امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 01 ارديبهشت 1404 ساعت 17:11:01
به مناسبت یکم اردیبهشت، روز سعدی به این شاعر پارسی‌گوی
شیخ مصلح

امروز روز سعدی است اما دقیقتر این است که بگوییم سعدی شاعر امروز است. شاعر روزگار ما. شاعری که به اندازه فردوسی، معمار و نگاهدار زبان فارسی بود و بیش از او در ساختن و اعتلا بخشیدن به زبان گفت‌و‌گو و زندگی روزانه کارساز شد. آنکه حال ما را به درستی و درایت، فهم و روایت می‌کند، در حال می‌زید. معاصر ما می‌شود.
سعدی برای بسیاری به سخندانی و سخن‌سرایی شناخته می‌شود. به نثر مسجع و آهنگینش. به شیرینی سخن و شور کلامش. اما علاوه بر این، سعدی را باید به دلیل شناخت عمیقش از خلقیات ما ایرانیان به یاد آورد. به گمانم او در بوستان و گلستانش، پنجره‌ای رو به شناخت خلقیات ایرانیان می‌گشاید که تا همین امروز امتداد می‌یابد و می‌توان درآینه آن، خود را تماشا کرد و شناخت. به قول یکی از بزرگان، شناخت ژرفای سنت ایران بدون بازخوانی سعدی، کاری سخت دشوار است.
باید در بوستانش قدم زد و درگلستانش چرخید تا فهمید چه گنج نهانی است سعدی. که چه خوب ما را؛ بد و خوب ما را به خودمان می‌شناساند. او مردم‌نگاری انسان‌گراست که در هر خوانشی از او می‌توان چالشی از زیست خود را جست. دوستان اهل قلم و ادب و اندیشه از نسبت سعدی با ایران امروز نوشته‌اند. آنکه عصاره غم و شادی‌های ما را روایت می‌کند، هم‌عصر ماست. او مدام متولد می‌شود که خود گفته: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز.

نیلوفر منصوری خبرنگار

روز سعدی (اول اردیبهشت) در تقویم ایران یادآور اهمیت زبان و ادب فارسی است؛ میراثی که مردان و زنان بسیاری طی سده ها با وجود انواع ترکتازی‌ها و نامهربانی ها آن را پاس داشته و تقدیم نسل‌های بعدی کرده اند؛ از رودکی و فردوسی و نظامی تا شیخ مصلح الدین و دیگران تا ادیبان و شاعران معاصر.
زنده نگه داشتن زبان فارسی با وجود هجمه‌هایی که به آن وارد شده، موضوعی است که دکتر الهام باقری، استاد ادبیات فارسی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:«با گذشت این همه سال، تغییرات بسیاری در زبان فارسی رخ داده؛ چندین واژه از بین رفته‌ و کلماتی هم به دایره زبان فارسی راه یافته، اما با وجود این، زبان رسمی کشور ایران همچنان فارسی مانده است.»
این پژوهشگر می‌گوید:«معروف است که فردوسی این زبان را حفظ کرده اما واقعیت این است که یک نهضت، جنبش و پویش بزرگ از دوران یعقوب لیث صفار تا پادشاهان سامانی موجب حفظ این زبان شده است. این جنبش، پژوهشگران، شاعران و نویسندگان را ملزم می‌کرد که تمام نثر و نظم را به فارسی بنویسند. شاعران بسیاری از جمله رودکی، شهید بلخی، فردوسی و سعدی و نویسندگانی مانند ابوریحان بیرونی، ابوعلی بلعمی، ابن‌سینا و ابوالفضل بیهقی، نهضت بزرگ نوشتن به زبان فارسی را پاسداری کردند و واژگان بسیار زیبایی را به زبان فارسی افزودند که هنوز هم بسیاری از آنها کاربرد دارد. همین‌طور در زمان حال، بزرگان واژه‌ساز مانند بهرام بیضایی، احمد شاملو و محمود دولت‌آبادی بودند که در این زمینه بسیار تلاش کردند، اما هرگز به فرهنگستان زبان و ادب فارسی دعوت نشدند تا از برابرسازی‌های ساخته شده توسط آنها به جای واژگان بیگانه استفاده شود.»

