امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 16 آبان 1403 ساعت 02:20:46
کلاه‌گشاد «مدارس خاص» برسر خانواده‌ها

ادعای عملکرد بهتر مدارس دولتی خاص یا غیردولتی خاص نسبت به مدارس دولتی عادی صحیح نیست! آنچه مشاهده می‌کنیم نتیجه طبیعی جداسازی و گزینش دانش‌آموزان قوی‌تر در این مدارس خاص است.

به گزارش تسنیم، عدالت آموزشی و تفاوت در دسترسی دانش‌آموزان به کیفیت‌های متنوعی از آموزش با توجه به سطح اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خانواده، در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام آموزش و پرورش کشور مطرح است.

این مسئله از آن حیث، حائز اهمیت است که هم‌اکنون شاهد انواع مختلفی از مدارس در کشور هستیم؛ از مدارس غیردولتی که براساس شهریه دریافتی و گزینش‌های خاص، بهترین دانش‌آموزان را گلچین می‌کنند، تا مدارس خاص دولتی مانند سمپاد، نمونه دولتی، شاهد و... که باز هم آموزش را طبقه‌بندی می‌کنند و به فرزندان طبقات خاصی از جامعه با جایگاه سیاسی و اقتصادی بالا، آموزشی باکیفیت‌تر ارائه می‌دهند!

بهره‌مندی تمامی شهروندان از آموزش باکیفیت، مدارس با فضای آموزشی مناسب و معلمان توانمند، یکی از مطالبات اصلی جامعه است. به‌اعتقاد شهروندان، خدمات آموزشی در کشور به اقشار خاصی محدود شده است و شهروندان عادی در مدارس دولتی عادی، با ابتدایی‌ترین امکانات ساماندهی می‌شوند.

درباره دغدغه "عدالت آموزشی" در دولت چهاردهم و تأکید ویژه رئیس جمهور بر این موضوع، گفت‌وگویی با رضوان حکیم‌زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش داشتیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

هم‌اکنون شاهد تنوع مدارس و به حاشیه رفتن مدارس دولتی عادی میان انواع مدارس خاص هستیم، از سوی دیگر، نمرات امتحانات نهایی و آزمون‌های بین‌المللی گویای عملکرد ضعیف‌تر دانش‌آموزان مدارس دولتی است، در مقابل، مسئولان وزارت آموزش و پرورش به ویترینی از عملکرد دانش‌آموزان مدارس خاص در المپیادهای علمی دلخوش هستند و آن را معادل عملکرد موفق این وزارتخانه می‌دانند! در حالی که عملکرد آموزش و پرورش باید وضعیت تمام دانش‌آموزان را رصد کند و نه‌فقط دانش‌آموزان مدارس خاص دولتی را! آیا اکنون وضعیت مدارس دولتی عادی به‌شکل صادقانه برای مردم بیان می‌شود یا زیر نتایج عملکرد مدارس خاص پنهان می‌شود؟

معتقدم گام نخست بیان صورت مسئله است و در این موضوع نیاز به وضوح بخشیدن به وضعیت موجود وجود دارد.

می‌خواهم توجه شما را به واقعیتی جلب کنم، میان مدارس دولتی و غیردولتی، تعدادی از مدارس عملکرد خوبی دارند؛ یعنی مدارسی که اقدام به غربالگری می‌کنند و دانش‌آموزان با سطح علمی و توانمندی بالا را هنگام ورود جدا و انتخاب می‌کنند.

این گروه از مدارس شامل مدارس غیردولتی برند است که براساس آزمون و شروط مختلف دانش‌آموزان را انتخاب می‌کنند و همچنین مدارس دولتی خاص که با آزمون دانش‌آموز پذیرش می‌کنند. اگر این دو گروه از مدارس خاص را کنار بگذاریم، عملکرد مدارس دولتی عادی از مدارس غیردولتی عادی بهتر است.

این اتفاق به این دلیل است که معلمان در مدارس دولتی در مقایسه با مدارس غیردولتی عادی آموزش‌های بیشتری دیده‌اند و رشته‌های مرتبط دارند. معلمان مدارس دولتی عادی در کلاس‌هایی با ۴۰ دانش‌آموز و حداقلی‌ترین امکانات، تلاش می‌کنند.

خانواده‌ها باید بدانند که تمام مدارس غیردولتی از مدارس دولتی بهتر نیستند! اگر بخواهیم به عملکرد مدارس نمره بدهیم، زمانی می‌توانیم از منظر علمی به آنها نمره بالا بدهیم که به جداسازی اقدام نکنند.

