امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 14 مهر 1403 ساعت 23:23:35
سید حسن خمینی: سطح بازدارندگی ایران افزایش و ارتقاء یابد/ عرفات دست از ۷۰ درصد فلسطین برداشت ولی او را هم مسموم کردند و کشتند

سید حسن خمینی با حضور در برنامه جریان که از شبکه یک سیما پخش شد در موضوع «مقاومت؛ اندیشه برآمده از نهضت امام خمینی(ره)»  صحبت کرد.

تولیت آستان امام خمینی(ره) گفت: ما معتقدیم آواره‌های فلسطینی باید به کشورشان برگردند و همه‌پرسی برگزار شود تا حکومت کشور فلسطین خودش، خودش را تعیین کند، این راهکار مسلم جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، سید حسن خمینی با حضور در برنامه جریان که از شبکه یک سیما پخش شد در موضوع «مقاومت؛ اندیشه برآمده از نهضت امام خمینی(ره)»  صحبت کرد.

وی با ابراز تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله گفت: امیدوارم خداوند شهادت را فتح الفتوح دیگری قرار دهد.

سید حسن خمینی با تشریح تفاوت دیدگاه امام نسبت به سایر مراجع درباره صهیونیست‌های اشغالگر گفت: رابطه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به نحوی است که گویا آمریکایی‌ها تمام تخم مرغ‌هایشان را در سبد این رژیم قرار داده است. تا به این سوال پاسخ داده نشود که چرا آمریکا پشت رژیم اشغالگر قدس ایستاده است نمی‌توان به سوالات دیگر پاسخ داد.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: برخی، قدرت مالی و لابی های صهیونیست‌ها را دلیل آن می‌دانند اما بنده چنین اعتقادی ندارم. دسته دیگر انرژی و نفت را عامل آن می‌دانند که به نظر بنده این موضوع نیز از کشورهای دیگر از جمله کشورهای اسلامی قابل جبران است. بسیاری از نزاع‌های جهان اسلام با آمریکا بر سر صهیونیست‌های اشغالگر است.

وی ادامه داد: به نظر بنده این اسرائیل نیست که آمریکایی‌ها را به دنبال خودش می‌کشاند بلکه اسرائیل در خدمت آمریکاست در حقیقت اسرائیلی‌ها نقش سربازان آمریکایی را ایفا می‌کنند اما چرا؟ این منطقه بازیگرانی دارد که خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند. در این منطقه، آمریکایی‌ها نیازمند کسی بودند که بتوانند در موقع لزوم بازیگری کنند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: در رژیم پهلوی محمدرضا پهلوی ژاندارم منطقه بود و بزرگتر از او کسی در منطقه نبود اما با فروپاشی این رژیم آمریکا نیازمند بازیگری بود از خودش تا خلع قدرت و نظم مد نظرشان را برقرار کنند به همین دلیل اسرائیل عامل ایجاد ناامیدی در منطقه تعیین شد. اسرائیل یعنی آمریکا و سایر کشورها نیز نمی‌توانند نقش این رژیم را برای آمریکا بازی کنند.

سید حسن خمینی ادامه داد: حزب کارگر ریشه تشکیل رژیم صهیونیستی است. اسرائیل در زمان ائتلاف راست‌ها شکل گرفت اما اداره رژیم صهیونیستی به دست چپ‌های این کشور انجام شده است. ایدئولوژی اسرائیل اهمیت ندارد بلکه ابزار بودن در دست آمریکایی‌ها اهمیت دارد. روزی که قرار شد اسرائیل برای آمریکا بجنگد کدام کشور را باید درگیر کند؟ «ایران» را. ایفای این نقش توسط آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: غده سرطانی مد نظر امام یعنی روحی از آمریکایی‌ها که در منطقه خاورمیانه قرار دارد و هر وقت بخواهند از آن علیه از بین بردن امنیت منطقه استفاده می‌کنند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: هیچ یک از کشورها و جنبش‌های اسلامی که با اسرائیلی‌ها در ارتباط بودند جز با قدرت این رژیم روبرو نشدند نمونه آن آقای عرفات آدم قابل احترامی است، اشتباهات تاکتیکی داشت. چه چیزی گیر آقای عرفات آمد؟ هیچی به او ندادند! مذاکره کرد، دست از 70 درصد سرزمین برداشت. آخر هم آقای عرفات را مسموم کردند و کشتند.

