تاريخ انتشار: 18 شهريور 1390 ساعت 18:07:28
پيام امام خميني به ملت مسلمان ايران به مناسبت رحلت آقاى سيد محمود طالقانى‏

زمان: 19 شهريور 1358/18 شوال 1399.

مكان: قم.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحيم

إنا للَّه و إنا اليه راجعون

فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَنْ يَنتَظِرُ[سوره احزاب، آيه 23: «بعضى بر سر پيمان خويش جان باختند و بعضى چشم به راهند».]عمر طولانى اين عيب را دارد كه هر روز عزيزى را از دست مى‏دهد و به سوگ شخصيتى مى‏نشيند و در غم برادرى فرو مى‏رود.

 مجاهد عظيم الشأن و برادر بسيار عزيز حضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاى طالقانى از بين ما رفت و به ابديت پيوست و به ملأ اعلى با اجداد گرامش محشور شد. براى آن بزرگوار، سعادت و راحت و براى ما و امت ما، تأسف و تأثر و اندوه .

آقاى طالقانى يك عمر در جهاد و روشنگرى و ارشاد گذراند. او يك شخصيتى بود كه از حبسى به حبس و از رنجى به رنج ديگر در رفت و آمد بود؛ و هيچ گاه در جهاد بزرگ خود سستى و سردى نداشت. من انتظار نداشتم كه بمانم و دوستان عزيز و پر ارج خودم را يكى پس از ديگرى از دست بدهم.

 او براى اسلام به منزله حضرت ابوذر بود؛ زبان گوياى او چون شمشير مالك اشتر بود؛ بُرنده بود و كوبنده. مرگ او زودرس بود و عمر او با بركت.

رحمت خداوند بر پدر بزرگوار او، كه در رأس پرهيزكاران بود، و بر روان خودش كه بازوى تواناى اسلام.

 من به امت اسلام و ملت ايران و عائله ارجمند و بازماندگان او، اين ضايعه بزرگ را تسليت مى‏دهم. رحمت بر او و بر همه مجاهدان راه حقّ. والسلام على عباداللَّه الصالحين .

                                                                              روح اللَّه الموسوى الخمينى

 

** صحيفه امام ، جلد 9 ، صفحه 486 **       

 

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2829
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.