دلیلی که کار می کند این است که آهن را می گیرد به خودش و برای همین چون آهن وقتی نباشد باکتری ها نمی توانند  رشد کنند ما وقتی که گوشت را اسلامی سر می بریم اول شاه رگ زده می شود بدون اینکه نخاع قطع بشود وقتی شاه رگ قطع می شود چون که نخاع قطع نشده قلب هنوز در حال تپیدن هست وقتی قلب می زند همه خون از بدن خارج می شود و از انجا که تمام اهن در گلبول قرمز است  وقتی که همه خون خارج می شود  دیگر گوشت ان آهن را ندارد و به خاطر همین نیازی به لاکتوفرین برای از بین بردن آهن نداریم و باکتری ها هم به علت نبود اهن در خون جذب نمی شوند و اگر بشوند با شستشو با اب ساده از بین می روند. گرچه استاد ما با همان ایده ای که از گوشت اسلامی گرفت ان مبلغ را دریافت کرد و اسپری خاصی را هم ساخت و نهایتا حق را منکر شد اما برای خود من این نکته بسیار مهم بود که حساسیت اسلام به نجاست خون ازین جهت است که در تمام فضای اطراف ما صدها بلکه هزاران نوع باکتری وجود دارد که به شدت جذب اهن می شوند و وقتی دست شما خون می اید امکان جذب باکتری ها به وسیله اهن خون بسیار بالا است بنابر این در معرض انواع عفونت ها هستید اما اگر با دقت ( یک بار یا سه بار ) دست خونی خود را اب بکشید راه نفوذ باکتری ها را بسته اید .

 

من با پروفسور هشام ابراهیم در مورد این تحقیق صحبت کردم که ان شا الله چاپ بشود اما ایشان پیشنهاد دادند که بهتر است زیر نظر یک استاد غیر مسلمان تحقیقات را ادامه دهم تا در مجامع علمی امریکا پذیرفته شود! که البته در پی  آن هستم .

 

 

آیا غیر از مسئله گوشت حلال پژوهش دیگری نیز در رابطه با فقه اسلامی و میکروبیولوژی انجام داده اید؟

 

بله

 

خون در داخل دهان طاهر است

 

به دلایلی که گفتم خون خارج از بدن باعث انواع آلودگی ها است اما در داخل بینی یا دهان چون مخاط داخلی خودشان حاوی مواد دفاعی هستند و  سیستم دفاعی بدن در برابر باکتری ها فعال هستند بنابر این خون داخل دهان یا بینی پاک اعلام شده . به هر حال در سال های دور که ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین نمی توانستند به مردم بگویند که سیستم دفاعی بدن شما این طور است یا نه بنابر این مسئله نجاست و طهارت را مطرح کردند که البته هم جنبه عبادی دارد و هم بهداشتی .

 

وقتی روزه هستید سرتان را در آب فرو نکنید

 

تمام سلول های ما در مایعی شناورند که هیدروفیلی است یعنی به آب علاقه مند است و آن مایع در حقیقت وسیله شستشوی سلول هاست با فرو بردن سر در اب مطلق این سلول ها مثل اهن ربا آنرا جذب می کنند و آب وارد بدن می شود و روزه باطل می شود .

 

سگ و خوک نجس هستند

 

از این هزاران هزار باکتری که در اطراف ما وجود دارد ما تنها نسبت به بعضی از انها حساس هستیم . آن هم تنها آن ویروس ها و باکتری هایی که می توانند به سلول ها ی بدن ما متصل شوند چون این باکتری ها  مانند پازل هستند که فقط تکه هایی که با ان ها مشابهت دارند به انها وصل می شوند . مثلا ویروسی که گیاه تنباکو را بیمار می کند شما را بیمار نمی کند اما در مورد حیوانات چنانچه تماس انسان با انها زیاد باشد امکان تغییر در ساختار باکتری های انان هست که باعث بیماری ما بشوند.

