امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 24 شهريور 1390 ساعت 22:47:11
زندگي نامه امام زاده حمزه پسر امام موسي بن جعفر عليهم السلام

حضرت امامزاده حمزه بن امام موسی کاظم علیه السّلام فرزند امام موسی کاظم علیه السّلام هر یک دارای فضایلی هستند و لیکن حضرت امامزاده حمزه علیه السّلام دارای فضایلی ممتاز و جلالت قدر و عظمت شأن است . در این که او مردی عالم ، فاضل ، متّقی ، محدّث و ثقه بوده ، کسی تردید ندارد و درباره تاریخ وفات ، یا شهادت و نیز خصوصیات دیگر زندگی آن بزرگوار ، به مطلب و مدرک معتبری برخورد نکرده ایم و میان علما و موّرخان در این مورد اختلاف فراوانی وجود دارد .

نسب شریف پدر بزرگوار امام زاده حمزه علیه السّلام ، امام موسی کاظم علیه السّلام ، هفتمین امام شیعیان است . حضرت امام موسی کاظم علیه السّلام در روز یکشنبه هفتم ماه صفر الخیر سال 128 ه.ق در ابواء ( محلی بین مکه و مدینه ) از مادری به نام حمیده بربریه با اندلسیه ، که به فرموده پدر بزرگوارش امام جعفر صادق علیه السّلام زنی پاک و منزه از هر پلیدی بود ، متول د شد . آن حضرت در بیستم شوال سال 179 ه.ق به دستور هارون الرشید ، پنجمین خلیفه عباسی ، در حال نماز در مسجد النبّی علیه السّلام دستگیر و روانه زندان گشت و سرانجام در روز جمعه بیست و چهارم یا بیست و پنجم ماه رجب سال 183 ه.ق توسط سندی بن شاهک یهودی در سن 55 سالگی به شهادت رسید ودر قبرستان قریش در غرب بغداد ، که بعدها به شهر « کاظمین » شهرت یافت مدفون گردید. مادر امامزاده حمزه علیه السّلام بنا بر قول مؤلف کتاب منتخب التواریخ ، امّ احمد بود که بنابر این حضرت امامزاده حمزه علیه السّلام برادر حضرت احمد بن موسی علیه السّلام ملقّب به شاه چراغ و محمّد عابد علیه السّلام می باشد . درباره امّ احمد نوشته اند که وی از زنان محترمه و صالحه زمان خود بود ، و امام موسی کاظم علیه السّلام عنایتی خاص به او مبذول می داشت و مورد اعتماد و اطمینان امام هفتم بود، تا جایی که او را یکی از اوصیای خود به حساب آورده است . زمانی که امام موسی بن جعفر علیه السّلام عازم بغداد بود ، ودایع امامت را به امّ احمد سپرده و فرمود : برای هیچ کس بازگو مکن ! هر گاه کسی آمد و آن را مطالبه کرد ، تحویل بده و بدان که من شهید شده ام و کسی این امانات را از تو بخواهد وصیّ و جانشین من است و اوست امام واجب الاطاعه که بر تو و همه لازم است از او اطاعت نمایند . روزی که هارون الرشید ، حضرت امام موسی کاظم علیه السّلام را در بغداد شهید کرد ، امام رضا علیه السّلام نزد « امّ احمد » آمد و فرمود : اماناتی را که پدرم هنگام رفتن به شما سپرد بیاوردید ! امّ احمد پرسید : آیا پدرت امام موسی کاظم علیه السّلام به شهادت رسیدند ؟ امام رضا علیه السّلام فرمود : بلی . الان از دفن پدرم می آیم ، امانات را به من بسپار که منم خلیفه و جانشین پدرم امام موسی بن جعفر علیه السّلام و امام بر جن و انس . امّ احمد ، با شنیدن این خبر شروع به گریه نمود و با صدای بلند شیون می کرد و بعد از تسکین یافتن ، امانات امام موسی کاظم علیه السّلام را تحویل امام رضا علیه السّلام داد و با امام رضا علیه السّلام به امامت بیعت نمود .

