امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 20 دي 1403 ساعت 00:12:47
گردهمایی علمی به مناسبت هفته پژوهش در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی؛
سید حسن خمینی: اندیشه امام را یک مکتب بدانیم و در آن اجتهاد کنیم/ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مفاخر جهان اسلام بود

یادگار امام با اشاره به اینکه پوسته جدیدی از نظم اجتماعی به سبب مسائل فضای مجازی در حال پدید آمدن بین مردم است، گفت: ما نسبت به امام دو نوع می‌توانیم مسیر را طی کنیم؛ یکی اینکه امام «چه گفت» و دو اینکه امام «چه می‌گوید».

یادگار امام با اشاره به اینکه پوسته جدیدی از نظم اجتماعی به سبب مسائل فضای مجازی در حال پدید آمدن بین مردم است، گفت: ما نسبت به امام دو نوع می‌توانیم مسیر را طی کنیم؛ یکی اینکه امام «چه گفت» و دو اینکه امام «چه می‌گوید». امام چه گفت، یعنی شما بررسی کنید به اینکه این شخصیت در زمان خودش نسبت به موضوعات زمان خودش و مسائلی که در آن روزگار اتفاق افتاده، نظرش چه بوده است. اما بحث دوم این است که اگر امروز بود، این مکتب چه می‌گفت؛ نسبت به حوادث امروز چه می‌گوید و او را به عنوان یک ظرفیت سیال و یک مکتب بالنده ببینیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی طی سخنانی با موضوع «تفکر فقهی» در پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، گفت: در حوزه بحث فقه و اینکه ما بتوانیم فقه را میان رشته‌ای بحث کنیم، یک اشکال بسیار بزرگی از قبل پیش روی مجتهدین بوده و آن اینکه آیا ما می‌توانیم ابواب فقهی را به رشته‌های مختلفی تقسیم کنیم و بگوییم هر فقیهی احیانا در یک رشته کار کند؟

یادگار امام افزود: از نظر تاریخی ابتدا یک نفری که می‌آمد جامع معقول و منقول بود. یعنی مثلا یک نفر مثل بوعلی سینا هم هیأت بلد بوده، هم طب و هم فلسفه بلد بوده است. اما آرام آرام انگار بشر به این نتیجه رسیده که باید رشته‌ها را خاص‌تر و خاص‌تر کند و امروز به جایی رسیده که یک نفر در موضوعی چیزی را بلد است و هیچ چیزی از قبل و بعد آن نمی‌داند؛ یعنی فقط برنامه‌نویسی کامپیوتر را می‌داند و نمی‌داند که سخت افزار آن چه کار می‌کند؛ حتی لزومی هم ندارد که بداند.

وی تأکید کرد: سؤال این است که آیا این اتفاق در فقه هم ممکن است؟ یعنی ما به سمت این برویم که در عبادات یک نفر تخصص داشته باشد و در معاملات یکی دیگر؛ و دوباره عبادات را به حج، صلاة، زکات و خمس تقسیم کنیم. در معاملات که سخت‌تر می‌شود چون بحث‌های بین رشته‌ای مطرح می‌شود؛ یعنی بانکداری و الآن متاورس و بحث‌های هوش مصنوعی بالأخره احکام پیدا می‌کند.

سید حسن خمینی یادآور شد: خیلی از فقها ساده با این برخورد می‌کنند و می‌گویند کار فقیه که موضوع نیست؛ ما یک کلیاتی را می‌گوییم همانند اینکه اگر ضرر دارد حرام است یا اگر مالیت عقلایی دارد قابل تملیک و تملک است. این موبایلی که دست شما است، اگر ضرر دارد که دارد و اگر ندارد، ندارد. در حالی که به نظر می‌رسد این مبتنی بر یک اشتباه است؛ اتفاقا موضوع حکم فقهی حتما کار فقیه است و مصداق کار فقیه نیست. مگر من می‌توانم موضوع یک گزاره را ندانم اما گزاره را بیان کنم؟! حتی بیان بسیاری از مصادیق هم شأن فقیه است.

