تفكّر ساعة خير من عبادة سنة گفتم: آقاجون متاسفانه تیتر اول امروز برخی روزنامه ها تاکید بر مرگ اخلاق بود.
- کیهان به تمسخر رییس جمهور پرداخت، وطن امروز قتل دیروز را مرگ اصلاحات نامید و سازندگی با چاپ تصویری خانوادگی به دریدگی اخلاقی اصرار دارد.
گفت: رهبری در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام (۱۶مرداد۹۰)با اشاره به واطفاء النّائرة از کلام میرزای تبریزی فرمودند.
_ فرو نشاندن آتش لازمه تقوا است اين شعلهور شدن آتش همين آتش هاى اختلافاتى است.
_ اينكه مكرر توصيه مي كنم به مسئولين به كسانى كه تريبون دارند زبان ها را، اظهارات را، تعبيرات را كنترل و مراقبت كنند نبايد آتش ها را مشتعل كرد.
_ گاهى اوقات يك تعبيرى نه فقط ضد اطفاء نائره است بلكه مشتعل كردن هرچه بيشتر نائره است.
گفتم: کینه ورزی به کور رنگی و خباثت منجر و کینه ورزان متاسفانه هر راهی را برای رسیدن به اهدافشان مشروع و حتی لازم می دانند.
گفت: رهبری در ادامه دیدار مذکور فرمودند.
_ مي گويند آقا شما نمي گذاريد ما واقعيات را بگوئيم
مي گوئيد سياهنمائى است
مي گوئيد ميخواهيم حقايق را بگوئيم
می گویم نه اين يكسو نگرى است.
_ اگر فقط نقاط منفى را مشاهده كنيم اين طبعاً واقعبينى نيست اين برآورد درستى از اوضاع كشور به ما نخواهد داد منجر به نااميدى مي شود.
_ بعضى از روزنامهها هر روزى چهار تا پنج تا تيتر دارند كه هر كدام از اين تيترها كافى است دل يك آدم ضعيف را بلرزاند منفى ، منفى ، منفى، منفى! اين كار را دوست مي دارند.
_ اين غلط است، غلبه دادن نگاه منفى خلاف واقعبينى و موجب نااميدى است.
گفتم: برخی افشاء را بعنوان امر به معروف و نهی از منکر از وظایف رسانه می دانند.
گفت: اما رهبری فرمودند: یکی از مصادیق تقوا اصلاح ذات البين و افشاء العارفة و ستر العائبة است.
_ درباره اشخاص نقاط مثبت را، نقاط خوب را منتشر كنيم از كسى از مسئولى كار خوبى سراغ داريد اين را بيان كنيد.
_ اگر نقطه منفى سراغ داريد اين را افشاء نكنيد افشاء نكردن معنايش اين نيست كه نهى از منكر نكنيد چرا به خود آن كس كه به كارش اشكالى وارد است نمی گویید.
گفتم: چرا جریان فکری رسانه های مذکور علی رغم اطلاع از مواضع روشن رهبری همچنان به سیاه نمایی، اختلاف افکنی، دوگانه سازی و آتش افروزی مشغولند؟
گفت: آقاجون رهبری در همان دیدار به درستی فرمودند.
_ میل به رفتارهای قبیلهای در میدان سیاست در میدان اقتصاد از دیگر نقاط ضعف ماست.
_ رفتار قبیلهای معنایش این است که تخطئه یا تأییدی که نسبت به کار کسی می کنیم ناشی از ماهیت عمل او نیست از نحوء ارتباط او با ما است.
_ اگر از قبیله ما کسی کار خطائی انجام داد راحت قابل اغماض باشد اما از قبیلهی مقابل اگر همان کار را انجام داد این قابل پیگیری و تعقیب می شود.
_ کار خوب اگر از کسی که مربوط به قبیله ماست انجام گرفت قابل تحسین و تشویق باشد اگر از قبیله دیگر بود نه قابل تایید نیست.
_ این رفتار اسلامی نیست، انقلابی نیست، ما متأسفانه اینگونه رفتار را در میان خودمان داریم، نمی گویم همهگیر است اما وجود دارد.
|