سید حسن خمینی خاطرنشان کرد: با نجنگیدن کسی در برابر اسرائیل چیزی به دست نمی‌آورد نمونه آن حافظ اسد بود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم آواره‌های فلسطینی باید به کشورشان برگردند و رفراندوم برگزار شود تا حکومت کشور فلسطین خودش خودش را تعیین کند. این راهکار مسلم جمهوری اسلامی ایران است اما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها راهکار دو دولتی را مطرح می‌کنند چون تلاش دارند دنیا مشروعیت رژیم اسرائیل را قبول کند. از سال ۲۰۰۴ تا امروز بیش از ۲۰ سال گذشته است اما طی این مدت رژیم دو دولتی دنبال نشد.

سید حسن خمینی ادامه داد: در دوره ترامپ بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی بخشیده شد در حالی که بلندی‌های جولان متعلق به لبنان بود. پس بعد از طوفان الاقصی کشورهای غربی نیز پیشنهاد دو دولتی را مطرح کردند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: مجموعه خرد اسرائیل اینطور نیست که دست نتنیاهو سپرده شده باشد اگرچه او خودش را برای ماندن مطرح کرده است. اسرائیل دنبال تغییر نظم در خاورمیانه است و برای به دست آوردن آن هر کاری می‌کند. اگر حزب الله پیش دستی نمی‌کرد قطعاً اسرائیلی‌ها جنگ را آغاز می‌کردند. نباید فراموش کرد که صهیونیست‌ها جز با زبان قدرت و زور در برابر هیچ چیزی تمکین نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: زمینه‌های فروپاشی در رژیم اشغالگر وجود دارد اما این به آن معنا نیست که به این زودی‌ها این اتفاق بیفتد.

سید حسن خمینی ادامه داد: بعید می‌دانم که اسرائیلیها در کلان مسائل با آمریکایی‌ها مشورت کنند.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: یمنی‌ها راه تردد مهمات و تغذیه از مسیر دریای سرخ به اسرائیل را گرفتند اما از کشورهای جنوب خلیج فارس این کالاها به رژیم صهیونیستی ارسال می‌شود. آدم می‌ماند چه بگوید. اگر جهان اسلام یکپارچه بود شاهد چنین دوگانه‌هایی نبودیم. امروز جهان اسلام با دوگانه تغییر - تحریر روبروست.

وی در بخش دیگری از سخنانش رویکرد جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت را «مردم» دانست و افزود: امام معتقد بودند که فلسطین در درون جامعه اسلامی باید تبدیل به سنگ در برابر دشمن باشد یا همان انتفاضه. حرکت جهاد اسلامی بر روی قاعده‌ای که حزب الله ساخت شکل گرفت و مردم فلسطین به این جریان پیوستند.

سید حسن خمینی اظهار کرد: جنگ تحت هر شرایطی بد است و باید از آن اجتناب کرد اما ترس از جنگ بدتر است نمونه آن شاه سلطان حسین است. همه دنیا باید بدانند که وقتی آن نقطه برسد ما بدون ذره‌ای عقب‌نشینی می‌ایستیم اگرچه که ایران و حزب الله هرگز جنگ طلب نبودند. در مسئله اسرائیل دفاع اصالت دارد اما اگر پایش بیفتد باید ایستاد. در ایستادن «مقاومت» را دنبال می‌کنیم نه زدن را.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: چیزی که انقلاب اسلامی آورد بردن مقاومت به درون خانواده‌ها بود. با این تلقی حزب الله و حماس تمام شدنی نیستند اگرچه سید حسن نصرالله به شهادت رسید که جنس عزای برای ایشان از جنس عزاداری برای اباعبدالله الحسین بود. درباره امام خمینی نیز همین وضع بود روزی که ایشان از جهان رفتند فکر می‌کردند که جمهوری اسلامی از هم می‌پاشد اما این اتفاق نیفتاد چون یاران و پیروانشان راه ایشان را ادامه دادند.

