امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** امام شهید: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "امام شهید" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. امام شهید ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. امام شهید


 

 

 

 

تاريخ انتشار: 12 آبان 1403 ساعت 00:20:13
حجت الاسلام فاضل میبدی:
رژیم صهیونیستی به هیچ قطعنامه‌ای پایبند نیست/ مجمع محققین و مدرسین همیشه همان موضع امام و رهبری را داشته است

فاضل میبدی به جماران گفت: ما که شمشیر نکشیده بودیم؛ ما با کسی دعوا نداشتیم. یک نظر خیلی جزئی در آخر یک بیانیه آمده است که تقریباً روشن است؛ یک نظری است که در همه دنیا الآن مطرح است. گیرم این نظر غلط باشد و مورد قبول نباشد، بیایند مقاله بنویسند، جزو بنویسند و در شبکه‌های مجازی آن را نقد کنند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: همیشه کسانی در حوزه بودند که می‌خواستند حوزه تک‌صدایی باشد و صدای مخالف صدای رسمی را نپذیرند و قبول نکنند. این برای اولین بار نیست که بر مجمع محققین هجمه وارد می‌شود یا در مقابلش هیاهو صورت می‌گیرد. این دفعه در پی پیام تسلیتی بود که این مجمع به مناسبت شهادت یحیی سنوار نوشت و در آخرش یک‌جمله‌ای اضافه کرد که خیلی چیز مهمی هم نبود؛ اما اینها علیه مجمع هیاهو به راه انداختند.

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی فاضل میبدی در پی می آید:

در ابتدا مایلیم نظر حضرت‌عالی را درباره نگاه امام و رهبری و سیاست‌های مدبرانه و استراتژیک امام راحل و رهبری انقلاب نسبت به مسأله فلسطین و مقاومت اسلامی بدانیم.

از نگاه رهبران ایران اسرائیل یک رژیم غاصب، نامشروع و تجاوزگر است که همواره به تجاوزهای خودش ادامه می‌دهد. در یک سال اخیر هم بر همه دنیا روشن شده است که این رژیم به هیچ قطعنامه‌ای پایبند نیست و قراردادهای بین‌المللی را هم زیر پا می‌گذارد. به نظر من، رژیم آدم‌کش اسرائیل از نگاه اکثر مردم دنیا یک رژیمی نامقبول و نامطبوع است.

هوشمندی نظام و دولت فعلی در پیشبرد میدان و دیپلماسی در اتفاقات اخیر را چگونه می‌بینید؟

 من فکر می‌کنم که آقای عراقچی وزیر محترم امور خارجه خوب عمل می‌کند. سفرهای زیادی هم به کشورهای منطقه داشته است که امیدواریم دستاوردهایش خوب باشد. ایشان تقریباً سیاست و سیاستمداری را در عرصه دیپلماسی قوی‌تر جلوه می‌دهد و من فکر می‌کنم که اگر ما بتوانیم کفه‌ای دیپلماسی و گفت‌وگو را بر میدان ترجیح بدهیم و مقدم بداریم، بهتر خواهد بود. البته منظورم این نیست که میدان را ترک کنیم؛ میدان باید باشد؛ ولی اصولاً وزارت خارجه بایستی میدان‌دار سیاست خارجی ما باشد و حرف آخر را وزارت خارجه و دولت بزند. وزارت خارجه هم که معمولاً مبنایش گفت‌وگو و دیپلماسی است، نه جنگ.

یعنی اینها فعلاً هوشمندانه عمل می‌کنند؟

من بر این باورم که بله. اگر کسانی که دولت در سایه تشکیل دادند و برنامه‌هایی هم دارند، کار دولت را تخریب نکنند، من فکر می‌کنم که دولت با این سیاست خارجی که انتخاب کرده است، موفق می‌شود.

برویم سراغ سوابق انقلاب مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و جنجال هایی که این روزها علیه آن به وجود آمده است. ابتدا از سوابق انقلابی مجمع و همراهی‌شان با امام و نهضت بفرمایید.

تولد مجمع همزاد با تولد اصلاحات است. البته در قم معمولاً همه در همان دهه 60 در بین روحانیون یک‌صدا وجود نداشت؛ در کنار جامعه مدرسین، صداهای دیگری هم وجود داشت. همان‌طوری که در تهران در کنار جامعه روحانیت مبارز، صداهای دیگری هم وجود داشت. در آنجا در محضر خود امام، مجمع روحانیون مبارز تشکیل و به رسمیت شناخته شد. در قم هم مجمع محققین درست شد. درست در سالی که آقای خاتمی می‌خواست انتخاب بشود، این صدا رسمی‌شد و به‌عنوان یک‌نهاد رسمی و قانونی شروع به فعالیت کرد. الآن این مجمع نزدیک سی‌وپنج شش سال قدمت دارد و کارهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را انجام می‌دهد.