وی افزود: موضوعات از علوم دیگر می‌آید؛ به خصوص روزگار ما که در حال یک انقلاب بسیار بزرگ است. ایامی که ما زندگی می‌کنیم به همان درجه از اهمیت است که آغاز دوره صنعتی شدن بود. یک پوسته جدیدی از نظم اجتماعی به سبب مسائل فضای مجازی در حال پدید آمدن بین مردم است؛ یعنی یک نوع روابط و ارتباطات و دنیای دیگری به وجود می آید که شکل گیری آن را چندان حس نمی‌کنیم؛ به خاطر اینکه خودمان داریم در این مسیر پیش می‌رویم. اگر کسانی که 30، 40 سال اولیه دوران انقلاب صنعتی بودند، نمی‌فهمیدند چه شده و بعدها که نگاه می‌کنند، می‌توانند به قبل و بعد آن تقسیم کنند، دوره ما دقیقا همان است؛ یعنی دوره‌ای است که دارد وارد فضای جدیدی از روابط می‌شود.

یادگار امام تأکید کرد: نسل بعدی بسیار متفاوت از نسل قبلی ما است؛ ما دوره گذار و عجیبی هستیم و هر دو را درک می‌کنیم. یعنی هم دوره بدون اینترنت و هم دوره پسا اینترنت را درک کرده‌ایم و بعدا فردا فضایی پدید می‌آید که اصلا نمی‌دانیم روابط چگونه هست. دوره‌ای که همه حدود برداشته و همه چیز متفاوت می‌شود و روابط تغییر می‌کند؛ و نظمی که بعدا خودش را بر این فضا تحمیل می‌کند.

وی اظهار داشت: از زاویه فقهی اولین سؤال این است که آیا در فضای فقه این اجازه را دارید که تبعض ابواب را تجویز کنید؟ به این معنا که بگوییم عین پزشکی که شما چشمت درد می‌کند پیش چشم پزشک می‌روید و روانت مریض می‌شود پیش روانپزشک می‌روید و هیچ کسی وقتی قلبش درد می‌گیرد پیش چشم پزشک نمی‌رود، در حوزه فقه هم چنین اتفاقی باید بیفتد.

سید حسن خمینی یادآور شد: من فکر می‌کنم ظرفیت بحث‌های اجتهادی ما در این مسأله هست؛ و این مسأله هم پیشینه دارد و هم دارای فتوا است اما معمولا چون نیاز نبوده و موضوعات بسیط بوده، یک نفری مثل شیخ انصاری همه موضوعات را بلد بوده و همه از او تقلید می‌کردند؛ اما امروز اصلا این گونه نیست. امروز مجتهد که می‌خواهد همان حکم اولیه را هم ارائه کند بدون توجه به موضوعات جدید و روابط جدید و نسبت‌های جدید نمی‌تواند بیان کند. یعنی هرکدام از ما و حتی جامعه به مراجع مختلف رجوع می‌کند. به نظر من این هم قابل دفاع است و هم طبیعتا باید واقع شود به خاطر اینکه معنای اعلمیت تفاوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 19 دی ماه سالروز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، افزود: اتفاقا در رابطه با این موضوع زیاد با ایشان بحث می‌کردیم. البته ایشان چندین بار در موارد مختلف تحت عنوان «اجتهاد شورایی» بیان می‌کرد. آیا ما می‌توانیم به اجتهاد شورایی تن بدهیم؟ یعنی در هر مسأله‌ای شورایی با هم بنشینند و کار شورایی کنند. مرحوم آقای هاشمی خیلی روی این مورد اصرار داشت و می‌گفت از نظر فقهی و بیشتر بحث‌های اصول فقهی قابل طرح و دفاع است. من بعدا وارد بحث‌های فنی مسأله شدم و به نظرم این هم قابل دفاع است.