وی با اشاره به رمز پایداری ایران گفت: دل‌های مردم رمز پایداری و مقاومت و پیروزی است هرچند که رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدرت نظامی نیز در این مسئله اهمیت داشته باشد. اگر بتوانیم هر قطر اعتماد مردم و رابطه با مردم را تقویت کنیم اسرائیل که هیچ پدر جد اسرائیل را هم در می‌آوریم. باید دست مردم را در رفتن به نماز جمعه بوسید خیلی‌ها می‌ترسیدند اما با رفتن رهبر معظم انقلاب به نماز جمعه جمعیت زیادی همراه ایشان شدند.

سید حسن خمینی ادامه داد: ریشه‌های امنیت ایران به این شیوه‌ها افزایش یافته است. رمز قدرت ما وحدت در کثرت و کثرت در وحدت است. اگر قرار باشد دشمن خارجی بیاید نیاز به وحدت و اتحاد همه جریان‌های داخلی کشور است. هر قدر مردم بیشتر در صحنه حضور داشته باشند و حضورشان پررنگ‌تر شود جمهوری اسلامی بیشتر تقویت می‌شود.

نوه بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی گفت: مهمترین تاثیر وعده صادق ۲ شجاعتی بود که به ملت ایران داد. موشک بارانه اسرائیل گنبد آهنین اسرائیل را ویران کرد و موجب بازدارندگی این رژیم شد. پاسدارندگی به قدرت است نه به «لبخند» باید این را بدانیم که دستکش‌های مخملی دست‌های آهنین را مخفی می‌کنند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه گفت: بسیار قابل تقدیر است که رئیس جمهور پزشکیان و آقای عراقچی در شرایط بحرانی به سوریه و قطر سفر کردند.

سید حسن خمینی خواستار افزایش و ارتقاء سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: در همه موارد به خصوص بهبود در حوزه روابط مردم با نظام باید سطح بازدارندگی ارتقا یابد.





  تعداد بازديدها: 84


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
حزب‌الله با موشک‌های دقیق، صنایع نظامی اسرائیل را در تل‌آویو هدف قرار داد
دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان فارس با رهبر معظم انقلاب
سید هاشم صفی الدین که بود؟
حزب‌الله شهادت سید هاشم صفی‌الدین را تایید کرد
لغو پروازهای ترکیه، قطر و امارات به ایران! ماجرا چیست؟
کمیسراتحادیه اروپا: حملات اسرائیل در لبنان باید بلافاصله متوقف شود
کمبود سرایدار در مدارس/ نیاز به ۴۰۰۰۰ نیروی جدید
کیهان راه رائفی پور را بیراهه خواند / شریعتمداری : برای تأیید خود، از حضرت آقا آدرس غلط ندهید
4 سؤال از مراد جدید پایداری چی ها: جبهه و جهاد پیشکش! حاضرید از بودجه میلیاردی تان به نفع "جنگ مؤمنان علیه کافران" بگذرید؟
رایزنی های منطقه ای وزیر خارجه ایران پاسخ داد/ کشورهای عربی وارد یک دوره تعامل با تهران می شوند
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
نگرانی شهید آیت الله بهشتی از طاغوت پروری و دگم اندیشی و عقب ماندگی از توسعه اسلام در دنیا
حجت الاسلام احمد مازنی:
مازنی: نگاه میرباقری به مساله آخرالزمانی انحرافی است /اصلاً و ابداً امام (ره) مقدمه ظهور را کشتار بیشتر ندانسته بود
یادداشتی از:خانم معصومه معظمي
تشديد خودنظارتي مجلس تضعيف دموكراسي است؟
عیسی کلانتری:
فشار نفاق بر وفاق
غلامعلی رجایی:
تنش‌های منطقه‌ای روی عملکرد دولت تأثیر گذاشته است
بررسی کودتای ژئوپلیتیکی اروپایی-عربی علیه ایران
آنچه در اطراف بیمارستان مفید تهران می‌گذرد
همراهان بی‌خانمان!
وقتی جزایر ایرانی را از انگلیس پس گرفتیم امارات وجود نداشت
مقاومت فلسطین: تظاهر به بی‌طرفی برخی شبکه‌های عربی در قبال کشتار فلسطینی‌ها شرم‌آور است
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
دیپلماسی خلیج فارس را فعال کنید