معمولاً ما در این مجمع، در چارچوب نظام کار می‌کردیم و فرمایشات مرحوم امام هم یکی از معیارهای کارهای سیاسی ما بوده است. در هر انتخاباتی هم شرکت می‌کردیم؛ منتها از نگاه و پایگاه اصلاح‌طلبی وارد می‌شدیم. در مواقع حساس، مجمع موضع خودش را اعلام کرده است. در هر انتخاباتی که معمولاً شورای نگهبان با اعمال‌نظر استصوابی، افرادی که لایق بودند و به نظر مجمع مورد احترام مردم بودند، آنها را رد می‌کردند، مجمع موضع گرفته است.

بنابراین، مجمع محققین و مدرسین یک مجمع فرهنگی و سیاسی است و شخصیت حوزوی آن نیز محفوظ است که این مسأله بر همگان واضح است. همان‌طور که گفته شد، یکی از فعالیت‌های این مجمع، مشارکت در هر انتخابات بوده است و آخرین انتخاباتی که شرکت کرد، انتخابات ریاست جمهوری بود که آقای دکتر پزشکیان بحمدالله موفق و برنده آن شد.

احساس می‌کنید علت این هیاهو سالاری‌هایی که اخیراً علیه این مجمع شروع شده است، چیست؟ با چه هدفی دنبال می‌شود؟

همیشه کسانی در حوزه بودند که می‌خواستند حوزه تک‌صدایی باشد و صدای مخالف صدای رسمی را نپذیرند و قبول نکنند. این برای اولین بار نیست که بر مجمع محققین هجمه وارد می‌شود یا در مقابلش هیاهو صورت می‌گیرد. این دفعه در پی پیام تسلیتی بود که این مجمع به مناسبت شهادت یحیی سنوار نوشت و در آخرش یک‌جمله‌ای اضافه کرد که خیلی چیز مهمی هم نبود؛ اما اینها علیه مجمع هیاهو به راه انداختند.

به‌هرحال، برای حل مشکلات فعلی منطقه و برای اینکه جلو تجاوزات اسرائیل گرفته بشود، مجمع بحث دو دولتی را مطرح کرد که براساس آن، هم فلسطین و هم اسرائیل وجود داشته باشد. این مسأله در خیلی جاها مطرح شده است؛ در سازمان ملل مطرح، کنفرانس سران عرب و خیلی جاهای آن را به رسمیت شناخته‌اند. بنابراین، آوردن آن در بیانیه مجمع، یک چیزی مهمی نبود. البته می‌شد آن را با بیان دیگری هم آورد. ولی متأسفانه اینها همین را بهانه و سوژه کردند و براساس آن، علیه مجمع هیاهو راه انداختند و حرف‌های بسیار نامربوط زدند که به نظر من، زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبود. بدتر اینکه بعد از نماز جمعه جلو در مجمع شلوغ و تظاهرات کردند و تعابیری خیلی بدی هم به کار بردند.

به نظر من اگر انسان صدایی یا روشی را قبول ندارد، نباید با هیاهو سراغش برود؛ باید بنشینند و روی آن بحث و صحبت کنند. حالا گیرم که مجمع گفت مثلاً فلان حکومت مشروع یا نامشروع، فرقی نمی‌کند؛ اگر نظری بود که عده‌ای قبول نداشتند، نباید بیایند در مقابلش هیاهو و جنجال درست بکنند. متأسفانه حرف‌های بسیار بی‌ربطی در باره برخی افراد، چه حوزوی و چه غیر حوزوی، زده شد که اینها درست و منطقی نبود. اینها جدال به احسن نبود؛ اگر هم جدالی بود، جدال به احسن نبود.

به‌هرحال، مجمع محکم ایستاده است و کار خودش را انجام می‌دهد. مجمع هیچ‌وقت رژیم غاصب صهیونیستی را قبول نداشته و تأیید نمی‌کرده است. این مجمع همیشه همان موضع امام و رهبری را داشته است و همان موضع را حفظ می‌کند.

