امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 04 دي 1403 ساعت 23:02:11
یادداشتی از: احسان اقبال سعید
اشکم ولی به پای عزیزان چکیده ام / در باب تَر دیدگی رئیس جمهور

آدم ها را باید نخست انسان دید و چنان دربند تشریفات بی هوده و نیز کورشو دور شوها محصور ننمود که هم خویش را از یاد ببرند و هم اسباب رشک و نیز تصور گزاف و لاجرم یاس و بغض جمهور و جماعت در آتیه شوند.

عصر ایران؛ چندی پیش و در میانه‌ همایشی پیرامون مقام زن، رئیس جمهور مسعود پزشکیان با دیدن تصویر سیمای بانوی از دست شده‌اش تاب نیاورد و اشک امانش نداد. تصویر صورت خیس و چشمان اندوهناک آقای پزشکیان بازنشر فراوان یافت و البته هر کس از معبر و منظر خویش همراه،همدرد یا نافی و خشمین ماجرا را نگریست.

اهالی قدرت در یک روند تاریخی چنان از شئون معمولی انسانی تهی انگاشته می شوند و انتظار کرداری نامعمول و فراانسانی از آنان ساخته می شود که کمترین کنش نهان با باور پنهان از آنان در ناهمگونی و نمایش قرار گرفته و اسباب تحیر و اعتراض نیز می گردد. 
دنیای باستان و عصر پیش از برآمدن تفکر مدرن و علم و عقل محور با میانداری افسانه و اسطوره برای سالها و قرن‌ها از هر پدیده ملموس و انسانی حسب آرزوها و نیز هراس‌های خود صورتی سنگی و فراتر از امکان و نیز محدودیت های انسان ساخته است. رسوب تاریخی گاه دامن آن ردای بلند باستان را تا اینک و اکنون رسانیده است.

پادشاه/خدایی و باور به جنبه الوهی و نظرکردگی امرا و نیز تقدیس و توان فوق بشری برای ایشان قائل شدن، همزاد ندانستن و نیز ممکنات آن روز آدمی بود.

در شاهنامه اسپندیار پور شهریار است و یلی که ادعای تخت کیانی و فرمان پدری را دارد. او  کمربسته زردشت است و هم روئین‌تنی که به تطهیر موبد تیغ و گرز بر تنش که دگر تن نیست و تندیس آرزوی بی مرگی و تقدس انسان  و تنها در تن و بند امیر .... 
سلطان جلال الدین خوارزمشاه تا سرحد جان با مغول می‌ستیهد و عاقبت مرگی مهیب و ناعادت دارد او با امواج سند یگانه می شود و کسی نزعش را و رنجوری جان دادنش را به چشم نمی کشد تا هیمنه سلطانی و هیمه‌ی خیال خوش نامرگی راعی و نگهبان خلق برقرار بماند و آتشش بسوزد.

این روزها تحولات سوریه را یقینا با حیرت نگاه می کنید و نام اقلیت دروزی به گوشتان آشناست. جماعتی که میان سرزمین های اشغالی، لبنان و سوریه پراکنش دارند و در سویدای شام کثرت جمعیتی با آنان است.

در باور اینان پنجیمن خلیفه فاطمی مصر، الحاکم بامرالله شان الوهی دارد و دیانت دروزی از انجا آغازیدن می گیرد و پس از او پنج باب یا شارح بزرگ در این شریعت وجود دارد و جالب است که هیچ کدام از این پنج نفر و خود الحاکم باامرالله مرگ طبیعی ندارند و درگیر رنج و ابتلائات معمولی نیستند و به نوعی ناپدید شده و به خدا می پیوندند تا در باور تناسخی بازگردند (باور دروزیان چنین است).

نکته این است برای آدم انگار موسس ، والا و نیز امیر حاکم بر جان و امان ونیز انجام، نمی تواند معمولی باشد و روزی سرما بخورد و برای یک زخم های های اشک بریزد. حتی خوراک و نوشاک او نیز باید جنسی دگر داشته باشد و فرادستی لزوما با تفاوت و توفیر با جماعت در کوی و کوخ دارد و عموم و عوام از کسی که حتی در خیال،شبیه خودشان باشد فرمان نخواهند برد.