 

در مورد حیوانات نجس این تشابه ساختار بسیار زیاد و سریع است و بنابر این سگ و خوک به علت اشتراکی که می توانند با ما در ساختار بیماری ها و شکل باکتری ها داشته باشند کلا نجس اعلام شده اند . البته باز تاکید می کنم در این موارد جنبه عبادی بر جنبه بهداشتی مقدم است و اصل بر تبعیت از شرع اسلام است زیرا درک تمامی موارد فقهی با علم اندک امروز امکان ندارد " و ما اوتیتم من العلم الا قلیلا " با این وجود ما در مورد علت محرم بودن خواهر و برادر های رضاعی و یا علت حرمت مشروبات و با حرمت موسیقی تحقیقات بایولوژیکی انجام دادیم و به پاسخ های قانع کننده ای رسیدیم .

 

درباره مدرسه دارالعلم توضیحی می دهید ؟

 

بله این مدرسه با نام دارالعلم یا مدرسه امام جعفر صادق علیه السلام در جنوب کالیفرنیا است چهل درصد دانش اموزان ان اهل سنت هستند و دانش اموزان مسیحی نیز داریم . کلا ورود همه ادیان به مدرسه آزاد است . در این دبیرستان حدود 30 واحد از دروس دانشگاه در رشته های بیوشیمی و بیولوژی هم تدریس می شود که همین امر و نحوه تدریس سطح علمی این دبیرستان را بالا برده است و البته ما اجازه تاسیس شعبه های متعدد آنرا در سراسر امریکا و دیگر نقاط دنیا داریم . موسس این دبیرستان سید مرتضی قزوینی هستند که هم اکنون در عراق به سر می برند و ما هر سال از اندیشمندان ایرانی برای برگزاری" ورکشاپ " هایی در زمینه اموزش علوم اسلامی همراه با علوم تجربی استفاده می کنیم .

 

ما بسیاری از پروژه های تحقیقاتی را در مدرسه مطرح می کنیم و با اینکه از تمام فرق دینی در این مدرسه حضور دارند اما بسیاری از این طرح ها استقبال شده . حتی بنده کتاب درسی کلاس بیولوژی خود را توحید مفضل ( کتابی شامل فرمایشات امام صادق علیه السلام به شاگرد خود مفضل است )  قرار داده ام و برای دانش اموزان تطبیق معارف اسلامی و علوم تجربی ان چنان جذاب بوده است که تمایل داشته اند درسی خاص به نام علم و دین را در مدرسه ایجاد کنیم .

 

آیا پیش ازین با تبیان آشنا بوده اید؟

 

بله من در جریان تهیه طرح درس هایم مخصوصا در زمینه علوم اسلامی بسیار به این سایت مراجعه می کنم و انرا بسیار مفید می دانم .

 

آیا این امکان برای کاربران تبیان هست که با شما در ارتباط باشند؟

 

بله با کمال میل از طریق این وب سایت ها  با گروه ما که هدف انها درک صحیح از مبانی اسلام است می توانند در ارتباط باشند :

 

www.cityofknowledge.com

 

این مصاحبه بسیار مفصل بود اما متاسفانه به علت محدودیت هایی که در ارائه مطلب داشتیم خلاصه آنرا تقدیم دوستان کردیم . خانم لیلا شهرستانی با تواضع و مهربانی ویژه ای از تمام دوستان تبیانی که ایده های علمی خوبی در رابطه با اثبات حقایق اسلامی دارند استقبال کردند و چنانچه شما جزء این افراد هستید با ایمیل ما :scitech@tebyan.com

 

مکاتبه کنید و نشانی پست الکترونیک ایشان را دریافت کنید .

 

 

منبع : http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=109800

 

** با تشكر از ارسال كننده آقاي مهندس سعيد رحيمي **







 
نظرات خوانندگان:

05 آذر 1401   
سیده زهرا
سلام به شما.
سوالم این بود که چرا در هنگام سربریده شدن صدای **خرخر کردن** از گلو بیرون میاد که خیلی منزجر کننده است...

15 آبان 1400   
الله
سلام ببخشید
یک سوال برای من پیش اومده
سیبک گلو یعنی چه؟
پاسخ

سیب آدم که برآمدگی حنجره نیز نامیده می‌شود، توده‌ای است که از غضروف تشکیل شده است. در تمامی ساختارهای بدن بافت همبندی وجود دارد.