بیانیه‌ای هم در توضیح این موضوع صادر شد

 بله؛ مجمع در بیانیه اخیر خود به سوءتفاهم‌هایی که صورت گرفت و اینکه عده‌ای مغرضانه در برابر مجمع سخنانی گفتند، پاسخ داد. انتظار ما این بود که ریاست محترم قوه قضائیه این‌گونه برخورد نمی‌کرد. اینکه بیاید پیشاپیش جرمی تلقی بکند و بحث دادگاه ویژه را مطرح کند، به نظر من در شأن قوه قضائیه نبود. بالاخره افرادی در مجمع هستند که اینها از افراد نزدیک به انقلاب بودند، در این نظام صاحب منصب بودند و در انقلاب پست‌های حساسی داشتند. اینها شخصیت‌های شناخته‌ای مثل امام جمعه، نماینده، قاضی، مؤلف، استاد دانشگاه و امثال آن بوده‌اند. در مجمع، آدم بی‌سواد و بی‌منصب نیست؛ تماماً کسانی هستند که سوابق‌شان روشن است. اینکه بیایید بحث دادگاه ویژه را مطرح کنید و بگویید که اینها باید بیایند جبران بکنند، درست نیست؛ مگر مجمع خطایی کرده است که بیاید جبران بکند؟ بله، مجمع بیانیه داده است؛ می‌شد بیانیه‌اش با عبارت دیگری نوشته شود؛ ولی به‌هیچ وجه درست نیست که این را بیایید جرم‌انگاری بکنید و برایش حکم صادر بکنید. به نظر من این کار درستی نبود.

پس برخوردهایی که صورت گرفت را منطقی نمی‌دانید؟

نه؛ اصلاً نباید برخوردی صورت بگیرد؛ ما که شمشیر نکشیده بودیم؛ ما با کسی دعوا نداشتیم. یک نظر خیلی جزئی در آخر یک بیانیه آمده است که تقریباً روشن است؛ یک نظری است که در همه دنیا الآن مطرح است. گیرم این نظر غلط باشد و مورد قبول نباشد، بیایند مقاله بنویسند، جزو بنویسند و در شبکه‌های مجازی آن را نقد کنند. امروز در شبکه‌های مجازی میدان برای نقد باز است. اینکه بیایید جنجال درست بکنید و پشت تریبون حرف‌های تندی بزنید، این کار درستی نیست؛ روش حوزه‌ها هم این نبوده است. هر نقطه‌ای که به نظر ما درست نمی‌رسد، باید علمی نقد کنیم. با هیاهو و جنجال جز اینکه ما آبروی فکر و فرهنگ را ببریم و حوزه‌ها را سبک کنیم، هیچ چیزی دیگری نتیجه ندارد.

امامان جمعه وقتی می‌خواهند این مسأله را مطرح کنند، نباید تهدید کنند. باید بگویند به این دلیل، این حرف غلط است یا این حرف درست است. باید منطق، استدلال، بحث و حجت همه‌جا حاکم باشد. در فضایی که هیاهو جای گفت‌وگو را بگیرد، هیچ‌چیزی حل نمی‌شود. مجمع هم هیچ‌وقت دنبال هیاهو و جنجال نبوده است؛ همیشه حرف‌هایش را با ادله و برهان و گفت‌وگو می‌زده است. اصلاً کمیته فرهنگی ما کارش همین است که مبنایی و استدلالی قضایا را دنبال کند.





  تعداد بازديدها: 286


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
امید و عبور از دوران سخت
یادداشتی از: علی مطهری
نکته‌ای درباره تشییع پیکر رهبر شهید
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب نهم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/4/2
وزیر خارجه قطر: به خاتمه جنگ رسیدیم اما باید محتاط بود/ نتانیاهو عامل تشدید تنش
موضع صریح وزیر دفاع پاکستان درباره پیمان ابراهیم/حصول توافق میان ایران و آمریکا ممکن است به بازداشت نتانیاهو منجر شود
نشست «عاشورا در منظومه فکری امام خمینی(ره)»؛
نبوی، عضو مجمع تشخیص: امام خمینی با توسل به راهبردهای قیام امام حسین(ع)، خیلی سریع‌تر کشتی انقلاب را به سرمنزل مقصود رساند/ فوزی، استاد دانشگاه: امام خمینی مانند امام حسین(ع)، اصلاح جامعه را تکلیف خود می‌دانست
معاون وزیر خارجه ایران از توافق درخصوص ترتیبات مذاکرات آتی خبر داد/ مجوز فروش نفت ایران صادر شد و آزادسازی ۱۲ میلیارد دلار وارد مرحله اجرا می‌شود
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک"
وزیر دفاع آلمان: ترامپ مقصر بسته شدن تنگه هرمز است
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب هشتم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/4/1
المیادین: هیات ایرانی خواستار عذرخواهی ترامپ شد
افزایش خرید ریال ایران در سراسر پاکستان طی چهار روز اخیر
هیئت «متوسلین حضرت زینب حصارک»، نماد خدمت بی‌منت
آلمان: ایران، روسیه، چین و ترکیه فعال‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی خارجی در برلین هستند
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب هفتم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/31
در مراسم روز ملی بسیج اساتید؛
پزشکیان: کشور درگیر یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است/ اجازه ندهیم هیچ زن سرپرست خانواری گرسنه سر بر بالین بگذارد، هیچ کودک بیماری بدون دارو و حمایت بماند و هیچ جوانی نسبت به آینده خود ناامید شود
پیام امام راحل به مناسبت شهادت دکتر چمران؛
چمران در پیشگاه خدای بزرگ با آبرو رفت
پزشکیان: تمام مفاد تفاهم‌نامه به نغع ماست / نتانیاهو اولین ناراضی مذاکرات است / رهبری اختیار ادامه مذاکرات را به دولت داده‌اند
یادداشتی از: مهرداد خدیر
روح حسینیان در کالبد نبویان؛ مجری چرا حیران؟!/ 10 نکته دربارۀ سخنان جنجالی نمایندۀ پایداری
پس لرزه واکنش سخنگوی وزارت کشور به تهدید رئیس جمهور توسط یک مداح/ موسوی: از دل همین شوخی‌ها، قتل‌های زنجیره‌ای کرمان و اسیدپاشیِ اصفهان و خودسری‌هایِ خراسان و هزارجور مصیبت دیگر بیرون زده است