در میان همین دروزی ها که ذکرشان رفت جماعت باورمند بر دو دسته اند، عُقّال و جُهّال؛ عقال عالمان دروزی و تنها صاحبان حق انحصاری مطالعه متون مذهبی هستند و البته تکالیف یکسره هم بر عهده و گرده ی آنها است و جهال که عموم و عوام اند تنها باید هزینه زیست عقال را تامین نموده و مناسکی بر شانه شان نیست و البته حق خواندن متون اصلی را هم ندارند و تنها باید تفسیر عقال بر نص مقدس را بخوانند.

نکته جالب تر اینکه نوشیدن قهوه برای عقال ممنوع و حرام است! نوعی تفاوت و توفیر حتی در کیفیت ابتدائیات و تفاوت ها باید زاده و مهیب نمایانده شوند تا آدمی تن دهد...
بگذریم و سروقت  اشک‌های آقای پزشکیان برگردیم که انگار به حکم کلیددار پاستور بودن حق بروز احساسات و سوگوار شدن برای خاطره‌ی همسری که به جان دوست داشته و کنارش در سانحه ای مهیب پرپر شده را ندارد.

اشک انگار برای انسان معمول ، دربند و ناتوان است که برای از دست شده‌ها و گاه نرسیدن و تضرع می گرید تا مرحمتی و تسکینی به دست آورد و در چشم ناظران و اغیار نشان ضعف است و کسی که رئیس جمهور است و در سلک مشکل گشا و پاسخ مسئله ها را با اشک چه کار؟ ایا او حق گریستن دارد؟

گزین نمودن حاکمان با رای و انتخاب دوره ای مردمان ارمغان جهان جدید است و آدم ها  بر برگه های رای نام اسطوره ها و وجودهای فرابشری را نمی نویسند بلکه انسانهایی معمول و معقول که توانسته اند در آن بازه زمانی نظرشان را جلب نمایند یا بهتر وعده بدهند و نیز نقض کاربدست پیشین باشند را برمی گزینند و نمی توان از امر به غایت انسانی و این زمانی انتظارات باستانی و غریب داشت.

مقامات بلند پایه نیز چونان دگر انسان ها احساسات و نیز هراس‌های خود را دارند و گاه ساده‌تر زآنی که گمان ببریم اشتباه می کنند، می لرزند و می لغزند. این نکته بزرگیست و انسان توانسته با این جهانی و نیز محدود نمودن آستان و تصور از مصدرنشین حق بی نهایت او برای تطاول و چپاول جان و امان و نیز مال و مهر را زایل نموده، لگام قانون و اخلاق را برقرار سازد. 

به گمانم عصر نمایش ها پرهیمنه از جماعت اهل سیاست گذشته و این کردارها بیشتر به وهن و نیز طنز می ماند. در زمانه ای که به مدد ابزارهای پیام رسان و نیز تعدد صوت و تصویر لرزش و سهو تمام آدم ها و نیز دیروز و اکنون شان در پیش چشم است نمی توان  در پس بناهای بلند و موسیقی های حماسی موجودیت های فراانسانی با ظرفیت ها و نیز ویرانگری مهیب و بی لگام ساخت و سعدی هم شعرش را بسراید"بدم گفتی و خرسندم،عفاک الله نگو گفتی/ سگم خواندی و خشنودم، جزاک الله کرم کردی".

عصر تازه آدم ها را با همه قوت ها و نیز یاس و ترس هایشان در پیش می گذارد و حتی مرید و مرادبازی خاوری هم دگر توان ساختن آن سایه های غول نما را در برزن و بارگاه ندارد. برای خود جماعت صاحب صندلی هم امکان یک زیست انسانی و توان نمود به میل و نه نمایش در کنار بروز طبیعی ترین احساسات را باز می گذارد.