عملکرد مدارس یا دانش‌آموزان؟!

من با این موضوع که عملکرد مدارس خاص بهتر از مدارس دولتی عادی است، موافق نیستم! این عملکرد مدارس خاص نیست، بلکه عملکرد بهتر دانش‌آموزانی است که آنها از طریق جداسازی انتخاب کرده‌اند، با نادیده گرفتن این حقیقت ممکن است به‌اشتباه درباره عملکرد مدارس قضاوت شود.

اگر مرد میدان هستید، از تمام دانش‌آموزان ثبت‌نام کنید!

مدارس خاص قوی نیستند بلکه دانش‌آموزان خاص آنها عملکرد بالاتری دارند. من بارها به مدیران و متولیان مدارس خاص گفته‌ام؛ "اگر عکس دانش‌آموزان را بر سایت مدرسه یا سردر مدرسه نصب کرده‌اید و قبولی آنها در دانشگاه‌ها را به‌عنوان دستاورد خود می‌دانید، این دستاورد شما نیست، بلکه عملکرد دانش‌آموزان است.

شما زمانی می‌توانید از عملکرد موفق خود صحبت کنید که به یک مدرسه دولتی عادی در شهر تهران بروید و تمام دانش‌آموزان از پایه درسی بسیار ضعیف تا خوب را ثبت‌نام کنید، اگر توانستید نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهید، آن وقت می‌توانید بگویید که عملکرد موفق دارید".

مدارس خاص عملکرد بهتری از مدارس دولتی ندارند

ادعای عملکرد بهتر مدارس دولتی خاص و غیردولتی خاص نسبت به مدارس دولتی عادی صحیح نیست، آنچه مشاهده می‌کنیم نتیجه طبیعی جداسازی دانش‌آموزان است، در حالی که محیط نرمال یادگیری، رشد همه‌جانبه را فراهم می‌کند.

رویکردهای جدید تعلیم و تربیت تحت عنوان آموزش و پرورش فراگیر تأکید دارد که مدارس باید زمینه موفقیت تمام دانش‌آموزان را فراهم کنند و نادیده گرفتن دانش‌آموزان ضعیف و جدا کردن دانش‌آموزان از یکدیگر و تمرکز روی دانش‌آموزان قوی‌تر صحیح نیست.

این اراده در دولت چهاردهم برای تغییر وضعیت وجود دارد؟

برگرداندن این رویه نابسامان واقعاً دشوار است. هم‌اکنون قطار از مسیر صحیح خود خارج شده است و ریل اصلی یعنی ایجاد محیط یادگیری نرمال و فراگیر برای تمام دانش‌آموزان و حذف جداسازی آنها از یکدیگر، ضروری است، کودکان و نوجوانان باید در محیط مدرسه، باهم‌بودن را تجربه کنند.

جامعه به انسان‌هایی با توانایی بالا، متوسط و ضعیف نیاز دارد و دانش‌آموزان باید کنار هم بودن را بیاموزند. بازتولید طبقات اجتماعی از طریق مدرسه منجر به خدشه‌دار شدن انسجام اجتماعی می‌شود و طبیعتاً این مسیر باید تصحیح شود.

رئیس‌جمهور دغدغه عدالت را پیگیری کند

به‌صورت مشخص می‌توانم به سخنان رئیس‌جمهور اشاره کنم که گفت: «چرا در کشور ما فردی که خواهان دریافت خدمات آموزشی استاندارد برای فرزندان خود است، حتماً باید پول زیادی هزینه کند؟! در حالی که فرزندان ما با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند، اما خدمات و شیوه‌های آموزشی آنها بر حسب محل زندگی یا میزان درآمد، بسیار با هم متفاوت است.»

اگر رئیس‌جمهور این دغدغه خود را با جدیت پیگیری کند، می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.