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: مسعود تهرانی
اتحاد ملی در اندیشه امام خمینی(ره)؛ سرمایه راهبردی ایران در گذر از بحران‌های امروز
اطلاعیه:
برگزاری مراسم سوگواری دهه ی اول محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره)
در بیانیه‌ای؛
هشدار جدید قرارگاه خاتم‌الانبیا به اسرائیل: چنانچه ارتش کودک‌کش رژیم صهیونیستی به شرارت در جنوب لبنان پایان ندهد، باید منتظر پاسخ سخت نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران باشد
روایتی از چگونگی اولین روز محرمی که امام در نوفل لوشاتو گذراند
پزشکیان: تصمیم‌گیری درباره جنگ و مذاکره بر عهده رهبری و شورای عالی امنیت ملی است
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب اول محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/25
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب دوم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/26
اطلاعیه تشییع و تسلیت:
با کمال تالم و تاسف باطلاع میرساند: حاج محمد برزگر به دیار باقی شتافت
روایت محتشمی‌پور از برنامه ویژه امام در دهه اول محرم
محقق داماد: تفرقه و جنگ از نقاط تاریک ادیان است / «هم‌باوران»؛ بازخوانی پیوندهای فرهنگی، دینی و انسانی ایران و جهان مسیحی
برگزاری مراسم شب پنجم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/29
اکران سومین دیوارنگاره بزرگ کشور در قم
فاضل میبدی: هر کاری که سایه شوم جنگ را از کشور دور کند مبارک است/ امیدوارم آشتی ملی به تمام‌معنا بر این کشور حاکم گردد
پیام حسن روحانی پس از امضای یادداشت تفاهم ایران و آمریکا: باید نسبت به توطئه و عهدشکنی دشمن هوشیار بود/ امروز هر ایرانی در هر گوشه دنیا، به ایرانی بودن خود می‌بالد/ رهبری نظام با صلابت و درایت و حکمت، انسجام ملت و نظام را مدیریت نمود
متن تفاهم ایران و آمریکا منتشر شد
در دیدار مدیران وزارت جهاد کشاورزی؛
آیت‌الله سیدحسن خمینی: ملت ایران پیروز مطلق جنگ اخیر بود/ ۳۹ روز جهاد اصغر بود، از امروز جهاد اکبر شروع می‌شود/ باید از نزاع‌های بی‌حاصل دست بکشیم/ اگر می‌خواهیم به پیروزی برسیم، باید یک جامعه استقامت کند
اعلام جزئیات برنامه‌های دهه اول محرم در حرم امام خمینی(س)
گزارش تصویری:
برگزاری مراسم شب سوم محرم الحرام در هیئت انصارالخمینی(ره) 1405/3/27
عمل مستحبی‌ای که امام در دهه اول محرم به آن مقید بودند، چه بود؟
پزشکیان و ترامپ تفاهم نامه را امضا کردند/ بقایی: متن توافق به هر دو زبان امضا شده است/ مذاکرات ۶۰ روزه در مورد موشکی نیست/ اورانیوم به خارج از کشور انتقال نمی یابد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 7015
تعداد بازدید دیروز: 9616
بازدید کل: 79049296
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.