بله یک رئیس جمهور نخست انسان است و در فراغ جفتش بی تاب می شود و بر تربت و یاد او اشک می افشاند و هرگز از این کردار شرمسار نیست که او نخست انسان است با تمام ایمان و ایستادگی و نیز ظرف بلوری وجودش و پس از آن رئیس و چیزهای دگر... او پدر است و در همان بی تابی و جان سوختگی شفقت و غم‌شریکی (افغان ها همدردی را غم‌شریکی می گویند) تنها دخترش آب بر لهیب درون است...

آدم ها را باید نخست انسان دید و چنان دربند تشریفات بی هوده و نیز کورشو دور شوها محصور ننمود که هم خویش را از یاد ببرند و هم اسباب رشک و نیز تصور گزاف و لاجرم یاس و بغض جمهور و جماعت در آتیه شوند.

در مواجهه با اشک رئیس جمهور دسته از رقبای سیاسی یا منتقدانش با دیده‌ی تردید و انکار آن اشک ها را نه برای همسر از دست شده در سه دهه پیشتر که برای روزگار دولت و نیز قیمت اقلام و ناترازی نور و گرما دانستند و خواستند به جای اشک به فکر تدبیر باشد نه کسب ترحم و نیز جلب توجه.

 در میانه این مناقشه سیاسی که البته در دنیای رقابت و قدرت غیرطبیعی هم نیست قرار ندارم اما در نظر می آید لزوم  فکر کردن به وظایف و نیز تدبیر امور، تداخلی با لحظه ای بروز و بیان احساسات انسانی نداشته باشد.

اگر رئیس جمهور آن دم کنترل زه آب دیده می نمود می توانست در همان دم برای کسری نور و گرما در این روزها تدبیر نماید؟ امور مهیب و مدید را به راهکارها و نیز تدابیر دم دستی فرو نکاهیم و بهشت خوشبختی را میان دو انگشت نشان ندهیم که انتظار غیرواقع و نیز پس از آن بیزاری و خشمی بباور می آورد و چندی نخواهد گذشت که خود منتقدان برجای کاربدستان خواهند نشست و آن روز پاسخی برای حجم انتظار که خود کاشته و داشته اند نخواهند داشت.





  تعداد بازديدها: 22


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
برگزاری کلاس درس نهج البلاغه توسط استاد حاج بهرام رحیمی در هیئت انصارالخمینی (ره) حسینیه ی آل یاسین (ع) 1403/10/3
گزارش:
همنوایی تأمل برانگیز تندروهای داخلی و براندازان خارجی/ منشاء شایعه استعفای رئیس‌جمهور کجاست؟
یادداشتی از: محمدكاظم انبارلويی
بوی کباب در مشام سیا!
یادداشتی از: احسان اقبال سعید
اشکم ولی به پای عزیزان چکیده ام / در باب تَر دیدگی رئیس جمهور
روزنامه اعتماد بررسي كرد
تحولات شام يك معادله و چند مجهول
عارف: حق نداریم در زندگی مردم تجسس کنیم
دعوت رسمی جولانی از امیر قطر برای سفر به دمشق
یادداشتی از: حسین حقگو
وقتی نهادها درست کار نمی‌کنند
یادداشتی از:علی بیگدلی*
از لباس رزم تا کت‌وشلوار
حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه:
فرصت ویژه احیای روابط با اعراب
آیت الله العظمی جوادی آملی
باید از نظر فکری یک خانه تکانی کنیم
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
شجاعت پرهیز از ظاهرسازی
یادداشتی از: احسان هوشمند
ترکیه با تأسیس شبکه فارسی‌زبان در پی چیست؟
اطلاعیه:
برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت شادروان حاج حسن پورسلطان
در جلسه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات؛
انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور: احترام به قانون باید از دوران کودکی آموزش داده شود/ بسیاری از مسائل فرهنگی باید در مدارس و دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد/ ارتقاء سطح دانش حقوقی شهروندان بر هیچکس پوشیده نیست؛این امر شرط لازم برای زیست قانونمند شهروندان است
یادداشتی از: مهرداد خدیر
نه خانم سخنگو! آقای پزشکیان اولین رییس جمهور عذرخواه ایران نیست
یادداشتی از: مرتضی نجفی قدسی
تأملی در ضایعه ی درگذشت آیت الله سید محمد علی شیرازی در مشهد
یادداشتی از: مهرداد خدیر
آقای علم‌الهدی! وارونه نگویید/ شکل فعلی حجاب در زمان دولت مرحوم رییسی رایج شد/ دولت پزشکیان زیر بار برخورد چماقی نرفته نه که آزاد کرده باشد
سقوط جنگنده «اف 18» آمریکایی بر فراز آب‌های یمن
نخستین جرقه‌های اعتراضات علیه جولانی با تظاهرات در ادلب و حلب

