تاريخ انتشار: 15 بهمن 1402 ساعت 23:16:20
افشای راه‌اندازی مسیر زمینی از امارات- بحرین -عربستان برای انتقال کالا به اسرائیل

خیانت سران 3 کشور عربی علیه فلسطین و همدستی با رژیم صهیونیستی

صفحه جهان: 3 کشور عربی با راه‌اندازی مسیر زمینی برای انتقال کالا به اسراییل و بی‌اثرکردن تهدید مقاومت یمن بر سر راه کشتی‌هایی که عازم اسراییل هستند،بار دیگر خنجراز پشت به ملت فلسطین وارد کردند.
«هانان فریدمن»، مدیرعامل شرکت شبکه کامیون‌های اسرائیل (Trucknet Enterprise Ltd) اعلام کرد: «این شرکت کالاهایی از جمله مواد غذایی، پلاستیک، مواد شیمیایی و الکتریکی را از بنادر امارات و بحرین از طریق عربستان و اردن به اسرائیل و سپس به اروپا ارسال می‌کند.»
این سه کشور سازشکارعرب که کوچکترین قدمی را در حمایت از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین برنداشته و وقیحانه شاهد قتل عام مردم غزه هستند، اقدام به بازگشایی مسیر زمینی جهت انتقال کالا برای اسراییلی‌ها کرده‌اند درحالیکه کوچکترین قدمی برای شکستن محاصره غزه وارسال مواد غذایی به زنان و کودکان غزه برنداشته‌اند.
به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، این اولین بار است که مسیرهای تجاری از قلب خاورمیانه می‌گذرد تا دریای سرخ را دور بزند و از ورود به باب المندب و در معرض حملات انصارالله یمن قرار گرفتن، پرهیز کند.
شرکت Hapag-Lloyd AG که پنجمین شرکت بزرگ کانتینری در جهان است به دنبال اتصال بندر جبل علی در دبی و دو بندر شرقی عربستان به جده در ساحل غربی است. گزینه دیگر هم اتصال جبل علی به اردن است.
فریدمن به بلومبرگ گفت: «کالاهایی از هند، تایلند، کره جنوبی و چین در هفته‌های اخیر با کامیون ارسال شده است. کالاهای مقصد آسیا نیز در جهت مخالف حرکت می‌کنند که به کاهش هزینه‌های کلی منجر می‌شود.با این حال، کارایی بلندمدت این مسیر به ثبات در منطقه بستگی دارد. همچنین، مقادیری که کامیون‌ها می‌توانند حمل کنند بسیار کمتر از مقادیری است که توسط کشتی‌ها حمل می‌شود.
«نیلز هاوپت»، سخنگوی شرکت Hapag-Lloyd اذعان کرد این مسیرهای برنامه‌ریزی‌شده یک راه حل کوتاه مدت برای کشتیرانی است که مقدار محدودی محموله را حمل می‌کنند، نه هزاران کانتینر.او گفت که پل زمینی نه سریع و نه آسان است، اما ممکن است به افزایش جریان تجارت از طریق بنادر منطقه، مانند جده، که عملاً از پیوندهای معمول خود با اقتصاد جهانی قطع شده است، کمک کند.
اما ازسوی دیگر، سفر از بندر جبل علی تا دروازه تجاری اسرائیل در حیفا حدودا سه یا چهار روز طول می‌کشد که ‌در مقایسه سفر 10 روزه یا بیشتر به دور دماغه امید نیک در آفریقا، جذابتر است.
کریس راجرز، رئیس گروه تحقیقاتی صادرات «استاندارد‌اند پورز»، گفت: پل زمینی، اگرچه حجم قابل توجهی از ترافیک را حمل می‌کند، اما به طور خاص یک راه حل ویژه برای محموله‌ها به اسرائیل باقی خواهد ماند.
شرکت‌های همکاری‌کننده در این پروژه عبارتند از:
شرکت تراک نت، کامیون‌های خود را با شرکت‌هایی از جمله PureTrans FZCO در دبی، Cox Logistics در بحرین و WWCs که در زمینه آژانس‌های تجاری و کشتیرانی در مصر فعالیت می‌کند.
عملیات آزمایشی از منطقه خلیج فارس به اسرائیل در اوایل سال 2023 آغاز شد و زمانی که حوثی‌ها پس از جنگ با غزه، کشتی‌هایی را که به سمت اسرائیل در دریای سرخ در حرکت بودند، تهدید کردند، تراک‌ نت طرح خود را پیش برد.
فریدمن تاکید کرد: ما در نوامبر چند سفر آزمایشی انجام دادیم. وی با اشاره به اینکه اولین محموله‌ها در دسامبر ارسال شد، از اعلام تعداد کامیون‌هایی که در این مسیر تردد کرده‌اند یا میزان کالای حمل شده خودداری کرد.وی گفت: «ما فقط باید محموله‌هایی را که به اروپا می‌روند و محموله‌هایی که به آسیا می‌روند مطابقت دهیم.»

*روزنامه جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 252
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=98919
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.