روحانی و پیروزی معاویه ✍️روحانی که به لحاظ اسم و کسوت دو وجهی و روحانی است ، یعنی علی الظاهر باید به رسم لباس مانند تمامی ملبسین مطالبی از حوزه مطالعات دینی بداند ، هر چند کم نیستند روحانیونی که مانند سیل ورودی علاقمندان به دانشگاه که علی الظاهر باید محل علم آموزی و کسب قدرت پژوهش و معرفت باشد ، چنین نبوده و نیستند . پس باید همه باور کنیم که روحانی بودن لزوما به معنای برخورداری از سواد ، دینداری و اخلاق و ... نیست.
✍️چنانکه هیچ حاکم جنایتکار مبتلا به فسق ، فساد و ظلمی در قرن های گذشته بر صندلی حاکمیت تکیه نکرده مگر در کنارش روحانیون توجیه گر حاکمیتش بوده و همزمان توجیه جنایت حاکم و انزوا ، تبعید و کشتار علمای راستین را نیز به عهده داشتند.
✍️اینکه این روحانی ملبس به لباس روحانیت از حداقل های درک شرایط حکومتی و مردم داری برخوردار یا ناتوان از درک شرایط و مدیریت امور جاری است ، قبلا اشاره کردم که صرف حضور روحانی در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اثبات بی کفایتی و تجربه گریزی کافی است که اگر به هر کدام اندکی تکیه داشت قطعا مانند آقا امام حسن مجتبی علیه السلام از مهلکه بی سرانجام و همنشینی با روزگار مفتخر به ناجوانمردی پرهیز می کرد.
✍️روحانی باید می دانست که به قول تیتر نویس کیهان امام حسن مجتبی علیه السلام مانند پدرش علی و جدش رسول خدا تا عیسی ، موسی و ابراهیم و آدم ابوالبشر و تا ذریه رسول مکرم از سید الساجدین تا صادق ال غبا و موسی ابن جعفر تا امام رضا (علیهم السلام) ناچار از تحمل عمارت مامون و مظلومیت بی حد امامین جواد و هادی و زندان عسکری (علیهم السلام) و اجتناب ناپذیری غیبت یا دوری از مسلمین آخرین گوهر تابناک همه ، از دنیا پرستی ، دروغ ، هوای نفس ، دشمن فریبی و ... نزدیکان ، قدرت جهالت و دشواری شرایط عقب نشستند.
✍️اما مگر امام و حاکم بر امت و فرماندهی بر لشکر نیازمند و مسئول تدبیر نیست؟ مگر حاکم و فرمانده نباید به آسیب پذیری امت و لشکر اندیشیده و در زمان مناسب چاره کند؟ مگر شناخت ضعف و قوت کارگزاران حاکمیت و فرماندهان لشکر بعهده حاکم و فرمانده نیست؟ مگر خیانت مکرر کارگزاران در امانت مردم و فریفتگی مکرر برخی فرماندهان لشکر به سمت دشمن نشان از ضعف سازمان حاکمیتی و سلسله مراتب فرماندهی لشکر در اعمال مراقبت و مراقبه لازم و به موقع نیست؟ مگر دهها مجموعه نظارتی و مطالعاتی دقیقا به همین منظور توسط حاکمان و فرماندهان بکارگیری نمی شوند؟ مگر ما با انقلاب اسلامی مسئولیت تمام مفاسد ، کم کاریها ، کوتاهی ها و ... را مستقیما متوجه شخص شاه ندانستیم؟
✍️اگر مسئولیت همه با حاکم و فرمانده است یعنی باید به فهم جریان فکری کیهان باور کنیم که مقصر تمامی پیروزی های حکام جور و زمامداران ظالم نعوذوبالله از ضعف پیامبران و ائمه اطهار در مدیریت امور بوده است؟!!! یعنی موفقیت خلفای سه گانه نعوذبالله از ضعف رسول مکرم (ص) و مولا علی علیه السلام یا ادامه خلافت معاویه تا یزید ملعون علیه اللعنه به ضعف حاکمیتی امام مجتبی علیه السلام و سیدالشهدا علیه السلام باز می گردد؟!!! یعنی امامان معصومی پس از امام مجتبی علیه السلام تا منجی عالم بشریت عج الله تعالی فرجه الشریف نعوذبالله ناتوان از اختیار و اداره امور برای کسب قدرت و حاکمیت بودند؟!!!
✍️مگر مولا علی علیه السلام در پاسخ به همین منطق سست نفرمودند: آنچه معاویه داشت مکر و حیله بود که از شیطان است و مقید به هیچ شرطی نیست و آنچه ما داریم عقلانیت که باید به مشروعیت و اخلاق عمل کند؟ چرا جریان فکری امثال کیهان تلاش می کنند تمام بار تمکین به امثال معاویه را به امام و امت نسبت دهند؟ چرا حضور شیاطینی چون معاویه و عمربن عاص را نادیده می گیرند؟ چرا شیطان را که آدم ابوالبشر را از بهشت و جوار الهی بیرون کشید هیچ می دانند؟ مگر مسئول پنجه در پنجه شدن با حاکم جبار حاکم اسلامی نیست؟
✍️چون همیشه تمام بار نکبت ابتدایی در جنگ را به بنی صدر آویزان کنیم اما باید به این سوال هم پاسخ داد مگر همه مقامات کشور جز بنی صدر نبودند که بنی صدر هر چه خواست کرد؟ فرض کنیم بنی صدر غلط کرد چرا همه جز بنی صدر به جای ایستادگی به مماشات روی آوردند و به مماشات فرا می خواندند؟ مگر موضوع جنگ تهاجم دشمن به جان عزیز مردم و دست اندازی به ناموس و خاک کشور نبود؟
✍️اگر بپذیریم روحانی که اسم و لباسش روحانی است حتما مانند احمدی نژاد و تمام روسای جمهور منتخب مردم که از بین گزینه های مورد تایید فقهای شورای نگهبان انتخاب شدند بی کفایت و مرعوب دشمن یا تحت وسوسه شیطان بودند ، روسای قوه قضاییه را چه باید کرد که بدون بهانه هراس از آمریکا و سایر دشمنان بیرونی آمدند و هر رئیس به شهادت رئیس بعد به ویرانگی قوه قضاییه تاکید کردند و قوه قضاییه امروز به ادعای رئیسی بیش از هر چیز نیازمند فساد زدایی درونی است. ۲۴مهر۹۹
|