تاريخ انتشار: 08 آذر 1390 ساعت 16:24:54
مصائب ما در مقابل مصائب امام حسين (ع) و بزرگان هيچ است

بيانات امام خميني در جمع روحانيون و طلّاب قم (صبر و استقامت در برابر مصائب و فجايع)

زمان: 2 فروردين 1342-25 شوال 1382

مكان: قم

موضوع: صبر و استقامت در برابر مصايب و فجايع ..

مناسبت: حمله مأموران رژيم به مدرسه فيضيه

حضار: روحانيون، طلاب و اهالى قم

 

 

 بسم اللَّه الرحمن الرحيم‏

 

«... ناراحت و نگران نشويد، مضطرب نگرديد، ترس و هراس را از خود دور كنيد. شما پيرو پيشوايانى هستيد كه در برابر مصايب و فجايعْ صبر و استقامت كردند، كه آن چه ما امروز مى‏بينيم نسبت به آن چيزى نيست.

 

 پيشوايان بزرگوار ما، حوادثى چون روز عاشورا و شب يازدهم محرم را پشت سر گذاشته‏اند و در راه دين خدا يك چنان مصايبى را تحمل كرده‏اند.

 شما امروز چه مى‏گوييد؟ از چه مى‏ترسيد؟ براى چه مضطربيد؟ عيب است براى كسانى كه ادعاى پيروى از حضرت امير- عليه السلام- و امام حسين- عليه السلام- را دارند، در برابر اين نوع اعمال رسوا و فضاحت آميز دستگاه حاكمه، خود را ببازند.

 

 دستگاه حاكمه با ارتكاب اين جنايت، خود را رسوا و مفتضح ساخت و ماهيت چنگيزى خود را به خوبى نشان داد. دستگاه جبار با دست زدن به اين فاجعه، شكست و نابودى خود را حتمى ساخت. ما پيروز شديم؛ ما از خدا مى‏خواستيم كه اين دستگاه ماهيت خود را بروز دهد و خود را رسوا كند .

 

بزرگان اسلام ما، در راه حفظ اسلام و احكام قرآن كريم كشته شدند، زندان رفتند، فداكاريها كردند تا توانستند اسلام را تا به امروز حفظ كنند و به دست ما برسانند. امروز وظيفه ماست كه در برابر خطراتى كه متوجه اسلام و مسلمين مى‏باشد، براى تحمل هرگونه ناملايمات آماده باشيم تا بتوانيم دست خائنين به اسلام را قطع نماييم و جلو اغراض و مطامع آنها را بگيريم...»

 

** صحيفه امام ، جلد اول ، صفحه 166 **

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=5339
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.