غضروف بافتی قوی و در عبن حال نرمی‌ است که از استخوان انعطاف پذیرتر است. بافت غضروفی در تشکیل چندین ناحیه از گردن نقش دارد.

سیب ادم در طی دوره بلوغ شکل گرفته و در ناحیه جلویی حنجره، دقیقاً در قسمت فوقانی تیروئید رشد می‌کند.


22 فروردين 1398   
Maryam
سلام عرض میکنم
من یک دانش آموز دبیرستانی هستم و سوالاتی درباره ی ذبح دارم . و میخواهم درباره ی این موضوع تحقیق کنم.
من یک انسان هستم و مثل اون حیوان گلو و حلقوم و نای و حنجره و … دارم. من دارای یک برآمدگی در جلوی گلویم هستم که با آن سیبک گلو یا سیبک حلقوم( adam’s apple)یا خرخره که کمتر رایج زبان هاست هستم که قابل رویت وقابل لمس است. بر فرض محال اگر کسی بخواهد با یک چاقوی تیز گلوی من را ببرد و ذبحم کند، پس قطعا باید به من آب بخوراند و و هنگامی که دستش را روی گلویم قرار داد و برامدگی گلویم را پیدا کرد، پس از خواندن قرآن و با نام خدا از زیر برجستگی گلوم شروع به ذبح و بریدن کنه که کمتر درد و زجر بکشم ؟
آیا ذبح انسان با حیوان فرقی دارد؟ برجستگی زیر گلوی انسان سیبک گلو و برجستگی زیر گلوی گوسفند را جوزه میگویند آیا آندو شبیه به هم هستند؟
آیا هنگامی که داعش میخواهد سر انسانی را ببرد به این موضوع توجه میکند وقتی که سر انسانهایی مثل من و امثال من را میبرد، انسانها کمتر زجر بکشند؟
اگر پاسخگو باشید ممنون میشم . مجبور بودم برای فهم بیشتر شخص خودم را مثال بزنم
پاسخ

خواهر عزیز بریدن گلوی انسان در دین مبین اسلام شرعا حرام است و داعشی ها فرقه ای مرتد از وهابیتی هستند که از اساس اسلامی نبوده و ساخته و پرداخته ی دست انگلیسی هاست


28 دي 1392   
Alexa
Thank you ever so for you blog article. . .. تشکر همیشه از شما بخاطر مقاله شما در وبلاگ است.

25 آبان 1392   
علی
با تشکر از پاسختان، در بریدن و قطع اوداج اربعه شکی نیست سوال من این بود چرا باید سر دام را از زیر سیبک گلو ببریم ،آیا از بالای سیبک هم میشود ذبح را انجام داد ( منظور من از سیبک بر آمدگی داخل حلقوم است که در اشخاص لاغر به وضوح قابل مشاهده است من انسان را مثال زدم چون ممکن است در دام قابل مشاهده نباشد با تشکر )

24 آبان 1392   
پاسخی به علی
واجب در ذبح عبارت است از: قطع چهار عضو 1 - لوله حلقوم كه همان مجراى دخول و خروج نفس در ریه است .2 - مرى كه لوله اى است مخصوص طعام و آب كه یكسر آن بآخر فضاى دهان و سر دیگرش به معده متصل است و در پشت حلقوم جاى دارد.3 و 4 - دو شاهرگ گردن است كه در دو طرف حلقوم و یا مرى قرار دارد و غالبا از این چهار لوله به اوداج اربعه تعبیر مى شود و در ذبح قطع آنها معتبر است یعنى صرف شكافتن آنها كافى نیست بلكه باید آن چه از این چهار رگ در سمت سر واقع است به كلى از قسمت سمت بدن جدا شود.

