نگاههاي متفاوت به مقوله انتظار از ديدگاه امام خميني(ره) و من امیدوارم كه ان شاء الله برسد روزی كه آن وعده مسلم خدا تحقق پیدا كند و مستضعفان مالك ارض بشوند. این مطلب وعده خداست و تخلف ندارد، منتها آیا ما درك كنیم یا نكنیم، آن به دست خداست. ممكن است در یك برهه كمی وسایل فراهم بشود و چشم ما روشن بشود به جمال ایشان. این چیزی كه ما در این وقت، در این عصر وظیفه داریم، این مهم است. همه انتظار داریم وجود مبارك ایشان را، لكن با انتظار تنها نمی شود، بلكه با وضعی كه بسیاری دارند، انتظار نیست. اینهایی كه می گویند كه هر علمی بلند بشود و (هر حكومتی) خیال كردند كه هر حكومتی باشد این بر خلاف انتظار فرج است، اینها نمی فهمند چی دارند می گویند... ما اگر فرض می كردیم دویست تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم برای این كه خلاف آیات قرآن است. اگر هر روایتی بیاید كه نهی از منكر را بگوید نباید كرد، این را باید به دیوار زد، این گونه روایت قابل عمل نیست.
یك دسته دیگری بودند كه انتظار فرج را می گفتند این است كه ما كار نداشته باشیم به این كه در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد، به این چیزها ما كار نداشته باشیم ما تكلیف های خودمان را عمل می كنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاء الله درست می كنند دیگر ما تكلیفی نداریم،تكلیف ما همین است كه دعا كنیم ایشان بیایند وكاری به كارآن چه دردنیا می گذرد یا درمملكت خودمان می گذرد نداشته باشیم اینها هم یك دسته ای،مردمی بودندكه صالح بودند.
یك دسته ای می گفتند كه خوب باید عالم پرمعصیت بشود تا حضرت بیاید ما باید نهی از منكر نكنیم، امر به معروف هم نكنیم تا مردم هر كاری می خواهند بكنند، گناه ها زیاد بشود كه فرج نزدیك بشود. یك دسته ای از این بالاتر بودند می گفتند باید دامن زد به گناه ها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت (سلام الله علیه) تشریف بیاورند. این هم یك دسته ای بودند كه البته در بین این دسته منحرف هایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند كه برای مقاصدی به این دامن می زدند. یك دسته دیگری بودند كه می گفتند كه هر حكومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند، آنهایی كه بازیگر نبودند مغرور بودند به بعض روایاتی كه وارد شده است بر این امر كه هر علمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است آنها خیال كرده بودند كه نه، هر حكومتی باشد، در صورتی كه آن روایات كه هر كس علم بلند كند علم مهدی، به عنوان مهدویت بلند كند...
ما اگر دستمان می رسید قدرت داشتیم باید برویم تمام ظلم وجورها را از عالم برداریم،تكلیف شرعی ماست منتها ما نمی توانیم، اینی كه هست این است كه حضرت عالم را پرمی كند از عدالت، نه شما دست بردارید از این تكلیفتان، نه این كه شما دیگر تكلیف ندارید و لهذا می بینید فساد در آن وقت بود و حالا هم هست و تا آخر هم خواهد بود بله، در زمان حضرت صاحب (سلام الله علیه) حكومت واحد می شود، قدرت حكومت...
عدالت یك عدالت اجتماعی در همه عالم می آید اما نه این كه انسان ها بشوند یك انسان دیگر، انسان ها همان ها هستند كه یك دسته شان خوبند، یك دسته شان بد، منتها آنهایی كه بد هستند دیگر نمی توانند كه كارهای خلاف بكنند.
یكی می خواهد كه بیاید احیاء كند این افكار را و من امیدوارم كه ان شاء الله حضرت بقیه الله زودتر تشریف بیاورند و این طبیب واقعی بشر، با آن دم مسیحائی خود اصلاح كند اینها را. روز جمعه به ولی امر (عج) ، متعلّق است.
|