امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 26 خرداد 1391 ساعت 22:15:19
امام كاظم(ع) در كلام رهبر معظم انقلاب اسلامي

پيام به سومين كنگره‏ى جهانى حضرت امام رضا(ع) به تاريخ 26/7/68

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم‏

خداوند را با همه‏ى وجود سپاسگزارم كه بار ديگر مجمعى از انديشمندان و صاحبنظران به بحث و فحص در تاريخ مظلوم حيات اهل‏بيت(عليهم‏السّلام) قيام كرده و مقطعى از زندگينامه‏ى مشعشعِ دويست‏وپنجاه ساله‏ى ائمه‏ى هدى و مُثُل عُليا را مطمح انظار كاوشگرانه‏ى محققان و دانشمندان ساخته است.

اين مقطع سى‏وپنج ساله (از 148 تا 183 هجرى) يعنى دوران امامت حضرت ابى‏الحسن موسى‏بن جعفر(عليهماالسّلام) يكى از مهمترين مقاطع زندگينامه‏ى ائمه(عليهم‏السّلام) است. دو تن مقتدرترين سلاطين بنى عباس - منصور و هارون - و دو تن از جبّارترين آنان - مهدى و هادى - در آن حكومت مى‏كردند. بسى از قيامها و شورشها و شورشگرها در خراسان، در افريقيه، در جزيره‏ى موصل، در ديلمان و جرجان، در شام، در نصيبين، در مصر، در آذربايجان و ارمنستان و در اقطارى ديگر، سركوب و منقاد گرديده و در ناحيه‏ى شرق و غرب و شمال قلمرو وسيع اسلامى، فتوحات تازه و غنايم و اموال وافر بر قدرت و استحكام تخت عباسيان افزوده بود.

جريانهاى فكرى و عقيدتى در اين دوران برخى به اوج رسيده و برخى زاده شده و فضاى ذهنى را از تعارضات انباشته و حربه‏يى در دست قدرتمداران و آفتى در هوشيارى اسلامى و سياسى مردم گشته و ميدان را بر عَلَم‏دارانِ صحنه‏ى معارف اصيل اسلامى و صاحبان دعوت علوى، تنگ و دشوار ساخته بود.

شعر و هنر، فقه و حديث و حتّى زهد و ورع، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مكمل ابزار زر و زور آنان گشته بود. در اين دوران، ديگر نه مانند اواخر دوران بنى‏اميه و نه هم چون دهساله‏ى اول دوران بنى‏عباس و نه شبيه دوران پس از مرگ هارون كه در هر يك، حكومت مسلط وقت، به نحوى تهديد مى‏شد؛ تهديدى جدى دستگاه خلافت را نمى‏لرزاند و خليفه را از جريان عميق و مستمر دعوت اهل بيت (عليهم‏السّلام) غافل نمى‏ساخت.

در اين دوران تنها چيزى كه مى‏توانست مبارزه و حركت فكرى و سياسى اهل بيت (عليهم‏السّلام) و ياران صديق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد، تلاش خستگى‏ناپذير و جهاد خطير آن بزرگواران بود و توسل به شيوه‏ى الهى «تقيه». و بدين ترتيب است كه عظمت حيرت‏آور و دهشت‏انگيز جهاد حضرت‏موسى‏بن‏جعفر (عليه‏وعلى‏ابائه‏التحيّةوالسّلام) آشكار مى‏گردد.

بايد عرض كنم كه كاوشگران تاريخ اسلام، آنگاه كه به فحص و شرح زندگى امام موسى‏بن جعفر(عليهماالسّلام) پرداخته‏اند، سهم شايسته‏يى از توجه و تفطن را كه بايد به حادثه‏ى عظيم و بى‏نظير «حبس طويل‏المدّة»ى اين امام هُمام اختصاص مى‏يافت، بدان اختصاص نداده و در نتيجه از جهاد خطير آن بزرگوار غافل مانده‏اند.

