تاريخ انتشار: 06 آبان 1390 ساعت 18:36:26
ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا سلام الله علیهما (۲)

و از جمله نعمت‏هائى كه خداوند به امير المؤمنين ارزانى داشت و او را در دنيا و آخرت سربلند و سرفراز كرد، تزويج حضرت زهراء به آن جناب بود.

 

(1) انس‏ بن‏ مالك‏ گويد: يكى‏ از روزها پيغمبر نشسته‏ بود، و در اين‏ هنگام‏ امير المؤمنين‏ بر آن‏ جناب‏ وارد شد، حضرت‏ رسول‏ صلى‏ اللَّه‏ عليه‏ و آله‏ پرسيد : در اين‏ وقت‏ براى‏ چه‏ آمدى‏؟

عرض كرد، آمدم تا بر شما سلام كنم، فرمود : اينك جبرئيل در نزد من حاضر است و مي گويد : خداوند فاطمه را به شما تزويج كرده است، و براى اين عقد هزاران هزار فرشته را گواه گرفته، و به درخت طوبى وحى فرستاده كه بر اين فرشتگان درّ و ياقوت نثار كند، حور العين اين درّ و ياقوت‏ها را تا روز قيامت به هم ديگر هديه مي كنند.

 

(2) ابن عباس گويد : شبى كه حضرت زهراء را زفاف كردند پيغمبر در جلو او حركت مي كرد، و جبرئيل از طرف راست و ميكائيل از طرف چپ و هفتاد هزار فرشته از دنبال او روان بودند، اين فرشتگان تسبيح و تقديس پروردگار را مي كردند، امير المؤمنين عليه السّلام همواره به تزويج حضرت زهراء مباهات مي نمودند.

 

(3) ابو اسحاق ثقفى بسند خود روايت كرده كه امير المؤمنين مي فرمود : من مطلبى را فاش مي كنم كه جز من كسى ويرا نگفته است : من بنده خدا و برادر رسول او هستم و با سيده زنان امت ازدواج كردم و بهترين اوصياء مي باشم، اخبار در اين باب بسيار است (4) بريده گويد : در شب زفاف حضرت فاطمه، پيغمبر به امير المؤمنين فرمود :

قبل از اين كه نزد فاطمه بروى با من ملاقات كن، پس از اين مقدارى آب خدمت حضرت رسول آوردند و از آن آب وضوء گرفت و بقيه را روى امير المؤمنين پاشيدند و فرمودند : خداوندا به اين دو نفر بركت ده و هم چنين به فرزندان آنها نيز بركت‏ عطا كن.

 

(1)    شرحبيل بن ابى سعيد گويد : بامداد شب عروسى فاطمه و علي حضرت رسول مقدارى شير براى آنان آوردند و فرمودند جانم فداى شما باد از اين شير بياشاميد.

 

 

ماخذ : ترجمه إعلام الورى (زندگاني چهارده معصوم عليه السلام) ، فضل بن حسن طبرسي (متوفي 548 ق) ، مترجم عزيزالله عطاردي ، صفحه 225 و 226 ناشر اسلاميه ، سال 1390ق   

 

(استفاده از اين مطلب با ذكر نشاني سايت اشكال ندارد)

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=4259
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.