  تعداد بازديدها: 145


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: حجت الاسلام مسیح مهاجری
مذاکره، مسير اعتدال
لبنان برای آزادی پسر قذافی شرط گذاشت؛ ارائه اطلاعاتی از امام موسی صدر
جزئیات جدید از ترور ناموفق پزشکیان در دیدار با فرماندهان نظامی
افشای میانجیگری امارات برای مسلح کردن سوریه جهت درگیری با حزب‌الله لبنان
وزیر دفاع فرانسه:می‌گویند مشکل ایران را می‌توانیم در عرض ۲ روز حل کنیم و سپس با خیال راحت به تعطیلات برویم!من می‌گویم ایران را دست‌کم نگیرید....
دیدگاه صاحب‌نظر روس درباره پیشنهاد انتقال آب از دریای سیاه برای نجات خزر
عناصر الجولانی مناطق علوی‌نشین را به آتش کشیدند
تداوم اشتباهات گذشته در سیاست داخلی و خارجی ممکن نیست/ ایران را به کجا می‌خواهیم ببریم؟
رییس جمهور برزیل به ترامپ: فکر نکن کلانتر جهان هستی!
چرخه کامل سوخت هسته‌ای ؛ ایران جزو معدود کشورهای دارای این تکنولوژی است | فناوری غنی‌سازی هسته‌ای را نمی‌توان به‌آسانی نابود کرد
جاسوسی و تخلیه اطلاعاتی موساد با ترفند ارائه مشاوره پزشکی
در نقد مناظره «کواکبیان ـ خضریان»/ چرا صداوسیما وارد این مسیر غلط می‌شود؟
جزئیات آمار جمعیت عربستان سعودی در سال ۲۰۲۴
راهپیمایی سی امین سالگرد کشتار "سربرنیتسا" در بوسنی و هرزگوین/ آسوشیتدپرس
روایت آهنگران از اخطاری که از امام(ره) گرفت
۷ نکته درباره مسئله «نفوذ»
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت ابا عبدالله و حضرت سجاد (علیهما السلام) در هیئت انصارالخمینی(ره) 1404/4/19
حضرت امام سختی‌های جنگ را چگونه فرماندهی می‌کردند؟/ روایت شهید صیاد شیرازی
آیت‌الله ایازی: امام حسین(ع) با اهدافی منطقی و عقلایی نهضت خود را آغاز کرد
مراسم عزاداری هیأت جامعه اسلامی ورزشکاران در حسینیه جماران؛
سید محمود علوی: مقاومت ملت ایران، هدایت هوشمندانه رهبری و عزت ملت ایران، ولوله‌ای در دنیا ایجاد کرده که اندازه ندارد/ ضربات کوبنده فرزندان ایران اسلامی تزلزل بر صهیونیست‌ها و ارباب‌های آنها انداخت

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
آیت الله مسعودی خمینی: به‌عنوان یک طلبه کوچک از مقام معظم رهبری تقاضا دارم که عفو عمومی اعلام بفرمایند
گزارش تصویری:
برگزاری شب هفتم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/11
یادداشتی از: زنده یاد حجت الاسلام داود فیرحی
اباعبدالله(س) در آستانه سرنوشت
گزارش تصویری:
برگزاری شب پنجم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/9
گزارش تصویری:
برگزاری شب نهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/13
عملیات سپاه علیه پنج جاسوس رژیم صهیونیستی در خاش
یادداشتی از: مصطفی خورسندی*
وحدت‌آفرینی در هیئت‌ها
گزارش تصویری:
برگزاری شب ششم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/10
گزارش تصویری:
برگزاری شب دهم مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/14
اختصاصی:
آزادگان عالم در خیمه حسینند "پوستری عاشورایی از خانم شیرین نوشیروان"
اختصاصی:
3 اثر عاشورایی با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
سرشاخ‌شدنِ میلیاردر سیلیکون‌ولی با سلطان مارالاگو
تولد «حزب آمریکا»؛ سلطان فناوری در میدان سیاست چه می‌کند/ ماسک چه در سر دارد؟
شیخ نعیم قاسم: دفاع از وطن نیاز به اجازه گرفتن ندارد
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری شب شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیئت انصارالخمینی (ره) 1404/4/15
اختصاصی:
اللهم اجعل محیای محیامحمد و آل محمد "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
یادداشتی از: حجت الاسلام سید محمود صادقی
هشدارهای پنهان و آشکار زیارت عاشورا
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هیئت انصارالخمینی (ره) در روز عاشورا 1404/4/15
آیا قصاص قبل از جنایت می‌شود کرد؟/علامه جعفری پاسخ داده
روز عاشورا امام چگونه عزاداری می‌کردند؟
برچیدن غنی‌سازی، عزت ملی را پامال و باب تحمیل‌های بیشتر را باز می‌کند


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 5158
تعداد بازدید دیروز: 5943
بازدید کل: 76217021
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.