یادگار امام تصریح کرد: ما در تاریخ جمهوری اسلامی اولین بار این کار را انجام داده‌ایم؛ شاید حتی بدون اینکه بدانیم که این کار واقع شده و آن هم مقوله شورای نگهبان است. در شورای نگهبان طبق قانون اساسی که همه هم امضا کرده‌اند، یک جمعی می‌نشینند و نظر مجموع با اکثریت را ملاک قرار می‌دهند. یعنی این اتفاق علاوه بر اینکه ممکن هست، واقع هم شده است. به هر حال اگر بحث شورایی در حوزه اجتهاد مطرح شود، آن بحث میان رشته‌ای هم به نوعی در خودش دارد. یعنی اعلم‌هایی در رشته‌های مختلف می‌توانند کنار هم بنشینند و یک بحث تجمیعی را با هم داشته باشند و فتوای تجمیعی بدهند و آن وقت جامعه هم از یک شورایی تقلید کند.

وی افزود: طبیعتا ممکن است دیگران نقدهایی داشته باشند و می‌شود در رابطه با بند بند این صحبت کرد؛ در بحث موضوعات و مصادیقش صحبت کرد. البته من هم آمادگی دارم راجع به بخش بخش این و بحث‌های حجیّتش صحبت کنیم؛ چون به نظر من حتی تقلید اعلم هم لازم نیست و ما دلیلی بر حجیّت تقلید اعلم و وجوب تقلید اعلم نداریم و به عالم هم می‌شود مراجعه کرد.

سید حسن خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پژوهشکده شکل گرفت برای اینکه در رابطه با بحث‌های امام کار کند، گفت: ما نسبت به امام دو نوع می‌توانیم مسیر را طی کنیم؛ یکی اینکه امام «چه گفت» و دو اینکه امام «چه می‌گوید». امام چه گفت، یعنی شما بررسی کنید به اینکه این شخصیت در زمان خودش نسبت به موضوعات زمان خودش و مسائلی که در آن روزگار اتفاق افتاده، نظرش چه بوده است. اما بحث دوم این است که اگر امروز بود، این مکتب چه می‌گفت؛ نسبت به حوادث امروز چه می‌گوید و او را به عنوان یک ظرفیت سیال و یک مکتب بالنده ببینیم.

وی تأکید کرد: بحث تأثیر زمان و مکان در اجتهاد همین است که ما یک وقت می‌گوییم امام صادق(ع) چه فرمود و یک وقت می‌گوییم اگر امام صادق(ع) امروز بود چه می‌گفت. یعنی با توجه به زمان و مکان توانمندی این ساختار فکری و مطلب برای سؤالات امروز چیست؟ پاسخش برای سؤالات امروز چیست؟ البته این معنا نیست که یافته‌های قدیمی‌اش را کنار بگذارد؛ به خاطر اینکه نمی‌خواهد بگوید من امروز چه می‌گویم؛ می‌گوید او اگر امروز بود چه می‌گفت. این مسأله هم باید در پژوهشکده باشد.

یادگار امام با طرح مسأله «اجتهاد در اندیشه امام»، تصریح کرد: اجتهاد در اندیشه امام یعنی همان کاری که ما با مذهب فقه جعفری می‌کنیم که او را یک مکتب می‌بینیم و در آن اجتهاد می‌کنیم، این را هم یک مکتب بدانیم و در آن اجتهاد کنیم. همان طور که امام در مورد شطرنج در مقطعی از زمان این نظر را داشته اند که گفته‌اند حرام است و هم در زمانی دیگر این را رأی را دارند که حلال است؛ این داستان عینا در روزگار ما هم هست. در «غنا» بحث مفصلی هست که آیا موسیقی و آواز، چه زن و چه مرد، حرام است یا حلال است؟ روایاتش یکی دو تا نیست، اما یک بحث جدی وجود دارد که این مربوط به آن روزگار است؛ به خاطر اینکه اینها در یک مجالسی بوده و امروز آن مجالس نیست؛ یعنی خود موسیقی حرام نیست و مجلس فسق و فجور و اختلاط حرام است.

