سخنگوی ایرانایر در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیتها در نشست و برخاست در فرودگاههای کشورهای اروپایی گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوختگیری در فرودگاههای اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد و هواپیماهای ایرباس پهن پیکر قابلیت حمل سوخت برای ١۶ ساعت پرواز را دارند از این روز با مشکل تحریم سوخت در فرودگاههای اروپایی مواجه نمیشویم و طولانیترین پرواز هم ١٢ ساعت برای مسیر لندن است و برای سوخت این مسیر مشکلی نداریم و اینکه حمل سوخت برای این مسیرها آسیبی به هواپیما وارد میکند اظهارات غیرکارشناسی و عوامانه است.
سخنگوی ایرانایر گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوختگیری در فرودگاههای اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد
به گزارش ایلنا: حسام قربانعلی در نشست خبری با بیان اینکه برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی انجام شده است، اظهار داشت: در سال جدید توسعه ناوگان در دستور کار ایران ایر است و اخبار خوبی به زودی از توسعه ناوگان منتشر میشود.
وی با اشاره به ظرفیت شرکت ایرانایر درباره ظرفیت این ناوگان برای ایام نوروز گفت: ۶٠ هزار صندلی برای ظرفیت نوروزی فعال است و از آنجاییکه ایام نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده برای سحری و افطار بسته غذایی لحاظ شدهاست، البته از مسافرانی که عذر شرعی داشته باشند پذیرایی هم میشود.
سخنگوی شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره ظرفیت این شرکت برای پروازهای عتبات در شبهای قدر اظهار داشت: در لیالی قدر پروازهای عتبات به عراق با هواپیماهای پهن پیکر افزایش پیدا میکند.
قربانعلی در پاسخ به سوال ایلنا درباره نرخ بلیت و فروش چارتری در ایام نوروز گفت: به هیچ وجه ایران ایر بلیت هواپیما را بالاتر از نرخ مصوب به فروش ندارد و در ایام نوروز هم افزایش قیمت نداریم و پرواز چارتری هم در ایام نوروز از ایرانایر به فروش نمی رود.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره میزان فروش بلیت نوروز ادامه داد: بلیتهای هفته اول نوروز فروش رفته اما پروازهای فوق العاده هم برقرار میشود.
سخنگوی ایرانایر افزود: در حال حاضر ١۶ فروند هواپیما در شرکت ایرانایر فعال شد و در یک سال ۴-۵ فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه شده است.
قربانعلی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر محدودیتها در نشست و برخاست در فرودگاههای کشورهای اروپایی گفت: به دلیل مسائل تحریمی امکان سوختگیری در فرودگاههای اروپایی را نداریم. اما هواپیمای پهن پیکری که در این مسیر فعال است قابلیت حمل سوخت در مسیر رفت و برگشت دارد و هواپیماهای ایرباس پهن پیکر قابلیت حمل سوخت برای ١۶ ساعت پرواز را دارند از این روز با مشکل تحریم سوخت در فرودگاههای اروپایی مواجه نمیشویم و طولانیترین پرواز هم ١٢ ساعت برای مسیر لندن است و برای سوخت این مسیر مشکلی نداریم و اینکه حمل سوخت برای این مسیرها آسیبی به هواپیما وارد میکند اظهارات غیرکارشناسی و عوامانه است.