امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 24 مهر 1403 ساعت 00:01:56
یادداشتی از: کیومرث اشتریان*
تندروها چگونه جامعه را تخریب می‌کنند؟

آرمان امروز: رفتارهای افراطی آنان که اغلب تحت تأثیر خصلت‌های روانی-شخصیتی آنان است، از راه‌های گوناگونی به حرکت‌های اجتماعی-سیاسی آسیب وارد می‌کند. نمونه چنین رفتارهایی را در جوانان بیست‌وچندساله پرشور و کم‌دانشی که در رژیم شاه مبارزات چریکی به راه انداخته بودند، دیده‌ایم.
حکایت همچنان باقی است و این رفتارها هنوز هم به گونه‌های دیگری در میان بخش‌هایی از جوانان رواج دارد. مانند سری شوریده که سودای سیاسی مبهمی دارد، همواره در تب‌وتاب و نفی و انکارند. در صورت «نگاری آرمان‌خواه» به نظر می‌آیند اما در سیرت و در عمل ستیزه‌جویی تندخو و بدزبان‌اند. کمال خودنمایی‌شان این است که دارِ اعدام و بند زندان دیگران را با خون دیگران تزیین کنند تا خود به چشم جهانیان آیند و توجیهی بشردوستانه برای حمله بیگانگان به کشور فراهم کنند. از افراط تبرج هزار شهر سیاست‌ورزی را به آشوب می‌کشند و دو صد سامان سیاسی را خراب می‌کنند.
فعالان افراطی با حرکت‌های انفجاری، خودآگاه یا ناخودآگاه، نقش قربانی را در جامعه بازی می‌کنند. آنان عرصه سیاسی را به صحنه یک تئاتر برای خودنمایی‌های شخصی خویش تبدیل کرده و با «قربانی‌نمایی» خود را محق جلوه می‌دهند. حقیقت، عدالت، آزادی‌خواهی و دموکراسی‌خواهی را فقط براساس رفتارهای انفجاری خود و با متر و ملاک و معیار خود می‌سنجند.
دیگران، از منظر اینان، همگی یا خودفروخته و وسط‌بازند یا سازش‌کار و منفعت‌طلب؛ یا خودباخته غرب و فراماسونر و واداده‌اند یا عافیت‌طلب و عامل رژیم‌ها. قهرمان‌بازی‌های اینان حرکت‌های اجتماعی را به اسارت افراط‌گری درمی‌آورد و از قضا نه‌تنها کمکی به جامعه نمی‌کند، بلکه چرخه خشونت را بیشتر می‌کند.
اینان در پی آزادی و دموکراسی نیستند، بلکه «خودسالارانی» هستند که از ظرفیت بالایی برای فاشیسم و استبداد برخوردارند. کافی است کسی با آنان از در نقد برآید، به‌زودی با هزار انگ و تهمت او را از میدان به در کرده و ترور شخصیت می‌کنند و عملا مقدمه‌ای برای ترورهای فیزیکی فراهم می‌کنند. آرمان‌خواهی‌ها و ارزش‌طلبی‌های جوانان با برخی ناملایمات روحی و نیازهای شخصی افراطیون در هم آمیخته می‌شود و دیگر تمایز آرمان‌خواهی از خودنمایی، سلامت از فساد، بوالهوسی از شجاعت، لمپنیسم از شرافتمندی و در یک کلام راست از دروغ امکان‌پذیر نمی‌شود.
این‌ البته منحصر به جوانان نیست، بلکه در شماری از ما پیرانه‌سران و استادان و نویسندگان و روشنفکران نیز دیده می‌شود. یک بیماری عمومی است که پیر و جوان نمی‌شناسد. همگی ما در معرض چنین خطری هستیم.
