تاريخ انتشار: 01 آذر 1390 ساعت 22:45:42
بسيج گنجينه به يادگار مانده امام بزرگوار است

بیانات مقام معظم رهبری‏در جمع بسیجیان به‏مناسبت هفته بسیج  5/9/1376‏

 

«... بسیج یکی از برکات انقلاب و از پدیده‏های بسیار شگفت‏آور و مخصوص این انقلاب است این هم یکی از آن گنجینه‏های معنوی بی‏پایانی است که امام بزرگوار ما با دید الهی خود و با حکمتی که خدای متعال به او ارزانی کرده بود برای کشور و ملت و انقلاب ما به یادگار گذاشت اگر بخواهیم بسیج را در یک تعریف کوتاه معرفی کنیم باید بگوییم بسیج عبارت است از مجموعه‏ای که در آن پاکترین انسانها فداکارترین و آماده‏به‏کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالی این ملت و برای به کمال رساندن و به خوشبختی نائل کردنِ این کشور جمع شده‏اند.

 

 بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افرادِ متفرّق و تنها به یک مجموعه عظیم و منسجم و به یک گروه آگاه متعهّد بصیر و بینای به مسائل کشور و به نیاز ملت تبدیل می‏شوند مجموعه‏ای که دشمن را بیمناک و دوستان را امیدوار و خاطرجمع می‏کند.

 

 معنای بسیج این است بسیج در حقیقت مظهر یک وحدت مقدّس میان افراد ملت است همه میدانهایی که بسیج در آن حضور پیدا کرده است میدانهای ملی است میدانهای مربوط به همه ملت مثل میدان دفاع مقدّس میدان سازندگی و خدمات عمومی است هیچ‏وقت کشور از یک مجموعه عظیمی که از بهترین فرزندان کشور و با این خصوصیات تشکیل شده است بی‏نیاز نیست .

 

بسیج در واقع مظهر عشق و ایمان و آگاهی و مجاهدت و آمادگی کامل برای سربلند کردن کشور و ملت است شما که در بسیج هستید به عنوان نیروهای مؤمن و آگاه قدر این خصوصیت را بدانید امروز سازمان دهی بسیج در سراسر کشور در حدود پنج میلیون نفر است اما این سازمان دهی یقیناً از این گسترده‏تر خواهد شد و با یک دید وسیع که نگاه کنیم همه انسانهایی که این خصوصیات را دارند در واقع جزو بسیجند.

 

 در حقیقت همه انسانهای مؤمن آگاه بصیر عاشق متعهّد علاقه‏مند و آماده به کار در هر میدانی از میدانها که برای ملت مفید است حضور دارند جزو بسیجند لذا بسیج یک نام مقدّس است .من به شما عزیزانم عرض کنم که یکی از برجسته‏ترین خصوصیاتی که ما برای فرد بسیجی قائل هستیم عبارت است از صفا و خلوص اخلاص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی یک خصوصیت عمده است...

 

 من از امام بزرگوار راحلمان که معلّم و امام و محبوب بسیجیان کشور بلکه محبوب همه انسانهای پاک ‏نهادی بود که دل آنان در هر نقطه دنیا به یاد یک معنویت و حقیقتی می‏تپید مثالی برای شما بزنم عزیزان من امام آن کاری که کرد و عظیمترین کاری بود که ما در زمان معاصر و نزدیک خودمان سراغ داریم به برکت اخلاص بود .

 

اخلاص اگر اخلاص نبود شخصیت عظیم و جوهر مستحکم امام هم برای این‏که این کارها را پیش ببرد کافی نبود یک حکومت فاسد و ریشه‏داری را که همه قدرتهای استکبار هم از آن حمایت می‏کردند از این سرزمین از بیخ و بن برکنَد مردم را از شرّ آن حکومت راحت کند و یک حکومت الهی به وجود آوَرد آن همه فساد را در جامعه با همین حرکت از بین ببَرد و نفوذ دشمنان و تسلّط امریکا را که دو قرن در تحقیر ملت ایران کوشیده بودند و در عقب نگه‏داشتنش سعی بلیغ داشتند قطع کند اینها کارهای کوچکی نیست بعد از پیروزی هم یک جنگ هشت ساله را که درواقع همه قدرتهای مسلّح دنیا پشتیبان جبهه مقابل ما بودند با پیروزی ملت ایران تمام کند و این همه توطئه‏ها را خنثی نماید این جز به برکت اخلاص امام ممکن نبود بعد هم که از دنیا می‏رود نُه میلیون انسان در خیابانهای تهران او را مشایعت کنند تا در مضجع و مقام ابدی به خاکش بسپارند اینها به برکت اخلاص بود. امروز هم بحمدالله روزبه‏ روز نام امام در دنیا بلندتر می‏شود و علاقه‏مندان و ارادتمندان او در اکناف عالم رو به‏ تزایدند... »

 

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=5078
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.