زبان مخفی دهه هشتادی‌ها
یکی از نگرانی‌های برخی پژوهشگران برای زبان فارسی، استفاده از اصطلاحات و واژه‌هایی است که بیشتر در گپ‌وگفت‌های نسل‌‌های اخیر و ازجمله 80 به‌ کار می‌روند. اصطلاحات و واژگانی مثل خیلی خفنه، حق پرومکس، سمی ‌بودن، اکلیلی شدن، اسپم خنده، دمت جیز، رل، سینگل، پارتنر، کراش و پیچوندمش را به ‌احتمال فراوان در ادبیات جوانان امروزی شنیده‌اید. اصطلاحات پرکاربردی که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. رواج این اصطلاحات موجب شد برخی از کسانی که دلشان برای ادبیات فارسی می‌تپد، نگران تخریب زبان فارسی باشند، نکته‌ای که این استاد ادبیات دانشگاه آن را رد کرد. به اعتقاد او، زبان فارسی با اصطلاحات دهه ‌هشتادی‌ها تخریب نمی‌شود. باقری می‌افزاید:«استفاده از این واژگان و اصطلاحات خاص، فقط مخصوص دهه‌ هشتادی‌ها نیست. این زبان مخفی در میان نسل‌های قبل هم رواج داشته، مثل زبان «زرگری» که در دوره‌ای رایج بوده است. اتفاقاً زبان مخفی نشان‌دهنده پویایی زبان است که نه‌تنها در کشور ما که در کشورهای دیگر هم اتفاق می‌افتد؛ مثل کتاب دیکشنری آکسفورد که یک جلد مربوط به زبان اسلنگ یا زبان عامیانه‌ مردم چاپ کرده که به اصطلاحات زبان عوام در دوره‌های مختلف پرداخته است.»
به اعتقاد او، در تمام جهان و در دل زبان‌های زنده دنیا گروه جوانان حق دارند زبانی را برای خود کنند چه بسا که بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها هم این کار را می‌کنند. این نسل، قابی متفاوت از خود در جامعه به نمایش می‌گذارد، به طوری که تفاوت بین یک فرد متولد اواخر دهه 70 با فرد متولد اوایل دهه 80 به‌خوبی آشکار است، زیرا آنها زبان را به گونه‌ای استفاده می‌کنند که نسل‌های دیگر متوجه آن نشوند و به عبارتی زبان مخفی برای خود ایجاد کرده‌اند. بنابراین در این زمینه نباید نگران شبکه‌های اجتماعی بود که زبان را با واژه‌هایی بیگانه‌ برای یک گروه سنی تعریف می‌کند.