در زندگينامه‏ى آن امام عالى‏مقام، سخن از حوادث گوناگون و بى‏ارتباط با يك ديگر و تأكيد بر مقام علمى و معنوى و قدسى آن سلاله‏ى پيامبر (صلّى‏اللَّه‏عليه واله‏وسلّم) و نقل قضاياى خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمى و كلامى و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمرى كه همه‏ى عمر سى‏وپنج ساله‏ى امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام مى‏ماند. تشريح و تبيين اين خط است كه همه‏ى اجزاى اين زندگى پرفيض را به يك ديگر مرتبط مى‏سازد و تصويرى واضح و متكامل و جهت‏دار كه در آن هر پديده‏يى و هر حادثه‏يى و هر حركتى، داراى معنايى است، ارايه مى‏كند.

چرا حضرت امام صادق(عليه‏السّلام) به «مفضّل» مى‏فرمايد: امر امامت اين جوانك را فقط به اشخاص مورد وثوق بگو؟ و به «عبدالرحمن بن حجاج» به جاى تصريح به كنايه مى‏گويد: زره بر تن او راست آمده است؟ و به ياران نزديك چون «صفوان جمّال» او را به علامت و نشانه معرفى مى‏كند؟ و چرا بالاخره در وصيت‏نامه‏ى خود، نام فرزندش را به عنوان وصى پس از نام چهار تن ديگر مى‏آورد كه نخستين آنان «منصور عباسى» و سپس حاكم مدينه و سپس نام دو زن است؛ چنان‏كه پس از ارتحال آن حضرت، جمعى از بزرگان شيعه نمى‏دانند جانشين آن بزرگوار، همين جوان بيست ساله است؟ چرا در گفتگو با هارون كه به او خطاب مى‏كند: «خليفتان يجبى‏ اليهما الخراج»، زبان به سخن نرم و انكارآميز مى‏گشايد؛ اما ابتدائاً در خطاب به مرد زاهد نافذالكلمه‏يى به نام «حسن‏بن عبداللَّه» سخن را به معرفت امام مى‏كشاند و آنگاه خود را امام مفترض‏الطّاعة، يعنى صاحب مقامى كه آن روز خليفه‏ى عباسى در آن متمكن بود، معرفى مى‏كند؟

چرا به «على‏بن‏يقطين» كه صاحب‏منصب بلندپايه‏ى دستگاه هارون و از شيفتگان امام است، عملى تقيه آميز را فرمان مى‏دهد؛ اما «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت مى‏كند و او را به قطع رابطه با خليفه فرا مى‏خواند؟ چگونه و با چه وسيله‏يى آن همه پيوند و رابطه در قلمرو گسترده‏ى اسلام، ميان دوستان و ياران خود پديد مى‏آورد و شبكه‏يى كه تا چين گسترده است، مى‏سازد؟

چرا «منصور» و «مهدى» و «هارون» و «هادى»، هر كدام در برهه‏يى از دوران خود، كمر به قتل و حبس و تبعيد او مى‏بندند؟ و چرا چنان كه از برخى روايات دانسته مى‏شود، آن حضرت در برهه‏يى از دوران سى‏وپنج ساله، در اختفا به سر برده و در قراى شام يا مناطقى از طبرستان حضور يافته و از سوى خليفه‏ى وقت، مورد تعقيب قرار گرفته و به ياران خود سفارش كرده كه اگر خليفه درباره‏ى من از شما پرسيد، بگوييد او را نمى‏شناسيم و نمى‏دانيم كجاست؟

