تاريخ انتشار: 16 شهريور 1390 ساعت 15:48:41
هراس آن دارد كه شهادت، مكتب او نيست

پيام امام خميني به ملت ايران در سالگرد فاجعه خونين 17 شهريور (شهادت طلبى مردم).

زمان: 16 شهريور 1359/27 شوال 1400.

مكان: تهران، جماران.

موضوع: انس ملت با شهادت، خنثى كننده توطئه دشمنان.

مناسبت: سالگرد فاجعه خونين 17 شهريور.

 

بسم اللَّه الرحمن الرحيم.

هفده شهريور 57 از ايام اللَّه است كه ملت شريف ايران، ياد آن را زنده نگه مى‏دارد.

ملت بزرگ ايران، روزهايى چون 17 شهريور در نهضت خود داشت و بحمداللَّه با تمام مشكلات و تقديم شهداى ارجمند به اسلام عزيز و كشور و با فداكاريهاى طاقت فرسا از ميدان جهاد سرافراز و پيروزمند بيرون آمد و آن كار، جهانيان را به خود جلب نمود.

دشمنان ما گمان مى‏كردند با توطئه‏هاى فرسايشى مى‏توانند نهضت اسلامى و انقلاب شكوهمند اين ملت شهيد پرور را به سردى و سستى سوق دهند، غافل از آن كه قيامى كه براى خدا است و نهضتى كه براساس معنويت و عقيده است، عقب نشينى نخواهد كرد.

ملت ما اكنون به شهادت و فداكارى خو گرفته است و از هيچ دشمنى و هيچ قدرتى و هيچ توطئه‏اى هراس ندارد. هراس آن دارد كه شهادت، مكتب او نيست .

ملتى كه تازه عروس و تازه دامادش براى شهادت داوطلبند و خود را براى هر پيشامدى در راه خدا مهيا كرده‏اند از چه مى‏ترسند؟ ملتى كه شهادت براى او سعادت است پيروز است. ملتى كه خود و همه چيز خود را براى اسلام مى‏خواهد، پيروزمند است. ما در كشته شدن و كشتن پيروزيم. دشمنان ملتهاى مستضعف و پيروان قدرتمندان ستمگر كه براى ايجاد تفرقه بين مسلمين، شياطين خود را فرا خوانده‏اند، وقتى به خطاى خود واقف مى‏شوند كه توده‏هاى ميليونى مسلمين بر اساس تعاليم عاليه اسلام آنان را مفتضحانه سركوب كنند و دست آنان را از توطئه‏هاى خائنانه قطع نمايند. بگذار اين‏

تفاله‏هاى تاريخ به اسم اسلام بر ضد اسلام قيام كنند و به اسم قرآن كريم به قرآن خيانت نمايند و اين تازگى ندارد .

اسلام عزيز از اين قماش خيانتكاران بسيار ديده و همگان را به مستقر شياطين فرستاده است. ملت عزيز ما آن روز كه جز مشت خالى و خون پاك هيچ نداشت، بر قدرتهاى عظيم شيطانى با فرياد «اللَّه اكبر» غلبه كرد؛ و امروز بحمداللَّه تعالى جوانان رزمنده از خواهران و برادران دارد كه با تعليمات نظامى در سرتاسر كشور قدرت تفكر را از دشمنان ايران و اسلام سلب و با اعتماد به قدرت الهى و فداكارى در راه اسلام بر همه مشكلات و همه قدرتهاى شيطانى غلبه خواهد كرد. ملتى كه 15 خرداد، روز خون و 17 شهريور، روز نويد پيروزى خون و جمعه سياه روزى كه رژيم را با افتخار و پيروزى پشت سر گذاشته است، از اين محاصرات اقتصادى و نظامى باك ندارد. آنان باك دارند كه اقتصاد را زيربنا و شكم را قبله گاه و دنيا را مقصد و مقصود مى‏دانند .

هان‏اى ملت سلحشور! براى مقابله با قدرتهاى نظامى ابرقدرتان آماده باشيد. واى قواى مسلح! كه سربازان اسلام و پيشمرگان هدف و نگهبانان كشوريد، مجهز باشيد هم به صلاح و هم به سلاح، و هراس و خوف به خود راه ندهيد كه خداوند تعالى پشتيبان و ملت بزرگ، هوادار شماست. شما نصرت كنيد از دين خدا و كشور توحيد تا خداوند قادر نصرت دهد شما را.

 از خداوند متعال عظمت براى اسلام و ملت مجاهد و رحمت براى شهداى انقلاب و خصوص شهداى 17 شهريور و صبر و بركت براى بازماندگان شهداى انقلاب و خصوص شهداى 17 شهريور و خذلان و تباهى براى دشمنان اسلام و خصوص تفرقه اندازان بين صفوف مسلمين را خواستارم. والسلام عليكم و رحمة اللَّه

                                                                                                                  

                                                                         روح الله الموسوي الخميني

 

** صحيفه امام ، جلد 13 ، صفحه 187 و188 **

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=2617
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.