وی تأکید کرد: پژوهشکده بیشتر باید وجهه همتش را به امام آینده بدهد؛ تا امام گذشته. این که چه گفت، خیلی خوب است و دوستان باید بیشتر هم به این حوزه وارد شوند اما چیزی که پژوهشکده به ما هو پژوهشکده برای آن شکل می‌گیرد، این است که چه می‌گوید؛ امروز اگر بودند چه می‌گفتند و چگونه در قیاس با مسائل جدید حرکت می‌کردند؟ به خصوص که ما در دوره گذار هستیم؛ یک دوره بسیار مهم و زندگی ما به قبل و بعد ما تقسیم می‌شود. این دوره، دوره پدید آمدن یک فضایی است که فضای مجازی در آن «انقلاب ماهیت» می‌دهد و همه مسائلش را عوض می‌کند.

سید حسن خمینی در پایان با اشاره به سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: ایشان یکی از مفاخر جهان اسلام بود. واقعیت این است که شأنیت علمی آقای هاشمی مغفول ماند. من در 10 سال آخر عمر ایشان این توفیق را داشتم که تقریبا هفته‌ای نبود که چند ساعتی را محضر ایشان نباشم. واقعیت این است که قدرت فقه، اصول، تفسیر و تسلط ایشان به مبانی اسلامی مغفول ماند و بیشتر به عنوان یک شخصیت سیاسی شناخته شد. البته واقعیت هم این است که چون در این جهت سرآمد روزگار خودش بود، حقش بود که به این شناخته شود؛ ولی ابعاد دیگر شخصیت ایشان پنهان ماند.

وی تصریح کرد: کار مهم تفسیری که ایشان دارد، تفسیر راهنما و بعد فرهنگ قرآن، البته کار جمعی بود ولی خود ایشان در زندان شروع کرده و زحمت کشیده بودند. ایشان همچنین نقشی که  در حوزه تاریخ انقلاب دارد و اینکه ایشان قلم برداشته و روز به روز حوادث را نوشته و روزنگار خاطرات ایشان وجود دارد، یک بعد بسیار مهم در تاریخ انقلاب است. ولی توجه من بیشتر به بعد فقهی و بحث اجتهاد ایشان و بحث علمی ایشان در حوزه فقه و اصول است که مغفول مانده و واقعا از این حیث هم جا دارد که به ایشان بپردازیم.





  تعداد بازديدها: 99


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
دبیر شورای عالی امنیت ملی : با کفار هم می‌شود مذاکره کرد /عقل آن چیزی است که بین دو ضرر، اقل الضررین را تشخیص دهد و بین دو نفع، اکثر النفعین را / اگر جایی که باید کوتاه بیاییم، سرسختی کنیم، آسیب می‌بینیم
یادداشتی از: مهرداد خدیر
امام (س) گفت از «مرگ‌آباد تحجر» بگویید یا «آبراهامیان و بشیریه» را بکوبید؟!
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
اف‌ای‌تی‌اف و عذر بدتر از گناه!
آخرین پیامی که شهید سید حسن نصرالله با خط خودش برای مجاهدان حزب‌الله نوشت
واکنش وزارت کشور به برگزاری تجمعات غیرقانونی
انتقاد شدید نماینده مجلس از تندروها/ به جای بزرگنمایی انتصاب ظریف، مشکلات مردم را حل کنید/ تأثیرات نپیوستن ایران به FATF محسوس است
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/11/15
در مراسم تجدیدمیثاق رئیس و مدیران صداوسیما با آرمان‌های امام راحل؛
سید حسن خمینی: جنگ روایت‌ها را فراموش کردیم و از دشمن اصلی غافل شدیم/ اگر توانستید میدان بازی را از آنچه دشمن تعریف می‌کند تغییر بدهید، برده‌اید اما اگر در میدان دشمن بازی کنید، باخته‌اید/ طالبان با تغییر میدان می‌گویند زن باید از عرصه‌ اجتماع بیرون برود
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین، حضرت ابوالفضل العباس و حضرت سجاد علیهم السلام در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه آل یاسین (ع) 1403/11/14
علت غبطه شهدا در روز حشر به حضرت ابوفاضل(س) چیست؟
گفت‌و‌گو با عضو شورای عالی محیط زیست
یک‌ پنجم ایران درگیر ریزگردها می‌شود اگر تالاب‌ها را درنیابیم
یادداشتی از: مهرداد خدیر
74 سال قبل: نفت دو ماهه ملی شد/ حالا: اف‌ای‌تی‌اف در سه دولت و سه مجلس و یک مجمع!
رشد قراردادهای زیرپله‌ای و سفید امضا کارگران
معاون وزیر راه و شهرسازی:
پرداخت اجاره‌ مسکن در توان قشر کم در آمد و طبقه متوسط نیست
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار شرکت‌کنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن
جزئیات بازداشت قاتلان شهید محمد باقر صدر و خواهرش
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
انتقام ‌جوئی، آفت حکمرانی
اختصاصی:
"گردید عالمی همه پروانه حسین" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
مصطفی مولوی نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در شورای سیاستگذاری راهیان نور شد + سوابق
آزاد ارمکی، جامعه‌شناس: جمهوری اسلامی باید به آرمان‌های انقلاب بازگردد