اقبال زیاد به ادبیات فارسی
این استاد ادبیات فارسی اعتقاد دارد امروزه شعر فارسی از اقبال بالایی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است:«طی پژوهشی که برای پایان‌نامه یکی از دانشجویان صورت گرفت، مشخص شد بیشترین پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی بازنشر و به اشتراک گذاشته می‌شود، اشعار و  نثر فارسی است. این موضوع نشان می‌دهد ادبیات فارسی علاقه‌مندان بسیاری دارد.»
او با اشاره به اینکه زبان فارسی با ادبیات فارسی دو مقوله‌ متفاوت است، می‌افزاید:«درمورد زبان فارسی، باید یک نیروی قاهره و بالادستی وجود داشته باشد که بتواند بر رسانه‌های جمعی بویژه صدا و سیما تأثیر بگذارد.» موضوعی که از نظر باقری تا اوایل دهه 90 توجهی به آن نمی‌شد و حتی در پشت کتاب‌های عربی دوره راهنمایی و دبیرستان عنوان می‌شد زبان مادری ما، زبان عربی است که در این‌باره می‌گوید:«بعد از فرمایشات رهبری در دهه 90 توجه بسیاری از مردم به نگهداری از زبان و ادبیات رسمی فارسی جلب شد و ایران‌گرایی بین جوانان بسیار رواج یافت. هرچند نقص‌هایی در این زمینه وجود دارد که به‌خصوص خود را در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌های رسمی به رخ می کشند، اما افراد بسیاری هستند که در مواقع تخریب زبان، تذکراتی بجا می‌دهند و زبان را پالوده می‌کنند. کلیپ‌هایی تولید می‌کنند که شاید گاهی اشتباهی در آن رخ بدهد، اما می‌بینیم که همین حرکت‌ها نشان می‌دهد مردم خودشان حافظ زبان هستند بدون اینکه بخواهند پشت سرشان نیروی قاهره یا اجباری باشد. بسیاری به صورت خودجوش پاسدار زبان فارسی هستند و با همه وجود تلاش می‌کنند از این میراث گرانبها حفاظت کنند.»

معادل‌هایی خالی از ظرافت
امروز که توجه به ایران‌گرایی و اقبال به زبان فارسی در جامعه بیشتر شده است، نوک پیکان بیشتر انتقادها به ‌سمت فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. این مدرس ادبیات درباره این انتقادها این‌گونه می‌گوید:«فرهنگستان در حد وظیفه خودش بسیار ضعیف عمل کرده و واژگانی که انتخاب می‌کند با ساختار زبان فارسی ناآشنا و خالی از ظرافت است، به همین سبب در زمینه‌ برابرسازی کلمات خارجی رضایت مردم را جلب نکرده است.»
باقری با بیان اینکه فرهنگستان زبان فارسی و برابرسازی آن در دل مردم جایی ندارد، می‌گوید:«مردم در برابر گزینش واژگان برابری که فرهنگستان اجبار یا پیشنهاد می‌کند، مقاومت دارند. در واقع مردم خودشان واژگان را انتخاب می‌کنند. نکته اصلی اینجاست کسانی که برای زبان فارسی تصمیم می‌گیرند، به ساختار زبان فارسی آگاهی ندارند و تخصص‌شان زبان‌شناسی فارسی نیست، اما برای خط و زبان دستور صادر می‌کنند. پیشنهاد من برای فرهنگستان این است که از نوابغ بسیاری که در حوزه‌ ادبیات و زبان فارسی داریم، استفاده شود.»
او در ادامه با بیان اینکه فرآیند واژه‌سازی بسیار طبیعی رخ می‌دهد، می‌گوید:«این گمان درست نیست که فقط اهل فن و متخصصان حوزه‌های مختلف ممکن است واژه بسازند. علاوه بر پژوهشگران، همه اعضای یک جامعه زبانی، پیوسته در حال واژه‌سازی‌اند، اما بسیاری از واژه‌های آنها ثبت و ضبط یا به اصطلاح مدخل نمی‌شوند. مثل واژه «سگ‌دست» که گروه فنی‌کاران و متخصصانی آن را ساخته‌اند که مکانیک ماشین بوده‌اند یا بسیاری از بانوان خانه‌دار یا فروشندگان لوازم برقی معادل‌هایی برای وسایل خانگی ساخته‌اند که همچنان کاربرد دارد. گاهی این واژه‌ها بخت و اقبال پیدا می‌کنند و آن‌قدر به کار می‌روند تا کاربردی ‌شوند و می‌توان آنها را در لغت‌نامه‌ و فرهنگ پیدا کرد.» باقری در پایان می‌افزاید:«بسیاری از واژگانی که چند ده سال قبل در فرهنگستان ساخته شده‌اند، واژه‌هایی هستند که کارکرد ندارند و مردم آنها را به کار نمی‌برند؛ برای مثال مردم هنوز به کامپیوتر، رایانه نمی‌گویند. هنوز خودرو واژه‌ مورد پسند عام مردم نیست و هیچ ایرانی به ماشین، خودرو نمی‌گوید. مردم هنوز به ترمینال‌ها، پایانه نمی‌گویند. دلیل این موضوع آن است که در ساخت این واژگان ظرافت و شناخت درست ساختار و معنای واژگانی وجود ندارد. یعنی پس از گذشت این همه سال از ساخت واژه، هنوز که هنوز است مردم آن را نپذیرفته‌اند و اصرار فرهنگستان برای کاربرد آنها نشانه ضعف آن مجموعه است.»

