تقدیر مدیری و مجازات رستمی ✍️جوانی که قبل از شکستن درِ حرم امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها با هیجانی خاص سخنرانی و جامعه را به انقلابی و غیرانقلابی تقسیم و جمع را فقط انقلابی نه چیز دیگر معرفی کرد . دیروز با انتشار تصویری کوتاه از اقدام احساسی مذکور عذرخواهی و اظهار پشیمانی و ندامت (توبه) کرد.
✍️احتمالا شیخ ملبس و جوان دیگری که در تایید سخنان انقلابی! جوان علیه رهبری و رئیس جمهور به توهین فریاد کرد هم روزهای آتی با انتشار فیلم ، حداقل بابت حریم شکنی و توهین علیه مقام معطم رهبری به عنوان صادر کننده فرمان اعمال ممنوعیت ورود مجاورین و زائرین به حرمین در جنع نیروهای انقلابی عذرخواهی و ابراز ندامت خواهد کرد.
✍️اما دیروز فیلم جوان دیگری دست به دست شد که در حین فعالیت فوق العاده ارزشمند عفونت زدایی از شهر ، خطاب به هتاکی و هل من مبارز خوانی جوان و نیروهای انقلابی! ممنوعیت شکن حرمین با شور و احساسی قابل درک تاکید می کند که اگر اهل دفاع از حرمین بودی چرا در سوریه نبودی چرا در برابر داعش نبودی ، اگر مدعی انقلابی چرا شب ها در حال عفونت زدایی و مبارزه با کرونا نیستید ، تاکید کرد شما به رهبری توهین می کنید اگر لازم باشد نیروهای انقلاب از روی شما عبور خواهند کرد.
✍️اطمینان دارم که این جوان خدمتگذار به مردم هم به دلیل تندی و تهدید کلامش و به دلیل بازگویی و آشکار سازی خدمت رسانی خالصانه و بسیار ارزشمند شبانه در صیانت از مردم در برابر تهدید جدی کرونا باید منتظر فیلم عذر خواهی ناشی از ادب ایشان هم باشیم.
✍️برخی از اندیشمندان و متخصصین معتقدند احساسات هیجانی تابع عقل و عقلانیت نیست ، اما انکار هم نمی کنند که احساس هیجانی هم طی زمان به عقلانیت قابل تربیت است ، احساس هم طی زمان می آموزد و اصلاح می شود.
✍️اینکه آیات قرآن ما را بسیار به مطالعه و کسب عبرت از سرنوشت دیگران و جوامع دعوت می کند ، اینکه با ذکر قصص ما را به درک ملموس آموزه های عملی توصیه می فرماید ، یعنی باید و می توانیم با بکار گیری یافته ها و توصیه های عقلانی تربیت شویم.
✍️تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی بزرگتر از انقلاب اسلامی ایران دانستیم و به شدت در روزها و شب های بسیار در برابر تهاجم امریکا و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی مورد حمایت قرار دادیم ، اما به مرور تسخیر کنندگان سفارت را غیر انقلابی تا شیفته آمریکا و واداده تا ضدانقلابی معرفی کردیم ، متقابلا حمله به سفارت خانه های دیگر را عملی احساسی ، نامعقول ، غیرقابل دفاع و .... اعلام اما مهاجمین را نیروهای انقلابی ، ارزشی ، فداکار و لازم الحمایه دانستیم.
✍️اما مهاجمین به سفارت آمریکا از ابتدا تا امروز معتقدند براساس بحث و تحلیل جمعی به اشغال سفارت رسیدند ، در حالیکه مهاجمین به سفارت انگلیس و عربستان همچنان معتقدند احساس عصبانیت از عملکرد دولت انگلیس در تجمعات اغتشاشی ۸۸ و برخورد غیر مسئولانه تا وقیحانه دولت عربستان در برخورد با موضوع مرتبط با دو نوجوان در فرودگاه جده ، سقوط جرثقال در مسجدالحرام و فوت دلخراش حجاج در عامل حمله به سفارت بود.
✍️رستمی بازیگر سینما و تلویزیون میهمان برنامه فرمول یک شبکه اول فقط به دلیل تکرار چند کلمه از اظهارات مدیری در برنامه دوره همی هفته گذشته در مورد کرونا به دلیل سیاه نمایی بی هیچ پرده پوشی از ادامه برنامه حذف شد ، در حالیکه تلویزیون دقیقا بابت بیان حجم بیشتری و تندتری از همین مطالب به مدیری دستمزد می دهد.
✍️تلویزیون در برخورد با رستمی عملا بر نگاه سوپاپ اطمینان محوری برنامه های طراحی ریزی شده از جنس دور همی صحه گذاشت که حتما می تواند تعبیر دقیقی از صداقت گریزی و توهین آشکار تلویزیون به شعور اجتماعی باشد همانطور که پس از عذرخواهی فرماندهان مسئول سقوط هواپیمای مسافری اوکراینی اولین خبر مهم به شناسایی و دستگیری منتشر کننده فیلم لحظه اصابت موشک و سقوط هواپیما مربوط بود.
✍️اگر بپذیریم که احساسات هیجانی و رفتار جمعی برآیند روند تربیتی است ،باید بپذیریم که حرمت شکنی احساسی روزهای گذشته در حرمین شریف ریشه در تربیت نامناسب مبتنی بر نوعی از مشرعیت استبداد و خود رایی ، حق به جانب نگری و خشونت طالبی باشد . باورهای تربیتی غلطی که به فرمایش مقام معظم رهبری به وقوع جنایت علیه دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران در ۷۸ و بازداشت شدگان در کهریزک در ۸۸ منجر شد.
✍️اما عوامل و عناصر موثر بر تربیت رفتار فردی ، جمعی و اجتماعی هم باید در جهت کنترل رفتار احساسی و گرایش به رفتار عقلانی مشروع آحاد مردم و جامعه عمل کنند.
✍️باید از خود آغاز و موج سواری بر احساسات فردی و جمعی پرهیز کنند . باید از جنایات داعشی مبتنی بر آموزه احساس تکلیف (مبتلا به کور رنگی) یا به تعبیر جوان احساسی هتاک در حرم حضرت معصومه (س) انقلابی و غیر انقلابی عبرت گرفته و تربیت جامعه تکلیف گرا را به لِقَوْمٍ يَعْقِلُون قرآنی برسانیم. ۲۸اسفند۹۸
|