در چنین فضایی دیگر نمی‌دانید که فعالیت سیاسی از سر بی‌کارگی است یا از سر اندیشه‌ورزی؛ از روی ریا و تمنای دیده‌شدن است یا از روی آرمان‌خواهی‌های اصیل و شریف. نمی‌دانید که این ندای آزادی‌خواهی از گلوی یک «فاشیستوکرات لیبرال‌نما» درمی‌آید یا حاصل اندیشه‌ورزی شرافتمندانه و انسان‌دوستانه یک مصلح اجتماعی است.
دغدغه «فاشیستوکرات‌های لیبرال‌نما» شهرت‌طلبی است و از همین روست که دشمن اصلی آنان کسانی‌اند که به دلیل تمایلات اصلاح‌طلبانه و منش مداراجویانه‌ای که دارند، از محبوبیت عمومی برخوردارند. محبوبیت میانه‌روها آتش کینه و حسادت افراطیون را برمی‌انگیزد. در رسانه‌ها بیشترین کینه خود را از مصلحان و نه از مستبدان، نشان می‌دهند؛ چراکه مصلحان را رقیب اصلی شهرت خویش می‌دانند.
برخی از این رفتارها نشانگر گونه‌ای از اختلال روانی است. در اندرون آنان هسته‌ای سخت از رفتارهای غیردموکراتیک وجود دارد، هرچند ادعای دموکراسی و آزادی داشته باشند؛ و هرچند در یک زندان سیاسی گرفتار باشند.
حتما دیگران باید به آنان بپیوندند و آنان را تأیید کنند، در غیر ‌این‌ صورت سازش‌کار و خائن و استبدادپذیر و غیردموکرات و ایدئولوژیک‌اند.
گفتیم که جوانان بیش از هر گروه و دسته دیگری در معرض آسیب‌های آنان قرار دارند؛ چراکه به ‌آسانی تحریک‌پذیرند. کوچک‌ترین برخوردی در خیابان از سوی مأموران حکومتی می‌تواند حس همدلی و همذات‌پنداری را در آنان درباره این افراطیون پدید آورد. ازاین‌رو سخن‌گفتن با جوانان در این زمینه باید شفاف و صریح باشد. افراط‌گری در ترویج گفت‌وگوهای آزاد و شفاف رنگ می‌بازد. برخوردهای قضائی وافی به مقصود نیست، بلکه گسترش نقد مدنی می‌تواند کارآمد باشد. آزادی، ادعاهای آنان را در پالایشی طبیعی نقض می‌کند و سطحی‌بودن آنان را افشا می‌کند.
این نقد مدنی از سوی گروه‌های گوناگون می‌تواند به تضعیف «قربانی‌نمایی» آنان بینجامد. گاه رهاکردن چنین افراطیونی می‌تواند جنبه‌های روانی رفتار آنان را به‌خوبی بازنمایی کند؛ چراکه آنان به‌تدریج در دام خلأهای روانی خود می‌افتند. بیماری‌های روانی-سیاسی گاهی خاصیت خودافشاگرانه دارند، یعنی آن کسی که به بیماری روانی-سیاسی مبتلاست، آن‌قدر بر رفتارهای خود اصرار می‌ورزد که به‌تدریج همگان می‌فهمند او دیگر «یک مشکل شخصی دارد» و نه دغدغه اجتماعی. به یاد می‌آورم مضمون کاریکلماتوری از پرویز شاپور را که گفته بود: جاه‌طلبی برخی به گونه‌ای است که همواره می‌خواهند از دیگران بالاتر باشند، حتی اگر بر سرِ دار باشد.

*استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران





  تعداد بازديدها: 39


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
حزب‌الله با موشک‌های دقیق، صنایع نظامی اسرائیل را در تل‌آویو هدف قرار داد
دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان فارس با رهبر معظم انقلاب
سید هاشم صفی الدین که بود؟
حزب‌الله شهادت سید هاشم صفی‌الدین را تایید کرد
لغو پروازهای ترکیه، قطر و امارات به ایران! ماجرا چیست؟
کمیسراتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود
کمبود سرایدار در مدارس/ نیاز به ۴۰۰۰۰ نیروی جدید
کیهان راه رائفی پور را بیراهه خواند / شریعتمداری : برای تأیید خود، از حضرت آقا آدرس غلط ندهید
4 سؤال از مراد جدید پایداری چی ها: جبهه و جهاد پیشکش! حاضرید از بودجه میلیاردی تان به نفع "جنگ مؤمنان علیه کافران" بگذرید؟
رایزنی های منطقه ای وزیر خارجه ایران پاسخ داد/ کشورهای عربی وارد یک دوره تعامل با تهران می شوند
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
نگرانی شهید آیت الله بهشتی از طاغوت پروری و دگم اندیشی و عقب ماندگی از توسعه اسلام در دنیا
حجت الاسلام احمد مازنی:
مازنی: نگاه میرباقری به مساله آخرالزمانی انحرافی است /اصلاً و ابداً امام (ره) مقدمه ظهور را کشتار بیشتر ندانسته بود
یادداشتی از:خانم معصومه معظمي
تشديد خودنظارتي مجلس تضعيف دموكراسي است؟
عیسی کلانتری:
فشار نفاق بر وفاق
غلامعلی رجایی:
تنش‌های منطقه‌ای روی عملکرد دولت تأثیر گذاشته است
بررسی کودتای ژئوپلیتیکی اروپایی-عربی علیه ایران
آنچه در اطراف بیمارستان مفید تهران می‌گذرد
همراهان بی‌خانمان!
وقتی جزایر ایرانی را از انگلیس پس گرفتیم امارات وجود نداشت
مقاومت فلسطین: تظاهر به بی‌طرفی برخی شبکه‌های عربی در قبال کشتار فلسطینی‌ها شرم‌آور است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی خلیج فارس را فعال کنید

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
بی‌نظمی نوین جهانی
عکس:
تابلوی شام آخر اثر فاخر حزب الله لبنان!
در سخنرانی امروز مطرح شد؛
شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله اسرائیل را شکست خواهد داد/ ایران هم از فلسطین حمایت می‌کند تا آزاد شود/ با یک پروژه فلسطینی با حمایت ایران، یمن و نیروهای مقاومت برای آزادی فلسطین روبه‌رو هستیم
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد رضا یوسفی شیخ رباط
چرا کشورها شکست می خورند؟
تمهیدات ترافیکی تشییع پیکر شهید نیلفروشان در تهران
عکس:
یک قاب از چهار فرمانده شهید مقاومت
انتصاب حجت‌الاسلام حسینی به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه زنجان
در پیامی به مناسبت مراسم تکریم دکتر زهرا مصطفوی؛
تجلیل رهبر معظم انقلاب از پایبندی و استقامت فرزند امام در خط امام
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
در نقد تئوریزه کردن "کشته شدنِ نصف عالَم"!!
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»
واکنش مفتی عمان به توهین شبکۀ سعودی: تنها بی‌عقل‌ها شهدا را به سخره می‌گیرند
فهرستی برای عذرخواهی صدا و سیما : از صدای چند ثانیه ای خواننده زن تا انهدام چند ساله رسانه ملی
یادداشتی از: مهرداد خدیر
«بگم‌ بگم» آن هم از زبان منتقد بگم بگم؟!/ به بهانۀ نقد تند مسیح مهاجری بر سید حسن خمینی بر سر مهاجران
سایه سنگین مسکن بر زندگی اجاره نشین‌ها
قدرت خرید مسکن آب رفت
بیانیه الازهر درباره شهدای قهرمان مقاومت فلسطین
یک نهاد بین‌المللی: اوضاع غزه شبیه به اعماق جهنم است
اسرائیل با استقرار سامانه تاد، پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کرد/ کشته شدن یک سرباز آمریکایی تیر خلاص به پیروزی کامالا هریس خواهد بود
یادداشتی از: مصطفی داننده
آقای پزشکیان! خیلی وقت نداری
محدود شدن گزینه های نتانیاهو برای حمله به ایران
واکنش ظریف به درخواست برخی برای تغییر دکترین هسته‌ای ایران: بحث جدیدی نیست/ تحولات اخیر ممکن است به این موضوع رونق بیشتری داده باشد/ این بحث برای نخستین بار در دهه ۷۰ و پس از آزمایش هسته‌ای هند و پاکستان در صداوسیما مطرح شد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 8954
تعداد بازدید دیروز: 14491
بازدید کل: 71670511
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.