حسن گوهرپور روزنامه‌نگار

انسان در اندیشه اسلامی و انسان در اندیشه غربی (اندیشه در اروپا) دارای وجوه مشترک و تفاوت‌های زیادی است. مصادیق فراوانی از این وجوه تفاوت و شباهت در مکتوبات تاریخی به ثبت رسیده است.
برهمین اساس، انسان ایرانی در برهه تاریخی سیطره اسلام بر ایران، از منظر حکمت با فلسفه و عرفان دارای ابعادی است که این ابعاد معرفتی، انسان در جریان‌های بزرگ در تاریخ اندیشه غربی مثل «عصر دین»، «عصر علم» و «عصر اضطراب» و... متفاوت است.
به بیان دیگر، انسان ایرانی در حکمت اسلامی با رویکردهای اجتماعی تعریفی دارد که با انسان اجتماعی از منظر آنچه در اندیشه غربی مثلاً در آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان و... می‌بینیم تفاوت‌های معناداری دارد.
بیان این مقدمه از این جهت است که بگوییم انسانِ تاریخی، در اندیشه ایرانی، محصول فلسفه، حکمت، عرفان و الهیات است. سعدی نیز نمود و مصداقی از همین انسان تاریخی است. زیست‌جهان معرفتی و اجتماعی سعدی در نظامیه شکل می‌گیرد. مدرسه‌ای کاملاً ایدئولوژیک و استراتژیک که توسط نظام‌الملک طوسی در نیشابور، بغداد، قاهره، موصل، اصفهان، آمل، مرو، بلخ و هرات تأسیس شد و قرار بود مقابل تفکر «اسماعیلیه» بایستد و مروج «فقه شافعی» و «کلام اشعری» باشد. برای اینکه این مدرسه بتواند تأثیر عمیقی بر طلبه‌هایش بگذارد، هم شهریه پرداخت می‌کرد و هم شبانه‌روزی بود. حدیث، اصول، فلسفه، طب، قرآن، فقه، نجوم، صرف و نحو عربی و... از جمله علوم مقدماتی‌ بود که طلبه‌های نظامیه می‌خواندند و می‌آموختند.