تاریخ تولد و وفات حمزة بن امام موسی علیه السّلام

از تاریخ تولد و وفات یا شهادت حضرت امامزاده حمزة بن موسی علیه السّلام اطلّاع دقیقی در دست نیست ، و در مصادر ترجمه او از این موضوع ذکری به میان نیامده و علما و مورخان تحقیقی در این خصوص انجام نداده اند . ما با بررسی و تحقیقات فراوان از کتب معتبره به این نتیجه رسیده ایم که وی حدوداً در سال 204 ه.ق وفات یافت یا به شهادت نایل شد ؛ چرا که اکثر علمای رجال و مورّخان تاریخ ورود ایشان به ایران و وفات آن حضرت را بین سالهای 201 الی 204 هجری ثبت نموده اند ، و با دلایلی می توان گفت که آن حضرت در سال 204 ه.ق به شهادت یا به مرگ طبیعی از دنیا رفته است . علّامه سید محسن امین رحمة الله علیه در کتاب ارزشمند اعیان الشیعه به نقل از بحار الانوار می نویسد : « حمزة بن موسی علیه السّلام در خدمت برادرش امام علی بن موسی الرضا علیه السّلام عازم خراسان بود ، و همواره در خدمت برادر بود و در رفع حوایج امام می کوشید . چون به سوسمر ( یکی از قراء که معلوم ننموده در کجا واقع است ) رسیدند . عده ای از عمّال مأمون بر آنان حمله کردند و او را کشتند و برادرش امام رضا علیه السّلام در باغی او را دفن کرد . » این مطلب را مؤلفان کتاب های مشاهد العترة الطاهره و روضات الجنات و حیاة الامام موسی بن جعفر علیه السّلام هم نقل نموده اند ، که باید مجعول بودن آن را پذیرفت . اجمالاً باید گفت : هیچ یک از مورّخان همراه بودن امامزاده حمزه علیه السّلام با امام رضا علیه السّلام را در کتابشان ذکر ننموده اند . اما می توان گفت که چون حضرت امام رضا علیه السّلام در سال 201 ه.ق به جهت ولایت عهدی مامون از مدینه عازم خراسان بود ، لذا نامه ای به سادات و امام زادگان نوشت و از آنان خواست که به ایران مهاجرت نمایند ، لذا دسته دسته سادات از مدینه عازم ایران شدند که من جمله آنها حضرت فاطمه معصومه علیه السّلام و حضرت احمد بن موسی علیه السّلام معروف به شاه چراغ هستند که با کاروانی از سادات به ایران مهاجرت کردند . از این رو ، به احتمال قوی چون حضرت امام زاده حمزه علیه السّلام با احمد بن موسی علیه السّلام برادر ابوینی بوده است . همراه برادر خود به دیدار امام رضا علیه السّلام شتافت ، ولی مورّخان اشتباهاً شهادت حمزه علیه السّلام را ، در سفر به همراه امام رضا علیه السّلام دانسته اند در حالی که باید این گونه تصحیح گردد که حضرت حمزه در سفر به همراه احمد بن موسی علیه السّلام به شهادت رسید ؛ زیرا همین که ورود کاروان شاهچراغ به گوش مأمون رسید ، اساس حکومت خود را در خطر دید ، لذا فوراً بعد از به شهادت رساندن امام رضا علیه السّلام دستور قتل عام سادات و امام زادگان علیه السّلام را به عمّال خود صادر کرد . حضرت احمد بن موسی با برادر خود امامزاده حمزه و علاء الدین حسین علیه السّلام و دیگر سادات ، که قصد خراسان و دیدار امام رضا علیه السّلام را داشتند ، با سپاه قتلغ خان ، حاکم شیراز مواجه شدند ، و چون یاران احمد بن موسی علیه السّلام آمادگی برای نبرد نداشتند و بعضاً مجروح و زخمی شده بودند ، از معرکه گریخته و خود احمد بن موسی علیه السّلام به شهادت نایل آمد . در این میان ، می توان چنین ادّعا کرد که امام زاده حمزه علیه السّلام در این جهاد زخمی شده و به شهر ری گریخت که در آن جا به دست عمّال مأمون شناسایی و به قتل رسید یا این که با همان زخم از دار دنیا رفت .

