به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری، جمعی از حجاج بیت الله الحرام با فرستادن شکواییهای به دفتر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، خواستار رسیدگی به اجحاف صورت گرفته از سوی شرکت همراه اول نسبت به خود شدند. زائران میگویند همراه اول خلف وعده کرده است.
بنا بر این گزارش، جمعی از حجاج بیت الله الحرام با ارسال شکوائیهای به دفتر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه، خواستار رسیدگی به اجحاف صورت گرفته از سوی شرکت همراه اول نسبت به خود شدند.
بنا بر این گزارش، به دنبال شکایت جمعی از مشترکان دارای سیم کارتهای همراه اول در زمینه هزینه مکالماتشان با ایران یا بالعکس، دیده می شود، هزینههای کسر شده بسیار بالاتر از مبالغ آمده در آگهیها و اعلانهای عمومی و تبلیغات این شرکت بوده است.
برابر شکوائیهای که به امضای جمعی از حجاج مشترک همراه اول رسیده، بهای مکالمات دریافتی از ایران که قبلا 350 تومان ذکر شده بود، به مبلغ 600 تومان افزایش یافته و بهای مکالمه با ایران که 700 تومان وعده داده شده بود، اکنون 2400 تومان محاسبه و از حساب کاربران کسر می شود که متاسفانه نزدیک سه برابر بیش از آن چیزی است که در گذشته و در تبلیغات این شرکت رسما اعلام شده بود.
بر پایه این گزارش، خسارت دیدگان بر این باورند، از آنجا که این اقدام بدون اطلاع رسانی به مشترکان انجام شده، حق شکایت و درخواست احقاق حقوق خسارت دیدگان باید با جدیت پیگیری شود و در صورت بروز اشتباه در نوع محاسبه توسط شرکت همراه اول، در اسرع وقت باید مبالغ به حساب های آنها واریز شود، تا بتوانند در مدت باقی مانده سفر از این امکانات استفاده کنند.
خبرنگار فارس در رابطه با این خبر در تماس با مسئولان همراه اول از آنها پرسیدند، آیا تعرفههای وعده داده شده به حجاج عمل میشود، که مسئول روابط عمومی شرکت همراه اول از طرف این شرکت اعلام کرد: یقینا این خبر کذب محض است که تعرفههای اعلام شده همراه اول در حج اعمال نشود.
وی افزود: اگر حجاج و شهروندان موردی را ملاحظه کردند، شماره خود را به شرکت همراه اول اعلام کنند و ما بررسی میکنیم، اما یقینا این دروغ محض است که تعرفهها اعمال نمیشود.