مرا در نظامیه ادرار بود        
شب و روز تلقین و تکرار بود

سعدی در چنین فضای فکری‌‎ای بزرگ شد و تعلیم دید، بدیهی است که آنچه در شعر سعدی در بخش تعلیمی به مخاطب ارائه شده، دستاوردهای معرفتی او از نظامیه و اندیشه‌‎هایی است که در آن مدرسه آموخته بود. او پس از اتمام تحصیل واعظ می‌شود؛ واعظی که سفر می‌کند و با مردم سخن می‌گوید و چه سخنی بهتر از شعر!
در واقع آنچه سعدی در کلامش جاری می‌کند، وعظ است، اما اینقدر عالمانه، با ظرافت، مخیل و موزون تقریر می‌کند که اثر ادبی از آن خلق می‌شود. به همین اعتبار؛ سعدی شاعر در بوستان، سعدی نویسنده در گلستان، سعدی واعظ است. برای خوانندگانش از تعالیم اخلاقی می‌گوید. بوستان را در عدل و تدبیر و رأی، در احسان، در عشق و مستی و شور، در تواضع، در رضا، در قناعت، در عالم تربیت، در شکر بر عافیت، در توبه و راه صواب، در مناجات تحریر می‌کند و گلستان را در سیرت پادشاهان، در اخلاق درویشان، در فضیلت قناعت، در فواید خاموشی، در عشق و جوانی، در ضعف و پیری، در تأثیر تربیت، در آداب صحبت می‌نگارد.
همان‌طور که از اسامی ابواب بر می‌آید همه درباره انسان در ساحت‌های اجتماعی است. سعدی با این رویکرد، جامعه‌شناس، روان‌شناس و مردم‌شناس است. تجربه‌های زیستی خود را در کنشی اخلاق‌گرایانه در فضاهایی ملموس با کلمات بازآفرینی می‌کند.
صحنه‌ها و توصیفات همه برای مخاطب قابل باور و آشناست؛ و هم از این روست که سعدی در افکار عمومی و در پژوهش‌های ادبی به شاعری معروف است که سهل‌الممتنع می‌نویسد، او به گونه‌ای می‌نویسد که بر عموم مردم تأثیر بگذارد، به همان شیوه‌ای که در مدرسه آموخته است.

بنده را نام خویشتن نبود                             
هر چه ما را لقب دهند آنیم

*روزنامه ایران





  تعداد بازديدها: 10


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: عباس عبدی
نشنيدن بدترين نوع فيلترينگ
۹۱ ناشر خارجی و ۲۳۰۰ ناشر داخلی در آوردگاه بین‌المللی کتاب تهران گردهم می‌آیند
توافق با آمریکا بساط رانت در اقتصاد کشور را جمع می‌کند؛ از ما بهتران دیگر نمی‌توانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند
معمای آقای ب.ز
بازخوانی ظهور و بروز اقتصادی دوبارۀ زنجانی ، یک پروندۀ ۱۴ ساله
آفرودسوارها بلای جان محیط زیست شدند
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
تجديد نظر در روش حکمراني
سنوارهای تازه‌نفس
حماس 30 8زار نیروی تازه نفس جذب کرد
به مناسبت یکم اردیبهشت، روز سعدی به این شاعر پارسی‌گوی
شیخ مصلح
سلیمی‌نمین:
براندازان و سوپرانقلابی‌ها، افکار عمومی داخل را نمایندگی نمی‌کنند
اطلاعیه:
آیت‌الله جوادی‌آملی: حفظ وحدت ملی پشتوانه عزت خارجی ماست
اطلاعیه:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت امام صادق (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره)
تجمع اتباع افغانستانی مقابل سفارت این کشور در تهران/ مشکلاتی مانند اخذ اسناد هویتی، اسناد ازدواج و سایر مدارک، عامل این تجمع بوده و ماموران پلیس به آن پایان دادند
یادداشتی از: آرمین منتظری
چه کسی لیبی را به حضیض رساند؟
یادداشتی از: منصوره محمدی
باز تعریف یک رابطه/ارزیابی آینده نسبت تندروها و حاکمیت در گفت‌‏وگو با تحلیلگران سیاسی
نامه یک فرمانده شهید به همسرش
سید حسن خمینی به حسین بنیادی تسلیت گفت
عراقچی: تصور نمی‌کنم که تهدیدات نظامی، به مرحله عملی شدن برسد/ اسرائیل حتی با حمایت آمریکا هم قادر به عملیات نظامی نیست
فرجی راد: مشخص بود مذاکرات متوقف نمی‌شود/ این بار اراده سیاسی قوی از هر دو طرف وجود دارد/ عمانی‌ها می‌خواستند اروپایی‌ها هم یک مقداری در قضایا شریک شوند/ اگر آمریکایی‌ها گفته بودند غنی‌سازی ایران باید صفر شود، عراقچی مذاکرات را دنبال نمی‌کرد
افت قدرت خرید مردم و کاهش ۳۰ درصدی «سفر» در ۷ سال اخیر
یک تریلیون دلار هزینه تحریم بر اقتصاد ایران