مؤید قول ما نکات زیر است :

1-در خبری که صاحب اعیان الشیعه و دیگر مورّخان نموده اند ، دلالت بر شهادت امام زاده حمزه علیه السّلام دارد ، و اگر بگوییم که آن« حضرت را ، هنگامی که با امام رضا علیه السّلام عازم مرو بود ، به شهادت رسانده اند ، معقول نمی باشد ؛ زیرا اولاً هیچ یک از مورّخان همراه بودن امام زاده حمزه علیه السّلام را با حضرت امام رضا علیه السّلام در کتبشان متذکّر نشده اند و ثانیاً بر فرض این که این مطلب صحیح باشد دشمنی شخصی یا دستوری از مأمون داشتند ، می بایست خود امام علیه السّلام را شهید می کردند ، نه شخصی که به عنوان خادم امام با وی بوده است لذا می توان همراه بودن امام زاده حمزه علیه السّلام را با برادر ابوینی خود شاهچراغ احمد بن موسی علیه السّلام ثابت کرد و داستان صاحب اعیان را مربوط به شاهچراغ دانست .

2-به اتفاق جمیع مورّخان ، ورود امام زادگان پس از دعوت امام رضا علیه السّلام و استقرار و جلوس آن حضرت بر کرسی ولایت عهدی صورت گرفته است ، و از طرفی ، ناقلین داستان کشته شدن امامزاده حمزه علیه السّلام ، تاریخ وفات یا شهادت ایشان را متّفقاً در سال های 201 الی 204 هجری می دانند ، بنابراین با وجود این که آخر داستان هم ، اشاره به دفن حضرت حمزه بن موسی علیه السّلام در یکی از باغ ها دارد ، و با توجه به این که حضرت عبد العظیم حسنی علیه السّلام به وجود قبر حضرت حمزه در ری اشاره کرده و روزها وارد باغی می شده و قبری را زیارت می نمود و می فرمود: هذا قبر خیر رجل من ولد موسی بن جعفر علیه السّلام ، پس می توان چنین استدلال نمود که  آن حضرت با برادر خود شاهچراغ عازم ایران شد و بعد از مقاتله با سپاه قتلغ خان ، در حالی که زخمی گشته بود به ری متواری گشت و در این شهر به دست عمّال مأمون به شهادت رسید . اگر به کشته شدن آن حضرت در معیّت امام رضا قائل شویم با خبری که حضرت حمزه علیه السّلام را با حضرت معصومه علیه السّلام همراه می داند ، تعارض دارد . لذا چاره ای نیست که هر دو خبر را رد کرده و قول نگارنده را با دلایل مذکور قبول نماییم . پس از آن که ثابت گردید حضرت امام زاده حمزه علیه السّلام بین سال های 203 یا 204 هجری به شهادت رسیده است ، این نکته نیز لازم است که چون شاهچراغ از حضرت امام رضا علیه السّلام از لحاظ سنی بزرگتر بوده ، و از طرفی تولد امام علی بن موسی الرضا علیه السّلام به اتفاق موّرخان در سنه 148 ه.ق بود ، وجناب حمزه علیه السّلام هم برادر ابوینی شاهچراغ می باشد ، پس می توان احتمال داد که وی در سال 151 از هجرت رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم متولد شده و در سال 203 یا 204 ه.ق یعنی در سن 53 سالگی به شهادت رسیده است – والله العالم .

تعداد فرزندان امامزاده حمزه علیه السّلام و اعقاب آن حضرت

برای حمزه بن موسی علیه السّلام سه پسر به نام های ، حمزة بن حمزه ، قاسم بن حمزه و علی بن حمزه ثبت نموده اند . علی بن حمزه بدون فرزند از دنیا رفت و در شیراز در باب اسطخر مدفون گردید و قبرش مزار مردم و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت علیه السّلام می باشد . لذا اعقاب حمزة بن موسی علیه السّلام که دربلاد عجم بسیارند از نسل قاسم و حمزه می باشند . امام حمزة بن حمزه مادرش امّ ولد بود و خود او در خراسان پیشوا و مقدم بود . از او نوادگان اندکی باقی مانده است که بعضی از آنها در بلخ می باشند و اعقاب او از یک فرزندش به نام علی بن حمزة بن حمزه است . در همین رابطه مؤلف کتاب سراج الانساب می نویسد که ، نسل حمزة بن حمزه به غایت اندک است و حقیقت حال اولاد او چنان که باید معلوم نیست . اما قاسم بن حمزه که مادر او هم امّ ولد بود . او را قاسم اعرابی می نامیدند و نسلش از محمّد اعرابی است . از محمد اعرابی بنا به نقل از فخر رازی شش فرزند به جا ماند که عبارتند از :

1-احمدابوعلی الاسود ، که نقیب طوس بود .

