تاريخ انتشار: 29 دي 1391 ساعت 22:25:13
سوال زن مسیحی در باره حجاب و مسلمان شدن او

يکى از علماء اسلام مى نويسد: زن مسيحى آمد و گفت من مطالعه کردم اسلام دین خوبی است ولی چرا حجاب را براى زن لازم دانسته؟ و چرا به او اجازه نمى دهد که مثل مرد بدون حجاب از خانه بيرون بيايد؟ سپس بنا کرد به ايراد و انتقاد کردن ، که حجاب مانع رشد و ترقى زنان  و سبب عقب ماندگى در جامعه است.
 من پس از شنيدن ايرادها و انتقادهاى آن زن ، چنين پاسخ دادم : آيا شما تا به حال به بازار جواهر فروشى رفته ايد؟
 گفت : آرى.
گفتم : چرا جواهر فروشان ، طلا و سائر جواهرات گرانبهاى خود را در ويترين شيشه اى قرار داده و درب آن را قفل مي کنند؟
 گفت : به خاطر اين که دست دزدان و خيانتکاران و سارقان به آنها نرسد.
 در اين جا آن عالم دينى رو کرد به زن مسيحى و اظهار داشت فلسفه حجاب نزد ما مسلمانها همين است که : زن گُلى خوشبو است ... زن گوهر و ياقوت گرانبهاست و چون جنس لطيف زن هم مانند طلا و جواهرات است ، و بايد از دست خيانتکاران و دزدان عِفت و ناموس محافظت کرد و از چشم تبهکاران و اهل فساد حفظ نمود، زيرا زن همانند مرواريد است که در صندوقچه صدف بايد پنهان گردد تا طعمه آنان نشود و تنها ساتر و نگهدارنده زن حجاب است و حجاب براى زنان مانند محفظه اى بر جواهرات است و اگر زنان نيز در پوشش نباشند هميشه در معرض خطرات و تجاوزات قرار مى گيرند و به خاطر نشان دادن زيبائى ها پيوسته مورد آزار و تعدى مفسدين مى شوند. حجاب در اسلام به اين جهت است که زن از دست خيانتکاران در امان باشد. زيرا بدنش پوشيده و زينتهايش مستور است و مردم از او چيزى نمى بينند و در او طمع نمى کنند و از او دورى مى جويند و نظرشان را جلب نمى کند، بلکه از او حساب مى برند و حيا مى کنند، همه اينها به خاطر حجاب است و شما مطمئن باش که اگر زن در پوشش ‍ حجاب نباشد، پيوسته در معرض آزار مفسدين است ، بنابر اين حجاب شرافت و بزرگوارى توست.
پس از شنيدن اين مطلب ، آن خانم مسيحى فکرى کرد... و سپس با چهره اى درخشان گفت : من تا به حال اين گونه نشنيده بودم ... شما بسيار جالب بيان کردی و اکنون اسلام را مي پذيرم.
 دوشيزه مسيحى در همان جلسه ، شهادتين را بر زبان جارى کرد، و اسلام را پذيرفت.
منبع :خواهرم حجاب سعادت است، صفحه 14
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=34356
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.