چرا هارون در سفر حجى، آن حضرت را در حدّ اعلى‏ تجليل مى‏كند و در سفر ديگرى دستور حبس و تبعيد او را مى‏دهد و چرا آن حضرت در اوايل خلافت هارون كه وى روش ملايمت و گذشت در پيش گرفته و علويان را از حبسها آزاد كرده بود، تعريفى از فدك مى‏كند كه بر همه‏ى كشور وسيع اسلامى منطبق است؛ تا آن جا كه خليفه به آن حضرت به تعريض مى‏گويد: پس برخيز و در جاى من بنشين؟ و چرا رفتار همان خليفه‏ى ملايم، پس از چند سال، چندان خشن مى‏شود كه آن حضرت را به زندانى سخت مى‏افكند و پس از سالها حبس، حتّى تحمل وجود زندانى او را نيز بر خود دشوار مى‏يابد و او را جنايتكارانه مسموم و شهيد مى‏كند؟

اينها و صدها حادثه‏ى توجه برانگيز و پرمعنى و در عين حال ظاهراً بى‏ارتباط و گاه متناقض با يك ديگر در زندگى موسى‏بن‏جعفر(عليهم‏السّلام) هنگامى معنى مى‏شود و ربط مى‏يابد كه ما آن رشته‏ى مستمرى را كه از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‏ى شهادتش ادامه داشته، مشاهده كنيم. اين رشته، همان خط جهاد و مبارزه‏ى ائمه(عليهم‏السّلام) است كه در تمام دوران دويست‏وپنجاه ساله و در شكلهاى گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولاً تبيين اسلام ناب و تفسير صحيح قرآن و ارايه‏ى تصويرى روشن از معرفت اسلامى است و ثانياً، تبيين مسأله‏ى امامت و حاكميت سياسى در جامعه‏ى اسلامى و ثالثاً، تلاش و كوشش براى تشكيل آن جامعه و تحقق بخشيدن به هدف پيامبر معظّم اسلام(صلّى‏اللَّه‏عليه‏واله) و همه‏ى پيامبران؛ يعنى اقامه‏ى قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنه‏ى حكومت و سپردن زمام اداره‏ى زندگى به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند.

امام موسى‏بن‏جعفر(عليه‏السّلام) نيز همه‏ى زندگى خود را وقف اين جهاد مقدس ساخته بود؛ درس و تعليم و فقه و حديث و تقيه و تربيتش در اين جهت بود. البته زمان او ويژگيهاى خود را داشت؛ پس جهاد او نيز به تناسب زمان مختصاتى مى‏يافت؛ عيناً مانند ديگر ائمه‏ى هشتگانه از زمان امام سجاد(عليه‏السّلام) تا امام عسكرى(عليه‏السّلام) كه هر يك يا هر چند نفر مختصاتى در زمان و به تبع آن در جهادِ خود داشتند و مجموعاً زندگى آنان دوره‏ى چهارم از زندگى دويست‏وپنجاه ساله را تشكيل مى‏دهد كه خود نيز به مرحله‏هايى تقسيم مى‏گردد.

جاى آن است كه اين بحث اساسى از اين ديدگاه مورد توجه فضلا و محققان قرار گيرد و در آيينه‏ى اين دوران پرشكوه و اين مجاهدت بى‏نظير، راه كمال مسلمين و مخصوصاً پيروان و دوستداران اهل بيت پيامبر(صلّى‏اللَّه‏عليه‏واله) آشكار گردد....