24 آبان 1392   
علی
ممنون میشم جواب را برایم ایمیل کنید

24 آبان 1392   
علی
با عرض سلام و تشکر بخاطر انجام تحقیقات . و از آنجا که خودم قصاب هستم و شاغل در کشتارگاه لازم دونستم این نکته مهم را عرض کنم که در تمام کشتارگاه های ایران ذبح گاو و گوساله به وسیله شوک برقی انجام میشود بدون شوک کنترل قدرت حیوان امکان پذیر نیست و یک سوال این که محل بریدن سر حیوان چرا باید زیر حلقوم باشد از بالای حلقوم نمیشود برید با تشکر

12 آبان 1392   
پاسخی به Zohreh jabbari
با عرض سلام خدمت شما خواهر محترمه که تا این حد نسبت به رعایت مسائل شرعی دقت نظر دارید به عرض می رسانیم در کلیه کشتارگاههای ایران ذبح اسلامی تحت نظارت یک روحانی برجسته با رعایت کلیه موازین شرعی و با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم و رو به قبله صورت می گیرد لذا استفاده از شوک برقی در کشتارگاههای ایران صحت ندارد و حتی شرط واردات کوشت از سایر کشورها ، ذبح با حضور روحانی و رعایت کلیه شئونات ذبح اسلامی انجام می شود ، در خاتمه از اینکه این سایت را مورد عنایت خود قرار داده اید سپاسگزاریم و منتظر دریافت اخبار هموطنان و نظرات شما در آن دیار هستیم تا با نام خودتان در سایت منعکس گردد

12 آبان 1392   
Zohreh jabbari
Salam ,mamnoon be khatere tozihate kameletoon .vali man Yek soal dashtam ,aya shoma motmaen hastid ke too Iran dar koshtargah ha be in ravesh zebh mishan? Chon yeki az doostan man PHD sanaye ghazaii dare va be man gofte ke dar Iran ham aval be heyvan shok electriki midan va baad saresho be tore kamel ba dastgah miboran . Aya in doroste? Mishe lotfan javabesh ro baram mail konin . Chon man Alan sakene Canada hastam va doost daram iin mozoo baram roshan beshe . Mamnoon . Email man : zo.jabbari@gmail.com
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
المیادین: هیات ایرانی خواستار عذرخواهی ترامپ شد
افزایش خرید ریال ایران در سراسر پاکستان طی چهار روز اخیر
هیئت «متوسلین حضرت زینب حصارک»، نماد خدمت بی‌منت
آلمان: ایران، روسیه، چین و ترکیه فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در برلین هستند
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب هفتم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/31
در مراسم روز ملی بسیج اساتید؛
پزشکیان: کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است/ اجازه ندهیم هیچ زن سرپرست خانواری گرسنه سر بر بالین بگذارد، هیچ کودک بیماری بدون دارو و حمایت بماند و هیچ جوانی نسبت به آینده خود ناامید شود
پیام امام راحل به مناسبت شهادت دکتر چمران؛
چمران در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت
پزشکیان: تمام مفاد تفاهم‌نامه به نغع ماست / نتانیاهو اولین ناراضی مذاکرات است / رهبری اختیار ادامه مذاکرات را به دولت داده‌اند
یادداشتی از: مهرداد خدیر
روح حسینیان در کالبد نبویان؛ مجری چرا حیران؟!/ 10 نکته دربارۀ سخنان جنجالی نمایندۀ پایداری
پس لرزه واکنش سخنگوی وزارت کشور به تهدید رئیس جمهور توسط یک مداح/ موسوی: از دل همین شوخی‌ها، قتل‌های زنجیره‌ای کرمان و اسیدپاشیِ اصفهان و خودسری‌هایِ خراسان و هزارجور مصیبت دیگر بیرون زده است
صداوسیما باعث اعتراض اصولگرایان شد/ روزنامه نزدیک به قالیباف: آیا واقعاً خروجی مباحث رسانه ملی، تقویت وحدت در خیابان است؟
سرسخت‌ترین مخالف قرارداد ۱۹۱۹ که به نفع انگلستان بود، جاسوس‌ خودشان بود/نمونه الی کوهن در ایران
جمع‌آوری مناره‌های الحاقی مسجد جامع ابرند آباد؛ گامی در مسیر احیای اصالت تاریخی بنا
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب ششم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/30
امام جمعه اردبیل: دشمن با پذیرش توافقی تحقیرآمیز، شکست استراتژیک خود را رقم زد
شیخ نعیم قاسم: گزینه‌ای به نام تسلیم وجود ندارد/ پروژه فتنه‌انگیزی میان شیعیان، اهل‌سنت و مسیحیان ناکام ماند/ آمریکا به عنوان فرمانده و رهبر اصلی این توطئه، در تمامی جزئیات دست داشت
نشست سالانه بزرگداشت شهید بهشتی
بهشتی و اصل اجتهاد مستمر/ سروش محلاتی: اجتهاد سیاسی پس از بهشتی کم‌رنگ شد
نگرانی اردوگاه نتانیاهو از چرخش ترامپ؛ اسرائیل در برابر توافق ایران و آمریکا تنها ماند
برگزاری مراسم شب پنجم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/29
رهبر انقلاب در پیامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و آمریکا: در مورد تفاهم‌نامه نظر دیگری داشتم اما به دلیل تعهد رئیس‌جمهور برای پاسداشت حقوق ملت و جبهه مقاومت، آن را پذیرفتم