2-عبد الله ابو محمد جرجانی ، ملّقب به ابی زینب .

3- موسی ، که اعقابش در طبرستان هستند .

4- قاسم اعقابش در هرات می باشند .

5- عباس سیاه ، که در طبرستان می زیست .

6- علی ، که در هرات زندگی می کرد .

مرحوم علّامه نسابه عباس فیض رحمة الله در کتاب بدر فروزان می فرماید : اعقاب قاسم بن حمزه تنها از سه فرزندش به نام های محمّد ، علی و احمد می باشد . به هر حال نسل احمد بن محمد الاعرابی بن قاسم بن حمزه ، از چند پسر است که من جمله ایشان ، ابو محمّد اسماعیل ، جدّ شاهان صفوی می باشد .

کیفیت زیارت حضرت امام زاده حمزه بن موسی علیه السّلام

محدث قمی رحمة الله درباره زیارت وی می نویسد : « همان زیارتی را که برای حضرت عبدالعظیم علیه السّلام خوانده می شود ، برای امام زاده حمزه علیه السّلام هم می توان خواند منتهی با آوردن عبارت « السلام علیک یا ابا القاسم » به جای نام حضرت عبد العظیم علیه السّلام اسم امام زاده حمزه علیه السّلام آورده می شود و آنگاه به نیّت این امام زاده ، زیارت نامه را می توان قرائت نمود . »

بقعه و بارگاه امام زاده حمزه علیه السّلام

دقیقاً نمی توان معلوم کرد که از چه زمانی برای مرقد مطهّر امامزاده حمزه علیه السّلام ، گنبد و حرم و ضریح بنیان نموده اند  ولی مسلم این است که حضرت عبد العظیم علیه السّلام در زمان اقامت خود در شهرری ، روزها به زیارت قبری که فعلاً در مقابل قبر اوست می آمد و می فرمود : « هذا قبر رجل من ولد موسی بن جعفر علیه السّلام ؛ این قبر مردی از فرزندان امام موسی بن جعفر علیه السّلام است . » اولین کسی که مکان این قبر منوّر را زیارت و معرفی نمود جناب سید الکریم حضرت عبد العظیم علیه السّلام بوده و بعدها اهالی متدّین و مشتاق به خاندان اهل بیت علیه السّلام به زیارت وی مشرف شدند ، تا این که اولین بار سلاطین صفویه که از اولاد او بوده اند ، در ایام سلطنت خود به آن قبر ، توجه جدی نمودند . در همین رابطه ، مرحوم دکتر محمد تقی مصطفوی در کتاب آثار تاریخی طهران می نویسد : « بقعه امام زاده حمزه علیه السّلام مشتمل بر حرمی به اندازه تقریبی و هئیت حرم حضرت عبد العظیم علیه السّلام است و همانند آن مزیّن به آیینه کاری و دارای ضریح نقره ای از اواسط دوره قاجاریه و صندوق چوبی تازه ساز می باشد . و ایوان بزرگ شرقی و مسجد بالای سر ( در جانب غربی آن ) در جنوب غربی آستانه حضرت عبد العظیم علیه السّلام واقع است که به نظر می رسد از ابنیه دوران شاه طهماسب صفوی باشد .»

زیارتنامه امامزاده حمزه علیه السّلام

بِسْمِ الله الرَّحْمِن الرَّحيم اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ خاتَمِ الاَنْبِياءِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ وَلِیِّ الاَوْلِياءِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ بَتُولِ الْعَذراءِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ شافِعِ يَوْمِ الحِسابِ يَابْنَ الاَئِمَّةِ الاَطْيابِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ الطّاهِرينَ الاَنْجابِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ بابِ الحَوائِجِ يَابْنَ صاحِبِ الْمَقاماتِ وَ الْمَعارِجِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَابْنَ النَّبَاءِ الْعَظيمِ يَابْنَ الْکاظِمِ الْکَظيمِ يا مَنْ زارَهُ سَيِّدُنا عَبْدُ العَظيمِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يا اَخَا الرِّضَا الْغَريبِ يا حَبيبَ بْنَ الْحَبيبِ يا ذَاالنَّسَبِ الْحَسيبِ ، اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يا سَيِّدی وَ مَوْلایَ يا حَمْزَةَ بْنَ موسَی الْکاظِمِ يَابْنَ الاَطْيابِ وَ الْاَعاظِمِ يا سُلالَةَ الْاَفاخِمِ يَابْنَ السّاداتِ المُکَرَّمينَ يَابْنَ الاَئِمَّةِ الْمُنْتَجَبينَ يَابْنَ آلِ طه وَ يس يَابْنَ وَلِیِّ اللهِ وَ يا اَخَ ولِیِّ اللهِ وَ يا عَمَّ وَلِیِّ اللهِ اَيُّهَا الشّافِعُ وَ ابْنَ الشّافِعِ اَشهَدُ اَنَّکَ ابْنُ الْاِمامِ وَاَخُ الْاِمامِ وَ مِنْ ذُرِّيَّةِ اَئِمَّةِ الْکِرامِ وَ اَلسَّلامُ عَلَيْکَ وَ عَلی آبائِکَ الطّاهِرينَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ.

