تاريخ انتشار: 16 شهريور 1390 ساعت 17:10:27
اى كاش «خمينى» در ميان شما بود و در كنار شما در جبهه دفاع براى خداى تعالى كشته مى‏شد

پيام امام خميني به ملت ايران درباره كشتار وحشيانه 17 شهريور.

زمان: 18 شهريور 1357/6 شوال 1398.

مكان: نجف.

مناسبت: كشتار وحشيانه 17 شهريور (جمعه خونين).

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

ملت شريف و شجاع ايران.

بار ديگر شاه با دستور حكومت نظامى در تهران و ساير شهرستانهاى بزرگ ايران، ثابت كرد كه پايگاهى در ميان ملت ندارد. اعلام حكومت نظامى در محيطى آرام- به اقرار راديو و مطبوعات ايران كه راهپيمايى با كمال آرامش در آن انجام مى‏گرفت- نه تنها قانونى نيست بلكه جرم است و دستور دهنده آن مجرم.

شاه براى به رگبار بستن مردم بى‏دفاع و مظلوم هيچ بهانه‏اى را بهتر از حكومت نظامى نديد. روزهاى اخير، تهران و ساير شهرستانهاى مهم ايران براى اظهار مظلوميت و مخالفت با مجرمى كه 35 سال بر مقدرات آنان سلطه دارد و جنايات و خيانتهاى او در كشور و مخالفتهاى او با قانون اساسى واضح است، شاهد راهپيماييهاى آرام بود.

اظهار مخالفت با مجرمى كه تمام هستى ملت را به باد داده است، از طرف كسانى بود كه در حد عالى شعور سياسى و دينى بودند؛ به طورى كه حاضر شدند ارتش را گلباران كنند ولى «دولت آشتى ملى»، آنان را به عنوان شعار برخلاف قانون اساسى، محكوم نمود؛ و حال آن كه شعار آنان بر ضد قانون اساسى شكن- يعنى شاه- بود. شعار بر ضد رژيم تحميلى غير قانونى بود، اظهار مظلوميت بود ولى واقعيت اين است كه شاه مى‏خواهد انتقام خود را از ملت بى‏دفاع بگيرد، و با صحنه سازيهاى مبتذل، ملت بى‏دفاع را به مسلسل ببندد و نفسها را به خيال باطل خودش در سينه خفه گرداند ولى ديگر دير شده است و ملت مظلوم و بيدار ايران آگاه گرديده‏اند.

من هنوز اطلاع دقيقى از كشتگان و مجروحان در سراسر ايران ندارم؛ ولى خبرگزاريها تعداد كشتگان را به صدها نفر گزارش داده‏اند و خبرهايى از ايران، اين تعداد را بيش از هزار نفر مى‏گويند.

اكنون بر ملت شجاع ايران است كه به هر ترتيبى كه ممكن است به مجروحين بيشمار خود، خون، دوا و غذا برساند و از هر گونه كمك مالى دريغ ننمايد.

چهره ايران امروز گلگون است و دلاورى و نشاط در تمام اماكن به چشم مى‏خورد. آرى اين چنين است راه امير مؤمنان على و سرور شهيدان امام حسين

اى كاش «خمينى» در ميان شما بود و در كنار شما در جبهه دفاع براى خداى تعالى كشته مى‏شد.

ملت ايران! مطمئن باشيد كه دير و يا زود پيروزى از آن شماست. شاه با حكومت آشتى ملى مى‏خواهد روحانيت شريف ايران و سياسيون محترم را در كشتار خود سهيم گرداند ولى فريب او خيلى زود برملا گرديد. انَّ كَيْدَ الشَّيطانِ كانَ ضَعيفاً. [بخشى از آيه 76 سوره نساء: «به راستى كه مكر شيطان ضعيف است]

جهان بايد بداند كه اين است فضاى باز سياسى ايران! و اين است رژيم دموكراسى شاه! و اين است عمل به دين مبين اسلام در منطق شاه و دولت او! اكنون به بهانه‏هاى پوچ دست به حبس و تبعيد تازه زده‏اند و مى‏زنند. بايد علما و روشنفكران ملت در زير چكمه دژخيمان خُرد شوند تا كسى خيال آزادى به خود راه ندهد.

شما اى ملت محترم ايران، كه تصميم گرفته ايد خود را از شرّ رژيم شاه خلاص گردانيد و در رفراندمى كه در سه و چهارم شوال [چهارشنبه 15 و پنجشنبه 16 شهريور 1357] در برابر ناظران سراسر جهان انجام داديد به دنيا نشان داديد كه رژيم شاه جايى براى خود در ايران ندارد- چنان چه در روزنامه‏هاى خارجى هم منعكس گرديد- مطمئن باشيد كه هيچ قدرتى نمى‏تواند با شما كه بيداريد و به پاخاسته ايد روبه رو شود.

ارتش وطن خواه ايران!

شما ديديد كه ملت با شما دوست و شما را گلباران مى‏كند و مى‏دانيد كه اين چپاولگران براى ادامه ستمگرى، شما را آلت قتل برادران خود قرار داده‏اند، به ديگر برادران ارتشى خود كه شاه را رها كرده‏اند و در پشتيبانى مردم، به دشمن حمله نموده‏اند بپيونديد، و به پاخيزيد و نگذاريد ملت شما نابود و برادران و خواهران شما به خاك و خون كشيده شوند. نام خود را در تاريخ كه به سود ملت ايران به‏ راه خود ادامه مى‏دهد، هر چه زودتر ثبت كنيد و ريشه خيانت و ظلم را بكنيد.

شما اى علماى بزرگ اسلام و سياسيون بزرگ، كه از فشار شاه هراسى به دل راه نمى‏دهيد! نشانه اعتماد و قوّت روحيه ملت هستيد، و در اين موقع حساس نه تنها بايد استقامت كنيد بلكه روحيه عالى مقاومت جامعه را هر چه بيشتر بايد تقويت كنيد، و هر چه بيشتر صفوف خود را براى مقابله با دشمن مردم ايران متشكلتر كنيد. از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمين را خواهانم.

والسلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته.

روح اللَّه الموسوى الخمينى            ‏

** صحيفه امام ، جلد 3 ، صفحه 460 و 461 **

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2626
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.