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
به مناسبت سالروز مبعث پیامبر اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم)(۱)
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
دبیرکل حزب‌الله لبنان: اسرائیل مجبور به پذیرش شروط ما برای آتش‌بس شد/ در مدت زمان کوتاهی، خلأ شهادت فرماندهان خود را پر کردیم/ اشراف اطلاعاتی و تسلط دشمن بر تماس‌های ما، هوش مصنوعی و نیروی هوایی اسرائیل از مهمترین عوامل مؤثر در ضربه به حزب‌الله بود
اختصاصی
بمناسبت عیدالاکبر مبعث، سه اثر خطاطی از آقای محمد مسلم خانی
بیانات مقام معظم رهبری در پایان مراسم روضه شهادت امام کاظم علیه‌السلام در جمع مسئولان ستاد مرکزی اعتکاف
در درس خارج فقه مطرح شد؛
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: وقتی «جبر» باشد کسی به حکومت اعتراض نمی‌کند/ برخی با بهانه «قضا و قدر الهی»، زورگویی، ظلم روایی، ستمگری و دیکتاتوری خود را توجیه کردند/ «معاویه» نقشه جبر را کشید که هر چه میگذرد به قضا و قدر الهی است
نبوت ختمیه چیست؟ / پاسخ امام خمینی (ره) به این پرسش
خداحافظی نماینده ولی فقیه در استان از مردم قزوین
یادداشتی از: حجت الاسلام مسیح مهاجری
سفر به کابل و جایگاه منافع ملی
گزارش تصویری:
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی با مولودی خوانی حاج حیدر سوری بمناسبت عیدالاکبر مبعث در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/11/8
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
فاصله ما با انگیزه بعثت
بازار بی‌حساب وکتاب دندانپزشکی / معضل بزرگ سلامت مردم
شوک مالی ترامپ به براندازان در روز اول ورود به کاخ سفید / بودجه ضدانقلاب قطع شد!
در تجدیدمیثاق هیات دولت با آرمان‌های امام؛
سید حسن خمینی: انقلابی بودن به مفهوم دور ریختن خرد نیست/ شجاعت امام ایشان را از بقیه متمایز می‌کرد/ امام راحل در کارها به عقلانیت اعتقاد داشت
فیاض زاهد و محمد مهاجری در یادداشتی مشترک تحلیل کردند
دولت دوم ترامپ هم فرصت، هم تهديد
علی مطهری: بشار اسد، مَرد درگیری با اسرائیل نبود/ تحریرالشام محتاج ایران خواهد شد/ داستان سوریه برخلاف ظاهر آن، به نفع ایران تمام شد
اطلاعیه:
برگزاری مراسم سالگرد جشن میلاد حضرت امام حسین، حضرت ابوالفضل و حضرت سجاد علیهم السلام در هیئت انصارالخمینی (ره)
یادداشتی از: احسان تقی زاده سالاری
سیاست خارجی متوازن، میراث راهبردی امام خمینی(س) در عرصه دیپلماسی
نقشه شوم ترامپ برای غزه فاش شد! + واکنش های گسترده
نگرانی سازمان ملل از طرح خطرناک اسرائیل علیه کرانه‌باختری
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
رسانه ملی نیازمند پالایش


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 7562
تعداد بازدید دیروز: 12910
بازدید کل: 74578551
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.