منبع : www.abdulazim.com







 
نظرات خوانندگان:

01 مهر 1395   
حیدری
با عرض سلام و ادب : بنده به زیارت امامزاده حمزه علی علیه السلام بن امام موسی کاظم علیه سلام رفته ام بارگاه ملکوتی حضرت حمزه علیه السلام روی یک کوه در نزدیکی شهر بلداجی می باشد . و قافله ای که از آن منطقه در حرکت بوده به دلایلی بار او که عدس بوده به سنگ تبدیل شده است . و شتر ها هم سنگ شده اند و بسیار دیدنی وی باشد و این امامزاده بزرگوار دارای معجزات و کرامات بسیار می باشد .

16 بهمن 1394   
امیر رضا
مطالب بیشتر

18 آذر 1394   
سید موسوی
شرمنده ام که دیر به دیر خدمت اقا میرسم.ولی وقتی میرسم تا مدتی از انرژی که میگیرم بار سنگین زندگی رو راحتتر بدوش میکشم.می دانم که لیاقت فرزندی ایشان را ندارم(اگرچه در شجره نامه 23 پشت تا قاسم ابن حمزه نوشته اند)امید دارم خداوند گناهان مرا ببخشدو بارم سبکتر شود

14 شهريور 1394   
زهره

سلام من امامزاده حمزه علی رفتم در آنجا شتری بود که می گفتند با بارهایش سنگ شده کسی در مورد این اطلاعی دارد به من بدهد ممنون


10 آذر 1393   
گرشاسب
ایشان بسیار دوست داشتنی هستند کافیه یکبار خدمت برسید مرید می شوید

16 آبان 1393   
ابطحی
سلام- امامزاده حمزه جد و البته مولای من هستند. ای کاش شجره باقی مانده از حمزه بن موسی را بیشتر پی می گرفتید0 باتشکر

07 مهر 1392   
سیدمحمدمحسن
سلام باتشکر درباره امامزاده حمزه علیه السلام هر آنچه میخواهید دراین آدرس نوشته شده است..بفرمایید ببینیدWWW.ARZMOGHADASHAMZAVI.BLOGFA.COM

16 خرداد 1392   
خادمه
سلام آقا جان ! من عاشقتم و خودتم میدونی یا امامزاده حمزه علیه السلام همیشه دست عنایتت رو سرم خیلی وسیع بوده و تا به حال ازت جواب رد نگرفتم ! من ازت دل نمیکنم ... خودتم میدونی عشق من ...