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
وزیر اطلاعات: علائم جدی برای حمله نظامی وجود ندارد؛ در سال جاری آرامش پیش‌بینی می‌شود/ تولید و نشر اخبار جعلی و ایجاد فضای روانی با چالش‌ها و آرایش‌های جنگی در راستای ایجاد ناامنی روانی در جامعه از جمله اهداف دشمن است
به مناسبت سال جدید انجام شد
دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح با فرمانده معظم کل قوا
عراقچی و ویتکاف : مذاکرات مثبت و سازنده بود ؛ ادامه می دهیم / هیچ کدام از طرفین دنبال گفت و گوهای فرسایشی نیستند
یادداشتی از: حجت الاسلام احمد مازنی
​از دیدگاه امام خمینی(ره) انتخابات حق ملت است نه حق حاکم
به مناسبت سال جدید(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولان ارشد سه قوه
یادداشتی از: مهدی مولایی
آیین مذاکره در نهج‌البلاغه
پزشکیان از ظریف قدردانی کرد + متن پیام
دومین جلسه ستاد مرکزی سی و ششمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)؛
محمدعلی انصاری: هیچ راهی برای قدرتمند شدن و امتداد پیروزی جز «پیروی از مکتب امام» وجود ندارد/ اولین معضل کشور ما مسأله «اقتصاد» است/ کشور ما نیاز به همبستگی، وحدت و انسجام دارد/ از مسائل جناحی و گروهی دست برداریم
نفس آغاز مذاکره مهمتر از شکل و نتایج آن است
ایران و آمریکا؛ برندگان بزرگ مرحله اول مذاکرات دوجانبه
جان جدید بر پیکر حشدالشعبی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1404/1/25
عبدالرضا فرجی راد: ترامپ این بار با دوره قبل متفاوت است/ جمهوری اسلامی موفقیت‌هایی در همین مدت نامه‌نگاری داشته/ فاصله زیادی بین خواست ترامپ و دیدگاه ایران نمی‌بینیم/ این مذاکرات نمی‌تواند مثل برجام طولانی شود
واکنش وزارت خارجه آمریکا به تهدید کیهان برای ترور ترامپ: زبان تهدید از سوی ایران یا بلندگو‌های آن علیه ترامپ یا هر آمریکایی دیگری، غیرعاقلانه است
ترامپ: ما مسئله با ایران را حل خواهیم کرد؛ این یک موضوع آسان است / مذاکرات با تهران باید سریع انجام شود / آنها نباید بمب هسته‌ای داشته باشند / مذاکره با ایران را بخاطر دنیا انجام می‌دهم / فکر می‌کنم ایرانی ها دارند ما را سر می‌دوانند، چون عادت کرده بودند با آدم‌های احمق در این کشور طرف باشند
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد تقی فاضل میبدی
آغاز راهی امیدوارکننده
تشرف تازه مسلمانان در حرم
مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی ورزش کشور؛
سید حسن خمینی: «پهلوانی» در فرهنگ ما ریشه دارد/ می‌توانیم بُعد «پهلوانی» ورزش را به جهان عرضه کنیم
امیدواری علی اکبر صالحی به مذاکرات ایران و آمریکا در عمان: ما همواره با دست پر از مسقط بازگشتیم
ظریف: ترامپ می داند اگر حمله کند ما هم به او ضربه می زنیم/ تلخی‌های این شش ماه را هیچ وقت تجربه نکرده بودم/ ما می توانستیم وسط یک جنگ باشیم اما...
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
مذاکرات جاری بین ایران و آمریکا و ریزشِ "ادب"


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 4233
تعداد بازدید دیروز: 6713
بازدید کل: 75412670
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.