هفدهم ربيع‏المولود 1410

سيّد على خامنه‏اى

منبع : http://maktab-al-reza.blogfa.com/post-77.aspx







 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: حجت الاسلام مسیح مهاجری
مذاکره، مسير اعتدال
لبنان برای آزادی پسر قذافی شرط گذاشت؛ ارائه اطلاعاتی از امام موسی صدر
جزئیات جدید از ترور ناموفق پزشکیان در دیدار با فرماندهان نظامی
افشای میانجیگری امارات برای مسلح کردن سوریه جهت درگیری با حزب‌الله لبنان
وزیر دفاع فرانسه:می‌گویند مشکل ایران را می‌توانیم در عرض ۲ روز حل کنیم و سپس با خیال راحت به تعطیلات برویم!من می‌گویم ایران را دست‌کم نگیرید....
دیدگاه صاحب‌نظر روس درباره پیشنهاد انتقال آب از دریای سیاه برای نجات خزر
عناصر الجولانی مناطق علوی‌نشین را به آتش کشیدند
تداوم اشتباهات گذشته در سیاست داخلی و خارجی ممکن نیست/ ایران را به کجا می‌خواهیم ببریم؟
رییس جمهور برزیل به ترامپ: فکر نکن کلانتر جهان هستی!
چرخه کامل سوخت هسته‌ای ؛ ایران جزو معدود کشورهای دارای این تکنولوژی است | فناوری غنی‌سازی هسته‌ای را نمی‌توان به‌آسانی نابود کرد
جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی موساد با ترفند ارائه مشاوره پزشکی
در نقد مناظره «کواکبیان ـ خضریان»/ چرا صداوسیما وارد این مسیر غلط می‌شود؟
جزئیات آمار جمعیت عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴
راهپیمایی سی امین سالگرد کشتار "سربرنیتسا" در بوسنی و هرزگوین/ آسوشیتدپرس
روایت آهنگران از اخطاری که از امام(ره) گرفت
۷ نکته درباره مسئله «نفوذ»
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله و حضرت سجاد (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی(ره) 1404/4/19
حضرت امام سختی‌های جنگ را چگونه فرماندهی می‌کردند؟/ روایت شهید صیاد شیرازی
آیت‌الله ایازی: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد
مراسم عزاداری هیأت جامعه اسلامی ورزشکاران در حسینیه جماران؛
سید محمود علوی: مقاومت ملت ایران، هدایت هوشمندانه رهبری و عزت ملت ایران، ولوله‌ای در دنیا ایجاد کرده که اندازه ندارد/ ضربات کوبنده فرزندان ایران اسلامی تزلزل بر صهیونیست‌ها و ارباب‌های آنها انداخت

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
آیت الله مسعودی خمینی: به‌عنوان یک طلبه کوچک از مقام معظم رهبری تقاضا دارم که عفو عمومی اعلام بفرمایند
گزارش تصویری:
برگزاری شب هفتم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/11
یادداشتی از: زنده یاد حجت الاسلام داود فیرحی
اباعبدالله(س) در آستانه سرنوشت
گزارش تصویری:
برگزاری شب پنجم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/9
گزارش تصویری:
برگزاری شب نهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/13
عملیات سپاه علیه پنج جاسوس رژیم صهیونیستی در خاش
یادداشتی از: مصطفی خورسندی*
وحدت‌آفرینی در هیئت‌ها
گزارش تصویری:
برگزاری شب ششم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/10
گزارش تصویری:
برگزاری شب دهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/14
اختصاصی:
آزادگان عالم در خیمه حسینند "پوستری عاشورایی از خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی:
3 اثر عاشورایی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
سرشاخ‌شدنِ میلیاردر سیلیکون‌ولی با سلطان مارالاگو
تولد «حزب آمریکا»؛ سلطان فناوری در میدان سیاست چه می‌کند/ ماسک چه در سر دارد؟
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری شب شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/15
شیخ نعیم قاسم: دفاع از وطن نیاز به اجازه گرفتن ندارد
اختصاصی:
اللهم اجعل محیای محیامحمد و آل محمد "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
یادداشتی از: حجت الاسلام سید محمود صادقی
هشدارهای پنهان و آشکار زیارت عاشورا
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هیئت انصارالخمینی (ره) در روز عاشورا 1404/4/15
آیا قصاص قبل از جنایت می‌شود کرد؟/علامه جعفری پاسخ داده
روز عاشورا امام چگونه عزاداری می‌کردند؟
برچیدن غنی‌سازی، عزت ملی را پامال و باب تحمیل‌های بیشتر را باز می‌کند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 4382
تعداد بازدید دیروز: 5943
بازدید کل: 76216245
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.