21 خرداد 1391   
reza
ok
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
ابهامات موجود در لایحه عفاف و حجاب!
سفر کربلا ارزان شد
پزشکیان: با آدم‌های ریاکار نمی‌توان به جایی رسید
ماجرای بازداشت دو نخبه ایرانی در خارج چیست؟
شرط آمریکا برای حمایت از الجولانی از زبان سفیر ایران
عربستان رسما در سوریه جایگزین ایران شد
پنج فایده آب برای بدن
شهادت کارمند سفارت ایران در سوریه / تیراندازی به سمت خودرو
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/9/26
رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی، در واکنش به اظهارات شریعتمداری: تفکرات خاص در کشور خسارت‌بار است، نه عضویت در NPT!
دوبیتی " با دلی آرام" سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر) در رسای پدر عزیزشان زنده یاد حاج حسن پورسلطان و ملاحظه هوش مصنوعی
در دیدار با وزیر علوم؛
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اگر در کشور نجومی بگیر و اختلاسی نباشد مردم به قانون احترام می‌گذارند
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
دوستانه و دینمدارانه درمورد قانون حجاب
فیروزآبادی: قرار ما فیلترینگ دائمی نبود/ پیام‌رسان‌های داخلی همه حکومتی اند/ ایتا مال حوزه است / فیلترینگ هیچ قانونی ندارد / نظر دولت روحانی این بود که اینترنت برای همه آزاد باشد
زیاده عرضی نیست
کرم خاکی گلدان خانه پزشکیان و یک طائفه عنود و لجوج!
وزیر خارجۀ آمریکا: به منزوی‌کردن ایران ادامه می‌دهیم
چراغ‌های حرم حضرت زینب (س) خاموش شد
آیت‌الله مکارم شیرازی:
برای مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب کارگروه ایجاد شود
جایزه ۱۰میلیون دلاری برای دستگیری الجولانی پابرجاست
یاد باد آن روزگاران یاد باد
تصویری از شهید والامقام مهرداد بیات و... در مسجد امام خمینی (ره)

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
جمع آوری پرچم‌ها و مفاتیح از حرم حضرت رقیه (س) به دستور تحریر الشام
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
از گِردآبِ دروغ و فریب فاصله بگیریم
بیانیه مهم سپاه در واکنش به سقوط دولت بشار اسد در سوریه؛ شاهد درخشش سوریه در میدان پشتیبانی از ملت‌های فلسطین و لبنان خواهیم بود
یادداشت:
قانون حجاب و عفاف ضمانت اجرا دارد؟/ سیدجواد ورعی: قانونی که نتواند لااقل اکثریت مردم جامعه را قانع و همراه کند، ضمانت اجرا ندارد/ حتی متدینانی که حجاب را حکم واجب شرعی می دانند، حاضر نیستند با نهادهای مسئول در برخورد با این افراد همراه شوند
نخست‌‍‌وزیر عراق: اجازه تجاوز به خاک سوریه را نمی‌دهیم
«الجولانی» راننده خودروی مقامات ترکیه و قطر
اطلاعیه ی هیئت انصارالخمینی (ره) در خصوص مشارکت در پویش ایران همدل
نعیم قاسم: حزب‌الله به مقاومت ادامه می‌دهد/ اسرائیل در هدف خود برای شکست مقاومت موفق نشد/ امیدواریم حکومت جدید سوریه، اسرائیل را دشمن بداند
چرا امام راحل فرمان هشت ماده‌ای را صادر کرد؟/علت پی‌گیری مدام امام درباره اجرای این فرمان چه بود؟
محتوای کتابی که امام (ره) به حاج احمدآقا اهدا کرد چه بود؟
یاد باد آن روزگاران یاد باد
تصویری از حجت الاسلام حاج سید جلال محبی و ...
بخشایش اردستانی
هشدار درباره اجرای قانون عفاف و حجاب /مگر قالیباف بین مردم رفت و آمد نمی کند که گفت این قانون را ابلاغ می کند؟!
ورود ارتش رژیم صهیونیستی به قنیطره و اشغال جبل الشیخ در جولان
کاریکاتور:
سکوت تحریرالشام در برابر تجاوز اسرائیل به سوریه
پوستر:
اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) جهت برگزاری جشن بزرگ شب یلدا و میلاد حضرت زهرا(س) در منطقه محروم ویره شهریار
3 نکته درباره حرف درست قالیباف : بارها به "اسد" گفته بودیم به مردم توجه کند
تصویری واقعی از نخست‌وزیر اتوکشیده کابینه شورشیان سوری
تصاویر هوایی از اردوگاه جبالیا در شمال غزه قبل و بعد از حملات
در دیدار جمعی از استانداران سابق؛
روحانی: وقایع سوریه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی ‌شده بود/ باید استراتژی‌مان را تغییر دهیم و تصحیح و تکمیل کنیم/ اظهارنظرهای ناپخته درباره تغییر دکترین هسته‌ای به نفع تندروهای آمریکا و اسرائیل است/ مصوبه مجلس درباره حجاب با قرآن و قانون اساسی منطبق نیست
با بیش از 480حمله هوایی
رژیم صهیونیستی همه ظرفیت‌های دفاعی و نظامی سوریه را منهدم کرد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 8626
تعداد بازدید دیروز: 28746
بازدید کل: 73289987
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.