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
روزنامه اعتماد بررسي كرد
تحولات شام يك معادله و چند مجهول
اطلاعیه ی هیئت انصارالخمینی (ره) در خصوص مشارکت در پویش ایران همدل
نعیم قاسم: حزب‌الله به مقاومت ادامه می‌دهد/ اسرائیل در هدف خود برای شکست مقاومت موفق نشد/ امیدواریم حکومت جدید سوریه، اسرائیل را دشمن بداند
یاد باد آن روزگاران یاد باد
تصویری از حجت الاسلام حاج سید جلال محبی و ...
محتوای کتابی که امام (ره) به حاج احمدآقا اهدا کرد چه بود؟
در دیدار جمعی از استانداران سابق؛
روحانی: وقایع سوریه از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی ‌شده بود/ باید استراتژی‌مان را تغییر دهیم و تصحیح و تکمیل کنیم/ اظهارنظرهای ناپخته درباره تغییر دکترین هسته‌ای به نفع تندروهای آمریکا و اسرائیل است/ مصوبه مجلس درباره حجاب با قرآن و قانون اساسی منطبق نیست
دوبیتی " با دلی آرام" سروده ی علی اکبر پورسلطان (مهاجر) در رسای پدر عزیزشان زنده یاد حاج حسن پورسلطان و ملاحظه هوش مصنوعی
چرا امام راحل فرمان هشت ماده‌ای را صادر کرد؟/علت پی‌گیری مدام امام درباره اجرای این فرمان چه بود؟
پوستر:
اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) جهت برگزاری جشن بزرگ شب یلدا و میلاد حضرت زهرا(س) در منطقه محروم ویره شهریار
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
دوستانه و دینمدارانه درمورد قانون حجاب
بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف بانوان
حجت الاسلام مرتضوی لنگرودی، تولیت حوزه علمیه حاج ابوالفتح تهران:
مردم معتقدند، مسئولین به حرف ما وقعی نمی‌نهند/ می‌خواهند انتقاد کنند، ولی جای خاصی برای آن وجود ندارد/ از راه عدم رعایت حجاب، مخالفت‌شان را نشان می‌دهند
یاد باد آن روزگاران یاد باد
تصویری از شهید والامقام مهرداد بیات و... در مسجد امام خمینی (ره)
در دیدار با وزیر علوم؛
آیت‌الله العظمی جوادی آملی: اگر در کشور نجومی بگیر و اختلاسی نباشد مردم به قانون احترام می‌گذارند
وصیت‌ مهم امام(ره) به حاج احمدآقا چه بود؟
چراغ‌های حرم حضرت زینب (س) خاموش شد
محقق داماد: نمی‌توان حجاب را با چکش درست کرد
تصاویر هوایی از اردوگاه جبالیا در شمال غزه قبل و بعد از حملات
در یادداشتی به مناسبت سالروز فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی؛
خانم سکینه سادات پاد: نقض کرامت و حریم خصوصی افراد و رفتارهای غیرمسؤولانه و خودسرانه در اندیشه امام، اسلامی و قانونی نیست/ جماعتی که خودسرانه حتی خود را متخصص در امور نظامی می‌دانند چه نسبتی با فرمان هشت ماده‌ای امام دارند؟!
اینفوگرافیک | نظر برخی از مراجع عظام تقلید و علما به اجرای قانون جدید عفاف و حجاب


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 15695
تعداد بازدید دیروز: 26510
بازدید کل: 73364750
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.