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
اطلاعیه:
برگزاری مجلس ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی
متن تقدیرنامه هیئت انصارالخمینی (ره) که در مراسم نکوداشت حجت الاسلام مطلبی تقدیم ایشان شد
دو تصویر به رسم یادگاری، بعد از مراسم بزرگداشت حجت الاسلام مطلبی در مسجد جامع ابوذر
در گفت و گوی ویژه خبری؛
عراقچی: در شرایط فعلی امکان مذاکره درباره بحث هسته‌ای نبود/ ما هیچ‌وقت در این جنگ، لبنان را فراموش نکردیم/ در متن تفاهم احتمالی، دو طرف به حاکمیت همدیگر احترام خواهند گذاشت
جزئیات دقیق برگزاری مراسم وداع و تشییع رهبر شهید انقلاب اعلام شد
آیت‌الله سید حسن خمینی: در شرایط موجود از مسیر دعوا، اختلاف و سخنان تند به جایی نمی‌رسیم/ به خرد جمعی و تصمیمات کلان مسئولان عالی‌رتبه نظام اعتماد کنیم/ همه می‌توانند نظرات مشورتی خود را بیان کنند، اما از تصمیم نهایی باید تبعیت کرد/ رئیس جمهور اهل خودمحوری و منیّت نیست/ قالیباف در هر مسئولیتی که بوده‌، شناخت و عملکرد درستی داشته‌ است
اطلاعیه تشییع و تسلیت:
با کمال تالم و تاسف باطلاع میرساند: حاج محمد برزگر به دیار باقی شتافت
اطلاعیه:
برگزاری مراسم سوگواری دهه ی اول محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره)
یادداشتی از: مسعود تهرانی
اتحاد ملی در اندیشه امام خمینی(ره)؛ سرمایه راهبردی ایران در گذر از بحران‌های امروز
محقق داماد: تفرقه و جنگ از نقاط تاریک ادیان است / «هم‌باوران»؛ بازخوانی پیوندهای فرهنگی، دینی و انسانی ایران و جهان مسیحی
پزشکیان: تصمیم‌گیری درباره جنگ و مذاکره بر عهده رهبری و شورای عالی امنیت ملی است
اکران سومین دیوارنگاره بزرگ کشور در قم
در بیانیه‌ای؛
هشدار جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا به اسرائیل: چنانچه ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی به شرارت در جنوب لبنان پایان ندهد، باید منتظر پاسخ سخت نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران باشد
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب دوم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/26
روایتی از چگونگی اولین روز محرمی که امام در نوفل لوشاتو گذراند
روایت محتشمی‌پور از برنامه ویژه امام در دهه اول محرم
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب اول محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/25
فاضل میبدی: هر کاری که سایه شوم جنگ را از کشور دور کند مبارک است/ امیدوارم آشتی ملی به تمام‌معنا بر این کشور حاکم گردد
متن تفاهم ایران و آمریکا منتشر شد
اعلام جزئیات برنامه‌های دهه اول محرم در حرم امام خمینی(س)


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 2222
تعداد بازدید دیروز: 5924
بازدید کل: 79015718
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.