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
یادداشتی از: روزنامه جمهوری اسلامی
بی‌نظمی نوین جهانی
در سخنرانی امروز مطرح شد؛
شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله اسرائیل را شکست خواهد داد/ ایران هم از فلسطین حمایت می‌کند تا آزاد شود/ با یک پروژه فلسطینی با حمایت ایران، یمن و نیروهای مقاومت برای آزادی فلسطین روبه‌رو هستیم
عکس:
تابلوی شام آخر اثر فاخر حزب الله لبنان!
یادداشتی از: حجت الاسلام محمد رضا یوسفی شیخ رباط
چرا کشورها شکست می خورند؟
تمهیدات ترافیکی تشییع پیکر شهید نیلفروشان در تهران
عکس:
یک قاب از چهار فرمانده شهید مقاومت
انتصاب حجت‌الاسلام حسینی به نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه زنجان
در پیامی به مناسبت مراسم تکریم دکتر زهرا مصطفوی؛
تجلیل رهبر معظم انقلاب از پایبندی و استقامت فرزند امام در خط امام
یادداشتی از: حجت الاسلام هادی سروش
در نقد تئوریزه کردن "کشته شدنِ نصف عالَم"!!
پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»
بیانیه الازهر درباره شهدای قهرمان مقاومت فلسطین
واکنش مفتی عمان به توهین شبکۀ سعودی: تنها بی‌عقل‌ها شهدا را به سخره می‌گیرند
فهرستی برای عذرخواهی صدا و سیما : از صدای چند ثانیه ای خواننده زن تا انهدام چند ساله رسانه ملی
یادداشتی از: مهرداد خدیر
«بگم‌ بگم» آن هم از زبان منتقد بگم بگم؟!/ به بهانۀ نقد تند مسیح مهاجری بر سید حسن خمینی بر سر مهاجران
سایه سنگین مسکن بر زندگی اجاره نشین‌ها
قدرت خرید مسکن آب رفت
اسرائیل با استقرار سامانه تاد، پای آمریکا را به جنگ با ایران باز کرد/ کشته شدن یک سرباز آمریکایی تیر خلاص به پیروزی کامالا هریس خواهد بود
یک نهاد بین‌المللی: اوضاع غزه شبیه به اعماق جهنم است
یادداشتی از: مصطفی داننده
آقای پزشکیان! خیلی وقت نداری
واکنش ظریف به درخواست برخی برای تغییر دکترین هسته‌ای ایران: بحث جدیدی نیست/ تحولات اخیر ممکن است به این موضوع رونق بیشتری داده باشد/ این بحث برای نخستین بار در دهه ۷۰ و پس از آزمایش هسته‌ای هند و پاکستان در صداوسیما مطرح شد
محدود شدن گزینه های نتانیاهو برای حمله به ایران


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 9161
تعداد بازدید دیروز: 14491
بازدید کل: 71670718
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.